• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.691 acteurs
  • 199.723 gebruikers
  • 9.421.720 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Exact, weer iemand die vergeten is dat totaalvoetbal ook begon met enkele bottenbrekers achter en op het middenveld, en de fairplay award is wel het laatste wat ik wil winnen. De braafste jongentjes van de klas zijn altijd saai. En iemand die aan Machiavelli Award binnen de context van topsport een negatieve lading hangt heft er sowieso weinig van begrepen. Winnen is immers waar het om draait. Daarbij heb ik voor het eerst sinds de jaren 80 een Nederlands Elftal met een winnaars mentaliteit gezien en dat komt niet door Sneijder, Van Bommel of Stekelenburg, maar is de verdienste van Van Marwijk.

Verder is otherfools schrijfstijl iets scherper dan bovenstaande zoutloze verhaal. Niet eens otherfool light. Maar misschien komt het door de redactie of vind ik het slap omdat ik het hier al zo vaak heb gelezen. Durf overigens te wedden dat de heer Rozendal volgende wedstrijd van de NL 11 gewoon weer voor de buis zit met z'n brokjes oude kaas en zure wijn.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Als het niet otherfool zelf is dan toch iemand die dit sporttopic volgt. Er komen verdacht veel stokpaardjes en uitdrukkingen terug. Niks mis mee verder, maar het valt op.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Dat Nederland slecht voetbal speelde is oud nieuws, die column mocht van mij best wel eerder komen.

@Reinbo: Inderdaad, het is de verdienste van Van Marwijk dat we oerlelijk voetbal hebben gespeelt. Zeg ik nou voetbal? Het leek niet eens op voetbal zo verschrikkelijk was het, doe mij maar weer het voetbal onder Van Basten op het EK. In 2008 hadden we geen prijs en in 2010 ook niet, alleen was het EK vele malen leuker om te zien i.p.v. het slaapvoetbal in 2010.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

eRCee schreef:

Als het niet otherfool zelf is dan toch iemand die dit sporttopic volgt. Er komen verdacht veel stokpaardjes en uitdrukkingen terug. Niks mis mee verder, maar het valt op.

Het is gewoon otherfool joh. Die zit nu te lachen achter zijn computertje.

jordkaka

• 219 berichten
  • 255 stemmen

rep_robert schreef:

Tenminste 90 minuten knallen. Die zogenaamde "12e minuut" is het toppunt van triestigheid en nepheid Lekker 90 minuten lang je muil houden en in de 12 minuut eventjes voor wat lawaai zorgen. Het is maar wat je prefereert.

Hahaha, late reactie, maar hier moet ik even op reageren.

De 12e minuut wordt daarvoor gebruikt omdat het Legioen de 12 man is, dat snap je wel, het is juist prachtig dat iedereen dan naar vak X kijkt in de 11e minuut in afwachting wat er gaat gebeuren. En ik weet niet of jij wel is in de Kuip bent geweest, maar 90 minuten stil zijn? Waar haal je dat vandaan?

Die Simon kan ook geen Engels trouwens, wist niet wat hij zei op Radio Rijnmond.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

jordkaka schreef:

(quote)

Hahaha, late reactie, maar hier moet ik even op reageren.

De 12e minuut wordt daarvoor gebruikt omdat het Legioen de 12 man is, dat snap je wel, het is juist prachtig dat iedereen dan naar vak X kijkt in de 11e minuut in afwachting wat er gaat gebeuren. En ik weet niet of jij wel is in de Kuip bent geweest, maar 90 minuten stil zijn? Waar haal je dat vandaan?

85 minuten dan maar, ook goed En ik snap die slechte symboliek aan die actie wel, maar daar heb je niet zo'n kansloos minuutje voor nodig. Overigens kan ik me nog een klassieker herinneren, waarin ik niets anders dan stilte hoorde, jammer als het uitvak er niet bij is...dan had je wel lawaai gehoord Was een 1-2 overwinning voor Ajax

jordkaka

• 219 berichten
  • 255 stemmen

Gelukkig is het Ajax publiek er altijd, maken ze altijd lawaai en zijn ze altijd vrolijk met die mooie vlaggen aan het zwaaien. Welke wedstrijd was dat ook alweer met 22 duizend supporters ofzo?

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Dat Nederland slecht voetbal speelde is oud nieuws, die column mocht van mij best wel eerder komen.

@Reinbo: Inderdaad, het is de verdienste van Van Marwijk dat we oerlelijk voetbal hebben gespeelt. Zeg ik nou voetbal? Het leek niet eens op voetbal zo verschrikkelijk was het, doe mij maar weer het voetbal onder Van Basten op het EK. In 2008 hadden we geen prijs en in 2010 ook niet, alleen was het EK vele malen leuker om te zien i.p.v. het slaapvoetbal in 2010.

Altijd hetzelfde geneuzel, we zijn 2e geworden en dat is opzichzelf al een fantastische prestatie.

Uiteraard was het voetbal niet zo mooi als FC Barcelona speelt, maar het is wel effectief gebleken.

