• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.840 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.531 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

orbit schreef:

De spelers bij Ajax waren gewoon stukken beter, zoals iedereen wel over eens was toen, incluis de Duitse spelers.. Helaas leidde dat toch niet tot de WK-titel, %%@@-verdomme! Bayern heeft toen wel effectief de fakkel overgenomen met Hoeness, Rummenigge, Müller en herr Beckenbauer.. wel de vormende spelers van het Duits elftal indertijd.

Twente heeft ook wel een tijdje een beter team gehad, nadat Cruiff, Rep, Neeskens enz bij Ajax vertrokken. Buiten de beker is er toen echter nooit wat gewonnen. Maar met spelers als Piet Schrijvers, Epi Drost, Arnold Muhren, Frans Thijssen, Theo Palplatz en Kick van der Vall stond er gewoon een ontzettend goed team dat ook in Europa ver kwam. Van die Twente selectie werd later iedereen weggekocht door Ajax, PSV en Ipswich Town.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Messi: Barça zonder Guardiola niet voor te stellen

Lionel Messi vindt dat Barcelona haast moet maken met de contractverlenging van Pep Guardiola. Hij kan zich een 'Barça zonder Guardiola niet voorstellen'.

(Novum/AP) - Lionel Messi vindt dat Barcelona haast moet maken met de contractverlenging van trainer Pep Guardiola. De Argentijnse sterspeler kan zich een 'Barça zonder Guardiola niet voorstellen'. "Dat is de waarheid, na alles wat hij hier gecreëerd heeft en hoe hij team om zich heen heeft gebouwd", zei Messi donderdag. Guardiola's contract loopt komende zomer af.

Guardiola volgde in de zomer van 2008 Frank Rijkaard op en pakte sindsdien al acht officiële prijzen, waaronder twee landstitels en de Champions League. De 39-jarige coach was zelf tussen 1990 en 2001 als speler actief bij Barcelona.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Leuke discussies altijd om terug te lezen, supporters van de zogenaamde grote clubs die snel op hun teentjes getrapt zijn als er iets wordt gezegd over hun club.

Ajax stelt internationaal gewoon helemaal niets meer voor, Feyenoord ook niet, alleen PSV nog. Ajax heeft nog wel de naam mischien, maar dat heeft Dinamo Kiev ook om maar een club te noemen. En Inter is natuurlijk niet te vergelijken met Ajax, ik schrok een beetje zelfs van die -serieus bedoelde- vergelijking die hier werd geschetst.

Terug kijken naar grote successen is dan ook niets meer dan je ogen sluiten voor het heden. Feit is dat het 6 jaar geleden is dat Ajax kampioen is geworden, dat Feyenoord helemaal is weggegleden en dat de laatste 2 jaar 2 boerenclubjes kampioen zijn geworden. Geen club is meer bang om tegen zowel Ajax, PSV of Feyenoord te spelen.

Dus.. zowel PSV-ers, Feyenoorders als Ajacieden; blaas niet te hoog van de toren, denk niet dat jullie in Europa nog serieus worden genomen (op PSV na) en win eerst maar weer eens wat prijzen. Bij voorbaat dank!

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Don Dijk schreef:

Feit is dat het 6 jaar geleden is dat Ajax kampioen is geworden,

7

Dus.. zowel PSV-ers, Feyenoorders als Ajacieden; blaas niet te hoog van de toren, denk niet dat jullie in Europa nog serieus worden genomen (op PSV na) en win eerst maar weer eens wat prijzen. Bij voorbaat dank!

Vergeet Veendam niet.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2591 stemmen

Wilfred Genee schreef:

(quote)

Laat me raden, na Balázs Dzsudzsák komen Reis, Lens, Engelaar, Koevermans en Manolev..

Reis is inderdaad ook heel erg goed ja. Lens heeft nog niet alles laten zien bij psv en ja die andere drie ben ik ook geen fan, maar goed. Dzsudzsak is gewoon op dit moment de beste speler van de eredivisie zelf toen onze vriend affelay nog bij psv speelde. Suarez is dit seizoen helemaal niks op een paar wedstrijdjes na.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kan we lwezen, maar de allure verlies je nooit. Een boerenclub die afglijdt is gelijk de sjaak, de top drie zal altijd terug komen. Bovendien maakte Ajacieden niet de vergelijking met Inter, Ajax werd er zonodig bijgehaald omdat A&L een mening heeft over Inter. Jammer dat de wereld alleen te klein is als een Ajax fan iets zegt.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

(quote)

Dzsudzsak is gewoon op dit moment de beste speler van de eredivisie zelf toen onze vriend affelay nog bij psv speelde. .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kan we lwezen, maar de allure verlies je nooit. Een boerenclub die afglijdt is gelijk de sjaak, de top drie zal altijd terug komen. Bovendien maakte Ajacieden niet de vergelijking met Inter, Ajax werd er zonodig bijgehaald omdat A&L een mening heeft over Inter. Jammer dat de wereld alleen te klein is als een Ajax fan iets zegt.

