- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Maar dat was geen schoppert.
Toen hadden we de IJskonijn ook nog in het doel staan en voorin de rastabrothers Blinker en Taument. Robbie Witschge. Man, als we nu één van die spelers hadden, was ik al blij. Zonder dat het wereldvoetballers waren natuurlijk. Maar wel mannen die er stonden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat Nederland slecht voetbal speelde is oud nieuws, die column mocht van mij best wel eerder komen.
@Reinbo: Inderdaad, het is de verdienste van Van Marwijk dat we oerlelijk voetbal hebben gespeelt. Zeg ik nou voetbal? Het leek niet eens op voetbal zo verschrikkelijk was het, doe mij maar weer het voetbal onder Van Basten op het EK. In 2008 hadden we geen prijs en in 2010 ook niet, alleen was het EK vele malen leuker om te zien i.p.v. het slaapvoetbal in 2010.
Kon je echt moeilijk je ogen open houden tegen Brazilië, Uruguay en Spanje? Of papagaai je gewoon die andere gek na? Vond alle wedstrijden van het NL11, overigens een stuk aantrekkelijken dan die laffe 0-1 potjes van Spanje.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Spannend was het WK wel, op de poule fase na dan in ieder geval.
Maar heb van de overwinningen op Italië en Frankrijk in 2008 meer genoten, ook al hebben 'we' die landen toen eigenlijk ook niet per se weggespeeld of zo.
Had op het WK ook liever wat meer tegenstanders van naam tegengekomen (en dan wel winnen uiteraard), maar dat geeft wel iets extra's.
Brazilie 2e helft was het enige moment waarop een beetje dat gevoel terugkwam dat je een grote voetbalnatie eruit gooit.
Dit WK was sowieso haast niks aan.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Kon je echt moeilijk je ogen open houden tegen Brazilië, Uruguay en Spanje? Of papagaai je gewoon die andere gek na? Vond alle wedstrijden van het NL11, overigens een stuk aantrekkelijken dan die laffe 0-1 potjes van Spanje.
Nou kameroen en denenmarken
maar voor de rest was het wel vermakelijk ja.Ligt natuurlijk ook aan de tegenstander. Brazilië en spanje zijn natuurlijk stukken interessanter als denemarken.
En spanje speelde wel geweldig op het wk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Van Brazilie winnen blijft voor mij altijd een geweldig gevoel. Al zo vaak tegen die gasten op lullige wijze het toernooi uit gespeeld dat ik mezelf niet meer in de hand had bij de 2-1. Zat in een soort trip.
Wat was dat schitterend die huilende Brazilianen erna.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Inderdaad, mafketel. De wedstrijd tegen Brazilië was het mooist. Heerlijk om van die Kanaries te winnen. Daarnaast was het gevoel om ver in een toernooi te komen gewoon erg lekker. De sfeer eromheen, de spannende wedstrijden. Qua voetbal was dit W.K. niet hoogstaand, maar doordat Oranje ver kwam, was het een erg geslaagd toernooi.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voetbal was juist wel hoogstaand, ze gaven vrijwel niets weg, dat is minstens zo belangrijk als scoren.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
van Marwijk had duidelijk een doel en dat was WK worden, hoe mooi of lelijk dat ook tot stand moest komen. 118e minuut in de finale verliezen. Hij zat er erg dichtbij, aangezien Spanje nou ook niet echte penalty-killers zijn.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
En spanje speelde wel geweldig op het wk.

Ook langer dan een minuutje of 10?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Voetbal was juist wel hoogstaand, ze gaven vrijwel niets weg, dat is minstens zo belangrijk als scoren.
Ik heb het over heel het W.K. En het voetbal van Oranje was ook zeker niet hoogstaand. Als je 2 goals om de oren krijgt tegen een Uruguay vind ik dat niet goed.
Spanje speelde ook verre van hoogstaand.
