• 16.009 nieuwsartikelen
  • 179.052 films
  • 12.277 series
  • 34.096 seizoenen
  • 649.344 acteurs
  • 199.289 gebruikers
  • 9.391.131 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind Emanuelson nog steeds 1 van de beste spelers van Ajax. Ik erger me juist groen en geel aan de Zeeuw. Wat raakt die jongen veel de bal kwijt op belangrijke plekken zeg. Hij is ook veel te traag in zijn handelingen.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Ik denk dat Cruijf ook gelijk had toen ie zei dat alle jeugdtrainers moeten oprotten. Er breekt werkelijk niets fatsoenlijks meer door. In de jeugdcompetitie is het goed genoeg, misschien tesamen met wat spelers van het 1ste erbij wel TE goed, maar voor het 1ste elftal is het zwaar ondermaats. Misschien moeten ze eens wat minder winnen in de jeugd en eens een keertje verliezen zodat ze mentaal sterker worden en niet nu al denken dat ze de nieuwe godenzonen zijn. Maar het schijnt bij Ajax zo te zijn dat jeugdtrainers elkaar uitlachen als ze niet met 7-0 hebben gewonnen aangezien de ander met 6-0 gewonnen heeft. Ze denken alleen aan zichzelf en niet aan het 1ste elftal waar ze die gasten voor moeten klaarstomen.

En Ajax&Litmanen1, ik zag jou laatst ook een keer blij zijn dat Jong Ajax weer eens dik gewonnen had, maar misschien moet je wel eens blijer worden van een verlies van de jeugd. Die gasten hebben totaal geen weerbaarheid meer. Ze weten niet wat verliezen is, maar realiseren zich niet dat het nivo van de eredivisie toch iets hoger is. Serieus, er komt toch helemaal niets meer uit die eigen jeugd. Ja er spelen er nu genoeg in het 1ste maar dat is toch niet het ajax nivo. Geen Bergkampjes, Boertjes, Seedorfjes enz.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jong Ajax verliest anders al genoeg hoor

En de reden dat ik het hier postte, was omdat het een 4-0 op Twente was. Klein sneertje, meer niet

Geef Cruijff inderdaad maar carte blache. Als we op deze weg doorgaan zijn we over 5 jaar het nieuwe Feyenoord vrees ik. Nu valt de club nog te redden.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Pff denk ik mooi een filmpje te gaan kijken van Gareth Bale komt Nasri ineens langslopen. Toch een beetje een teleurstelling.

Nice!

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

JOHAN CRUIJFF JOHAN CRUIJFF WIE KENT HEM NIET? EEN ECHTE AJACIED!!! Flikker op Jol met je dikke reet. En maar telkens durfen janken om spelers, rot toch een gauw op! Wij willen El Salvador!!! Echt triest dit, tegen NEC in de eerste helft minder balbezit hebben!

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Enige NECer die ik een versterking acht voor Ajax is Schone. Ik noemde Schone overigens al een potentiele topper toen hij nog voor de Graafschap speelde.

Jammer genoeg is hij nog steeds de 'potentiele' . De speler die wekelijks bij NEC de meeste fouten maakt en vreemd genoeg vaak niet mee kan in het tempo. Raar.

Want hij is ook de enige die echt wat kan creëren, maar te vaak lukt het niet.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

kos schreef:

(quote)

Jammer genoeg is hij nog steeds de 'potentiele' . De speler die wekelijks bij NEC de meeste fouten maakt en vreemd genoeg vaak niet mee kan in het tempo. Raar.

