• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.664 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ook komt er nog een politiek opzicht kijken, de speelwijze van Real had bijzonder veel raakvlakken met het regeren van Franco.

.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die had ik nog niet eens gelezen...... Moet een toffe vent zijn geweest. Had hij ook altijd de schieds tegen?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Real Madrid is na deze maand definitief veranderd in een zielig, klein clubje zonder enig eergevoel. Heb je 1x na de 4 duels gehoord dat ze wel eens hebben gezegd dat Barcelona misschien voetballend wel wat te goed was? Nee, liever wijst iedereen van Real maar naar scheidsrechters en andere randzaken. Wanneer zeggen ze daar eens wat over het betonvoetbal van The Pathetic One? Of dat Ronaldo in beide duels in de halve finale 0x op goal heeft geschoten? Dat Barca wel 5, 6 enorme kansen in de 2 duels niet heeft benut. Of dat ze wel eens flink gemazzeld hebben dat bepaalde spelers van Real geen rood kregen? Echt, ik had al nooit wat met Real, maar als voetbalinstituut had ik wel respect voor hen. Maar dat is echt volledig verdwenen en gereduceerd tot 0,0. Pijnlijk om te zien hoe dit Real zo acteert. Of zoals de Gelderlander vanmorgen al zei ''het kwaad van het voetbal, het Real Madrid van Jose Mourinho''.

Hieronder ook weer vernietigende kritiek van een Engelse analist met daaronder 2 quotes uit het artikel die het helemaal helder maken.

Voetbalzone - 'Als ik preses was van Real, reed ik Mourinho persoonlijk de stad uit'

"Hij noemt zich de Special One. In mijn ogen is dat een grote grap. Mourinho is in staat geweest om een prachtig instituut als Real Madrid te veranderen in de meest lachwekkende en bevuilde voetbalclub ter wereld"

"Mourinho heeft van het Real Madrid-elftal een stel schoppende, vals spelende, vechtende en mekkerende robots gemaakt.''

En zo is het maar net. Er is na deze maand niks meer over van het eens zo grote Real Madrid. Klein binnen de lijnen, nog kleiner daarbuiten. Echt schandalig.

Overigens vind ik het gedrag van Barcelona spelers ook treurig hoor. Maar laten we niet vergeten waar het mee begon; Real dat het voetballen onmogelijk aan het maken was met die betonopstelling, waardoor dit soort frustraties en irritaties zijn begonnen.

Nee, de Clasico's waren geen reclame voor het voetbal.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Real Madrid is na deze maand definitief veranderd in een zielig, klein clubje zonder enig eergevoel. Heb je 1x na de 4 duels gehoord dat ze wel eens hebben gezegd dat Barcelona misschien voetballend wel wat te goed was? Nee, liever wijst iedereen van Real maar naar scheidsrechters en andere randzaken.

Hey. Verwissel Barcelona voor de willekeurige Nederlandse kampioen van de laatste jaren en Real Madrid voor Ajax en je hebt het precies over jouw eigen Nederlandse clubje dat ook dit jaar weer met de handen leeg, maar de mond vol van verwijten zal staan. Iets met een pot en een ketel!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

Hey. Verwissel Barcelona voor de willekeurige Nederlandse kampioen van de laatste jaren en Real Madrid voor Ajax en je hebt het precies over jouw eigen Nederlandse clubje dat ook dit jaar weer met de handen leeg, maar de mond vol van verwijten zal staan. Iets met een pot en een ketel!

Dit slaat echt weer nergens op. Ajax heeft Twente vorig jaar gewoon gefeliciteerd met de titel. Jammer dat Ajax het niet was, maar de felicitaties naar Twente. Zo groot is Ajax gelukkig wel.

Leuk geprobeerd, maar wat Real flikte heeft nog niemand gedaan. Filmpjes op de site, een coach die wegbleef, een assistent die net zo hard mee huilt over corruptie, spelers die maar roepen dat je er gewoon niet mocht winnen en meer van die blabla.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Pruim heeft natuurlijk gewoon gelijk. Ik wilde de resultaten van de Ajax excuses bingo eigenlijk bewaren voor het einde van het seizoen, maar na gisteren ben ik er wel klaar mee, dus here goes. Van de 20 voorafgaand aan het seizoen geselecteerde excuses werden er alhier in totaal 18 gebruikt. Geen volle bingokaart derhalve, waarmee ik mafketel gelijk moet geven:

moviemafketel schreef:

Haha, nee ik denk dat er geen bingo wordt gemaakt otherfool.

