- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Twente zou ook afgemaakt zijn. De enige die dit Madrid lijkt te kunnen bestrijden lijkt Barcelona. Milan is ook 2x kansloos weggetikt (in Milaan nog gelijk gespeelt door vele scheidsrechterlijke dwalingen) door Real Madrid hoor. Of ben je dat alweer vergeten? Ook Auxerre ging roemloos ten onder tegen Madrid.
Kom op zeg. We gaan bijvoorbeeld toch ook niet zeggen dat Ajax of PSV zich te kijk zetten als ze kansloos verliezen van Barcelona?? :S
Verschil tussen Real Madrid en Inter, Bremen, Tottenham, Auxerre en Milan is gewoon gigantisch. Real steekt op dit moment met kop en schouders boven al die andere ploegen uit. De enige pech dat Madrid op dit moment (en vorig jaar ook) heeft is dat Barcelona nog vele malen beter is. Kijk maar is naar de competitie resultaten van beide ploegen van vorig seizoen en dit seizoen.
Je mag best verliezen maar gaat om de manier waarop. Ajax was gewoon slechte reclame voor Nederlandse voetbal. En Twente zou ook afgemaakt zijn? Ja dat is makkelijk lullen. Kan ook roepen dat Twente de poule van Ajax wel overleefd zou hebben. Is net zo'n nietszeggend en onbewijsbare opmerking.
Feit blijft dat ik me als Nederlander in de CL heb geschaamd voor Ajax en niet voor Twente en dat daardoor Twente wat mij betreft een veel beter figuur heeft geslagen Europees dan Ajax.
Bovendien won Inter vorig jaar gewoon over twee wedstrijden van Barcelona dat toen in bloedvorm verkeerde. Dus die ploeg zomaar degraderen tot het niveau Tottenham, Auxerre en Milan is toch wat te makkelijk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Denk dat Ajax onder de Boer ook niet zo zijn weggespeeld. Stuurt ze veel meer met een plan het veld op en kent als speler ook het klappen van de zweep Europees gezien perfect.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
De Boer is dan ook een zeer goede aanwinst voor Ajax en het zou toch gewoon mooi voor ons land zijn als we weer teams krijgen die gaan meedraaien in de (sub)top van Europa.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Iedereen is zo enthousiast over de Boer, maar laten we gewoon afwacten of het wat wordt. Anders is iedereen straks teleur gesteld (net als bij Van Basten toen hij kwam en bij Jol).
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Alsof je die drie trainers zo maar even met elkaar kunt vergelijken.. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Denk dat Ajax onder de Boer ook niet zo zijn weggespeeld. Stuurt ze veel meer met een plan het veld op en kent als speler ook het klappen van de zweep Europees gezien perfect.
Denk het inderdaad ook. Ben zelfs van mening dat een Ajax in vorm gewoon Europees had moeten overleven in deze CL poule.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Alsof je die drie trainers zo maar even met elkaar kunt vergelijken..
Ik vergelijk hun ook niet ik vergelijk alleen hoe mensen zo snel al denken dat die trainer de "redder' is.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ook dat is veralgemeniseren. Redder van wat? Resultaat of voetbalopvatting?
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Ook dat is veralgemeniseren. Redder van wat? Resultaat of voetbalopvatting?
Snap je nu echt niet wat ik bedoel? Iedere keer als er een nieuwe trainer is of het nu de Boer, van Basten of Jol is. Telkens is iedereen zo enthousiast en denkt dat het goed gaat komen.Laten we nu gewoon af wachten, want wat heeft het voor zin om nu zo je hoop op de Boer te zetten als dat de kans groot is dat het ook kan mislukken.
Zo duidelijk!
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
Bij Bassie moest het gewoon meer uit de spelers komen maar die mentaliteit is ver te zoeken, Jol is een prima trainer maar past totaal niet bij Ajax, de Boer heeft nog alles te bewijzen alleen bezit een filosofie dat utstekend past bij Ajax, of je daar ook prijzen mee pakt is iets anders want daar komen veel meer factoren bij kijken.
