• 16.397 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.775 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je zou je ogen een keer open moeten doen, je blik op de wereld zou enorm veranderen denk ik

Wat klopt er dan niet volgens jou?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Een keeper heeft ook een mooi overzicht van wat er op het hele veld gebeurd.

Een spits heeft de helft van de tijd niet door wat er in zijn rug is gebeurd.

Verder heeft Suarez zelf al niet een echt een goede naam bij scheidsrechters en is dus de laatste die met de scheids over een beslissing in discussie moet gaan. En de taal helpt dan ook niet mee nee. Dit is een goed besluit. Steek is een echte leider aan het worden.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Het enige wat een captain is, is het aanspreekpunt van de scheidsrechter, iemand die terug mag praten. Dan kun je wel een keeper nemen, maar die gaat echt niet naar de middenlijn rennen om met de scheids te praten. Verder is aanvoerder echt een functie voor de vorm. Stekelenburg kan ongetwijfeld goed coachen, maar heeft hij daar een band om z'n arm voor nodig? Die kun je dan beter aan Vertonghen geven imo, heeft ook alle overzicht over het veld, en kan nog eens met de scheidsrechter babbelen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik zou als aanvoerder altijd een middenvelder of een verdediger nemen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Waar moeten jullie het momentaal eigenlijk van hebben?

O, Montorsi was me voor. Maar serieus, Ajax is momenteel echt geen club om jaloers op te zijn. Vrij kleurloos, weinig aantrekkingskracht en gewoon weinig positiefs, wei Dat was in '94/'95 wel anders.

Gek genoeg wonnen jullie in 94/95 wel van Ajax

Verder raad ik je aan niet zo vroeg op de dag al sterke drank te nuttigen

merijn82

• 1933 berichten
  • 461 stemmen

Mwah, ik ben ook Ajacied maar ben het wel eens met Rico.

Hoop wel dat die kleur nu weer terug komt met De Boer. Heb goede hoop!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik zou als aanvoerder altijd een middenvelder of een verdediger nemen.

Door de jaren heen zijn er toch best wel een aantal keepers captain geweest van hun land en club met vd Sar natuurlijk als een bekend en goed voorbeeld zou ik zo zeggen...

Maar een keeper zou het niet snel meteen zijn nee. Vertonghen was daarom ook anders wel een goede 1e aanvoerder geweest. Maar Stekelenburg heeft natuurlijk meer status binnen Ajax.

Normaal had de Zeeuw natuurlijk captain moeten zijn, maar zijn prestaties lopen niet synchroom aan wat we allemaal hadden verwacht van hem in Ajax shirt...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Gek genoeg wonnen jullie in 94/95 wel van Ajax

Verder raad ik je aan niet zo vroeg op de dag al sterke drank te nuttigen

Ajax verliest zo langzamerhand zijn identiteit. Wat is er nog mooi aan het huidige Ajax? Ik kan zo 1, 2, 3 niet iets verzinnen. Tja, de prijzenkast en de historie, maar dat heeft weinig met het huidig Ajax te maken.

Nog even en ze zijn net zo kleurloos als PSV.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind juist Ajax veel indentiteit winnen de laatste jaren. Vooral het publiek.

merijn82

• 1933 berichten
  • 461 stemmen

Dat gaat dan weer wat ver. Er is toch niks kleurlozer dan die Philipsvereniging uit Eindhoven.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Dat was maar een geintje, Merijn. Omdat de Ajacieden hier continue verkondigen dat PSV zo saai en kleurloos is. PSV heeft dan ook weinig identiteit, inderdaad.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vind juist Ajax veel indentiteit winnen de laatste jaren. Vooral het publiek.

Dat vind ik juist zo zielig. Dat vak 410. Sorry, maar daar krijg je toch niet meer identiteit van?

