- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Tussendoor, het belangrijkste voetbalnieuws is natuurlijk wel dat VI vanavond weer op TV terug is!

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het heden? Ajax is de laatste 2 jaar boven PSV geeindigd. Als we Feyenoord verslaan staan we ook dit seizoen nog maar 3 punten op hen achter...
Jawel, dat is ook prima. Hoewel ik het al een teken vind, en ook jammer, dat een Ajacied tegenwoordig zo denkt.
Maar ik heb het over Europa A&L. Daar stelt Ajax niks meer voor.
Wat is ''het heden'' volgens jou? Ik vind je een beetje selectief oordelen. Bij Ajax mogen we niet achterom kijken, maar bij PSV mag het wel?
Nee, maar ook hier geldt dat PSV het de laatste jaren gewoon veel beter heeft gedaan dan welke Nederlandse club ook. Veel constanter. In Europa.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat is een teken Don? Ik ben realistisch. We steken niet meer boven iedereen uit zoals vroeger.
En in Europa stelt Ajax niks voor? Op de veegpartijen tegen Real Madrid na heeft Ajax het helemaal niet slecht gedaan in Europa. Een behoorlijk goede ploeg als Kiev eruit gegooid, Auxerre en Milan verslagen...
Jaren ervoor oa HSV, Fiorentina en Marseille (helaas toen wel eruit gegaan) verslagen, altijd overwinterd in Europa.
We hebben het geld niet van Real Madrid nee. Dat is ons probleem. Maar daarom doet Ajax echt nog wel mee in de subtop hoor.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
The best of the rest noem ik het dan. Het enige verschil is dat ze in de CL speelden omdat ze kampioen waren geworden tot 2008. Daar verder ook geen noemenswaardige prestaties neergezet op dat ene goede jaar na 5 jaar geleden. Verder ook vaak roemloos ten onder gegaan in de UEFA Cup. In dat opzicht vind ik het gewoon onzin.
En zoals A&L het ook al zegt, prestaties zijn al ruim 2 jaar slechter bij PSV dan bij Ajax.
Naja, PSV haalde de jaren daarop ook nog de achtste finale en de kwartfinale in de CL. Toch gewoon erg goede prestaties voor een Nederlandse club.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Wat is een teken Don? Ik ben realistisch. We steken niet meer boven iedereen uit zoals vroeger.
Klopt en ik vind het ook goed eigenlijk van je dat je dat uit spreekt, dat zijn er maar weinig. Ik bedoel dat het jammer is dat een Ajacied tegenwoordig zo denkt, vroeger was het alleen maar de vraag met hoeveel Ajax zou gaan winnen.
We hebben het geld niet van Real Madrid nee. Dat is ons probleem. Maar daarom doet Ajax echt nog wel mee in de subtop hoor.
Ook daar heb je helemaal gelijk in. De subtop.
Maar ik hoor af en toe wel eens dat mensen vinden dat Ajax een grote naam heeft in Europa en dan denk ik wel eens: Nou nou nou.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
En in Europa stelt Ajax niks voor? Op de veegpartijen tegen Real Madrid na heeft Ajax het helemaal niet slecht gedaan in Europa. Een behoorlijk goede ploeg als Kiev eruit gegooid, Auxerre en Milan verslagen...
Jaren ervoor oa HSV, Fiorentina en Marseille (helaas toen wel eruit gegaan) verslagen, altijd overwinterd in Europa.
Ajax stelt echt niets meer voor in Europa, zoals Don zegt. Zelfs de subtop halen ze niet meer, hoor. Misschien bungelen ze daar een beetje achteraan, dat zou kunnen. We zullen zien hoe ver ze dit jaar komen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Naja, PSV haalde de jaren daarop ook nog de achtste finale en de kwartfinale in de CL. Toch gewoon erg goede prestaties voor een Nederlandse club.
Dat kan trouwens wel kloppen ja.
Overigens pakte PSV in hun laatste seizoen CL maar 3 punten als ik het goed herinner. Toen werd PSV helemaal vernederd in die groep.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat is ook selectief A&L.. Ajax heeft het ook waardeloos gedaan dit seizoen in de CL toch?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat kan trouwens wel kloppen ja.
Overigens pakte PSV in hun laatste seizoen CL maar 3 punten als ik het goed herinner. Toen werd PSV helemaal vernederd in die groep.
