• 16.399 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.797 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Marwijk is de baas. Hij zag het schijnbaar wel in Anita zitten. Overigens lekker overdreven gereageerd van je timbo. Anita heeft een fors aantal wedstrijd gewoon goed en overtuigend gespeeld. Ik zag PSV ook niet winnen van Ajax in Amsterdam met Anita in de ploeg, vorig jaar en dit jaar. Maar hij was geen topper daar nee. Ik vind Emanuelson en na komend half jaar Blind ook een veel beter alternatief. Ik kon Jol vaak best volgen, maar zijn hetze tegen Daley Blind was gewoon onzinnig. Prima speler.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Dan zal ik het nog wat erger maken. Want kan serieus in de hele eredivisie geen verdedigend slechtere linksback bedenken dan Anita.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

timbo_ schreef:

Dan zal ik het nog wat erger maken. Want kan serieus in de hele eredivisie geen verdedigend slechtere linksback bedenken dan Anita.

Overdrijven is een vak.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik zou als aanvoerder altijd een middenvelder of een verdediger nemen.

Ik denk dat daar ook niet echt een bekwamer iemand rondloopt dan Steek. De Zeeuw en Verthongen zijn ook niet echt geboren leiders. Ik zie vd Wiel en Enoh ook niet als aanvoerders.

Ze hebben bij ajax geen uitsgeproken aanvoerderstype. Ooijer zou het kunnen, maar ja die speelt (gelukkig) nooit. Affelay was ook niet echt de droomaanvoerder bij uitstek.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

timbo_ schreef:

Atouba, De Cler, Pieters en Jong a Pin zijn maar een kleine greep uit de linksbacks, die niet beter of juist minder zijn.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ik denk dat daar ook niet echt een bekwamer iemand rondloopt dan Steek. De Zeeuw en Verthongen zijn ook niet echt geboren leiders. Ik zie vd Wiel en Enoh ook niet als aanvoerders.

Ze hebben bij ajax geen uitsgeproken aanvoerderstype. Ooijer zou het kunnen, maar ja die speelt (gelukkig) nooit. Affelay was ook niet echt de droomaanvoerder bij uitstek.

Verthongen is mans genoeg om wat stoere zinnetjes op te schreeuwen voor een groot publiek, waarom dan niet zijn eigen teamgenoten toespreken en coachen? Het is wel iemand die zijn team erdoor heen kan slepen, ook in minder goede tijden.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

13woutie13 schreef:

(quote)

Verthongen is mans genoeg om wat stoere zinnetjes op te schreeuwen voor een groot publiek, waarom dan niet zijn eigen teamgenoten toespreken en coachen? Het is wel iemand die zijn team erdoor heen kan slepen, ook in minder goede tijden.

Daarom is Verthongen niet geschikt. Uit die teksten, die hij opdreunde over Feyenoor, blijkt dat hij niet volwassen genoeg is om aanvoerder te zijn. Net als Suarez bij zijn bijt incident.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Haha Tim de Cler zeker vergeten?

Daarnaast stel je je enorm aan. Vorig jaar had Ajax de minst gepasseerde achterhoede van alle ploegen. En Anita heeft zeker 3 kwart gespeeld. Alleen in de 1e weken speelde hij niet. Toen kreeg Ajax ook veel goals tegen, oa 4 uit bij PSV.

Anita is geen wereldspeler maar op Eredivisieniveau voldoet hij redelijk. Is niets minder als een Pieters, Emanuelson of wie ook in deze competitie.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Net of het aan de verdedigende kwaliteiten van Anita lag dat Ajax de minste gepasseerde verdediging van de Eredivisie had. Backs hoeven in het hedendaagse voetbal niet geweldig goed te kunnen verdedigen. Ze moeten vooral aanvallende impulsen hebben. Natuurlijk moeten ze wel verdedigende kwaliteiten hebben, maar je hoeft geen pure verdediger te zijn om back te staan.

Anita is gewoon een zeer matige verdediger. Net als Tim de Cler, inderdaad. Maar laatstgenoemde heeft helaas ook geen aanvallende kwaliteiten. Kwaliteiten? Daar heeft Tim de Cler nog nooit van gehoord.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Messi wint de gouden bal.

Leuk voor hem, aardige jongen en een heerlijke speler, sowieso beste aanvaller ter wereld, maar Xavi had deze prijs natuurlijk moeten winnen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Messi was ook gewoon dit jaar weer de beste speler van de wereld. Daar gaat het toch om?

Xavi heeft meer gewonnen en was ook zeer goed, dat klopt, maar ik vinde het niet onverdiend dat Messi heeft gewonnen. Hij speelde bij vlagen buitenaards. Zoals alleen hij en C. Ronaldo dat kunnen (vorig seizoen en dit seizoen).

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zoals alleen hij en C. Ronaldo dat kunnen

Zoals alleen Messi dat kan, bedoel je toch zeker?

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Patrick Lodewijks (oud keeper) begint morgen waarschijnlijk als reservekeeper in de wedstrijd tegen het Olympische elftal van Oman omdat Darley, en Rob van Dijk gebleseerd zijn.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Zoals alleen Messi dat kan, bedoel je toch zeker?

