- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Heb het over 1e plaatsen he?
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3622 stemmen
Volgens mij ooit nog eens de voorloper van de CL. De jaarstedenbeurscup.
Maar ja, nu bestaat Ajax ook al 60 of 65 jaar langer en veel van die titels komen uit die tijd. Bovendien wil ik ons helemaal niet vergelijken met Ajax. Ik had het juist over de zielige discussie erover. Ajax moet trots zijn op hun verleden, maar misschien ook eens wat minder vaak ernaar kijken en zich op de toekomst richten. Met Frank de Boer wordt daarin denk ik wel weer een goede stap gezet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha die bekerfinale tegen PSV herinner ik me nog wel. PSV had in de strafschoppenserie 2x een matchpoint maar miste. Twente wist ergens uit een compleet geslagen positie alsnog die reeks te winnen. Was wel prachtige tv.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wij mogen nu ook gewoon babbels hebben met zo'n historie. Ajax heeft zich al bewezen, Twente nog lang niet. Die moeten daar nu ook 40 jaar voor krijgen en dan zien we wel wat er van is overgebleven. Het kan een opleving zijn van een jaar of 5 en dan zal het denk ik aardig terugzakken. Subtopper of zo.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3622 stemmen
Volgens mij hebben ze nog eens bijna in de finale van de UEFA cup gestaan, begin jaren 70..(iemand
)
1 keer halve finale en 1 keer in de finale. Finale werdt 0-0 in Gladbach en 1-5 hier. Stond na 10 minuten al 0-3. Gladbach was toen nog een superploeg. Volgens mij wonnen ze het jaar erop nog de Europa Cup 1. Met Berti Vogts en Gunter Netzer of hoe heet die verslaggever.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Volgens mij ooit nog eens de voorloper van de CL. De jaarstedenbeurscup.
Maar ja, nu bestaat Ajax ook al 60 of 65 jaar langer en veel van die titels komen uit die tijd. Bovendien wil ik ons helemaal niet vergelijken met Ajax. Ik had het juist over de zielige discussie erover. Ajax moet trots zijn op hun verleden, maar misschien ook eens wat minder vaak ernaar kijken en zich op de toekomst richten. Met Frank de Boer wordt daarin denk ik wel weer een goede stap gezet.
Nogmaals, ook aan jou. Hoevaak kijken Ajacieden nu terug? Valt reuze mee. Maar ook nogmaals, je moet je verleden koesteren. Niks mis mee om soms terug te kijken. En wat is het verleden? Alles uit een ander seizoen is al het verleden.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3622 stemmen
Wij mogen nu ook gewoon babbels hebben met zo'n historie. Ajax heeft zich al bewezen, Twente nog lang niet. Die moeten daar nu ook 40 jaar voor krijgen en dan zien we wel wat er van is overgebleven. Het kan een opleving zijn van een jaar of 5 en dan zal het denk ik aardig terugzakken. Subtopper of zo.
Denk het niet. Maar zo'n gevulde prijzenkast als Ajax zullen we nooit halen zeker niet in Europa. Dat kan gewoon niet met die verschillen tussen NL en Spanje, Engeland, Duitsland, Italie en nu ook Rusland. Maar ik denk wel dat we een topclub in NL gaan worden en ook nog wel meer schalen gaan pakken. Feyenoord komt hopelijk nog terug.
Volgend jaar gaat Twente boven de 40 of 45 miljoen met de begroting. Over 3 jaar moet het 50 zijn. Structureel. Vanaf dan wordt er ook in de doelstelling opgenomen dat je elk jaar voor de titel moet gaan. Of dat lukt is een 2e, maar dan kun je je qua begroting iig aardig meten met Ajax en zeker met PSV.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3622 stemmen
Nogmaals, ook aan jou. Hoevaak kijken Ajacieden nu terug? Valt reuze mee. Maar ook nogmaals, je moet je verleden koesteren. Niks mis mee om soms terug te kijken. En wat is het verleden? Alles uit een ander seizoen is al het verleden.
Lol. Meen je dit nu serieus. Ik zie overal berichten over wat jullie allemaal hebben gewonnen en over wie de beste NL voetballers ooit voort heeft gebracht en wie de mooiste begrafenis geeft. Allemaal leuk en aardig en ik zei zelf al dat je er trots op moet zijn. Feit is alleen dat die status op dit moment steeds verder afbrokkelt omdat je NU geen, met uitzondering van de beker, prijzen meer pakt. En daar moeten ze zich bij Ajax eens op gaan richten.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je krijgt vanzelf een tijd dat Twente nog meer in de gaten gehouden gaat worden door het buitenland en ook alle bepalende spelers begint weg te kopen. Hopelijk kan Twente nuchter genoeg blijven om niet alleen voor het geld te gaan dan. Al zo lang een topclub zijn zoals Ajax is vreselijk knap natuurlijk. Iedereen wil altijd van Ajax winnen. Geven nog net 10% meer dan anders.
