• 16.008 nieuwsartikelen
  • 179.052 films
  • 12.277 series
  • 34.096 seizoenen
  • 649.344 acteurs
  • 199.288 gebruikers
  • 9.391.118 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Ja, nou, er hoeft niet elk jaar een voetbalteam team van het jaar te worden (Cheque en Waterkneus vonden van wel geloof ik). Voetbal is al de sport die het meest in de prijzen valt, en de laatste paar keer (Jong Oranje 2007, Ajax 1995 en 1987 en Oranje 1988) ook enigszins terecht want met een prijs. Vier maal in 25 jaar is best vaak, daar is echt geen absurd slecht WK voor nodig waar je met hangen, wurgen, anti-voetbal en moordaanslagen een finaletje haalt (die je vervolgens nota bene verliest).

Maar dit land, met die achterlijke voetbalfetisjisten aan het roer, is gewoon gek geworden, dus we doen net of we wel hebben gewonnen en organiseren een rondvaart door de grachten. Het was spugen in het gelaat van de helden van '88, zoals dit een hele emmer kotst over de hoofden van al die prachtige kampioenen als de Lange Mannen van Atlanta of Wimbledon giganten Eltingh/Haarhuis zou zijn.

Je vind 4x in 25 jaar veel? Vind het nogal weinig. Wie won er trouwens in 2002? Had wel Feyenoord mogen zijn lijkt me....

Daarnaast sluit ik me bij kos aan. Net of je het toernooi daadwerkelijk moet winnen om bekroond te worden voor een uitzonderlijke prestatie. Zie Martin Verkerk (tennis) in 2003 met Roland Garros waar hij als anoniemeling de finale speelde.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

In het voetbal zijn ook maar een land of 8 die wereldkampioen kunnen worden, daarvan heeft Nederland er maar liefst 1 (!!!) weten te verslaan, meteen de meest onterechte overwinning die ik ooit met eigen ogen heb mogen aanschouwen. Poe poe

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Dat van die grachten was natuurlijk ook te dom voor woorden, en doen alsof we gewonnen hebben kan ik me verder niet herinneren. Maar deze prijs vind ik niet zo gek.

Ja, die huldiging was dom. Dat had klein en ingetogen gemoeten, sowieso zonder rondvaart. Maar de prestatie staat als een huis.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

In het voetbal zijn ook maar een land of 8 die wereldkampioen kunnen worden, daarvan heeft Nederland er maar liefst 1 (!!!) weten te verslaan, meteen de meest onterechte overwinning die ik ooit met eigen ogen heb mogen aanschouwen. Poe poe

Feit blijft dat het lijstje landen wat ik net noemde het gewoon slechter dan Oranje heeft gedaan op het WK. Toplanden struikelen zovaak over de subtoplanden. Nederland overkwam dit niet.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Feit blijft dat het lijstje landen wat ik net noemde het gewoon slechter dan Oranje heeft gedaan op het WK. Toplanden struikelen zovaak over de subtoplanden. Nederland overkwam dit niet.

Ik zal vast verklappen; die gaan dan ook geen 'sportploeg van het jaar' worden in hun land.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik zal vast verklappen; die gaan dan ook geen 'sportploeg van het jaar' worden in hun land.

Klopt, want zij hebben de finale van het WK inderdaad niet gespeeld.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Zoals ik al zei eerder, Nederlanders houden nou eenmaal van zeiken

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je vind 4x in 25 jaar veel? Vind het nogal weinig. Wie won er trouwens in 2002? Had wel Feyenoord mogen zijn lijkt me....

Daarnaast sluit ik me bij kos aan. Net of je het toernooi daadwerkelijk moet winnen om bekroond te worden voor een uitzonderlijke prestatie. Zie Martin Verkerk (tennis) in 2003 met Roland Garros waar hij als anoniemeling de finale speelde.

Die werd dan ook volkomen terecht geen sportman van het jaar.

En ja, 4x in de 25 jaar is heel veel. Alsof er maar 6 sporten zijn (ja ik vind van wel maar daar hoort voetbal dan weer niet bij). Er is bovendien geen enkele reden om dat aan het Nederlands Elftal te geven, want ze hebben niks gebracht; geen vreugde, geen prijs, alleen maar narigheid, chagrijn en voor het komende decennium (minimaal) een slechte naam.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Klopt, want zij hebben de finale van het WK inderdaad niet gespeeld.

In tegenstelling tot wat Bange Bert ook al denkt; de finale spelen is geen prijs.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

otherfool schreef:

Voetbal is al de sport die het meest in de prijzen valt, en de laatste paar keer (Jong Oranje 2007, Ajax 1995 en 1987 en Oranje 1988) ook enigszins terecht want met een prijs. Vier maal in 25 jaar is best vaak.

