- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ene Johan Derksen, had er ook een goede mening over.
Misschien kun je dan ook nog de mening van Wouter Bos opzoeken. Die heeft hem gegeven bij VI.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Hij moet nog een hoop leren, maar hoe kun je nou zeggen dat hij tekort komt voor de Eredivisie?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nog niets, hij gaat er voorlopig ook nog niet heen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wat Reinbo zegt.
Lijkt me logisch dat hij als talent gehaald wordt. Die groeien doorgaans nog.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ik zet daar toch grote twijfels bij hoor, iedere boerenlul ziet dat die man te slecht is voor de eredivisie wat moet die in godsnaam in de serie a.
Die jongen is voor het eerst basisspeler. Er zijn maar weinig spitsen, die op zijn leeftijd in de eredivisie in 18 wedstrijden 6 doelpunten maken. (Waarvan 5 doelpunten in de laatste 7 wedstrijden) Volgens mij was hij aan het begin vh seizoen ook nog geen basisspeler. Hij staat al jaren te boek als groot talent en 15 doelpunten in 21 jeugdinterlands is geen kattenpis.
Weet jij eigenlijk wel dat ze voetbal met een bal spelen??
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Top, hier kan ik wat mee.
Jouw stelling kan ik me overigens ook wel invinden. Zeker als die corrupte doerak van een Blatter er nog zit en het toernooi meer geld kost, dan dat het opleverd.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Die jongen is voor het eerst basisspeler. Er zijn maar weinig spitsen, die op zijn leeftijd in de eredivisie in 18 wedstrijden 6 doelpunten maken. (Waarvan 5 doelpunten in de laatste 7 wedstrijden) Volgens mij was hij aan het begin vh seizoen ook nog geen basisspeler. Hij staat al jaren te boek als groot talent en 15 doelpunten in 21 jeugdinterlands is geen kattenpis.
Weet jij eigenlijk wel dat ze voetbal met een bal spelen??
Als je die mens ziet voetballen dan kun je toch niet anders dan keihard lachen. Man een bal aanemen is hem nog te moeilijk. Of een keer eens een fatsoenlijke pass te geven. Dat van die 6 goals in een slecht draaiend feyenoord slaat ook nergens op. Dat kan die slappe spits demouge ook nog wel. Als je eens op hem gaat letten dan zie je dat hij gewoon niet goed genoeg is voor een subtopclub in nederland. Een middenmotertje is voor hem het hoogst haalbare. Of er moet nog veel HEEL veel gebeuren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je doet wel erg je best om hard te maken dat je er geen kijk op hebt, maar het is j gelukt. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Kastanje heeft het zeker in zich een grote voetballer te worden. Echt een jongen die ik zie groeien week na week. Zet hem in een goed elftal en zijn niveau zal elke keer verder stijgen. Betere vuurdoop dan bij dit absurd zwakke Feyenoord kun je haast niet krijgen.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Je doet wel erg je best om hard te maken dat je er geen kijk op hebt, maar het is j gelukt.
Ben je feyenoorder ofzo? van waar die rare opmerkingen. Als iemand wat over mijn clubje psv iets zegt ga ik toch ook niet in de verdediging en alles ontkennen en zeggen dat iemand er geen kijk op heeft. Maar goed je doet maar alsje je daar lekker bij voelt.
Over tien jaar weet niemand meer wie Castaignos was.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als je die mens ziet voetballen dan kun je toch niet anders dan keihard lachen. Man een bal aanemen is hem nog te moeilijk. Of een keer eens een fatsoenlijke pass te geven. Dat van die 6 goals in een slecht draaiend feyenoord slaat ook nergens op. Dat kan die slappe spits demouge ook nog wel. Als je eens op hem gaat letten dan zie je dat hij gewoon niet goed genoeg is voor een subtopclub in nederland. Een middenmotertje is voor hem het hoogst haalbare. Of er moet nog veel HEEL veel gebeuren.
Die mens? Daar kun je anders ook keihard om lachen. 
Kuijt had het eerste seizoen bij Feyenoord ook nog weleens moeite om een bal aan te nemen, veel ballen sprongen van zijn goed. Een spits wordt afgerekend op zijn goals. 5 goals uit 7 is niet slecht voor een 18-jarig mens.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Jawel hoor. De spits die Feyenoord 7 miljoen opleverde. 
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Kuijt is ook niet geweldig hoor. Als spits is hij bruikbaar, maar veel bijzonders is hij ook niet.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als Castaignos het niveau van Kuijt zou halen, begrijp ik wel dat Inter hem graag wil.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
29 goals en daarna 22 goals in de eredivisie is niet bijzonder wou je zeggen?