Twente wordt nog niet zo gezien. Als Twente echt vaste top wordt gaan juist ook de probleemjaren een keer komen. De druk wordt dan zelfs bij Twente groter en groter.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3622 stemmen
Dat begrijp ik ook wel, maar ik denk dat het bij Twente iig op dit moment in de top van het bedrijf beter zit dan bij Ajax. Bij Ajax en ook bij PSV wordt het geld al uitgegeven/begroot voordat het uberhaupt binnen is. Twente heeft het geld dat ze met de CL hebben verdiend niet eens meegenomen in de begroting. Daarvan wordt het grootste gedeelte geinvesteerd in het stadion en niet aan spelers. Tuurlijk zal Twente ook steeds duurdere spelers gaan kopen om de selectie minimaal op dezelfde sterkte te houden en liefst nog beter. Maar bij Twente laten ze geen trainer voor 35 mill uitgeven en het jaar erop een andere trainer nog eens voor 15 mill ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Leuk artikel! Prachtig dat er zulke fans zijn over de hele wereld! 
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Dagboek-Turkije-9-Fan-Andrei.htm
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Van de UEFA hoofdpagina:
Inside the Ajax academy on UEFA.COM
Op diezelfde hoofdpagina ook nog een 'classis match' Real 0 - 2 Ajax 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Lol. Meen je dit nu serieus. Ik zie overal berichten over wat jullie allemaal hebben gewonnen en over wie de beste NL voetballers ooit voort heeft gebracht en wie de mooiste begrafenis geeft.
Je weet het aardig te verdraaien allemaal.. volgens mij zat er een knotterdammer continue op te scheppen over de allermooiste begrafenis ooit etcblabla.. (waar je het trouwens niet allemaal van moet hebben als supporter van sommige clubs
).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Forlán
. Real 0, Atléti 1.
edit: ik en mijn grote mond.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Ieder geval overtuigender dan jouw grammatica, zinsbouw en interpunctie 
Ajax komt wel weer terug. In de VI deze week staat trouwens een erg interessant interview met Frank de Boer. Ik heb ontzettend veel vertrouwen in hem. Hopelijk dit jaar de titel, maar sowieso herbouwt hij de hele voetbalclub Ajax samen met anderen. Dat is het belangrijkste.
paar jaar geleden werd hetzelfde gezegd want MARCO VAN BASTENen johan kwamen. Nou we weten hoe dat afgelopen is.Toen kwam het bekende rapport. Twee jaar later precies hetzelfde. Stond vorige week mooi in de vi.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
[quote]The Almighty schreef:
[quote]filmliefhebber92 schreef:
En Suarez is op dit moment de beste speler in de eredivisie.[/quote
Dat is jouw mening en geen feit. (komt namelijk over als een feit zoals jij het schrijft,maar dat is het dus niet). ik vind bijvoorbeeld balasz dzsudzsak beter als suarez (zeker dit seizoen)
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Schat moet je luisteren, jij roept PSV uit tot voetbalhoofdstad van Nederland vanwege prestaties uit het verleden zitten inmiddels we alweer in 2011 en PSV heeft al een tijdje weinig klaargespeeld.
En ondertussen Ajacieden erop aankijken dat ze ook terug grijpen naar het verleden..

P.S. Op prestaties uit het verleden is Ajax dus de voetbalhoofdstad van Nederland. Alhoewel ik dat nog te klein vind om de rol van Ajax in Nederland te beschrijven.
Moet jij eens luisteren: wie staat er eerste???????? op DIT MOMENT
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Been baalt van Cissé: "Gebed zonder einde"
(jhedmedia) Mario Been krijgt stilaan een punthoofd van de blessureproblemen van Sekou Cissé. Tijdens het trainingskamp in Oman kreeg de Ivoriaanse aanvaller opnieuw last van de teenblessure die hem al anderhalf jaar parten speelt. Coach Been weet niet hoe lang hij de spits nu weer moet missen en is de situatie flink beu.
"Hij kan niks, hij doet niks, ik weet het ook niet", zegt Been in Voetbal International. "Het begint een gebed zonder einde te worden. "Ik heb vertrouwen in Sekou, maar hij speelt maar niet. Dit is erg triest, voor die jongen, maar óók voor Feyenoord."
