• 15.992 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.695 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Zoveel anders vond ik Real Madrid vanavond geeneens spelen. Ze lieten Barcelona het spel maken (of konden niet anders) en loerden op de counter.

Wat toch wel frustrerend is om te zien is dat Barcelona maar even hoeft in te zinken en ze krijgen direct een tegendoelpunt. Dat is niet de eerste keer.

Maar goed, Barcelona kwam verder geen moment in gevaar. Nette overwinning.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik herken Pitakaas' ontgoocheling volledig. Als de ploeg die in principe het beste kan voetballen, en dat vind ik echt, zich zo opstelt (lees: aanstelt) dan hoeft het allemaal niet meer.

Kruis erover, met dit spelletje wil ik niks te maken hebben.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Oh? Ik heb maar 3 goals gezien. En het merendeel daarvan was voor Real.

Maar ze hebben wel weer heel mooi de bal rondgespeeld in de eigen 16, dat wel.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Nette overwinning.

Gelijkspel.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Pitakaas schreef:

Nou eindelijk, het viertal wedstrijden waar ik het afgelopen jaar het meeste naar heb uitgekeken is over. En wat was het verschrikkelijk, schaam me bijna om voetbalfan te zijn.

Onbegrijpelijk dat deze onderlinge strijd wordt vertaald naar wie het meeste in de foetus houding kan liggen. Winnaars van de avond zijn daarin Mascherano en Pedro.

Ik zeg: laat die 22 stervende zwanen eens een dag verplicht naar de Old Firm kijken: niveau van lik me versie, maar daar tegenover gezet strijd en toch een zekere vorm van respect. Deze respect is bij deze "Clasico" volkomen verdwenen, tot een niveau waarin bepaalde figuren zich moeten schamen om in hun shirts te lopen. Shirts die aan beide kanten onwijs veel respect verdienen, waarin (cult)helden hebben gelopen, van Overmars tot Hierro, en van Zidane tot Cruijff.

Maar het is ze gelukt hoor, in 4x90 minuten hebben ze alles overboord gegooid.

Mijn grootste ergernis was het feit dat de scheidsrechter verleiden en beïnvloeden bijna een hogere prioriteit kreeg dan die leren knikker in de touwen te schieten. Bij elke schijn van een overtreding weer die handjes de lucht in. Nog voordat de scheids überhaupt een kans heeft gezien om het balletje in het fluitje te laten tollen al met 5 man met volle borst om aandacht schreeuwen.

Uiteindelijk was het als neutrale fan vooral een potje ergeren met gebalde vuisten op de bank. Matennaaierij van de bovenste plank.

Mooie post.

Ik vind het spel van Barcelona echt geweldig en ook Real heeft een fantastisch elftal (maar dan moeten ze zich niet ingraven), maar van de 4 recente clasico's heb ik er 3 gezien en het viel me ook niet mee. Met ManU heb ik niet zo enorm veel, maar dat zijn inderdaad niet van die enorme matennaaiers, maar tenminste normale kerels.

Ben benieuwd wie de finale wint. Ik zit dan in Barcelona, dus een mooi feest daar zou wel leuk zijn. Maar ik gun Edwin van der Sar ook wel een mooi afscheidscadeautje in de vorm van die beker.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Mooie overwinning voor Mourinho en co dat ze eens met 11 man zijn gefinisht, prestatie op zich!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

Barça .

Liefhebber van schwalbe voetbal...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat Tom al zei: In ieder geval weer een Nederlander die de Champions League pakt.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Al die aanstellerige lammetjes zouden eens een dagje mee moeten trainen met de Navy Seals die Bin Laden omver kegelden

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Liefhebber van schwalbe voetbal...

En snel combinatiespel natuurlijk. Ik als Barça-fan erger me ook mateloos aan de schwalbes van Mascherano, Pedro en Alves al is Real natuurlijk ook niet onschuldig daaraan. Jammer dat de Classico's dit jaar daar om draaien, in plaats van het mooie voetbal dat gespeeld zou moeten worden. Dus laten ze het volgend jaar maar mooi weer bij 2 Classico's houden.

Overigens worden er in de Spaanse competitie veel minder schwalbes gemaakt door Barça maar hier lopen de gemoederen natuurlijk hoog op, aan beide kanten. Jammer, maar helaas. Desalniettemin ben ik absoluut voor Barça de 28e

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Kruis erover, met dit spelletje wil ik niks te maken hebben.

Als dat toch eens zou kunnen. Ook dit topic vermijden he!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

herman78 schreef:

Ben benieuwd wie de finale wint. Ik zit dan in Barcelona, dus een mooi feest daar zou wel leuk zijn.

Ga je naar Primavera?

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Als dat toch eens zou kunnen. Ook dit topic vermijden he!

Be careful what you wish for...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

DieGo schreef:

(quote)

Gelijkspel.

3-1 voor Barca over twee wedstrijden. Nette overwinning dus.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Wat een gejank over dat gejank joh.

