• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.053 films
  • 12.277 series
  • 34.097 seizoenen
  • 649.345 acteurs
  • 199.290 gebruikers
  • 9.391.197 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik zit nou Osasuna - Barcelona te kijken, gelijk na Ajax. Nou dit is echt een wereld van verschil, ookal speelt Barça niet op zijn best.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3286 stemmen

Over en sluiten voor Ajax dit seizoen

Begint dat nu alweer? Volgende week wint Ajax en verliezen Twente en PSV en dan doen ze ineens weer mee. Het zijn maar 5 punten hoor.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Jammer dat die back van Heracles zijn tweede geel kreeg, op dat moment balden ze lekker mee. Uiteindelijk nog een geflatteerde 5-2 geworden.

Ben bijna blij dat Ajax in de zomer echt enorm veel spelers kwijt gaat raken (aflopende contracten en waarschijnlijk ook wel wat verkopen) ... want dit kan echt niet langer zo. Met dit spel mag je blij zijn als je uiteindelijk nog Europees voetbal haalt.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

BoordAppel schreef:

Volgende week wint Ajax

Optimist.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

BoordAppel schreef:

Begint dat nu alweer? Volgende week wint Ajax en verliezen Twente en PSV en dan doen ze ineens weer mee. Het zijn maar 5 punten hoor.

Zit wel een significant verschil in met PSV en Twente. Die verliezen de punten wel maar daar zie je regelmatig nog wel iets van vastigheid en een filosofie. Bij die ploegen heb ik meer het idee dat het incidenten zijn.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Vergeet FC Groningen niet hè? En AZ. En ach, als Ajax zo door blijft gaan is Feyenoord binnenkort ook weer een concurrent van ze!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Poeiertje van Zlatan

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Pffff, NEC was niet bepaald in goede doen vandaag, om het maar even mild te stellen; maar gelukkig was Ajax zelfs nog slechter.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Pruim schreef:

Vergeet FC Groningen niet hè? En AZ. En ach, als Ajax zo door blijft gaan is Feyenoord binnenkort ook weer een concurrent van ze!

Ik begin zelfs te geloven dat we over twee weken een punt kunnen pakken in de Arena.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Redlop schreef:
NEC speelt beter maar ja, geen echte grote kansen. Waarom krijgt Enoh na twee tackles van achteren geen geel?

Maak daar maar 4 tackles van achteren van, as usual.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)

Lol

NEC had, ook al waren ze niet geweldig, het de eerste helft al moeten afmaken als ze iets effectiever waren. 65 procent balbezit en creeerden van alles totdat het afgemaakt moest worden. Ajax deed niks ook al speelden ze thuis tegen NEC op de counter.( ) .

Tweede helft slaat dan de vermoeidheid toe, maar zelfs toen bleef het nog gelijkwaardig gelukkig.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Onwennig: ,,We speelden met een nieuwe voorhoede. Dat kon je in de eerste helft goed zien. Het was heel onwennig, maar dat is misschien ook wel logisch voor spelers die niet vaak met elkaar hebben samen gespeeld. Hoe het nu verder moet? We kunnen op deze manier doorgaan en de spelers aan elkaar laten wennen. We kunnen ook weer voor een systeem met twee spitsen kiezen. Maar ook dan heb ik geen spelers die de spits vanaf de zijkant goed in stelling brengen. Of we naar de winterstop snakken?

Nou nee, want ook dan krijg ik geen paar miljoen om uit te geven.''

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een zeurpiet die Jol. Hij wil een paar miljoen, anders is hij ongelukkig. Zelfs kinderen tijdens Sinterklaas gedragen zich nog minder hebberig. Kan die man nier gaan coachen ipv zeuren (al heb ik zelf liever dat hij doorgaat met dit gedrag ) .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij noemde Mido voor de wedstrijd superfit. Dan weet je eigenlijk al wel genoeg.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Overigens raar dat ze juist die Ozbiliz of zo, de speler met veruit de meeste dreiging de 1ste helft, gingen wisselen .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Had al wel snel geel op zak.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Als ik als kind mijn kast vol had staan en toch zeurde om nieuwe speelgoed, dan zeiden mijn ouders: 'ga jij maar met het speelgoed spelen dat je al hebt gehad.' Meneer Jol z'n speelgoedkast staat al vol met Atouba's, Lodeiro's, Ooijers, Taino's en Mido's dus logisch dat het Ajax bestuur zegt: 'ga jij maar met het speelgoed spelen dat je al hebt gehad.'

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Insignificance schreef:

Onwennig: ,,We speelden met een nieuwe voorhoede. Dat kon je in de eerste helft goed zien. Het was heel onwennig, maar dat is misschien ook wel logisch voor spelers die niet vaak met elkaar hebben samen gespeeld. Hoe het nu verder moet? We kunnen op deze manier doorgaan en de spelers aan elkaar laten wennen. We kunnen ook weer voor een systeem met twee spitsen kiezen. Maar ook dan heb ik geen spelers die de spits vanaf de zijkant goed in stelling brengen. Of we naar de winterstop snakken?

