- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Jij bent van de Veendam Fanatics he
Zie ons sfeervak uitwaaien op het strand dan. 

Gangstah.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tja, als je had gezegd dat dit een uitje van de Jostiband was, had ik het ook geloofd.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lijkt wel of ze gewoon wat mensen van de boulevard hebben geplukt om de groep wat groter te laten lijken.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ben blij met de komst van Simon bij Feyenoord. Snelheid op de flanken hebben we op zich al, maar nu nog iemand die ook kan voetballen.
Cabral doet het niet slecht. Biseswar moet beter kunnen. Schaken kan er geen reet van. Cissé speelt dit seizoen toch niet. Wijnaldum vind ik geen echte buitenspeler. Met Simon erbij hebben we weer wat extra mogelijkheden.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Net stukje van de Boer. Sluit me er helemaal bij aan.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Is gisteren al geplaatst, Donnus.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Netjes hoor:
FC Twente bevestigt komst Onyewu | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vind het verre van jammer.
Atouba is ook veel beter, trouwens.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Mooi:
Leuk om te zien dat Mourinho ook een keer wat menselijkheid toont.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Mourinho is juist één van de coaches die veel emoties toont.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Idd. maar ook gewoon maling heeft aan alles en iedereen en terecht.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Leuk om te zien dat Mourinho ook een keer wat menselijkheid toont.
Heeft ie wel vaker hoor 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hector Moreno in de belangstelling van Bayern München, jammer ik hoopte altijd dat Ajax hem stiekem zou oppikken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Eindelijk eens iemand met inzicht en kennis van zaken:
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Hij heeft ook anderhalf jaar niet gespeeld volgens mij. Ik hoop voor Twente, dat hem dat niet gaat opbreken aan ritme. Hij word denk ik niet voor de basis gehaald, want Douglas en Wisgerhof voldoen toch neem ik aan?
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Het lijkt net of je hem zelf heb geschreven. Het begrip "moordcommando's op noppen" had zeker uit jouw mond kunnen komen. 
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Haat, ja. Ik haat dit Oranje, dit weerzinwekkende voetbal, dit moordcommando op noppen.
.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zal otherfool het niet gewoon geschreven hebben? De inzender komt ook uit Groningen. Toeval?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wordt niet ondersteund via de VI app, maar zal vast een zielig huil verhaal zijn van een jongetje dat vroeger veel werd gepest omdat hij op ballet wilde ipv voetbal.
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
De schrijfstijl lijkt er wel ontzettend veel op he? Ik zie wel dat ie zich nog ingehouden heeft met de bijnamen. Als de Nasty Nigels je om de oren vlogen hadden we zeker geweten dat het Otherfool was.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Wordt niet ondersteund via de VI app, maar zal vast een zielig huil verhaal zijn van een jongetje dat vroeger veel werd gepest omdat hij op ballet wilde ipv voetbal.
Het zijn van die nieuwsberichten die ervoor zorgen dat een slok koffie de omgekeerde weg bewandelt en de beeldschermreiniger weer eens uit de kast mag worden gehaald. Wat was immers het geval; wederom mocht Bert van Marwijk een beker op de schoorsteenmantel bijzetten, het ging om de Machiavelli Award ditmaal.
Even was er bij mij de lichte hoop dat de coach van het jaar hiermee alsnog een welverdiende draai om de oren zou krijgen (de naam van deze machtspoliticus wordt immers niet zelden als scheldwoord gebruikt), maar het bleek toch echt om een heuse prijs te gaan. Onbegrip en ergernis maakte zich van mij meester.
Bert van Marwijk heeft met zijn roversbende in 2010 namelijk alle relevante prijzen laten liggen; niet alleen ging de wereldtitel aan 'onze' neuzen voorbij (voorwaar geen schande), maar eveneens in Zuid-Afrika werd Nederland al snel uitgeschakeld voor de schoonheidsprijs, de publieksprijs en de Fair Play Award. En dat is veel erger.
Wat Oranje op het WK liet zien was zoals de moegestreden Hugo Borst reeds opmerkte een nationale schandvlek; Van Marwijk's moordcommando op noppen leek vooral geïnteresseerd in het onmogelijk maken van een voetbalwedstrijd door met een handbalverdediging te schoppen op alles wat bewoog, om vervolgens via een countertje een nauwelijks verdiend goaltje te maken. Van een echt goede uitvoering van deze laffe tactiek was ook nog eens geen sprake; menigmaal stond Oranje met de rug tegen de muur en kraakte Fort Oranje aan alle kanten.
Het is dan ook bepaald niet aan de coach en zijn belachelijke geheul met focus te danken dat de Oranje vechtjassen uiteindelijk de finale wisten te bereiken; hiervoor dient eerder gewezen te worden op de topvorm van golden boy Wesley Sneijder, het foutloze spel van Mark van Bommel en de adequate snoekduiken van Maarten Stekelenburg.
Ook het speelschema, met nota bene de semi-profs van Uruguay als tegenstander in de halve finale, was Oranje meer dan van dienst. En alsof dat nog niet genoeg was wisten types als Poulsen en Melo het dolende Nederlands Elftal een handje te helpen door de bal vakkundig in het eigen doel te koppen.
Met leuk en opwindend voetbal hadden deze saaie potjes voor de rest niets te maken; het bleke Oranje stond continu met vier verdedigers, twee (botten)brekers daarvoor, Dirk Kuyt als een veredelde tweede rechtsback en dan nog één verdwaalde spits die verloren (en diep ongelukkig) op zijn immense eiland mocht rondbanjeren.
Het ooit aanbeden Totaalvoetbal werd daarmee ingeruild voor een type anti-voetbal waarmee Nederland nog jaren zal worden geassocieerd. Miljoenen liefhebbers over de hele wereld hebben zich afgewend van het ooit heilige Oranje. En voor zover dat nog niet duidelijk was; ik ben één van hen.
J.M. Rozendal
Groningen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.