Op miraculeuze wijze werden Uilenberg en de bal/Jabulani namelijk niet opgevoerd als reden van puntverlies. Toch ging de voorspelling van orbit weer een tikkeltje te ver:

orbit schreef:

Ik gebruik ook nooit een excuus voor verlies of achterstand.. het zullen wel de "denkbeeldige" ajaxsupporters in otherfool's hoofd zijn waar dit over gaat

Met het risico het te snel op te geven (de 2 potjes tegen Twente kunnen nog wel wat leuks opleveren), hierbij een uitgebreide, doch incomplete, selectie:

1. Wij hebben altijd Pech/Zij hebben altijd Geluk

rep_robert schreef:

(over Twente) Ze hebben geluk en nooit is een keer pech.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Uit bij Roda kent Ajax sowieso altijd pech en ongeluk.

AjaxRulezzz schreef:

(over PSV) Niet zo janken, je moet blij zijn dat je cluppie met alle geluk van de wereld heeft gewonen.

AjaxRulezzz schreef:

Hoeveel geluk heeft PSV wel niet...

Ajax&Litmanen1 schreef:

Had zon mooi weekend kunnen zijn als PSV gister nou niet zo gemazzeld had dankzij de scheid.

wavanbuuren schreef:

Schijt PSV. Vorige week minder tegen AZ, nu weer tegen Ado en gewoon weer 6 puntjes.

moviemafketel schreef:

PSV heeft gisteren gewoon gezwijmeld.

Ajax&Litmanen1 schreef:

(over PSV) Een falende scheids en godsgruwelijk veel geluk

mikoz schreef:

Twente heeft zovaak geluk

AjaxRulezzz schreef:

Dan concludeer ik hoeveel pech wij niet hebben gehad.

AjaxRulezzz schreef:

ik blijf erbij dat ze dan zelfs een pech hebben.

Jeroentjuhhhhh schreef:

verschrikkelijk veel geluk weer dat PSV

mikoz schreef:

Twente weer een lucky overwinning dankzij van Boekel

orbit schreef:

Twente mazzelt bij een tijdelijke blackout van de keeper van Roda

AjaxRulezzz schreef:

(over Twente) ze hebben zelfs geluk dat ze geen 2 penalties tegen krijgen

AjaxRulezzz schreef:

(over PSV) hebben ook nog geluk dat ze geen penalty tegen krijgen plus nog een rode kaart

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax heeft het laatste kwartier wel pech

orbit schreef:

Ruiz had gewoon schijtmazzel

rep_robert schreef:

Zucht, kon ook niet anders dan dat je pech gaat krijgen.

wavanbuuren schreef:

Overigens gaat het me nog niet eens om de drie punten van PSV (al zit het ze altijd wel opvallend vaak mee)

moviemafketel schreef:

PSV zwijnt in de eindfase.

moviemafketel schreef:

(Twente wint) Dikke poep dit, niet verdiend

Ajax&Litmanen1 schreef:

(over PSV) Schijtmazzel zeg.

AjaxRulezzz schreef:

(over PSV) Je mag nog blij zijn dat jullie een puntje hebben gepakt, want dat hadden jullie niet eens verdiend.

AjaxRulezzz schreef:

Ajax (...) heeft in de tweede helft weer veel pech.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Twente heeft genoeg voordeel met scheidsrechters en geluk in wedstrijden gehad

AjaxRulezzz schreef:

Door een godswonder winnen ze in Enschede met 3-0 god weet hoe dat is gelukt, ze worden helemaal weggespeeld

rep_robert schreef:

de put vol geluk blijft onuitputbaar voor Twente.

rep_robert schreef:

(over Twente) Het is gewoon vervelend dat geluk altijd

wavanbuuren schreef:

Je kan toch niet ontkennen dat het PSV niet heeft tegen gezeten vandaag.

rep_robert schreef:

Bij ons gaat het even minder en gelijk heb je in 4 van de 5 wedstrijden bijvoorbeeld altijd een scheidsrechters beslissing (...) tegen of een bal op de paal/lat.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het valt me wel op dat Twente vorig jaar en dit jaar iets teveel mazzel heeft.

orbit schreef:

(over Twente) Je clubje heeft met veel mazzel gewonnen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

(over PSV) Gewoon grote mazzel dus

AjaxRulezzz schreef:

God. Wat hebben we toch pech.

2. Slecht Veld

wavanbuuren schreef:

Neemt niet weg dat het nogal vervelend is om twee keer in een week tijd genaaid te worden. Gelukkig hebben we na vanavond dat zielige kunstgras gehad.

Quido schreef:

Dit was gewoon een typische Ajax wedstrijd; een kleintje op zondagmiddag half één, uit, kunstgras

3. Kessler

orbit schreef:

Henk Kesler was duidelijk weer voelbaar op de velden vandaag. Volkomen onterechte overwinning van Twente tegen een sterker ADO.. tsja, zo haal je je punten wel

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik zeg alleen dat Kesler wel erg partijdig is. Ik vind ieder geval dat er discutabele dingen gebeuren.