Nou nee, want ook dan krijg ik geen paar miljoen om uit te geven.''

Haha, dit gaat te ver, ik kan niet geloven dat-ie dit echt gezegd heeft

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ajax ...

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Sulejmani

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Twente heeft 10 punten minder dan vorig jaar, wij hebben maar 4 punten minder dan vorig jaar, dus we doen het best goed.

Zit er wodka in die Arena-kroketten?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik zie trouwens ook genoeg lege stoeltjes in de Euroborg, Pruim, dat zijn er geen 22099...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zei die dat? Ja, dat is wel ernstig.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik zal even preciezer quoten:

Twente heeft 9 of 10 punten minder dan vorig jaar, en wij halen er maar 4 minder dan vorig jaar, dus dat wil zeggen (...) dat we het qua resultaat toch redelijk doen.

Dus als Twente er 23 minder had gehaald en Ajax 16 minder had dat ook opgeld gedaan?

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Nou, ben 2 uur vanmiddag de deur uitgegaan. Ben net om kwart over 11 thuis. Hele dag alleen maar lopen treinreizen, half uur op Amersfoort staan wachten en bijna 3 uur op Utrecht staan wachten. Voor de rest alleen maar treinen van binnen gezien en van perron naar perron gelopen.

En de NS is zogenaamd winterklaar 1 lullig sneeuwweekendje en het hele treinverkeer ligt gelijk landelijk plat. Zag wel minstens honderden andere supporters die ook niet verder kwam dan Utrecht. Ben benieuwd hoe leeg de ArenA was. Ik lees 22000 man...wel heel erg

Officieel de meest nutteloze dag uit mijn leven tot nu toe. Blij dat ik dit Ajax ook niet heb zien spelen. Schijnt dus ouderwets kut te zijn, gelijkwaardig zijn aan NEC in de ArenA, een grote schande.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

moviemafketel schreef:

Gehaktbal naar bereklauw en 3 puntjes in de zak.

Altijd leuk om te lezen na afloop.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

otherfool schreef:

Ik zie trouwens ook genoeg lege stoeltjes in de Euroborg, Pruim, dat zijn er geen 22099...

Je ziet bij ons heel vaak lege stoeltjes omdat de bobo's allemaal binnen blijven en men op de andere tribunes op de zogeheten omloop gaat staan (maar dat kan je op televisie niet zien). Iedereen die het stadion in gaat moet zijn kaartje door een detectiepoortje halen, dus dat tellen lijkt me vrij waterdicht. Maar het klopt ook wel wat iemand anders zei: de meeste supporters van FC Groningen komen uit de stad of omliggende plaatsen (alhoewel ik ook groepjes ken uit Hoogeveen, Zwolle, Deventer, Den Haag, Utrecht en zelfs Heerlen) en Ajax supporters (schijnbaar) vooral van ver buiten Amsterdam moeten komen. Maar je kunt Groningen een kutclub vinden of je kunt ons mogen, wij hebben altijd een hele trouwe aanhang gehad, want ook in de eerstedivisie hadden we gemiddeld rond de 10.000 toeschouwers. Dat het stadion op een ijskoude vrijdagavond op een belachelijk tijdstip (met name voor ouders met jonge kids) behoorlijk vol zit bewijst dat ook wel.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Krijg wel honger van Frank zijn opmerkingen

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

moviemafketel schreef:

Vrijetrap en de goal. Verder niks gezien van NEC.

Ajax had met de Zeeuw 2 keer moeten scoren, verder nog 2 keer de paal, afstandsschot van Emanuelson. Nee Ajax had die 1-0 gewoon moeten vasthouden en dan was hoe slecht het dan ook was het nog verdiend geweest ook.

Las op teletekst dat een gelijkspel verdiend was. Dat zal een iets objectievere kijk op de wedstrijd zijn.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Pruim schreef:

Wij hadden gisteren exact 99 supporters meer dan Ajax vanavond had. 20099 om 20000. We zijn dit seizoen dus niet meer alleen qua punten groter dan Ajax. Nu nog zorgen dat ons budget met 35 miljoen stijgt en we zijn helemaal groter!

LOL, 22000 bij Ajax trouwens. Maar de reden weet je al wel, ik en honderden anderen zag ik alleen al op Utrecht CS staan. Niet normaal wat een chaos. Hoor nu ook al vet gelul op het journaal dat alles zsm opgelost was. Nou, da's echt dikke onzin.

Bij Ajax komen er inderdaad duizenden van buiten de stad, dat zijn geen groepjes meer. De halve ArenA komt uit de provincie.

Bij Groningen heb je een goede kern, zoals je zelf ook zegt. Mocht het nu dramatisch slecht gaan houd je in ieder geval wel minstens 10 000 over, ook bij een degradatie. Merk bij collega's en vrienden dat die soms terugverlangen naar dat publiek, ipv dat bobo publiek in de Euroborg wat er bij is gekomen sinds een aantal jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.