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Laten we het in ieder geval niet hopen. Ajax moet gewoon Ajax blijven, het liefst inclusief dat vreselijke geblaat van 'Wij zijn Ajax', des te groter is het contrast en de rivaliteit. PSV kan 10 jaar op rij kampioen worden, dat blijft een regioclub.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat vind ik juist zo zielig. Dat vak 410. Sorry, maar daar krijg je toch niet meer identiteit van?

Zelfbenoemd sfeervak...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja, dat vind ik dus ook. Sowieso heeft Ajax nog altijd een erg herkenbare eigen identiteit. Alleen moet het sportieve aspect weer eens verzilverd worden met een titel.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Montorsi schreef:

Laten we het in ieder geval niet hopen. Ajax moet gewoon Ajax blijven, het liefst inclusief dat vreselijke geblaat van 'Wij zijn Ajax', des te groter is het contrast en de rivaliteit. PSV kan 10 jaar op rij kampioen worden, dat blijft een regioclub.

Wij zijn Ajax, wij zijn de beste

Die tijden keren zeker weer terug. Mocht ik dan nog op MM zitten, dan wrijf ik het jullie nog jarenlang dan in

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wij zijn Ajax, wij zijn de beste

Die tijden keren zeker weer terug. Mocht ik dan nog op MM zitten, dan wrijf ik het jullie nog jarenlang dan in

Pffff, zó lang zit ik hier niet meer, hoor.

Tegen die tijd struikel jij om de 10 seconden over je eigen baard.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Door de jaren heen zijn er toch best wel een aantal keepers captain geweest van hun land en club met vd Sar natuurlijk als een bekend en goed voorbeeld zou ik zo zeggen...

Wat was er zo goed aan v der Sar als captain .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat was er zo goed aan v der Sar als captain .

Wat was er slecht aan? Niks.

Is Casillas het trouwens ook niet bij Real en Spanje?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wat was er slecht aan? Niks.

Is Casillas het trouwens ook niet bij Real en Spanje?

Bij Spanje wel ja. Maar Spanje presteert al jaren niks natuurlijk .

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Een captain op het veld is ook een beetje overrated. Denk eerder dat het gaat om de persoonlijkheid binnen de groep. Dus ook buiten het veld. Daardoor was v/d Sar best een goede keuze.

Maar ik zie het nut van Stekelenburg niet echt in. Dan zou ik toch kiezen voor iemand die op het veld ook nog iets kan bewerkstelligen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wie is de captain van Real dan? Toch niet die Portugese miet hoop ik?

merijn82

• 1933 berichten
  • 461 stemmen

Sergio Ramos toch?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Casillas is de captain. Ramos is de vice-captain.

merijn82

• 1933 berichten
  • 461 stemmen

Ik kan me anders herinneren dan toen Ajax tegen Madrid speelde en Ramos rood kreeg, hij de aanvoerdersband aan iemand anders gaf.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Klopt. Maar dat was maar een oefenpotje.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik was vroeger ook aanvoerder.

Dat zegt dus niet zo veel.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ja, met pingpongen. Maar dat is geen teamsport, Don.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

http://www.vi.nl/Nieuws-item/193157/De-Boer-Anita-is-in-mijn-ogen-geen-linksback.htm

Bijzonder slecht nieuws. Was steevast weer een verademing als Anita op linksback stond. Wist je tenminste zeker dat je altijd kansen kreeg. Ongelofelijk dat het no zo lang heeft geduurd voordat iemand dit zag.

Wel opvallend. Blijkbaar had Frank de Boer bij het Nederlands elftal dus weinig te vertellen. Als hij Anita geen linksback vindt en hij toch werd geselecteerd op die positie voor het Nederlands elftal werd zijn mening daar dus niet heel erg serieus genomen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Dat kun je niet weten. Maar het wil niet zeggen dat Anita direct van de linksbackpositie gehaald moet worden bij Oranje, omdat hij dat wilde. Van Marwijk was/is gewoon de baas.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.