Klopt, maar toen was PSV al aan het aftakelen.
Het jaar ervoor ook nog kwartfinale UEFA Cup. Niet een bijzondere prestatie, maar toch een teken dat ze mooie Europese potjes hebben gespeeld (met winst op Tottenham H. bijvoorbeeld).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Klopt en ik vind het ook goed eigenlijk van je dat je dat uit spreekt, dat zijn er maar weinig. Ik bedoel dat het jammer is dat een Ajacied tegenwoordig zo denkt, vroeger was het alleen maar de vraag met hoeveel Ajax zou gaan winnen.
Ook daar heb je helemaal gelijk in. De subtop.
Maar ik hoor af en toe wel eens dat mensen vinden dat Ajax een grote naam heeft in Europa en dan denk ik wel eens: Nou nou nou.
Nogmaals, prestaties en status zijn verschillende zaken.
Heb je van de week de UEFA pagina eens geopend? Stond groot op de voorpagina een enorm artikel met video over de jeugdopleiding van Ajax.
Mensen als Mourinho hebben zich ook enorm positief over de club uitgelaten. Niet meer door recente prestaties, wel door waar Ajax voor staat en wat ze hebben bereikt. Als je 4x de EC1, 2x de wereldbeker en 29x de landstitel wint en ongelooflijk veel topspelers voortgebracht hebt, dan krijg je een naam die je niet snel meer kwijt raakt.
Niet dat mensen ons sportief nog enorm vrezen in de Europese top, maar de naam heb je wel (ja, ik heb het ook liever andersom, maar het is niet anders).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat is ook selectief A&L.. Ajax heeft het ook waardeloos gedaan dit seizoen in de CL toch?
7 punten in een groep met Real en Milan. Zo slecht was het niet. Real was 10 maten te groot, maar dat is geen schande. Die hebben Milan ook 2x volledig van de mat afgespeeld. De enige schande was de lamlendige pot uit bij Auxerre.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
7 punten in een groep met Real en Milan. Zo slecht was het niet. Real was 10 maten te groot, maar dat is geen schande. Die hebben Milan ook 2x volledig van de mat afgespeeld. De enige schande was de lamlendige pot uit bij Auxerre.
Auxerre thuis gewonnen en tegen het reeds geplaatste AC Milan gewonnen.
Mmja.. ik vind het niet zo goed.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Winnen in Milaan is winnen in Milaan.
1-1 ook trouwens nog tegen Milan, ook netjes.
Je doet net of het dramatisch is gegaan, maar er zijn 4 voorronde duels overleefd en 7 punten gepakt in de groepsfase. Gewoon behoorlijk. In een hoop andere groepen had Ajax gewoon een goede kans op de 2e plek gehad.
Na de winter tegen Anderlecht liggen er ook kansen. Ik heb de kaarten al binnen, heb er wel zin in. De winnaar van Bazel/Spartak Moskou moet ook niet onmogelijk daarna zijn, mocht Ajax Anderlecht verslaan.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
O jeetje, speranza doet ook een poging om sneren uit te delen 
Nou je hebt me. Ben er compleet overstuur van.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Niets sneren uitdelen. Dat heb ik helemaal niet nodig. Gewoon een nuchtere analyse van de feiten.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Niets sneren uitdelen. Dat heb ik helemaal niet nodig. Gewoon een nuchtere analyse van de feiten.

Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Castaignos geblesseerd... Hoop dat het meevalt.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik kan maar één ding zeggen: Karma is a bitch!
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Laten we hopen dat al die Feyenoorders allemaal fit zijn en spelen woensdag. Anders krijgen we dat geklaag achteraf weer dat het niet de beste ploeg was.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je kan nog beter met Jhonny spelen hoor
.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Is de scouting van Inter dan zo belabberd?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben gewoon geen Castaignos fan
. Al zie ik hier geen wereldtopper in. Snap niet wat een Inter hier in ziet, vind het eerder wat voor een club als Chievo Verona ofzo.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ze doen dit enkel om aan hem te kunnen verdienen. Hij zal geen minuut speeltijd krijgen in Giuseppe Meazza.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Hahaha
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ze doen dit enkel om aan hem te kunnen verdienen. Hij zal geen minuut speeltijd krijgen in Giuseppe Meazza.
Dat tekent de ranzigheid van de club Inter wederom 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.