AjaxRulezzz schreef:

Kessler letterlijk had gezegd dat ze vorig jaar scheidsrechters in het voordeel van Twente aanstelde

Ajax&Litmanen1 schreef:

Kesler (met 1 s dus) is de baas van de KNVB. Je bent heel naief als je gelooft dat zon man geen invloed had.

orbit schreef:

(strafschop tegen Twente) waar is Henk Kessler when you need him?

Ajax&Litmanen1 schreef:

iedereen ziet hoe erg Kesler probeert Twente met van alles te matsen

4. De Bal/Jabulani

---

5.Scheidsrechter/Grensrechter/4e man

AjaxRulezzz schreef:

De scheidsrechters floten weer zoals we ze kennen, anti-Ajax en pro-Twente echt ongelofelijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vink is een pedant, irritant eikeltje dat zeer selectief fluit. Typisch genoeg krijgt hij bijna elke topwedstrijd waarbij Ajax betrokken is. Na afloop is de conclusie bijna elke keer hetzelfde: waardeloos en zeer selectief gefloten.

Wilfred Genee schreef:

Hoppa, geef de penalty's maar weer niet voor hoor. Schijt arbitrage

Ajax&Litmanen1 schreef:

GVD, was gewoon een penalty

AjaxRulezzz schreef:

Vink is een Feyenoorder. Vink is alles behalve een Ajacied.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vink is inderdaad een Feyenoorder. Hoe duidelijk gaf hij PSV met alles het voordeel.

The Almighty schreef:

Overigens worden we weer genaaid door de arbitrage.

wavanbuuren schreef:

Wat moet er nou gdverdegdver gebeuren om een pingel te krijgen?

mikey schreef:

Ajax had de scheids wel heel erg tegen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vink marchandeert. Het is algemeen bekend dat Ajax hem heel graag geen duels van Ajax ziet fluiten.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat een schande van gister trouwens zeg. 2 ongelooflijk duidelijke penalty's worden gewoon niet gegeven aan Ajax.

Jeroentjuhhhhh schreef:

die buitenspel beslissing Stront in je ogen ofso? En had een penalty moeten zijn eerder..

rep_robert schreef:

Twente mag Bossen op zijn blote knieën danken

AjaxRulezzz schreef:

Schwalbe van Ruiz, penalty voor Twente en Jansen maakt de 1-0. Weer een cruciale fout van Blom.

AjaxRulezzz schreef:

Lekker zeg net eenpenalty ontnomen en nu buitenspel voor Anita terwijl dat niet zo was.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Schandalig hoe partijdig Vink vandaag heeft gefloten. Bah.

jeroentjuhhhhh schreef:

arbitrage die als baby zijnde allemaal een aantal keer flink hard op hun kop zijn gedonderd, krijg je week in week uit tegen je

mikoz schreef:

Hou gewoon je kop joh. We worden WEER dik benadeelt door die arrogante arbitrage en dat zal iedereen weten ook.

Ajax&Litmanen1 schreef:

HEEEEEEEEL duidelijk Wegereef alles tegen je ziet doen

Quido schreef:

Niet alleen Wegereef hoor, ook Van Boekel beslist een wedstrijd door Twente de eerste twee doelpunten kado te doen. En Nijhuis heeft een grote vinger in de pap bij PSV - Feyenoord door Leerdam weg te sturen en Bakkal niet te bestraffen voor een duidelijke elleboog.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het valt mij ook op hoevaak PSV opponenten rood krijgen

Quido schreef:

Eerst een 100% strafschop niet toegekend, en nu slaat Fledderus Enoh en gebeurt er weer niks.

rep_robert schreef:

Verbaasd me toch altijd hoe makkelijk ze Suarez geel gaven en andere spelers niet.

mikoz schreef:

Ajax bestolen van 2 punten

Ajax&Litmanen1 schreef:

het is onzin om een penalty te geven aan Twente. Maar het is Twente he. En ze spelen ook nog eens thuis. En ze stonden toevallig eens achter. Sja, dan is het wel gemakkelijk hem gewoon wel te geven.

Quido schreef:

Boekeltje matst Twente met die vrije trap.