Dat komt denk ik omdat hij te goed is voor NEC. Hij ziet een mogelijkheid om te passen maar de rest denkt niet zover vooruit en dan is de bal kwijt. Of dat dan zijn fout is weet ik niet.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Zit nu Sunderland-West Ham United te kijken. Dat Sunderland speelt echt leuk voetbal in deze wedstrijd. Lekker goaltje ook.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Ze rolden Chelsea ook al op alsof het niets was. Niemand van de 'top6' kon winnen van Sunderland. Wel erg wisselvallig, 5-1 verliezen tegen Newcastle bijvoorbeeld.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Ik kon het me eigenlijk niet voorstellen en heb gewed met iemand op het werk op een overwinning voor Feyenoord. Hij verwachte een gelijkspel en heeft dus gelijk gekregen. Ongelofelijk.

Ik heb het al eerder gezegd: Feyenoord gaat dit jaar geen uitwedstrijden winnen. Alleen tegen Willem II en VVV is/was het mogelijk. Alleen VVV dus nog... Verschil tussen uit en thuis is levensgroot.

Ben wel blij dat van Haaren scorend vermogen heeft.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

kos schreef:

De speler die wekelijks bij NEC de meeste fouten maakt en vreemd genoeg vaak niet mee kan in het tempo. Raar. Want hij is ook de enige die echt wat kan creëren, maar te vaak lukt het niet.

Zit 'm grotendeels ook in de positie denk ik. Ik herken in deze omschrijving namelijk meteen Goran Lovre (vorig jaar onze 'nummer 10') en Gonzalo Garcia (onze huidige 'regisseur'), die beiden eenzelfde rol als Schone hebben. En hoogstwaarschijnlijk herkennen bijvoorbeeld Feyenoord-supporters Wijnaldum, Heerenveen-supporers Vayrinen en Vitesse-supporters Aisatti er wel in.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Toch vind ik hem, als ik NEC kijk, wel altijd de meest dreigende speler. De speler die de meeste aanvallen opzet. Misschien is hij inderdaad te goed voor NEC en past hij beter in een ploeg met betere spelers om zich heen. Enige wat Schone nog mist is een hoog rendament.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Hoog rendament in scoren dan, want qua assists heeft hij een hoog rendament.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, bedoel in scoren.

PS:

Wie meedoet, vul de CL toto voor komende week even in

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Toch vind ik hem, als ik NEC kijk, wel altijd de meest dreigende speler.

Dat is dan ook zijn rol, de 'samenvatting-momentjes' . (trouwens, er zijn spelers die veel vaker voor de goal komen of op doel schieten, maar dat terzijde).

De speler die de meeste aanvallen opzet. Misschien is hij inderdaad te goed voor NEC en past hij beter in een ploeg met betere spelers om zich heen.

Ja, of misschien niet. .

Enige wat Schone nog mist is een hoog rendament.

En niet talloze malen de bal aan de tegenstander geven, snelheid om een verdediger er een keertje uit te lopen, een hele wedstrijd consistent spelen en niet zoveel met de bal gaan lopen.

Onder andere.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Dat komt denk ik omdat hij te goed is voor NEC. Hij ziet een mogelijkheid om te passen maar de rest denkt niet zover vooruit en dan is de bal kwijt.

Dit ken ik inderdaad bij sommige spelers. Schöne is er daar niet 1 van trouwens. Geloof me, qua niveau zit hij prima op zn plek bij NEC.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Voetbalzone - Bellamy: 'Ik meen het echt als ik zeg dat ik voor Feyenoord wil spelen'

Dacht dat hij het steeds niet meende, maar hij is schijnbaar serieus....

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wat een aanslagen bij Utrecht - Heerenveen zeg, dat daar geen rode kaart gevallen is ...

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Tientallen supporters van Feyenoord hebben onlangs Craig Bellamy in Cardiff opgezocht.
Het zal je maar gebeuren. Staan er ineens 30 onbekende Rotterdammers voor je deur om te kijken of je de waarheid hebt gesproken...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Nee, om hem over te halen. Mooie actie. Als hij komt, moet hij wel opschieten.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik snap die heisa ook niet helemaal. Als je in Bellamy de verlosser van je club moet zien...