Barca natuurlijk meer dan verdiend door, voetballend gezien. Hopelijk kunnen ze zich nu weer puur op het voetbal richten tegen Man. United.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Over 2 wedstrijden is Barca verdiend door, vind ik.

Wel ergerde ik me mateloos aan al die aanstellers, vond het m.n. opvallend aan Barca deze avond (e.g. Pedro, Busquets). Nog even en ze raken geblesseerd / struikelen doordat sommige grassprietjes hoger staan dan anderen. Echter, Adebayor moet ook nieuwe lenzen, vaak weet ie alles te vinden behalve de bal.

Afijn genoeg hierover. Ik hoop maar dat Barca gewoon het voetbal speelt zoals we van ze gewend zijn in de finale tegen Man U, dan wordt het een mooie wedstrijd om te zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Grappig die gasten die zeiken over huilie huilie doen en dan zelf huilie huilie gaan doen. Niet zo moeilijk dit te relativeren. Barca werd gedwongen tot dit theater, het ideale middel om grof spel te neutraliseren. Barca is de serie clasico's begonnen met de wil om te voetballen maar werden zwaar tegen gewerkt door de SS gevestigd in Madrid. Hierop moest Barca een andere taktiek gebruiken. Mooi is het niet, maar wel zeer effectief. Tuurlijk is dit tegen Man U niet het geval. Dat er dan wat glory hunters zijn die hierdoor Barca laten vallen omdat ze een hand vol wedstrijden over gaan op een andere strijdwijze terwijl ze al jaren laten zien het beste voetbal ter wereld te spelen. Vooral afgeven op Barca, en de misdrijven van Real over het hoofd zien. Tja, ik denk dat Barca zelf en de Barca fans en sympathisanten helemaal niet met dit soort volk geassocieerd willen worden.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Je kan inderdaad aannemen dat dit onderdeel is van het strijdplan van Barca. Alleen ik vind dat Barca in potentie zo goed is, dat ze dit niet nodig zouden moeten hebben. Echter, Real moet de pot niet verwijten dat de ketel zwart ziet.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet niet wat erger is en wat me meer stoort aan Barcelona. De spelers die zich aanstellen, voor het minste over de grond gaan rollen en met zijn allen bij de scheidsrechter huilie huilie gaan doen, of de bende gloryhunters die nu ineens voor Barça zijn, maar over twee jaar misschien met een shirt van Real rondlopen. Waarschijnlijk toch de spelers, want zij worden ook nog eens betaald voor dat trieste gedrag en de gloryhunters zijn gewoon triest.

Dan kan ik wel kotsneigingen krijgen van iemand als Busquets of Pedro, maar het ergste is eigenlijk Mascherano. Ooit een echte bikkel en één van de hardste spelers van de Premier League, maar nu een nichterige miet.

Dit was slechte reclame voor het voetbal.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Lekker selectief Nomak. Niet serieus te nemen als je alleen een paar spelers van Barca noemt.

Alonso, Ramos, Ronaldo zijn 1 voor 1 vreselijke mannetjes die ook bij het minste geringste gaan vallen of om kaarten komen vragen bij de scheids. Komt gewoon puur, omdat het allemaal te hoog is opgeblazen. Je zal weer een totaal ander Barca zien tegen Manchester. Het Barca dat deze gekkigheid niet nodig heeft om te winnen. Deze wedstrijden tussen Barca en Madrid zijn en blijven wedstrijden op zich waar alles geoorloofd is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Heb maar 1 ding te zeggen: BARCAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Zoooo wat kan ik me ergeren aan die welles-nietes discussies over de clásicos. Zou me niets verbazen als er op de voetbalsites al meer dan 10 gig aan onzin staat. Het blijven toch de Real fans die het gedrag van Real goed proberen te praten en voor Barça geldt het zelfde... Maar goed, nog een weekje en dan kampioen

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Mourinho kan The Special One zijn, prijzen hebben gewonnen met verschillende teams en in tien jaar tijd vier thuiswedstrijden hebben verloren, deze uitschakeling was zijn schuld. In de eerste wedstrijd heeft hij Real met een volslagen idiote tactiek het veld in gestuurd. Hij wilde Real laten spelen als 'zijn' Inter een jaar eerder, maar daarvoor had hij bij Real de spelers niet. Had Real de eerste wedstrijd net zo gespeeld als vandaag, dan was het (waarschijnlijk) heel anders gelopen. Jammerlijk. Dan is het maar te hopen dat Manchester United Barcelona op Wembley verslaat. Maar al wint Manchester met 7-0, met oogstrelend voetbal, dan nog zal iedereen zeggen dat het onterecht was, Barcelona het beste en mooiste voetbal speelt en dus ook de morele winnaar is. Want alles wat Barcelona doet is geweldig en geniaal natuurlijk

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ga je naar Primavera?