Maar het was gewoon een opluchting hoe de spel opvatting was sinds hij de trainer is.
Btw. ik geloof niet dat een trainer meer dan 10% invloed kan hebben op de prestaties aangezien je gewoon afhankelijk bent van het materiaal wat je tot je beschikking heb.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Btw. ik geloof niet dat een trainer meer dan 10% invloed kan hebben op de prestaties aangezien je gewoon afhankelijk bent van het materiaal wat je tot je beschikking heb.
Dus Inter Milan vorig seizoen en dit seizoen is gewoon toeval?
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
Dus Inter Milan vorig seizoen en dit seizoen is gewoon toeval?
Of kan van Gaal er opeens ook niks meer van?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax begint goed in Turkije 
Zou leuk zijn als Ajax daar de 1e officiele goal kan scoren. Sta je voor altijd weer in de geschiedenisboeken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Grote verschil is gewoon dat Twente niet twee keer het Nederlandse te kijk heeft gezet voor de hele wereld en Ajax wel. Hoe je ook went of keert die twee wedstrijden tegen Madrid waren van een dermate schandalig niveau dat het verschil tussen Twente en Ajax er Europees wel degelijk was.
Real Madrid is dit seizoen na Barcelona misschien ook wel de beste ploeg van Europa. Het was nog schandalig slecht wat Ajax liet zien, maar een ploeg met Ronaldo, Ozil, Xabi etc kan nu eenmaal hard uithalen tegen een NLse ploeg. Ik had jouw PSV daar wel eens willen zien.
Overigens is Twente ook met 4-1 onderuit gegaan bij de Spurs. Was qua spelbeeld misschien wat beter, maar 4-1 is 4-1.
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
Overigens is Twente ook met 4-1 onderuit gegaan bij de Spurs. Was qua spelbeeld misschien wat beter, maar 4-1 is 4-1.
Van Ajax was het hoe je het went of keert een afgang en niet eens zozeer voor het nederlands voetbal maar meer voor Ajax zelf.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Real Madrid is dit seizoen na Barcelona misschien ook wel de beste ploeg van Europa. Het was nog schandalig slecht wat Ajax liet zien, maar een ploeg met Ronaldo, Ozil, Xabi etc kan nu eenmaal hard uithalen tegen een NLse ploeg. Ik had jouw PSV daar wel eens willen zien.
Was dat niet die wedstrijd met al die arbitrale dwalingen (onterechte penalties etc.) of haal ik nu 2 wedstrijden door elkaar?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, dat was die rare penaltywedstrijd. Maar dan nog...
Ajax hield het in Madrid ook een half uur vol 
Ik denk dat als je de resultaten van Real dit seizoen bekijkt, minus wat ze in Barcelona deden, dat Ajax het wel slecht deed tegen hen, maar niet slechter dan elke andere ploeg buiten Barca dit jaar tegen Real.
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
Als Ajax met 16-0 had verloren had men er niks over kunnen zeggen maar het positivisme siert je, iets te zoals bekend maar soit.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je haalt 2 dingen door elkaar. Ik zei al dat Ajax toen 2x echt slecht was, maar Real Madrid is dit seizoen ook wel geweldig sterk. Ik hoop van niet, maar ze lijken met samen met Barca (van hen hoop ik het wel) DE kandidaten om de CL finale te halen. Ook AC Milan is 2x compleet van de mat gespeeld door Madrid.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Snap je nu echt niet wat ik bedoel?
Nou, ik had gehoopt dat je daadwerkelijk iets zou zeggen, maar het blijft helaas bij wat algemeenheden.
Ik niet, dus dat klopt niet.
Waarom? Er vallen genoeg zinnige dingen te zeggen over de Boer en zijn opvatting. Ook in vergelijking met zijn voorgangers.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Zowel Ajax als Twente hadden de poulefase in de CL kunnen overleven. Nu ben ik ervan overtuigd dat beide clubs met daarbij PSV (redelijk) hoge ogen kunnen gaan gooien en hun a.s. wedstrijden kunnen gaan winnen in de UEFA cup.