Das niet waar, ik heb het toch over de fans van de zogenaamde topclubs? Dus daarom noemde ik Feyenoord en PSV ook. Leuk en aardig hoor dat je het opneemt voor de Ajax-supporters, maar doe het dan wel goed.

En allure.. tsja.. koop je niet veel voor he. Met allure win je geen prijzen. Ik snap het best wel hoor, als je gewend bent om altijd zeg maar haantje de voorste te zijn dat het niet makkelijk is om wat bescheidenheid te tonen als je club niet meer dat is wat het geweest is.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos schreef:

Vergeet Veendam niet.

Uiteraard hoort Veendam daar ook bij, maar enige bescheidenheid siert de mens.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Veendam till i die

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Don Dijk schreef:

Das niet waar, ik heb het toch over de fans van de zogenaamde topclubs? Dus daarom noemde ik Feyenoord en PSV ook. Leuk en aardig hoor dat je het opneemt voor de Ajax-supporters, maar doe het dan wel goed.

De historie van Feyenoord en PSV zijn niet eens ten sprake gekomen, dus lekker irrelevant weer.

En allure.. tsja.. koop je niet veel voor he. Met allure win je geen prijzen. Ik snap het best wel hoor, als je gewend bent om altijd zeg maar haantje de voorste te zijn dat het niet makkelijk is om wat bescheidenheid te tonen als je club niet meer dat is wat het geweest is.

Koop je juist heel veel voor. Je hebt hierdoor een gigantische freewill, veel meer allure naar buitenlandse spelers toe, een veel bredere en landelijk verspreide aanhang etc. Dat het n uwat minder gaat is helemaal niet erg, dat heb je van financiële malaise (en crisis). Laat wat boerenclubjes nu maar even de vruchten plukken, hebben ze ook eens geproefd wat de topclubs al decennia doen, en straks staan ze gewoon weer waar ze horen. Op een straatlengte afstand van de top 3 .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

De historie van Feyenoord en PSV zijn niet eens ten sprake gekomen, dus lekker irrelevant weer.

Nee maar omdat ik wilde voorkomen dat er iemand zou reageren zoals jij nu doet (''Waarom wordt er altijd alleen maar op Ajax afgegegeven''?) noemde ik alle clubs.

Maar dan is het wéér niet goed. Pff. heb het maar moelijk op dit forum.

Koop je juist heel veel voor. Je hebt hierdoor een gigantische freewill, veel meer allure naar buitenlandse spelers toe, een veel bredere en landelijk verspreide aanhang etc.

Maar waar blijven die (goede) buitenlandse spelers dan? Tweederangs buitenlanders willen maar al te graag bij Ajax ballen, dat snap ik heel goed. Dat heeft niet zo zeer met allure te maken.

Dat het nu wat minder gaat is helemaal niet erg, dat heb je van financiële malaise (en crisis). Laat wat boerenclubjes nu maar even de vruchten plukken, hebben ze ook eens geproefd wat de topclubs al decennia doen, en straks staan ze gewoon weer waar ze horen. Op een straatlengte afstand van de top 3 .

Dit bedoel ik.

Fans van ''grote clubs'' zijn altijd heerlijk op de teentjes getrapt als de boerenlulletjes kampioen worden. Een beetje als een man van adel die zich verheven voelt boven de ''gewone'' mensen.

Maar ok, laat de boerenclubjes maar de vruchten plukken. Maar dan wél de echte boerenclubs, Grunn dus!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat een verstandige woorden post je toch de laatste dagen

Kos sleepte inderdaad een beetje sneu Ajax erbij toen ik iets over Inter zei. Zo gaat dat bijna altijd hier, let maar eens goed daar op. Zodra iemand als Robert, orbit, ik of een andere Ajacied een mening heeft over iets, trekken de kossen van deze wereld meteen Ajax in het verhaal erbij.

Daarnaast, Ajax verliest haar status niet zo snel, net zo min als Feyenoord dit zal kwijtraken. Alleen kan je natuurlijk niet jarenlang nog doorgaan met niks presteren. Clubs als Ajax en Feyenoord zullen voor de huidige generatie 10 jarigen in het buitenland niet meer zo heel veel zeggen helaas. Die kennen alleen nog maar Barcelona

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat een verstandige woorden post je toch de laatste dagen

Ik heb een goed weekje. Dat zal volgende week met klassieker stress en de afstraffing daarna wel weer anders zijn .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Daarnaast, Ajax verliest haar status niet zo snel, net zo min als Feyenoord dit zal kwijtraken.