Typisch Hollands, altijd zeuren terwijl we het zo goed hebben.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

jordkaka schreef:

Gelukkig is het Ajax publiek er altijd, maken ze altijd lawaai en zijn ze altijd vrolijk met die mooie vlaggen aan het zwaaien. Welke wedstrijd was dat ook alweer met 22 duizend supporters ofzo?

Ajax - NEC. Slaat natuurlijk nergens op wat je zegt, zoals ik wel 100 keer zeg... zoveel mensen die zijn gestrand. De grootste schande is dat die wedstrijd is doorgegaan. Heb er geen goed woord voor over namelijk. Die wedstrijd had uren(of een halve dag) eerder al moeten worden afgelast. Nu stond ik met honderden andere supporters gestrand op Utrecht. Laat staan al die andere supporters die het halve land met de auto of een andere treinroute hadden willen afreizen. Grote schande en een FAIL voor de knvb. Nu hebben veel mensen die wedstrijd niet kunnen bijwonen terwijl er wel voor is betaald.

Overigens heeft dat ook niet veel met sfeer te maken. De wedstrijden in een halfvol stadion in de ArenA zijn juist het leukst. Veel leukere sfeer op 410 dan in de competitie.

Anyway, beetje jammer dat je zo de discussie wilt voeren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

@gizmo: Eens

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Nicholas123 schreef:

De schrijfstijl lijkt er wel ontzettend veel op he? Ik zie wel dat ie zich nog ingehouden heeft met de bijnamen. Als de Nasty Nigels je om de oren vlogen hadden we zeker geweten dat het Otherfool was.

Het is em ook.

Leuk dat-ie geplaatst is Otherfool!

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Als die van otherfool´s hand komt, heeft ie inderdaad aan scherpte ingeboet.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

een überambitieuze fladderaar | nusport.nl/vlietstra | Voor het laatste nieuws van elke sport

Stukje uit de tekst

Horendol

Wie de dood in de ogen heeft gezien, is nooit meer bang voor een voetbalpotje. Neo-international Dirk Marcellis werd tijdens Ajax-AZ horendol van de soepele lichaamsbewegingen van Ebecilio.

Het was pas de eerste thuiswedstrijd voor het broekie uit Hoorn, maar het leek wel of Marcellis zijn vuurdoop beleefde. Die bravoure laat Ebecilio ook in Belek zien. WK-finalist Van der Wiel heeft zijn handen vol aan hem. Als routinier André Ooijer hem de bal niet snel genoeg geeft, schreeuwt hij erom.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Mooi, dat soort voetballers kunnen ze wel gebruiken.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Twee jaar geleden werd heel Ajax nog horendol van Sulejmani. Nu ook, maar op een andere manier. Zegt dus niet zoveel.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Euhm, dat was zeker voordat hij een wedstrijd had gespeeld NR? Ebecilio heeft in die paar wedstrijden al veel mooie dingen laten zien. Soms strandt het, maar hij probeert het in ieder geval. Een echte buitenspeler die ook aan de buitenkant blijft staan om het veld breed te houden. Hij hield zaterdag ook geregeld 2/3 HSV spelers bezig.

Deze jongen gaat er bij Ajax wel komen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik bedoel uiteraard het seizoen dat Sulejmani bij Heerenveen speelde en heel Ajax het bos instuurde in een onderling duel. In de aRENa toch?

Edit: dat is alweer 3 jaar geleden, de tijd gaat snel.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Was gewoon in Heerenveen toch? Zal wel de beste wedstrijd uit z'n carriere zijn. Leuk die woordspeling trouwens, zou er niet teveel meer doen. Aangezien jullie volgende week alleen maar achter die bal aan zullen rennen. Of ben je opeens ook een hooligan? Want daar is dat rennen op gebasseerd namelijk. Dacht dat je allemaal zo anti-hooligan was

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Wie weer, rep, wie weet.

Zou kunnen dat het gewoon in Heerenveen was. Feit blijft dat hij zijn tegenstanders toen nog alle hoeken van het veld liet zien. Dat was meteen zijn laatste keer.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Wie hebben jullie op rechtsback staan? Die zal het wel lastig krijgen in ieder geval.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ulrich van Gobbel.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Die gepensioneerde zal het lastig krijgen

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Hij gaat nog als een raket!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Uli Uli Uli Uli Uli!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Oeh-oeh-oehlie!! was het. Volgens mij begreep hij het zelf nooit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat was nog eens een Feyenoord waar ik respect voor had.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Zijn eerste periode, bedoel je? Ook ook het Feyenoord in zijn tweede periode? Ja hè? Want beide teams werden kampioen. Zonder Uli kan Feyenoord geen kampioen meer worden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee, gewoon het team in zijn geheel in die tijd. dat je als Ajax blij was dat iedereen zijn benen nog had na de wedstrijd.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ja, je bedoelt het team in van Gobbels eerste periode. Met spelers als Ruud Heus, John de Wolf, Henk Fräser, Peter Bosz, John Metgod, Arnold Scholten (kon ook schoppen als hij wilde), Sjaak Troost (eventjes nog), etc.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Boevenbende bij elkaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.