En dan teams als Frankrijk, Engeland, Italië, enz. Dat was echt droevenis.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen

Ook langer dan een minuutje of 10?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tegen Duitsland vooral de tweede helft. Dat was goed, niet hoogstaand.
Tegen Nederland was Spanje pas in de verlenging echt beter. Misschien in de reguliere tijd een zeer licht voordeel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
van Marwijk had duidelijk een doel en dat was WK worden, hoe mooi of lelijk dat ook tot stand moest komen. 118e minuut in de finale verliezen. Hij zat er erg dichtbij, aangezien Spanje nou ook niet echte penalty-killers zijn.
Wrijf het er nog maar eens in... 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
'Inter doet vandaag voorstel over Castaignos'
(jhedmedia) Er wordt vermoedelijk snel meer duidelijk over de toekomst van Luc Castaignos. Arie Treffers, de zaakwaarnemer van de 18-jarige spits, bevestigt tegenover FCUpdate.nl dat Internazionale vandaag (woensdag) een voorstel bij Feyenoord neerlegt om de Schiedammer over te nemen van de havenstedelingen.
“Dinsdag is me toegezegd dat er vandaag een voorstel van Inter bij Feyenoord komt”, vertelt Treffers, die nog niets over het bod kon zeggen. “Dat gaat naar Feyenoord, maar de komende dagen zal er meer bekend worden.”
Het plan is dat Castaignos voorlopig bij Feyenoord blijft. Inter wil hem tot de zomer van 2012 laten rijpen in de Kuip om hem vervolgens naar de Italiaanse modestad te halen. “Dat idee is van Luc afkomstig. Hij wil graag naar Inter, maar wil ook graag bij Feyenoord blijven”, vervolgt Treffers, eraan toevoegend dat er meerdere ploegen een oogje op zijn cliënt hadden. “Er waren meerdere partijen, maar Internazionale is tot nu toe de enige die serieus was."
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Dat is ook iets wat ik niet snap Castaignos kan niet voetballen. Wat moet inter daarmee.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Castaignos kan niet voetballen... en jij bent geen liefhebber van films.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat is ook iets wat ik niet snap Castaignos kan niet voetballen. Wat moet inter daarmee.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Begrijpen is voor later. Als hij één van de beste spitsen in Europa is. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Later we het er maar op houden dat het scoutingsapparaat van Inter er meer kijk op heeft dat jij. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me ook echt zo iemand die alleen uitblinkt in de jeugdcompetities. Maar goed, dat zeg ik vanuit het Hoge Noorden, heb de man nog nooit live zien voetballen. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Castaignos zal de eerste jaren ook niet in de basis staan. Duurt nog wel een jaar of 4... als hij ooit het niveau haalt.
chevy93
-
- 12764 berichten
- 1339 stemmen
Ik ga een betoog houden over het WK en in het bijzonder het WK in Nederland/België.
Hierin komen de volgende punten aan bod:
- Waarom kreeg Nederland het WK niet?
- Had Nederland het beter wel gekregen? (waarom?)
- Is het verstandig om in de toekomst het WK hierheen te halen? (waarom?)
Mijn stelling is overigens:
Omdat de WK voetbal tegenwoordig alleen maar om geld draait, zou Nederland er goed aan doen zich niet meer kandidaat te stellen.
Waar ik het overigens mee eens ben.
Is er iemand die hier een (duidelijke) mening over heeft. Of bronnen heeft waarin veel interessante meningen staan?
En kan iemand mij vertellen hoe de verkiezingen vroeger gingen?
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Later we het er maar op houden dat het scoutingsapparaat van Inter er meer kijk op heeft dat jij.
Ik zet daar toch grote twijfels bij hoor, iedere boerenlul ziet dat die man te slecht is voor de eredivisie wat moet die in godsnaam in de serie a.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Ik ga een betoog houden over het WK en in het bijzonder het WK in Nederland/België.
Hierin komen de volgende punten aan bod:
- Waarom kreeg Nederland het WK niet?