Nu vergeet je Feyenoord in 2002 nog (maar toen won één of ander volleybalploegje de prijs) en Ajax ook nog in 1992 ofzo. Dus sowieso al 6x.

Of bedoelde je voetbalclubs die de sportploeg van het jaar zijn geworden?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dat laatste dus.

Sowieso die stuitende en bijzonder misplaatste arrogantie van types als Van Gelder en Waterreus, 'als het voetbal het niet wordt moeten ze nooit meer op komen dagen'. Mag ik even KOTSEN?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Hevig stapnachtje gehad otherfool?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Was het maar waar...

Overigens had ik Nasty Nigel wel een prijsje gegund, maar het bleef bij een nominatie: Geert Dales krijgt Zwarte Piet 2010 | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Crespo is de laatste tijd weer goed bezig. .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Mooi weekendje, Grunn weer in de top-3.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Voetbalzone - Bellamy: 'Ik meen het echt als ik zeg dat ik voor Feyenoord wil spelen'

Dacht dat hij het steeds niet meende, maar hij is schijnbaar serieus....

Hij heeft ook z'n beste tijd wel gehad, anders speelde hij heus niet voor Cardiff city op 31 jarige leeftijd.. De Luque van Engeland om maar zo te noemen, alleen hij strijkt straks geen 2.2 miljoen op.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Xavi, Iniesta of Messi zal de Gouden Bal winnen. Sneijder er dus niet bij, terwijl hij, naar eigen woorden, er wel van uit ging.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Messi?

Dat opdondertje heeft toch 0,0 gewonnen dit jaar?

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Bizar dat Diego Forlan er niet bij zit. Die heeft in zijn eentje Atletico de UEFA Cup en Europese Supercup bezorgd en Uruguay de halve finale op het WK. Messi staat er alleen op z'n naam bij, want in alle echt belangrijke wedstrijden gaf hij niet thuis.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Don Dijk schreef:

Messi?

Ja, maar hij loopt gewoon 1 op 1 met doelpunten en speelt grandioos met Barcelona. Hij had een groot aandeel in het winnen van de titel.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Don Dijk schreef:

Messi?

Dan is hij alsnog de beste voetballer van de wereld. En de manier waarop Barca kampioen is geworden heeft hij natuurlijk ook en groot aandeel in gehad.

Pruim schreef:

Bizar dat Diego Forlan er niet bij zit. Die heeft in zijn eentje Atletico de UEFA Cup en Europese Supercup bezorgd en Uruguay de halve finale op het WK. Messi staat er alleen op z'n naam bij, want in alle echt belangrijke wedstrijden gaf hij niet thuis.

Afgelopen maandag was ie nog fantastisch

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Jawel, ik zeg ook niet dat het een slechte voetballer is hoor, hij kan inderdaad goed rennen. Maar het criterium is geloof ik ook dat ze naar de prijzen kijken. Ik denk Iniesta, ook vanwege zn doelpunt in de finale, die Nederland met 0-1 verloor na verlenging.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Probleem met Xavi en Iniesta vind ik dat ze wat mij betreft bij elkaar horen. Een soort van Siameze tweeling Kan ze niet goed apart van elkaar beoordelen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind ze beide niks.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Iniesta heeft niet zo veel wedstrijden gespeeld als Xavi. Hij mag hem wel winnen. Is er altijd bij en speelt nog geweldig ook.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Hij heeft ook z'n beste tijd wel gehad, anders speelde hij heus niet voor Cardiff city op 31 jarige leeftijd.. De Luque van Engeland om maar zo te noemen, alleen hij strijkt straks geen 2.2 miljoen op.

Vreemde redenatie. Vorig jaar speelde hij nog bij City en blonk hij tegen United enorm uit. Bovendien koos hij voor Cardiff, omdat hij daar vandaan komt (hij kon ook naar Villa, Everton en Fulham). Onzinnige opmerking dus.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Diego Forlán .

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Van mij mag Xavi een keer winnen. De absolute architect in het team van Barca. Loopt altijd vrij, heeft een perfecte techniek en ziet ALLES.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Xavi moet 'm winnen inderdaad. De architect van Barca inderdaad, lijdt nooit balverlies, sublieme steekpass, magistraal inzicht en geniale balbehandeling. Iniesta is een goede tweede, zelfde geldt voor hem en zijn goal in de WK finale maakt 'm voor altijd onsterfelijk .

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Iniesta mag Xavi's schoenen niet eens strikken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.