Veel interlands, CL wedstrijden gespeeld. Ook nog is geregeld gescoord in die wedstrijden.
En ook 211 wedstrijden voor Liverpool gespeeld.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
211 alweer. Het gaat hard...
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 732 stemmen
Kuyt is iig. een voorbeeld voor iedereen, altijd sportief en hij laat zien dat je met werklust de top kan bereiken.
Zelfs in een CL finale gescoord. 
Nee Kuytje is een topper, geen Messi maar wel een luxe voor bijna elk team.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Maar goed, Castaignos is natuurlijk een heel ander type speler dan Kuijt.
Castaignos is een spits met een uitstekend loopvermogen, een neus voor de goal - zoals een goede spits betaamt - en positioneel is hij ook al vrij sterk. Nu nog werken aan zijn fysiek, aan wat meer handigheid (gogme, zoals ze het zo mooi zeggen) en schottechniek. Uiteraard kunnen zijn genoemde kwaliteiten ook nog flink verbeterd worden.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Demouge vergelijken met Castaignos
, daar doe je Demouge teveel eer aan.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ben je feyenoorder ofzo? van waar die rare opmerkingen. Als iemand wat over mijn clubje psv iets zegt ga ik toch ook niet in de verdediging en alles ontkennen en zeggen dat iemand er geen kijk op heeft. Maar goed je doet maar alsje je daar lekker bij voelt.
Over 1 minuut weet ik niet meer wie jij was
.
Maar weet je wat, waarschijnlijk heb je gelijk, jij hebt waarschijnlijk veel meer verstand m.b.t. het opsporen van talent dan het scouting apparaat van Feyenoord en Inter.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jawel hoor. De spits die Feyenoord 7 miljoen opleverde.
Zoals in Amsterdam Babel en de Mul ook altijd bekend blijven als de cashcows van 17 en 5 miljoen
Hun verdere carriere lijkt nergens op, maar who cares...
Babel schijnt trouwens wel wereldklasse te zijn. Met Twitteren bedoel ik he 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Zoals in Amsterdam Babel en de Mul ook altijd bekend blijven als de cashcows van 17 en 5 miljoen
Toch is het jammer dat Babel niet geheel meer uit de verf is gekomen, ik vond het destijds echt een goede speler waarvan veel dreiging uitging.
Soms 'kapen' topclubs gewoon te vroeg spelers weg bij hun oude club en geven ze daarna te weinig speelminuten/vertrouwen.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Ik lees ook wel eens dat castaignos het zo goed doet bij het jonge oranje, maar arnold bruggink had die niet ook een record gehaald bij jong oranje. Kijk waar hij nu speelt. Hij was bruikbaar bij psv, maar niet meer dan dat.
Dat is ook het enige positieve aan kuijt. Als men hetoverKuijt heeft is het altijd zijn werklust, maar dat is ook het enige dat ik bij hem alspositief kan bedenken. Als spits is hij bruikbaar,maar zoals bij liverpool en nl ooit als buitenspeler wordt gebruikt slaat ook alles. Hij haalt niet eens de achterlijn (Oké sorry zijn eigen achterlijn als hij weer eens fanatiek meeverdedigd) Ik zal nooit zeggen dat hij slecht is, maar kom op Nederlands elftal. We hebben 5 betere.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kuijt is ook niet geweldig hoor. Als spits is hij bruikbaar, maar veel bijzonders is hij ook niet.
Kuyt? Was dat niet een van de waardevolste spelerd van de verliezend wk finalist? Nee, verre ban geweldig zo'n speler.. 
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Toch is het jammer dat Babel niet geheel meer uit de verf is gekomen, ik vond het destijds echt een goede speler waarvan veel dreiging uitging.
Soms 'kapen' topclubs gewoon te vroeg spelers weg bij hun oude club en geven ze daarna te weinig speelminuten/vertrouwen.
Och Babel is een blinde, wilde stier die alleen maar snel kan rennen.Hij had op atletiek moeten gaan, want balgevoel heeft hij totaal niet laat staan overzicht.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Kuyt? Was dat niet een van de waardevolste spelerd van de verliezend wk finalist? Nee, verre ban geweldig zo'n speler..
Jij met je statistieke. Zoek ook maar eens op hoe vaak hij een man passeert. Hoeveel balverlies. De manier van scoren (intikkers). Aantal mislukte voorzetten tegenover het aantal goede voorzetten.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Denk dat Babel ook best mee kan op eredivisie niveau. Helaas behoren dergelijke transgersommen voor zulke spelers tot het verleden.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Die Sneijder is ook maar een bruikbare speler, redelijke traptechniek hoor, maar veel te klein voor het niveau "topvoetbal".
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.