- Had Nederland het beter wel gekregen? (waarom?)
- Is het verstandig om in de toekomst het WK hierheen te halen? (waarom?)
Mijn stelling is overigens:
Omdat de WK voetbal tegenwoordig alleen maar om geld draait, zou Nederland er goed aan doen zich niet meer kandidaat te stellen.
Waar ik het overigens mee eens ben.
Is er iemand die hier een (duidelijke) mening over heeft. Of bronnen heeft waarin veel interessante meningen staan?
En kan iemand mij vertellen hoe de verkiezingen vroeger gingen?
Ik heb wel een mening, maar of je er wat aan hebt????? Nee, man mij maakt het niks uit of het komt of juist wel. Eerlijk gezegd het kan mij een worst wezen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zet daar toch grote twijfels bij hoor, iedere boerenlul ziet dat die man te slecht is voor de eredivisie wat moet die in godsnaam in de serie a.
Hoe kom je daar nu bij? Vind dat hij als net 18 jarige speler in een zeer slecht draaiend Feyenoord toch 6 keer heeft gescoord helemaal niet zo slecht. Daarbij blijft hij all time topscoorder van Nederland onder 17. Spreek je over 8 jaar nog eens....
jordkaka
-
- 219 berichten
- 255 stemmen
Ajax - NEC. Slaat natuurlijk nergens op wat je zegt, zoals ik wel 100 keer zeg... zoveel mensen die zijn gestrand. De grootste schande is dat die wedstrijd is doorgegaan. Heb er geen goed woord voor over namelijk. Die wedstrijd had uren(of een halve dag) eerder al moeten worden afgelast. Nu stond ik met honderden andere supporters gestrand op Utrecht. Laat staan al die andere supporters die het halve land met de auto of een andere treinroute hadden willen afreizen. Grote schande en een FAIL voor de knvb. Nu hebben veel mensen die wedstrijd niet kunnen bijwonen terwijl er wel voor is betaald.
Overigens heeft dat ook niet veel met sfeer te maken. De wedstrijden in een halfvol stadion in de ArenA zijn juist het leukst. Veel leukere sfeer op 410 dan in de competitie.
Anyway, beetje jammer dat je zo de discussie wilt voeren.
Ik wil wel discussie met je voeren hoor, maar je zegt dat het in De Kuip 85 minuten stil is, tja... Dat klopt natuurlijk niet. En wat ik niet snap is dat er in een halfvol stadion meer sfeer kan zijn dan een vol stadion, explain?
chevy93
-
- 12764 berichten
- 1339 stemmen
Ik heb wel een mening, maar of je er wat aan hebt????? Nee, man mij maakt het niks uit of het komt of juist wel. Eerlijk gezegd het kan mij een worst wezen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Hij moet nog een hoop leren, maar hoe kun je nou zeggen dat hij tekort komt voor de Eredivisie?
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Wat zijn belangrijke mensen?
Je hebt uiteraard de hele groep die voor het wk bid was, van Ruud Gullit tot Mark Rutte die nog telefoneerde met de FIFA.
Denk dat je sowieso genoeg uitspraken van Gullit kan vinden, en ook recentelijker nog de mening van Rutte.
En op zich ook nog die van het vorige kabinet die het bid inzette uiteraard.
Moet je in principe tussen de nieuwsberichten kijken, daar kan je dan naast de quotes ook vaak enkele statistieken vinden over de zogenaamde winstgevendheid of juist kosten van een WK.
En uiteraard heb je nog de kosten van het WK-bid die uiteindelijk nergens tor geleidt hebben.
Bijvoorbeeld:
NOS Nieuws - Rutte belt Blatter over WK-bid
"Rutte heeft Blatter er telefonisch van proberen te overtuigen dat beide landen er klaar voor zijn om de Wereldkampioenschappen Voetbal te organiseren."
Dan kan je er toch een beetje van uit gaan dat het een voorstander is/was.
En een heel lulverhaal over de kosten en het verlies:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.