Cissé kwam in de zomer van 2009 als dure aanwinst van Roda JCnaar de Kuip, maar heeft door zijn fysieke problemen de verwachtingen geen moment in kunnen lossen. "We hadden er allemaal meer van verwacht. Het enige dat ik kan doen is hopen dat Sekou snel weer kan trainen en spelen. Dan blijf ik geloven dat we de echte Cissé een keer gaan zien in het shirt van Feyenoord", blijft Been optimistisch.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Moet jij eens luisteren: wie staat er eerste???????? op DIT MOMENT
Uitprinten die teletekst pagina en in mega-poster formaat in je kamer ophangen!
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Dat is jouw mening en geen feit. (komt namelijk over als een feit zoals jij het schrijft,maar dat is het dus niet). ik vind bijvoorbeeld balasz dzsudzsak beter als suarez (zeker dit seizoen)
Laat me raden, na Balázs Dzsudzsák komen Reis, Lens, Engelaar, Koevermans en Manolev..
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Waar heb jij het nu over? Mijn clubje komt uit Enschede en dat ligt aan het Twente kanaal en niet aan de Maas
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Laat me raden, na Balázs Dzsudzsák komen Reis, Lens, Engelaar, Koevermans en Manolev..
Manolefje!!! 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
M.a.w. : je weet helemaal niet waar je het over hebt, je kletst echt maar wat.
Denk je serieus dat ik nieuwsartikels ga lezen waar Feyenoord in genoemd wordt?
Dat is echt zo zonde van mijn tijd. Ik zie hier gewoon de raarste namen voorbij komen. Blijken het stagiaires te zijn als ik jullie nu zo hoor. Dan zakt bij mij gewoon echt compleet de broek af 
Who really gives a ....?
Stagiaires zijn overal en bij elke club. Waarom worden ze hier in godsnaam genoemd? Dit is niet eens nieuws man. Of moet ik ook elke bush bush neger die bij Ajax een paar weken stage loopt uit Zuid Afrika gaan vermelden hier. Niveau daalt echt met het Feyenoord nieuws hoor.
Nee okee, hier heb je wel gelijk. Hij heeft al 14 duels voor de Wolverhampton Wanderers gespeeld. Hij is zo goed dat Feyenoord alle Europese topclubs hiermee aftroeft. Klinkt misschien hard, maar zo'n speler komt niet voor niets bij Feyenoord terecht op dit moment. Een club zonder poen, als het echt een topper was had een andere club hem allang opgepikt. Zelfs een Nederlandse club met meer geld dan Feyenoord.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
1 keer halve finale en 1 keer in de finale. Finale werdt 0-0 in Gladbach en 1-5 hier. Stond na 10 minuten al 0-3. Gladbach was toen nog een superploeg. Volgens mij wonnen ze het jaar erop nog de Europa Cup 1. Met Berti Vogts en Gunter Netzer of hoe heet die verslaggever.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Geschorste Fifa-leden tekenen beroep aan
Bestuurders Amos Adamu en Reynald Temarii hebben bij de FIFA officieel beroep aangetekend tegen hun schorsing. De twee zijn bestraft voor corruptie.
(Novum/AP) - Bestuurders Amos Adamu en Reynald Temarii hebben bij de FIFA officieel beroep aangetekend tegen hun schorsing. De twee werden eind vorig jaar bestraft omdat ze bereid zouden zijn geweest hun stem voor de WK's van 2018 en 2022 voor veel geld te verkopen. Door de schorsing mochten ze op 2 december niet meestemmen.
De Nigeriaan Adamu is voor drie jaar uit al zijn functies ontheven, Temarii uit Haïti werd voor één jaar geschorst. De FIFA prikt binnenkort een datum voor een hoorzitting. Na de uitspraak staat er nog hoger beroep open bij het internationaal sporttribunaal CAS in Lausanne.
Voor Adamu is het te hopen dat de FIFA snel met een uitspraak komt. De Nigeriaan wil zich op 23 februari graag herkiesbaar stellen als afgevaardigde van de Afrikaanse voetbalbond.
Als de schorsingen ongedaan worden gemaakt, heeft dat mogelijk gevolgen voor de toewijzing van de WK's aan Rusland en Qatar. Volgens Geraldine Lesieur, de advocate van Temarii, bestaat de kans dat de stemming in dat geval nietig wordt verklaard en opnieuw zal moeten plaatsvinden. De kandidatuur van Nederland en België werd tijdens die stemming verslagen door het Russische bid.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tot een EC-1 winst is het nooit gekomen echter.. dat is slechts aan de echte topclubs voorbehouden 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Onvoorstelbaar met de spelers die daar toen rondliepen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
De spelers bij Ajax waren gewoon stukken beter, zoals iedereen wel over eens was toen, incluis de Duitse spelers..
Helaas leidde dat toch niet tot de WK-titel, %%@@-verdomme! Bayern heeft toen wel effectief de fakkel overgenomen met Hoeness, Rummenigge, Müller en herr Beckenbauer.. wel de vormende spelers van het Duits elftal indertijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.