- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
PS:
Rode kaart Castaignos geseponeerd | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
.Dit kan toch niet?
Natrappen is geoorloofd! Dat worden wekelijks fijne speelkwartiertjes op de velden. Hoewel, dat was wel al duidelijk toen Brama op het been van die Heraclied mocht staan maar de zaak 'wegens gebrek aan bewijs' geseponeerd werd.
Nogmaals: ik pleitte niet voor een levenslange schorsing, maar kaartte dit direct aan als een voorbeeld waar de KNVB waarschijnlijk weer erg inconsequent in ging zijn (terwijl een actie als deze echt totaal niks met voetballen te maken heeft). Et voila. Maar een kwijtschelding slaat werkelijk alles.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De seponering is natuurlijk wel weer bullshit ja. Weer duidelijk dat de KNVB met 2 maten meet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Erg vreemd ja. Al weet Ajax nu dat ie makkelijk te provoceren is. Jullie spelen binnen vijf minuten met een man meer
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Erg vreemd ja. Al weet Ajax nu dat ie makkelijk te provoceren is. Jullie spelen binnen vijf minuten met een man meer
.
Zo voelen de meeste Klassiekers wel aan 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Blatter verwacht WK Qatar 2022 in winter
De kans dat het WK voetbal 2022 in Qatar in januari wordt georganiseerd, neemt toe. Sepp Blatter verwacht dat het toernooi in de wintermaanden wordt gehouden.
(Novum/AP) - De kans dat het WK voetbal 2022 in Qatar in januari wordt georganiseerd, neemt toe. Fifa-voorzitter Sepp Blatter heeft gezegd dat hij verwacht dat het toernooi in de wintermaanden wordt gehouden, omdat het in de zomer te heet is. Daardoor zou de veiligheid van de spelers beter gewaarborgd zijn.
Blatter deed zijn uitlatingen aan de vooravond van de Azië Cup die vrijdag begint in Qatar. Normaliter wordt dat toernooi ook in de zomer georganiseerd. In Qatar kan de temperatuur in de zomermaanden oplopen tot vijftig graden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Alles moet wijken voor het grote geld. Ongelooflijk. Een WK hoort gewoon in juni/juli gespeeld te worden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Blatter is inderdaad een enorme geldwolf.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee voetballen met 40+ graden is lekker
.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nee voetballen als het 40+ graden is lekker
.
Daarom moet het W.K. daar ook niet gespeeld worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, komt een beetje als mosterd na de maaltijd. We weten dat het daar wel gehouden wordt. Blatter doet het toch nooit goed. Ik vind dit een prima beslissing, mits de voetbalbonden daar ook rekening mee gaan houden inzake de competitie.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Juistem. Qatar is ongeschikt om een WK te organiseren. Juist dat land werd gekozen. Rara zou het om geld gaan? Schande.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5340 stemmen
Waarom moet het volgens jouw perse in de zomer?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Juistem. Qatar is ongeschikt om een WK te organiseren. Juist dat land werd gekozen. Rara zou het om geld gaan? Schande.
Waarom is Qatar ongeschikt. Maar weinig landen die zulke luxe faciliteiten hebben hoor.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Waarom moet het volgens jouw perse in de zomer?
80 jaar WK traditie misschien?
Rick18
-
- 232 berichten
- 5340 stemmen
Ja en. Elk land moet toch een eerlijke kans krijgen om een WK te organiseren. Voor het jaar 2022 is voor Qatar gekozen en ja dat kan problemen opleveren.
Maar het is toch goed dat er niet in problemen gedacht wordt maar in oplossingen om zo om te gaan met de hitte. Airco en ook het verplaatsen naar de wintermaanden zijn wat dat betreft prima oplossingsalternatieven.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Precies, en ongeacht de overige redenen, vind ik het gewoon onzin om zoiets te veranderen, doordat het W.K. persé - voor het geld dus - in Qatar gespeeld moet worden. Ook nog eens een land dat, voorlopig, weinig met voetbal te maken heeft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook nog eens een land dat, voorlopig, weinig met voetbal te maken heeft.
Des te meer reden om er een WK te organiseren. Verbroedering en laat ze maar eens massaal voetbalfan worden daar.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5340 stemmen
Als wij alle tradities in ere hadden moeten houden liepen we nu nog in berenvellen rond.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Des te meer reden om er een WK te organiseren. Verbroedering en laat ze maar eens massaal voetbalfan worden daar.
Na het W.K. gaan ze gewoon weer verder met geiten neuken hoor.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als wij alle tradities in ere hadden moeten houden liepen we nu nog in berenvellen rond.
Dat had je best goed gestaan, denk ik.
Daarnaast onzin, maar dat weet je zelf ook, ik geniet altijd van zomers als er een W.K. gespeeld wordt. Dat zijn de beste zomers. In de winter kijk ik wel naar schaatsen of bobsleeën. 
Rick18
-
- 232 berichten
- 5340 stemmen
Dat had je best goed gestaan, denk ik.