Wat denken jullie, wie gaat er winnen in de 1/16 finales en met hoeveel?
17-02-2011
Anderlecht - Ajax (1-2)
Rubin Kazan - FC Twente (1-0)
Lille OSC - PSV (1-1)
24-02-2011
Ajax - Anderlecht (3-0)
FC Twente - Rubin Kazan (3-1)
PSC - Lille OSC (2-0)
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik verwacht dat Ajax en PSV deze ronde overleven. Rubin lijkt me te sterk voor Twente.
Voordeel voor alle ploegen is wel dat de returns in eigen huis gespeeld worden. Geen van de 3 ploegen is ieder geval kansloos of zwaar de underdog. Vorig jaar met Bremen, Juventus en HSV troffen Twente, Ajax en PSV het vele malen zwaarder.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Maar juist dat spelbeeld maakt wat mij betreft het verschil. Als Ajax gewoon een fatsoenlijke pot had gespeeld en met 3-0 had verloren tegen een beter Real had je mij hier nu niets horen zeggen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik verwacht dat Ajax en PSV deze ronde overleven. Rubin lijkt me te sterk voor Twente.
Denk dat PSV het heel lastig gaat krijgen. Lille is gewoon de Franse nummer 1
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Je mag best verliezen maar gaat om de manier waarop. Ajax was gewoon slechte reclame voor Nederlandse voetbal. En Twente zou ook afgemaakt zijn? Ja dat is makkelijk lullen. Kan ook roepen dat Twente de poule van Ajax wel overleefd zou hebben. Is net zo'n nietszeggend en onbewijsbare opmerking.
Feit blijft dat ik me als Nederlander in de CL heb geschaamd voor Ajax en niet voor Twente en dat daardoor Twente wat mij betreft een veel beter figuur heeft geslagen Europees dan Ajax.
Bovendien won Inter vorig jaar gewoon over twee wedstrijden van Barcelona dat toen in bloedvorm verkeerde. Dus die ploeg zomaar degraderen tot het niveau Tottenham, Auxerre en Milan is toch wat te makkelijk.
Jij weet net zo goed als ik dat het Inter van dit seizoen tig malen zwakker is dan vorig seizoen. Overal kan je dat aan aflezen.
Overigens, als Twente die poule van Ajax zo makkelijk zou kunnen overleven, waarom doen ze dat dan niet in een poule met Inter en Tottenham. Toch twee op papier mindere ploegen dan AC Milan en Real Madrid.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Jij weet net zo goed als ik dat het Inter van dit seizoen tig malen zwakker is dan vorig seizoen. Overal kan je dat aan aflezen.
Overigens, als Twente die poule van Ajax zo makkelijk zou kunnen overleven, waarom doen ze dat dan niet in een poule met Inter en Tottenham. Toch twee op papier mindere ploegen dan AC Milan en Real Madrid.
Op papier inderdaad
, ik heb niet het gevoel dat Milan zomaar van Inter danwel Tottenham wint.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Milan heeft dit seizoen al van Inter gewonnen in de competitie en staat gek genoeg ook bovenaan 
Dan vergelijk ik Real Madrid maar even met Tottenham. Zie ik Tottenham ook echt niet winnen van Madrid hoor.
Heb je zo toch 2 betere ploegen op papier en op het veld.
Overigens een vrolijke presentatie van Ronaldinho bij Flamengo, ziet er best gezellig uit als ik eerlijk mag zijn 
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Nou, ik had gehoopt dat je daadwerkelijk iets zou zeggen, maar het blijft helaas bij wat algemeenheden.
Ik niet, dus dat klopt niet.
Waarom? Er vallen genoeg zinnige dingen te zeggen over de Boer en zijn opvatting. Ook in vergelijking met zijn voorgangers.
Natuurlijk vallen er dingen te zeggen over de Boer, maar of ze zinnig zijn weet je nog niet. het lijkt misschien zinnig, maar daarover kun je nu nog niet oordelen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Denk dat PSV het heel lastig gaat krijgen. Lille is gewoon de Franse nummer 1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.