• 16.017 nieuwsartikelen
  • 179.066 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.363 acteurs
  • 199.297 gebruikers
  • 9.391.533 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, het voetbal komt voort uit de stammenstrijd tussen diverse Engelse plattelandsdorpen. Denk niet dat ze daar erg moeilijk deden over een halfdode. De andere ontstaanspoot komt uit Mexico waar het spel op leven en dood gespeeld werd. Nog een paar jaar evolutie en je mag elkaar helemaal niet meer aanraken.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

^En dan ben ik degene die zogenaamd rare vergelijkingen trekt.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Wat een onzin zeg. 99% van de voetballers kunnen wel spelen zonder dit soort belachelijke overtredingen te maken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tegen Ben Arfa was gewoon een ongelukkie... Als hij nu met twee benen op kniehoogte was komen invliegen had je een punt. Hij kreeg notabene niet eens geel. Maar toch doen de De Jong haters alsof het de meest smerige overtreding ooit was.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Dat was het ook niet. Maar het was wel een ontzettend domme, onnodige overtreding en hij maakt er de laatste tijd nogal wat waarbij ie onnodig anderen zwaar blesseerd. En om er dan ook nog om te gaan lachen; Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Je hebt ook van die hondenbezitters wiens pitbull een baby doodbijt en er dan op staan; 'dat doet-ie anders nooit!' Bijkomend probleem bij Nigel is dat-ie het wel vaker doet, er van geniet, en er zelfs smakelijk om kan lachen. Als Nigel een hond was, had-ie al lang een spuitje gekregen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nogmaals, hij kan het te snelle niveau niet aan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Je hebt ook van die hondenbezitters wiens pitbull een baby doodbijt en er dan op staan; 'dat doet-ie anders nooit!' Bijkomend probleem bij Nigel is dat-ie het wel vaker doet, er van geniet, en er zelfs smakelijk om kan lachen. Als Nigel een hond was, had-ie al lang een spuitje gekregen.

Zou Nigel dit op dinsdagmiddag in het winkelcentrum doen bij een willekeurige voorbijganger, zou hij gearresteerd worden en terecht.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dus als Nigel in gaat trappen op iemand die op het voetbalveld ligt totdat diegene de rest van het leven door een rietje moet eten is het OK, omdat het op het veld gebeurt? Het voetbalveld is er voor het spel, niet om als een wette- en gewetenloze idioot zoveel mogelijk botten te breken. Tackles en blessures horen helaas nu eenmaal bij een contactsport, maar Nigel zoekt ze op en geniet ervan. Abject gedrag.

moviemafketel schreef:

Nogmaals, hij kan het te snelle niveau niet aan.

Daar begint het mee.

Vergelijk het met iemand die niet kan autorijden (zoals Nigel niet kan voetballen zeg maar). Nu gaat deze persoon toch in een auto zitten, neemt er wat alcohol en pillen bij, racet met 150 per uur over een woonerf, rijdt wat kinderen aan en gaat er dan smakelijk om staan lachen.

Zo iemand kan niet alleen 'de auto niet aan', hij gaat opzettelijk risico's nemen om slachtoffers te maken tot zijn eigen plezier. Dat is Nigel de Jong.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat Nigel de Jong niet kan voetballen, want dat kan hij natuurlijk wel. Otherfool, jij bent heel erg goed in dingen overdrijven. Ik geloof niet dat de Jong iemand opzettelijk blesseerd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij kan wel voetballen, maar Duitsland, Engeland en het Nederlands Elftal zijn een stapje te hoog voor hem. Hij moet constant compenseren met overtredingen. Echt een goede verdediger of verdedigende middenvelder heeft dat zelden nodig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Overtredingen zijn juist een prachtig onderdeel van het voetbal. Vaak raakt er ook niemand door gewond.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Niets prachtigs aan. Vertraagd het spel alleen maar. Een goede sliding kan wel mooi zijn, maar dan moet het wel echt een goede zijn zodat het spel gewoon doorgang kan vinden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het tempo uit het spel halen kan ook in je voordeel werken.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Pff.. net dat stukje van De Jong even gelezen, wat een gezeur zeg. Echt zo'n sensatiegericht bericht om De Jong in een kwader daglicht te zetten, wat hier goed lukt lees ik,

Moet nu maar es afgelopen zijn vind ik. En die vergelijkingen die ik hier lees, gaan helemáál nergens over. Een baantje bij de tabloids zou jullie niet misstaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ooijer ipv Alderweireld.

