- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Denk dat ik deze DVD met de 100 mooiste van Bergkamp maar eens ga bestellen. Zitten meesterlijke goals bij. 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Moet je zeker doen! Is echt een geweldige DVD. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bergkamp is pure magie. Ongelooflijk inderdaad.
Alleen al omdat Wenger hem geen speelminuten in de CL finale van 2006 gaf vind ik Wenger een drol.
The Non Flying Dutchman 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Denk dat ik deze DVD met de 100 mooiste van Bergkamp maar eens ga bestellen. Zitten meesterlijke goals bij.
Die heb ik al gekeken. Absoluut magnifiek. Soms doet hij dingen die gewoon niet eens kunnen denk ik. En dit zijn alleen zijn Arsenal goals nog maar. Voor Ajax en Oranje scoorde hij ook wonderschone doelpunten.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Zeker
. Is begonnen met wedstrijden tegen Dinamo paar jaar terug.
Ja? Was wel gezellig toen zeker 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Vergeet de all-time klassieker niet:
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Nou nou, bijna iedereen mocht thuis, tegen respectievelijk de nr. 17 van Frankrijk, de nr. 11 van Duitsland, en wat clubjes uit de periferie. Maar het viel niet heel erg tegen, nee.
Je moet het ook een beetje positief kijken. Vorig jaar ging er nog een nederlandse ploeg roemloos uit de CL tegen twee ploegen, die uit mickey mouse competities komen als Belgie en Griekenland. Oh ja en tegen een nietszeggende ploeg uit Engeland. 
Maar Ajax en Twente leverde gewoon een keurige prestatie af. (Ze waren dat natuurlijk wel verplicht gezien de huidige vorm van hun tegenstanders). PSV heeft het natuurlijk ook prima gedaan. Utrecht en AZ hadden meer verdiend qua spel
Toen ik het tikte wist ik al, dat ik me op glad ijs begaf. 
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Het enige verschil tussen de echte topclubs (bv. Barcelona) is dat Arsenal niet constant genoeg is en te afhankelijk is van een aantal spelers. Zo is dat nu bv. Fabregas, maar vorige jaren waren dat bv. Bergkamp en Henry.
Mwaa. Denk Messi en Xavi is weg bij Barca. Dat scheelt ook zoveel. Zonder die twee geen kampioenschap of CL finale. Het zijn vooral de minder grote spelers die bij Braca over de hele lijn gewoon beter zijn dan bij Arsenal.
Toentertijd met Bergkamp had je trouwens naast Henry ook Pires en Viera. En volgens mij klopte heel dat team wel. Een grootte bonk achterin (Campbell), een breker op het middenveld, een super spits, een super '10', een super snelle buitenspeler (Overmars) en daarachter 2 voetballende met scorend vermogen (Pires en Ljungberg) en de ultieme vader van het elftal Tony Adams.
Maar ook spelers als Kanu, Petit, Parlour etc. Anelka?
En naast Fabregas heb je Van Persie, Arshavin, Nasri, Rosicky, Walcott en nu ook Wilshere natuurlijk. Arsenal is absoluut niet alleen afhankelijk van Fabregas. Nasri heeft hem het afgelopen seizoen zelfs geniaal vervangen (tegen alle verwachtingen in).
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Nou nou, bijna iedereen mocht thuis, tegen respectievelijk de nr. 17 van Frankrijk, de nr. 11 van Duitsland, en wat clubjes uit de periferie. Maar het viel niet heel erg tegen, nee.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Op Ajax na, vond ik het inderdaad verre van het beste voetbal. En Ajax kon ook alleen maar goed voetbal spelen, omdat Auxerre 11 natte kranten had.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Maar ja, Auxerre, Werder Bremen, Kiev, Boekarest vind ik helemaal niet zulke zwakke namen. Dat we ons met ons kleine kikkerlandje daar aardig mee kunnen meten vind ik gewoon goed.
Het niveau was deze week alleen niet om aan te zien en vooral redelijk saai te noemen.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Je moet ook een beetje naar het werkelijke resultaat kijken en wat ze eventueel nog meer verdiend hadden. Voor mooi voetbal moet je niet naar de Nederlandse clubs kijken in Europa. Dat was in de jaren 90. Nu moet je realistisch zijn en blij zijn dat je de punten pakt.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Maar ja, Auxerre, Werder Bremen, Kiev, Boekarest vind ik helemaal niet zulke zwakke namen.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ajaxfans.net - De grootste Ajax-miskopen van de laatste tien jaar
Vind dat ze hier nog wel positief zijn. Dit zijn niet de 10 allergrootste denk ik.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ik zie nu trouwens dat Lausanne Sport (wie zegt u?) in de 96e minuut de 3-3 heeft gemaakt tegen Sparta Praag. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ajaxfans.net - De grootste Ajax-miskopen van de laatste tien jaar
Vind dat ze hier nog wel positief zijn. Dit zijn niet de 10 allergrootste denk ik.