Daarnaast onzin, maar dat weet je zelf ook, ik geniet altijd van zomers als er een W.K. gespeeld wordt. Dat zijn de beste zomers. In de winter kijk ik wel naar schaatsen of bobsleeën.
Ik kijk net als jij zelf ook liever een WK in in de zomer. Lekker in de tuin met een barbequetje enzo. Maar wat ik fijn vind is in deze niet zo relevant. Het gaat erom dat het WK nu eenmaal plaats gaat vinden in Qatar en dat er een goede oplossing gevonden moet worden om het voor de spelers en supporters in Qatar zo aangenaam mogelijk te maken. Airco en verplaatsen van het WK zijn wat dat betreft gewoon degelijke oplossingen om dat probleem het hoofd te bieden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lollig zeg. Wat een krom beeld ook weer van Qatar. Typische know nots, blijkt maar weer dat veel criticasters nog niet eens de moeite nemen zich te verdiepen in Qatar. De sprongen in welvaart zijn indrukwekkend, laat staan als het straks 2022 is.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat je daar nog serieus op ingaat ook.
Maar Qatar roept bij mij totaal geen voetbalgevoelens op. Dat hun welvaart goed is, is heel fijn voor ze. Top dat er zoveel olie onder hun grond verstopt zich. Leuk ook dat ze daar spelers mee kopen voor hun reguliere competitie. Maar je moet niet raar opkijken dat voetballiefhebbers er grote vraagtekens bij zetten, dat een W.K. (het grootste voetbaltoernooi dat er is) in zo'n land wordt georganiseerd. Laat ze eerst wat rijpen in het voetbal, voordat ze zo'n toernooi aangewezen mogen krijgen. Genoeg andere voetballanden die het W.K. willen organiseren.
Daarnaast is het erg naïef om te denken dat het niet puur om het geld gaat.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik kijk net als jij zelf ook liever een WK in in de zomer. Lekker in de tuin met een barbequetje enzo. Maar wat ik fijn vind is in deze niet zo relevant. Het gaat erom dat het WK nu eenmaal plaats gaat vinden in Qatar en dat er een goede oplossing gevonden moet worden om het voor de spelers en supporters in Qatar zo aangenaam mogelijk te maken. Airco en verplaatsen van het WK zijn wat dat betreft gewoon degelijke oplossingen om dat probleem het hoofd te bieden.
Het gaat er juist wel om wat de kijkers en voetballiefhebbers fijn vinden. Maar je hebt gelijk, daar kijkt Blatter niet naar, daar gaat het volgens hem inderdaad niet om.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Geeft allemaal aan hoe absurd de keuze voor Qatar is. Heeel veeeel steekpenningen, kan niet anders.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wordt wel leuk, grote Oranjepleinen in Nederland bij een temperatuur van -6 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar Qatar roept bij mij totaal geen voetbalgevoelens op. Dat hun welvaart goed is, is heel fijn voor ze. Top dat er zoveel olie onder hun grond verstopt zich. Leuk ook dat ze daar spelers mee kopen voor hun reguliere competitie. Maar je moet niet raar opkijken dat voetballiefhebbers er grote vraagtekens bij zetten, dat een W.K. (het grootste voetbaltoernooi dat er is) in zo'n land wordt georganiseerd. Laat ze eerst wat rijpen in het voetbal, voordat ze zo'n toernooi aangewezen mogen krijgen. Genoeg andere voetballanden die het W.K. willen organiseren.
Daarnaast is het erg naïef om te denken dat het niet puur om het geld gaat.
Ook genoeg landen die al een groot voetbaltoernooi georganiseerd hebben. De arrogantie alleen al om te gaan bepalen dat ze het recht niet hebben om het te organiseren. Bovendien ga jij (een beeldbuis oranje supporter) klagen dat het in Qatar gehouden wordt. Maakt voor jou niet veel uit. Tijdverschil is twee uur in de winter, lijkt mij ook geen struikelblok.
Ik ga er heen in 2022, dat weet ik nu al. Lijkt me ook een prachtig land.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5340 stemmen
Maar Qatar roept bij mij totaal geen voetbalgevoelens op. Dat hun welvaart goed is, is heel fijn voor ze. Top dat er zoveel olie onder hun grond verstopt zich. Leuk ook dat ze daar spelers mee kopen voor hun reguliere competitie. Maar je moet niet raar opkijken dat voetballiefhebbers grote vraagtekens zetten bij een W.K. (het grootste voetbaltoernooi dat er is) in zo'n land wordt georganiseerd. .
Ik zie ook wel dat er grote vraagtekens worden gezet bij een WK in Qatar al dan niet op basis van veelal beperkte kennis.
Laat ze eerst wat rijpen in het voetbal, voordat ze zo'n toernooi aangewezen mogen krijgen. Genoeg andere voetballanden die het W.K. willen organiseren.
Het WK kan toch ook dienen om juist het rijpingsproces te versnellen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.