Quido schreef:

En weer een 100% strafschop niet toegekend. Opzettelijk hands in de 16. Net als vorige week 2 pingels niet gekregen en een rode kaart (of beter: kaarten, Looms had direct rood kunnen krijgen en anders nu 2x geel, beide 'pingels' waren zijn fout) niet toegekend.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Haha vergeleken met Wegereef vandaag fluit Vink Ajax nog neutraler

Quido schreef:

dat Siem inderdaad een zuivere strafschop had moeten hebben. Dat is al de zoveelste in de laatste wedstrijden

Jeroentjuhhhhh schreef:

Gatveredamme, weer een 100% penalty (en rode kaart ook later) NIET gekregen/gegeven.

AjaxRulezzz schreef:

Schaamhaar zag weer eens een overtreding die er niet was.

rep_robert schreef:

(over Kuipers) Die grafhond mag echt is bij zichzelf te rade gaan (...) Alle twijfelgevallen waren standaard voor PSV (...) vele smerige overtredingen van die Lampenkoppen (...) de grensrechter die er bij stond deed alsof zijn neus bloedde (...) Gewoon misselijkmakend (...) geestelijk gehandicapte scheidsrechterskorps

moviemafketel schreef:

Als dat geen penalty is, snap ik het ook niet meer. Kutscheids.

rep_robert schreef:

Van Hulten was overigens wel een dikke prutser, hij was in een anti-Alderweireld bui

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het grappige is dat de fouten van Vink ons juist de titel voor een deel hebben gekost.

Quido schreef:

Ja, hoor. KUT Wiedemijer. Dit slaat echt totaal nergens op (...) dit was echt schandalig.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je wil niet weten hoeveel arbitrage voordeeltjes Twente de laatste 1,5 jaar al heeft gehad.

Ajax&Litmanen1 schreef:

PS: Wat is dat met scheidsrechters en Ajax? Wederom Ajax erg opzichtig weer benadeeld. schandalig.

Quido schreef:

PSV wordt weer in het zadel geholpen door de arbitrage.

rep_robert schreef:

Denk dat Ajax statistisch de meeste kaarten krijgt van de "topclubs" in Nederland. Elke wedstrijd is het weer raak met de pietlullerige gele kaarten.

Quido schreef:

die rode kaart, de penalties, de aanslagen op Enoh die niet bestraft werden en de willekeur aan kaarten die Ajax spelers kreeg

rep_robert schreef:

Hoop dat Wiedetemeier goed en rustig slaapt. Betwijfel zijn objectiviteit en integriteit enorm hier.

Quido schreef:

het is op zijn minst dubieus dat er in een aantal (thuis)wedstrijden van PSV wel erg makkelijk met rode kaarten is gezwaaid.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat Wegereef ons aandeed bij Excelsior-Ajax was pas schandalig.

Quido schreef:

In de recente wedstrijden tegen ADO, Heracles en Excelsior is er door de arbitrage ook gewoon vele malen op cruciale momenten aantoonbaar een verkeerde beslissing genomen.

AjaxRulezzz schreef:

Wat mij opviel is dat het nu al de 10de keer is dat een tegenstander van PSV rood krijgt. Wel erg verdacht, al zeg ik het zelf.

moviemafketel schreef:

Ajax wordt wekelijks 3 keer zo hard genaaid

Quido schreef:

de scheids beslist hier de wedstrijd, want tot de onterechte rode kaart was er he-le-maal niks aan de hand

Ajax&Litmanen1 schreef:

En wederom faalt Wegereef en beslist ie eigenhandig een resultaat.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jullie hebben die 2 punten volledig aan een falende scheidsrechter te danken.

Ajax&Litmanen1 schreef:

En weer geen penalty die Ajax had mogen krijgen

mikoz schreef:

ALWEER een slechte scheidsrechter.

Ajax&Litmanen1 schreef:

2 ongelooflijk duidelijke penalty's worden gewoon niet gegeven aan Ajax. Onbegrijpelijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Zon rat als Wegereef

rep_robert schreef:

Hoe vaak heeft PSV dit seizoen wel niet geluk gehad met makkelijke rode kaarten bij de tegenstanders.

moviemafketel schreef:

Scheids had vast wat eurootjes op Unibet staan voor winst PSV.

The Almighty schreef:

PSV had weer het nodige hulp van de arbitrage.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Schofterig en schandalig hoe de scheids gister PSV extreem opvallend zat te bevoordelen.

Quido schreef:

De laatste vijf wedstrijden zijn er een stuk of tien penalty-situaties niet toegekend.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat een schofterige arbitrage zeg. (...) shit scheids. Schande, dikke schande!

6. Concurrenten winnen altijd met 1-0/1 goal verschil

rep_robert schreef:

Twente, (...) dat vieze voetbal met een doelpuntje verschil van hun

rep_robert schreef:

aangezien Twente altijd gierig wint

rep_robert schreef:

wint Twente wel weer krapjes van de kleinere ploegen de hele tijd

7. Wij waren beter

mikoz schreef:

Natuurlijk was Ajax het ''betere'' team .. Alleen verloor Ajax weer van zichzelf vandaag

moviemafketel schreef:

Ajax dus veel beter bedoel je en de pech dat er geen 1 in wilde.