Zitten toch wel een aantal behoorlijke miskleunen bij. Blijft alleen twijfelachtig wanneer je over een miskoop praat. Kouffour was natuurlijk belachelijk, maar heeft geen transfersom gekost. Manucharian kwam als jong talent en had een zeer laag salaris. Beetje flauw om dat soort mannen te noemen.
Evander Sno hoort natuurlijk zeker in de top 3 met zijn transfersom en bizarre salaris.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Grootste miskoop is natuurlijk van Basten zelf geweest. Als hij nog een paar jaar had mogen blijven was Ajax failliet geraakt. Wat een knakkers heeft die aangetrokken zeg.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Rooney trouwens gewoon bijgetekend bij Man U. alle City speculaties kunnen de vriezer in.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Grootste miskoop is natuurlijk van Basten zelf geweest.
[/selectieve quotemodus] zoveel hebben ze toch niet betaald aan Elinkwijk
[/selectieve quotemodus]
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Waarom doet hij uberhaupt zo lastig de laatste tijd dan? Nog gefrustreerd van zijn zwaar beroerde WK-optreden?
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Zitten toch wel een aantal behoorlijke miskleunen bij. Blijft alleen twijfelachtig wanneer je over een miskoop praat. Kouffour was natuurlijk belachelijk, maar heeft geen transfersom gekost. Manucharian kwam als jong talent en had een zeer laag salaris. Beetje flauw om dat soort mannen te noemen.
Evander Sno hoort natuurlijk zeker in de top 3 met zijn transfersom en bizarre salaris.
Dan is de Miskleunen top 50 een beter alternatief. 
Manucharyan heeft natuurlijk ook geen geluk gehad met die blessures. Cvitanich hoort ook sowieso niet thuis in de 10 grootste miskopen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
[/selectieve quotemodus] zoveel hebben ze toch niet betaald aan Elinkwijk
[/selectieve quotemodus]
God ja, moest even het kwartje horen vallen bij me hoor 
Had het Elinkwijk meer gegund achteraf dan van Basten.
Uitzonderlijk goede voetballers zijn echt vaak ballen-trainers.
van Basten, Gullit, Maradona etc.
Beckenbauer is dan wel zo'n uitzondering.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Grootste miskoop is natuurlijk van Basten zelf geweest. Als hij nog een paar jaar had mogen blijven was Ajax failliet geraakt. Wat een knakkers heeft die aangetrokken zeg.
Niet alleen van Basten hoor. Er zijn na de periode van Gaal een megablik met waardeloze aankopen of transfervrije voetballers geweest. Die varieert van Yakubu tot aan Sibon en van Verlaat tot aan Roger.
Ajax&Filmfreak
-
- 3372 berichten
- 3736 stemmen
Manucharian had ook geloof ik in het jaar ervoor in de Armeense competitie( wie volgt m niet) 43 goals gescoord en veel (top) clubs wilde hem een kans geven. Dus zo raar was dat niet.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Niet alleen van Basten hoor. Er zijn na de periode van Gaal een megablik met waardeloze aankopen of transfervrije voetballers geweest. Die varieert van Yakubu tot aan Sibon en van Verlaat tot aan Roger.
Die kosten gelukkig geen 16+ miljoen 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Daar kan Jol anders ook wat van met zijn Atouba en dikke hobit Mido. Wel een betere trainer gelukkig.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat zijn relatief betaalbare miskopen ja, daar maak je Ajax niet failliet mee. Zijn gewoon stomme impuls-aankopen, omdat je ook nog eens weet dat je ze nooit meer met winst zult gaan doorverkopen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Die wachelende Mido die ze lieten zien bij VI was trouwens wel één van de grappigste voetbal fragmenten die ik heb gezien.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Rekening maar wel, dat die gasten ook genoeg betaald kregen. Alleen viel het toen niet op, omdat ajax nog geen schuld had en genoeg verdiende om het te verbloemen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Jans lijkt het ook eindelijk door te hebben, Dost op de bank.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.