Hopelijk doet onze opa het goed

Winst voor Ajax zou mooi zijn. Daarna hopen dat Feyenoord Twente pakt (jaja, ben voor de thuisclub dan vanavond). Helaas heb ik een feestje, kan Fey-Twe dus niet zien maar het lijkt me een erg leuk affiche.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Hanny heeft ook Urby te pakken gekregen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Groningen - Heerenveen dit weekend! Laten we Ron Jans groots onthalen, mede-Groningers! (1 geloof ik he? )

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Voor de Unibet-gokkers; een 1tje bij Feyenoord - Twente betaalt 4x (!) uit. Lijkt me wel erg veel eigenlijk. Ik heb er iig een paar grijpstuivers op gezet.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Kutkakkerlak Vertonghen

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Voor de Unibet-gokkers; een 1tje bij Feyenoord - Twente betaalt 4x (!) uit. Lijkt me wel erg veel eigenlijk. Ik heb er iig een paar grijpstuivers op gezet.

Gelijkspel is het maximale vanavond. Maar een tientje kun je altijd inzetten. You never know .

ps.

Feyenoord A1 neemt koppositie over van Ajax
.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

In de jeugd is Feyenoord sowieso de beste.

Nu het eerste nog...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

otherfool schreef:

Twente heeft al een jaar of 8 niet gewonnen in de Kuip, dus wie weet. Als het Legioen erachter gaat staan en Feyenoord de eerste helft redelijk heelhuids uitkomt, dan moet het mogelijk zijn. De afgelopen drie/vier wedstrijden (incl. bekerduel) waren vrijwel indentiek qua spelbeeld. In de eerste helft wordt Feyenoord weggetikt en in de 2e helft is het precies omgekeerd. Kun je beter de 2e helft de betere zijn.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Twente heeft het altijd moeilijk tegen Feyenoord. Laatste jaren ook niet van gewonnen. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat vanavond wel een keer gaat lukken. We moeten ook wel om bij te blijven. Ik zie W2 morgen niet stunten tegen PSV en NAC speelt vanavond wel erg slecht. (of als jullie het willen: Ajax speelt best aardig )

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

In de jeugd is Feyenoord sowieso de beste.

Bijna overal bovenaan idd, binnekort het mooiste voetbalbolwerk ter wereld en de beste speler van de Eredivisie. Het is toch allemaal zo simpel.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Twente heeft al een jaar of 8 niet gewonnen in de Kuip, dus wie weet. Als het Legioen erachter gaat staan en Feyenoord de eerste helft redelijk heelhuids uitkomt, dan moet het mogelijk zijn. De afgelopen drie/vier wedstrijden (incl. bekerduel) waren vrijwel indentiek qua spelbeeld. In de eerste helft wordt Feyenoord weggetikt en in de 2e helft is het precies omgekeerd. Kun je beter de 2e helft de betere zijn.

Of als Twente zijnde deze keer wel iets van 4 keer scoren in de 1ste helft. Of 7 keer, zoals vorig jaar wel mogelijk was

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

notnotfun schreef:

(quote)

Bijna overal bovenaan idd, binnekort het mooiste voetbalbolwerk ter wereld en de beste speler van de Eredivisie. Het is toch allemaal zo simpel.

En wie moet dat dan zijn? Craig Bellamy? Zelfs als je in dat sprookje gelooft is ie nog niet de beste speler.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Donders wat een prachtdoelpunt van die Hamlap !!

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Tsjonge jonge. 2-0 voorstaan en dan nog schwalbes gaan maken

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

En wie moet dat dan zijn? Craig Bellamy? Zelfs als je in dat sprookje gelooft is ie nog niet de beste speler.

Ik heb Suarezje en Ruiz nog niet zien scoren tegen clubs als Man. United, Arsenal en Chelsea .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.