Christiano Ronaldo kan ook buitenaards voetballen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

jordandejong schreef:

Patrick Lodewijks (oud keeper) begint morgen waarschijnlijk als reservekeeper in de wedstrijd tegen het Olympische elftal van Oman omdat Darley, en Rob van Dijk gebleseerd zijn.

Haha, moet kunnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als de nieuwe Puskas maar speelt .

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

De nieuwe Doedelzak.

Lijkt me echt een prima speler, ook al is dat niet aan zijn hoofd af te zien. Feyenoord heeft een optie tot koop, maar ben benieuwd hoe duur hij zal zijn als hij goed gaat spelen bij Feyenoord.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik hoorde dat Ujpest mee wil delen in de opbrengst als hij doorverkocht wordt.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Christiano Ronaldo kan ook buitenaards voetballen.

Mjah, dan zeg ik: Xavi en Iniesta kunnen ook 'buitenaards' voetballen.

Tuurlijk kan C. Ronaldo goed voetballen en prikt hij ze er de laatste tijd weer aardig in, maar op Messi staat geen maat. C. Ronaldo hoort thuis in het rijtje achter Messi.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik vind Messi ook de betere voetballer, maar Ronaldo kan het ook alleen. Iniesta en Xavi laten vooral andere spelers beter voetballen, ook een teken dat het geweldenaren zijn. Maar individualistisch vind ik C. Ronaldo een tikkie beter.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik hoorde dat Ujpest mee wil delen in de opbrengst als hij doorverkocht wordt.

Zou ook kunnen. Ik word hier niet veel wijzer van:

Voorwaarde is wel dat Simon zijn contract bij Ujpest Fc verlengd zodat die club over de transferrechten kan blijven beschikken. Feyenoord heeft wel een optie tot koop komende zomer bedongen. Er zal dan wel bekeken moeten worden of de aanvaller een meerwaarde voor de club is en het financieel haalbaar is.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Ronaldo kan het alleen alleen, dat is juist zijn zwakte.

Maar ik snap je punt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zal wel weer een constructie worden waar wij geen reet aan hebben .

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zal wel weer een constructie worden waar wij geen reet aan hebben .

Inderdaad. In feite moet je van het meest negatieve uitgaan en dat wordt het dan.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

eRCee schreef:

Ronaldo kan het alleen alleen, dat is juist zijn zwakte.

Maar ik snap je punt.

Hij maakt vaak egoïstische beslissingen ja, dat zit in z'n bloed, maar toch kan hij andere spelers wel beter maken.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Wat klopt er dan niet volgens jou?

Omdat jouw reactie erg kort door de bocht is. Geneog mensen die heen wilden, maar ergens in the middle of nowhere zijn gestrand. Zelf mee moeten maken.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vind juist Ajax veel indentiteit winnen de laatste jaren. Vooral het publiek.

Tenminste iemand die niet een keer die ouderwetse oogkleppen op heeft

Montorsi schreef:

(quote)

Zelfbenoemd sfeervak...

Tenminste 90 minuten knallen. Die zogenaamde "12e minuut" is het toppunt van triestigheid en nepheid Lekker 90 minuten lang je muil houden en in de 12 minuut eventjes voor wat lawaai zorgen. Het is maar wat je prefereert.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ten eerste zeg ik niets positiefs over die 12e minuut bij Feyenoord. Spandoeken zijn prima, maar dat hoeft niet persé in de 12e minuut. Daarnaast maken ze daar wel vaker lawaai.

Ik heb het puur over 410, met al die 16-jarigen, die denken sfeer te maken. Het ziet er gewoon niet uit.

En over oogkleppen gesproken. Jij schijnt ze uitgevonden te hebben...

Ik ken genoeg Ajacieden die het ook genant vinden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

En je kent ook mensen die het genant vinden? Zijn dat diezelfde "Ajacieden" die beweren dat het nog steeds die graftombe van 10 jaar geleden is? Dat het niet je ding is kan natuurlijk zo, maar je kan niet ontkennen dat 410 naam zet. Sterker nog, 410 wordt in Nederland nage-aapt door ontzettend veel clubs. Dat zou je moeten weten als fanatiek supporter

Tsjah, je kan lullen over 410 wat je wilt. Maar de sfeer is de laatste 5 jaar zo ontzettend erg verbeterd t.o.v. 10 jaar geleden. Dat is geen mening meer, gewoon iets wat vaststaat. Ook de gemiddelde leeftijd ligt vele malen hoger dan dat jij denkt. Tuurlijk staan er ook 16 jarigen op, maar waar staan die niet?

Gelukkig zitten er in de Kuip geen 16 jarigen he NR. En nee ik heb geen oogklep, de Kuip is lang niet meer zo sfeervol als dat het vroeger was. Engelse sfeer is zoals ik altijd al zeg compleet overschat, soms lekker hard en massaal. Maar over het algemeen compleet sfeerloos en je kan er de spelden horen vallen.

Vooral dat geruk op die club Liverpool is compleet belachelijk, als er 1 club een sfeerloos publiek is zijn zij dat wel. Utrecht heeft ze er laatst nog in Liverpool compleet uitgezongen(ondanks dat ze trieste liedjes zongen af en toe).

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

410 naam zet. Sterker nog, 410 wordt in Nederland nage-aapt door ontzettend veel clubs.

Right.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.