AjaxRulezzz schreef:

qua voetballend spel was Ajax zelfs de beste. Maarja ze zijn niet door.

rep_robert schreef:

Verdomme... we hadden al dik voor moeten staan tegen dit kansloze elftal dat anti-voetbal in eigen stadion speelt

AjaxRulezzz schreef:

Ajax speelt super (...) en het is een wonder dat ze niet 3/4 keer hebben gescoord.

8. Scheidsrechterscommissie

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als de KNVB juist hem (Vink, red.) aanstelt vind ik dat dan wel wat flauw.

moviemafketel schreef:

Lekker bezig trouwens bij de KNVB. Gewoon Wegereef de meest beladen wedstrijd van het weekend geven

Ajax&Litmanen1 schreef:

juist de niet gewenste Vink steeds bij topduels van Ajax ingezet

Ajax&Litmanen1 schreef:

Denk alleen al aan het feit dat scheidsrechter Vink vorig seizoen na AZ-Twente persoonlijk door Zeist uit de competitie is gehaald, maar dat je niemand dat zag doen nadat die man 2 topduels van Ajax door persoonlijke fouten om zeep hielp.

9. Tuchtcommissie

Quido schreef:

(over Toivonen) ik durf nu al te zeggen dat ie niet vervolgd gaat worden.

The Almighty schreef:

(over Toivonen) PSV moet volgende week tegen Ajax spelen dus de KNVB zal het wel weer door de vingers zien.

Quido schreef:

Die Douglas, [edit mod: scheldwoord verwijderd] Maar ja, zal er wel weer met 2 wedstrijdjes van af komen.

10. Antisemitisch complot

orbit schreef:

Zo gaat dat ook in malafide omkoopcompetities in bananenrepublieken ja.. waar deze wedstrijd naadloos tussen zou passen, maar hee, gefeliciteerd hoor met deze gejatte 3 punten.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Misschien een puntje als Wegereef niet ergens weer kaarten en overtredingen ziet die er niet zijn.

Quido schreef:

Dit is inderdaad een goedmakertje van de KNVB, zo kan Braamhaar zijn 'fout' van een paar jaar geleden herstellen door Enoh zo snel mogelijk van het veld te sturen na twee schwalbes van Toivonen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Eriksen of Vertonghen zal komend weekend wel na 5 minuten rood krijgen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als PSV zondag verdiend van Ajax wint, dan zal je me niet horen. Maar het zal wel weer anderhalf uur naaierij worden.

rep_robert schreef:

(over Wegereef) Er is in ieder geval 1 iemand die de uitslag al wist vanochtend.

Quido schreef:

(over de scheids) Dit waren meer dan fouten alleen.

moviemafketel schreef:

ochochoch wat wordt Ajax weer stevig genaaid zeg. Competitievervalsing

11. Te koud om te voetballen

Quido schreef:

alle ingrediënten om puntverlies te lijden zijn weer aanwezig: (...) we spelen in de kou

12. KNVB (algemeen)

Materny schreef:

KNVB is een selectieve corrupte zooi.

AjaxRulezzz schreef:

de KNVB helpt PSV weer eens in het zadel.

Ajax&Litmanen1 schreef:

(over Twente) En de mensen hier maar zeggen dat zaken als voortrekken van clubs niet bestaan (...) hadden vanuit Zeist wel de nodige support.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Koopt PSV soms de KNVB om ofzo?

13. Concurrenten scoren alleen maar uit spelhervattingen/lelijke goals

rep_robert schreef:

Zag ook dat de 2 goals van Twente ook te kansloos voor woorden waren.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Shit Twente, dat was wel een hele easy goal net.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Mazzel voor (Luuk, red.) de Jong dat de bal na de redding tegen zijn kop aan komt

Quido schreef:

zodat eigenlijk ook dat tweede doelpunt van PSV door de KNVB zelfs als onreglementair beoordeeld wordt (net als de eerste)

Quido schreef:

(over Twente) Wat een kutgoal.

14. Competitieschema

AjaxRulezz schreef:

Wij zijn dit jaar de enige club die (maarliefst 8 maal!) om half 1 speelt terwijl PSV en Twente geen één keer om half 1 spelen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

wat ik niet vind rijmen is dat Twente wel makkelijk de boel mag aflasten

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jammer dat Twente ''toevallig' als enige ploeg niet hoeft te ballen, net nu ze uit vorm zijn en veel spelers missen.

moviemafketel schreef:

12.30 blijft gewoon een ruktijd om te moeten voetballen. (...) Geloof dat Ajax die vroege potjes ook niet geweldige resultaten heeft gehad.

moviemafketel schreef:

(voetballen om 12.30) helaas beïnvloed het kennelijk wel de resultaten.