Yep. Zal wel een dolle boel daar worden als Barca de finale wint.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb gisteren eigenlijk voor het eerst dit seizoen de hrle clasico gekeken. Competitie en beker boeit me niet echt, en van de heenweg zsg ik enkrl de laatste 20 minuten. Maar een ding weet ik zekerder dan ooit. Doe mij maar The Old Firm of een FA cup finale. Ben ook benieuwd of Barca er tegen het fysiek veel sterkere Man United er ook weer zo'n valpartij van gaan maken, of dat ze enigzins hun best doen om als kerels overeind te blijven staan.

En wat Naomi zegt; 'dat ze er toe gedwongen werden'. Is de grootste kul die ik hier gelezen heb. Huilend naar de scheidsrechter (je moeder) rennen, omdat je een schopje hebt gehad.... Dat soort types. :R

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Ik heb gisteren eigenlijk voor het eerst dit seizoen de hrle clasico gekeken.

En wat Naomi zegt; 'dat ze er toe gedwongen werden'. Is de grootste kul die ik hier gelezen heb. Huilend naar de scheidsrechter (je moeder) rennen, omdat je een schopje hebt gehad.... Dat soort types. :R

En fijn dat je me helpt zodat ik niet de moeite hoef te nemen op dit onzin bericht te reageren. Als je alleen deze clasico hebt gezien getuigt al dat je niet eens weet waar je over praat.

Maar dat jij van schoppartijen houdt, en niet van het spelletje voetbal was al bekend. Niet zo boeiend verder wat jij ervan vindt. Vooral niet als je één clasico gebruikt om de aard van de andere vast te stellen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

gizmo_o schreef:

Je kan inderdaad aannemen dat dit onderdeel is van het strijdplan van Barca. Alleen ik vind dat Barca in potentie zo goed is, dat ze dit niet nodig zouden moeten hebben. Echter, Real moet de pot niet verwijten dat de ketel zwart ziet.

Vind ik ook, al was dit natuurlijk op momenten werkelijk een slachtpartij, daar kan je zelfs met geniaal positiespel niet tegen aan vechten. Ook komt er nog een politiek opzicht kijken, de speelwijze van Real had bijzonder veel raakvlakken met het regeren van Franco. Zo voelden ze het dan ook. Het was niet mooi maar echt een geval oorzaak/gevolg.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

(quote)

En fijn dat je me helpt zodat ik niet de moeite hoef te nemen op dit onzin bericht te reageren. Als je alleen deze clasico hebt gezien getuigt al dat je niet eens weet waar je over praat.

Ik heb ooit in Bernabeau Real met 5-0 van Barca zien winnen, maar ik doel natuurlijk op de wedstrijden van deze maand. Wat ik daarvan gezien heb en over las geeft een vrij constant beeld. In de 120 minuten die ik wel gezien heb, heb ik meer spelers aanstelkerig zien rollebollen dan op een heel WK toernooi. En daar wetd ook wel eens hard gespeeld. Nee, huilende moederskindjes, dat zijn het.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Naomi Watts schreef:

Barca werd gedwongen tot dit theater, het ideale middel om grof spel te neutraliseren. Barca is de serie clasico's begonnen met de wil om te voetballen maar werden zwaar tegen gewerkt door de SS gevestigd in Madrid. Hierop moest Barca een andere taktiek gebruiken. Mooi is het niet, maar wel zeer effectief. Tuurlijk is dit tegen Man U niet het geval. Dat er dan wat glory hunters zijn die hierdoor Barca laten vallen omdat ze een hand vol wedstrijden over gaan op een andere strijdwijze terwijl ze al jaren laten zien het beste voetbal ter wereld te spelen. Vooral afgeven op Barca, en de misdrijven van Real over het hoofd zien. Tja, ik denk dat Barca zelf en de Barca fans en sympathisanten helemaal niet met dit soort volk geassocieerd willen worden.

Daar zit wat in... maar dan wil ik nooit meer horen dat Barca altijd van eigen kracht uitgaat, zich nooit aanpast aan de tegenstander, dat 'het voetbal' heeft gewonnen (als er iets 'anti-voetbal' is dan is het wel theater).

Gebeurde bij Real ook een beetje maar nog geen tiende deel van Schwalbelona o.b.v. de laatste 2/3 wedstrijden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

'het voetbal' komt ook door het magistrale positiespel, daar ka ngeen enkele club iets tegenover stellen. Maar we kunnen nu niet meer zegge ndat ze zich niet aanpassen op de tegenstander. Qua theater vind ik niet het grootste anti-voetbal dat er is. Dat vond ik dat ultra defensieve van Real. Theater is alleen een erg handig middel als je zelf de fysieke attributen niet hebt om fysie kerin te gaan. Of je hebt het sowieso niet in je om andere spelers te pijnigen natuurlijk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Precies huilende moederskindjes zijn het. Voetbal gereduceerd tot een balletvoorstelling met een bal. Het is natuurlijk al begonnen op het moment dat spelers als Ronaldo en co opeens op gouden of roze schoentjes begonnen te lopen en hun hele lichaam insmeerden met olijfolie voor de wedstrijd.

Nee, doe mij dan maar wat lelijke Schotten of gemene Argentijnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.