Heb hem al een jaartje niet zien spelen, maar zoals hij tot vorig jaar speelde zou hij in 1 klap bij de beste aanvallers van de Eredivisie horen natuurlijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dick Advocaat

Vriendjes met Poetin, je moet er maar trots op zijn.

Ja hoor, het Nederlands Elftal als team van het jaar Omdat ze zo'n mooie prijs hebben gewonnen zeker Wat een sufferds.

En die grijze lafbek als coach van het jaar zeker... zitten daar nou echt alleen maar debielen aan tafel? Gelukkig geeft Jan nog een beetje tegengas.

Wat een ergernis zeg, die tv moet maar weer het hok in

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik kijk SV dan ook al een tijd niet meer. Moet jij ook doen

Oranje team vh jaar? Snap ik best. Voetbal is DE sport in Nederland en Oranje heeft van de zomer heel veel mensen een hele maand lang heel blij gemaakt. Dat het spel niet super was doet niks van de bijzondere prestatie af.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zou prachtig passen tussen al die Nationale, Europees, Wereld- en Olympisch kampioenen, een team waar heel de wereld op kotst en dat niks heeft gewonnen Schitterende devaluatie van de prijs (die jouw cluppie nota bene 5x heeft gewonnen).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Je moet ook wel kijken naar de sport he. Op schaatsgebied zijn we bv de wereldtop geweest, op voetbalgebied lang niet altijd. In de pakweg 80 jaar WK geschieddenis hebben we maar 3x een WK finale gespeeld. Zeker in een tijd dat ons clubvoetbal weinig meer betekent is een WK finale spelen als Nederland zijnde gewoon heel bijzonder. Dat we de prijs niet hebben gewonnen is jammer, maar het scheelde maar 4 minuten voetbal. Zo dichtbij was je.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Een WK-finale halen is een uitzonderlijke prestatie, hoe je het ook wendt of keert.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Vind het ook niet zo raar hoor. Net alsof je per se 1ste moet worden om zo'n prijs te winnen.

Was natuurlijk gewoon een heel knappe prestatie van dat team. (en tevens ook echt een teamprestatie).

Nee, al die schaatsers dan die die prijs over de jaren heen hebben gewonnen in een sport waar er hooguit 6 landen meedoen. . Poeh poeh.

What's next, de nationale korfbalselectie die de prijs wint omdat ze het WK winnen?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ja, nou, er hoeft niet elk jaar een voetbalteam team van het jaar te worden (Cheque en Waterkneus vonden van wel geloof ik). Voetbal is al de sport die het meest in de prijzen valt, en de laatste paar keer (Jong Oranje 2007, Ajax 1995 en 1987 en Oranje 1988) ook enigszins terecht want met een prijs. Vier maal in 25 jaar is best vaak, daar is echt geen absurd slecht WK voor nodig waar je met hangen, wurgen, anti-voetbal en moordaanslagen een finaletje haalt (die je vervolgens nota bene verliest).

Maar dit land, met die achterlijke voetbalfetisjisten aan het roer, is gewoon gek geworden, dus we doen net of we wel hebben gewonnen en organiseren een rondvaart door de grachten. Het was spugen in het gelaat van de helden van '88, zoals dit een hele emmer kotst over de hoofden van al die prachtige kampioenen als de Lange Mannen van Atlanta of Wimbledon giganten Eltingh/Haarhuis zou zijn.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Als je op een WK boven landen als Argentinie, Brazilie, Duitsland, Italie, Engeland en Portugal eindigt, dan heb je natuurlijk een bijzondere prestatie geleverd

En we hebben de beste ploeg ter wereld 116 minuten het vuur aan de schenen gelegd en zelfs bijna verslagen als die kut van een Robben niet tegen de voet van Cassillas aangeschoten had

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Dat van die grachten was natuurlijk ook te dom voor woorden, en doen alsof we gewonnen hebben kan ik me verder niet herinneren. Maar deze prijs vind ik niet zo gek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.