Quido schreef:

Statistisch gezien verliezen we op dat tijdstip wel de meeste punten

15. Moe door korte winterstop/voorbereiding/Europese wedstrijden

Zavo schreef:

Toen Nederland en Uruguay de halve finale haalden zei ik al dat dat Ajax de titel zou gaan kosten.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax had maar een korte voorbereiding met ook veel spelers op het WK

wavanbuuren schreef:

Ik denk wel dat je bij mannen als Suarez, Wiel en de Zeeuw het WK syndroom terug ziet. Samen met Barcelona is Ajax wel het zwaarst belaste team.

Quido schreef:

Tering, dat wordt veel puntverlies nationaal. Veel te druk voor de smalle selectie die we hebben

stfuympos schreef:

Op dit moment is voor Ajax elke pot lastig, zeker met al die WK gangers.

Zavo schreef:

Ik heb helaas 100% gelijk gekregen met mijn voorspelling dat Ajax in deze fase (november) in zou storten, doordat de spelers die het WK hebben gespeeld het nooit tot eind december vol zouden kunnen houden.

16. Tegenstanders doen tegen ons meer hun best

AjaxRulezzz schreef:

Dit was de wedstrijd van het jaar voor Utrecht

Ajax&Litmanen1 schreef:

Utrecht geeft 300% tegen Ajax

Ajax&Litmanen1 schreef:

kut dat ADO tegen Ajax wel altijd al die kansjes erin werkt en tegen onze concurrentie minder

Materny schreef:

Altijd wanneer Ajax uit moet hoor je: (...) de wedstrijd van het jaar!

rep_robert schreef:

Groningen: wedstrijd van het jaar. Heerenveen: wedstrijd van het jaar. VVV: wedstrijd van het jaar. Roda: wedstrijd van het jaar etc. etc. etc. Waar niet eigenlijk

17. Concurrenten winnen altijd in slotfase

Ajax&Litmanen1 schreef:

beide concurrenten winnen hun wedstrijd onverdiend in de blessuretijd.

rep_robert schreef:

Verdomme, Twente weer ergens in de laatst minuten gescoord. Gaap.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dit wordt nog een late 2-1 gemaakt door Ruiz.

mikoz schreef:

Helaas zwijmelen Twente en Feyenoord ook weer vlak voor tijd

rep_robert schreef:

in de 93e minuut nog zoiets flikken. Gadver.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jammer, Twente met de 1-1. Zal de 2-1 ook nog wel in blessuretijd vallen, zoals bij dat klote PSV.

AjaxRulezzz schreef:

Het zal wel weer eens, Twente die in de slotfase scoort...

rep_robert schreef:

(over PSV) 2 belachelijk rode kaarten en die goal in de blessuretijd.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik voorzie zo toch weer de late 2-1 van Twente.

chevy93 schreef:

FC Twente blessuretijd, PSV blessuretijd. Echte kampioenen!

AjaxRulezzz schreef:

Kut dat Twente weer in de slotseconde scoort.

Ajax&Litmanen1 schreef:

En dan ook in de 92e minuut winnen. Bah, was behoorlijk geirriteerd zeg.

The Almighty schreef:

En Twente wint weer eens in de slotminuut, zucht.

18. Uilenberg

---

19. Te nat om te voetballen

Quido schreef:

alle ingrediënten om puntverlies te lijden zijn weer aanwezig: (...) we spelen (...) met waarschijnlijk sneeuw of regen

Quido schreef:

Dit was gewoon een typische Ajax wedstrijd; een kleintje op zondagmiddag half één, uit, (...) regen

20. Iedereen is tegen ons

AjaxRulezzz schreef:

Sommige mensen denken hier dat ze altijd moeten janken tegen alles wat Ajax is en iedereen die voor Ajax is, daar heb ik dus genoeg van.

rep_robert schreef:

dit is toch puur een anti-Ajax supporters campagne?

chevy93 schreef:

Gezien het anti-Ajax beleid, zelfs op MM, kan ik me best voorstellen dat ze wat te klagen hebben

orbit schreef:

De commentatoren vind ik al helemaal allesbehalve ajax-gekleurd.. het merendeel heeft ook een dusdanig provinciaalse tongval dat ik me afvraag of die niet allemaal eerder anti-ajax zijn

AjaxRulezzz schreef:

En dan nog zeggen dat die schwalbe van Ruiz 'een slimme actie' was. Als Suarez dat had gedaan dan zou hij van een schandalige actie spreken...