In Amsterdam en Rotterdam bedoel je?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

In heel Nederland niet.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

In heel Nederland niet.

Dst is een feit maar eh PSV hoort daar toch ook echt bij.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Klopt, maar wel in (veel) mindere mate.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Je kent de cijfers nog he Meeste seizoenkaarthouders van Ajax komen niet eens uit Amsterdam. Sterker nog, uit de omgeving van Veendam komen een heleboel, ken er zelf ook een paar(Wildervank, Veendam).

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

In regio Veendam zijn die clubs ook heel populair hoor ik in de wandelgangen...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik snap die aversie tegen PSV hier niet zo goed. Die club doet het al jaaren beter dan welke club ook. Die houden de eer tenminste nog een béétje hoog in Europa voor Nederland.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Wat een onzin, welke eer in Europa? Toen ze 2 jaar nadat Ajax het goed in Europa deden ook goed deden in Europa? Immers ook alweer 4/5 jaar geleden?

Dan toch eerder Ajax de laatste jaren, winnen van Fiorentina, AC Milan en dergelijke

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

Ik snap die aversie tegen PSV hier niet zo goed. Die club doet het al jaaren beter dan welke club ook. Die houden de eer tenminste nog een béétje hoog in Europa voor Nederland.

Je kijkt alleen naar prestaties.

Verder is je verhaal ook niet gebaseerd op feiten. De laatste jaren doet PSV het weinig tot helemaal niet beter in Europa. Vorig jaar tegelijk met Ajax en Twente eruit. Daarvoor ook al geen topprestaties meer. Sinds de halve finale van 2005 is het ook niet veel soeps meer internationaal gezien, met PSV.

De reden dat men niks met PSV heeft hier is omdat het een nietszeggende club is die een afschuwelijke voetbalfilosofie bezit. Dat ze sportief vele malen beter zijn geweest dan wie ook in het afgelopen decennium zal ook niemand ontkennen.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Don Dijk schreef:

Volgens mij is toch Feijenoord die de laatst europese prijs heeft gepakt daar kan een halve finale CL toch echt niet tegen op!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

In regio Veendam zijn die clubs ook heel populair hoor ik in de wandelgangen...

Ik ken inderdaad 1 iemand uit Veendam die voor Ajax is..

mn broertje!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

Wat een onzin, welke eer in Europa? Toen ze 2 jaar nadat Ajax het goed in Europa deden ook goed deden in Europa? Immers ook alweer 4/5 jaar geleden?

Dan toch eerder Ajax de laatste jaren, winnen van Fiorentina, AC Milan en dergelijke

De laatste 2 jaar niet, maar je kunt moeilijk ontkennen dat PSV daarvoor jarenlang de beste Nederlandse club was. Ook in Europa.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Je kijkt alleen naar prestaties.

Tuurlijk, dat zeg ik ook steeds. Op het verleden kun je wel blijven teren en ik vind zelfs dat je dat ook moet doen als suporter. Blijven hopen op een goede toekomst door smachtend naar het verleden te kijken.

Qua historie kunnen die boerenclubjes lang niet aan een Ajax tippen, dat heb ik ook helemaal niet ontkend. Ik kijk puur naar het heden.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Don Dijk schreef:
(quote)

mn broertje!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Tuurlijk, datzeg ik ook steeds.

Qua historie kunnen die boerenclubjes lang niet aan een Ajax tippen, dat heb ik ook helemaal niet ontkend. Ik kijk puur naar het heden.

Het heden? Ajax is de laatste 2 jaar boven PSV geeindigd. Als we Feyenoord verslaan staan we ook dit seizoen nog maar 3 punten op hen achter...

Wat is ''het heden'' volgens jou? Ik vind je een beetje selectief oordelen. Bij Ajax mogen we niet achterom kijken, maar bij PSV mag het wel?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De laatste 2 jaar niet, maar je kunt moeilijk ontkennen dat PSV daarvoor jarenlang de beste Nederlandse club was. Ook in Europa.

The best of the rest noem ik het dan. Het enige verschil is dat ze in de CL speelden omdat ze kampioen waren geworden tot 2008. Daar verder ook geen noemenswaardige prestaties neergezet op dat ene goede jaar na 5 jaar geleden. Verder ook vaak roemloos ten onder gegaan in de UEFA Cup. In dat opzicht vind ik het gewoon onzin.

En zoals A&L het ook al zegt, prestaties zijn al ruim 2 jaar slechter bij PSV dan bij Ajax.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.