mikoz schreef:

gaat erom dat Ajax weer enorm benadeelt word

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax hater Ton du Chatinier

orbit schreef:

Dat heet gewoon stokken zoeken om mee te slaan, waar tegenstanders van Ajax al tijdenlang zeer bedreven in zijn

moviemafketel schreef:

Elke club is toch standaard tegen Ajax?

orbit schreef:

(over Amsterdam) die stad die dus gehaat moet worden vanuit iedere provincie.

orbit schreef:

Toch nog de discussie met k s aangaan? Je weet toch dat hij nog zelfs voor Vitas zou zijn als dat Ajax' concurrent voor de titelstrijd was..

moviemafketel schreef:

met zijn alleen tegen Ajax

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax (...) bestolen van punten.

mikoz schreef:

Ik ontdek in me zelf maar weer eens het grote verschil tussen Ajax supporters en de rest van Nederland ( anti-Ajax dus )

AjaxRulezzz schreef:

Als dit Suarez was zaten er nu al 100 huilie huilies op het forum die zaten te zeggen dat hij weet ik veel hoelang geschorst moet worden. Doet Toivonen het is het gewoon oké en geen schwalbe, schei toch uit.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nomak is op de anti Ajax toer gegaan

rep_robert schreef:

Alleen de anti Ajax mensjes hier zien er een groot schandaal in, de enige die wat in die situatie zien zijn een aantal jankers hier.

mikoz schreef:

Waarom is het toch zo moeilijk voor jullie om eens voor niet altijd tegen Ajax te zijn ?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

Discussieren heeft nooit zin als je altijd andere, niet relevante zaken erbij gaat betrekken. Wat heeft Ajax met de classico te maken?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Die quote van otherfool is wel erg kansloos hoor, hoeveel tijd heeft daarin gezeten. De ultieme troll post

Ik weet nu niet wie je er mee te kijken zet, quotes van 1,5 jaar geleden e.d. erbij halen. Kansloos in het kwadraat.

Minstens drie kwart zijn gewoon realistische posts, snap niet echt wat je hiermee wilt zeggen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Haha OF, wat een post

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja, moest er wel om lachen, maar dit kun je natuurlijk voor alle clubs aan de top maken die meeleven met het moment van de wedstrijd. Dat is sport en soms is het moeilijk te verkroppen om je ploeg te zien verliezen op een onterechte manier of je concurrenten in de laatste minuut te zien scoren. Dat heeft emotie.

Maak er ook even 1 van de Madrid-supporters hier otherfool, want vind het wel vermakelijk.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Otherfool, dude...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Hij bewijst alleen zijn eigen kansloosheid eigenlijk. Helft van die quotes zijn klinkklare onzin voor zijn bingo kaart

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

otherfools Magnum Opus

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik verdenk otherfool ervan dat hij elke post in dit topic dagelijks in Word documenten plakt en ze ook nog eens sorteert. Grappig om te lezen, maar ook extreem treurig dat je zoveel tijd in zoiets nutteloos stopt.

rep_robert schreef:

Die quote van otherfool is wel erg kansloos hoor, hoeveel tijd heeft daarin gezeten. De ultieme troll post

Ik weet nu niet wie je er mee te kijken zet, quotes van 1,5 jaar geleden e.d. erbij halen. Kansloos in het kwadraat.

Minstens drie kwart zijn gewoon realistische posts, snap niet echt wat je hiermee wilt zeggen.

Van mij pakte hij er zelfs posts van een jaar of 3 terug bij. Je moet het maar nuttig vinden

Maar toegeven, ik moest wel grijnzen tijdens het lezen van alles.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ik ook wel hoor, maar ik zie zoveel oude crap ertussen staan. Dingen die je gefrustreerd tijdens een waardeloos wedstrijdje zegt of posts over Wegereef die opzichtig heeft gefaald en zelfs in de media wordt afgekraakt. Tsjah, het is maar waar je op kickt natuurlijk Mag hij die zelfkritiek posts over het waardeloze Ajax van het afgelopen jaar ook neerpennen.

Verdenk je hem A&L? Ik weet het wel 100% zeker. Dit gaat verder dan calimero gedrag. Dit is gewoon de ultieme troll post eigenlijk en ik heb er eigenlijk geen woorden voor. En dat van iemand die een Calimero afbeelding heeft

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nee, dit gaat verder dan trollen. Dit is obsessief...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Moet ie is in een voetbalstadion komen, dan heeft ie zn bingokaart in 5 minuten vol. Je kan dingen ook TE serieus nemen hoor

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Jullie kunnen otherfool nu wel bestempelen als kansloos en troll, maar de beste man bewijst wel 1 ding: als het gaat om clubliefde is men gewoon zeer selectief. Is dat een ramp? Nee, absoluut niet! Maar je kunt het ook gewoon toegeven...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Pitakaas schreef:

Jullie kunnen otherfool nu wel bestempelen als kansloos en troll, maar de beste man bewijst wel 1 ding: als het gaat om clubliefde is men gewoon zeer selectief. Is dat een ramp? Nee, absoluut niet! Maar je kunt het ook gewoon toegeven...

Heb het ook nooit ontkend hoor. Iedere clubsupporter kijkt wel door zijn of haar ietswat gekleurde brilletje.

Alhoewel als ik otherfools post doorblader hij wel het nodige heeft verdraaid. Maar dat zal wel bij de grap horen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Pitakaas schreef:

Ooh, ik heb me ook wel is misdragen hoor. Daar niet van, maar ikv ind het wel overdreven. Soms pen je dingen neer als je nog pissed bent over de wedstrijd. Maar er staan ook genoeg onzin quotes in die hij expres zo neerpent.

Daarnaast vind ik supporters vergelijken met mensen die miljoenen verdienen en een voorbeeldfunctie hebben gewoon kansloos. Wij zijn er juist om lekker subjectief te zijn. Iemand als Mourinho of de clubleiding van Real horen zich gewoon als heren te gedragen. Wij mogen lekker de beest uithangen en ongegeneerd onze mening geven

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk dat otherfool dit doet om de aandacht hier even weg te krijgen van de zwaar falende The Pathetic One

Trouwens, voor wie lid is van de VI...er staat in de nieuwe VI van vandaag een heerlijke Dijkshoorn column over Mourinho

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

(afbeelding)

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dat is toch juist mijn hele punt? Alleen als otherfool dat eventjes allemaal onder elkaar zet dat jullie subjectief zijn worden jullie allebei gelijk boos. Waarom dan? 'Je mag toch de beest uithangen en ongegeneerd jullie mening geven'? Obviously hebben jullie dat gewoon gedaan, maar als iemand daar jullie op wijst word je boos. Volgens mij geloof je zelf dus ook niet wat je typt in je laatste alinean, of in ieder geval, je houdt je er zelf niet aan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jullie allebei boos? Waar word ik boos dan? Kan wel lachen om zo'n post hoor. Nogal vergezocht maar meer ook niet hoor.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Nou, vergezocht lijkt me iets compleet anders.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jullie allebei boos? Waar word ik boos dan? Kan wel lachen om zo'n post hoor. Nogal vergezocht maar meer ook niet hoor.

Ik zeg niet dat ik het er mee eens bent, maar het mooie is dat otherfool alleen de quotes plaatst en verder geen ondersteunende tekst erbij geeft. Hij laat de interpretatie aan de lezer over. Maar blijkbaar doen hun eigen uitspraken voor sommigen blijkbaar wel een beetje pijn ofzo?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Dat is toch juist mijn hele punt? Alleen als otherfool dat eventjes allemaal onder elkaar zet dat jullie subjectief zijn worden jullie allebei gelijk boos. Waarom dan? 'Je mag toch de beest uithangen en ongegeneerd jullie mening geven'? Obviously hebben jullie dat gewoon gedaan, maar als iemand daar jullie op wijst word je boos. Volgens mij geloof je zelf dus ook niet wat je typt in je laatste alinean, of in ieder geval, je houdt je er zelf niet aan.

Ik word niet boos, maar hij mag wel een keer wat anders doen dan een aantal jaar lang quotes zitten verzamelen in een bestandje. Zo kan je ook niet meer normaal discussiëren als je dingen van jaren geleden erbij haalt natuurlijk.

Daarnaast ging het helemaal niet over ons, maar over de Classico. Dan is zoiets erbij halen gewoon laf natuurlijk

Supporters roepen wat ze willen, dat doen we gelukkig ook. Maar wij mogen iemand als Mourinho of het Real Bestuur er wel op afrekenen als ze zich als losers gedragen toch?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Van voetbalwedstrijden hoeft hij alleen de uitslagen te weten. Voor Barcelona maakt hij een uitzondering. 'Ik haat Real Madrid. Vreselijk, dat afbraakvoetbal. Zo spelen steeds meer teams en dat vind ik zo jammer. Voetbal is meer tactiek dan techniek tegenwoordig. Daarom is het zo goed dat Barcelona er is. Barcelona is als een pizza na drie dagen zonder eten.'

Van onze topper Armenteros van Heracles

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Dat is een punt, stond ook wel te kijken hoe makkelijk er van Barcalona-Real Madrid wordt overgeschakeld naar Ajax

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.