• 15.935 nieuwsartikelen
  • 178.873 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.227 gebruikers
  • 9.386.526 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1703 stemmen

Na wat ik vanavond heb gezien vrees ik wel een beetje voor Chili.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

kos schreef:

LoL! Carl Huybrechts heeft helemaal gelijk.

Mathijsen en Heitinga wereldverdedigers met uitstraling .

Ik keek gisteren Nederland - Kameroen op BBC3 en daar waren ze ook al zo lovend over ons. Ze begonnen zelfs over "Total Football"...

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Echt niet te geloven wat weinig voetbalverstand die lui hebben bij VI Oranje. Soms denk je dat ze gewoon voor de gein onzindingen zeggen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Normaal zijn ze best logisch aan het praten, maar dit overdreven gedoe slaat echt nergens op. Of Brazilie en Spanje veredelde amateurploegen zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

Brazilie* - Argentinie

Kom op vanwaar die favoriete rol voor Brazilie. Je zult toch toe moeten geven dat dit Brazilië van veel minder niveau is dan dat van 1994, 1998, en 2002..... Die gaan er geoon uit tegen Nederland, als ze Chili al overleven Zelfoverschatting nekt ze.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Ik keek gisteren Nederland - Kameroen op BBC3 en daar waren ze ook al zo lovend over ons. Ze begonnen zelfs over "Total Football"...

Dat kan ik weer wel snappen. Oranje heeft gewoon 9 punten en is gemakkelijk door waar grote landen nu wel falen. En wij hebben spelers die gewoon Europese top zijn. Of dat bijna zijn.

Weinig ploegen combineren zo gemakkelijk als wij dat kunnen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Valt wel mee, vind ik. Maar dan nog zijn ze beter dan de meeste andere teams. De finale wordt wel een 50-50 wedstrijd. Ik hoop dat Argentinië wint en acht die kans zeer aanwezig.

Nederland is gewoon minder dan dit Brazilië, helaas. Dat vinden ze overal, behalve in Nederland...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nederland had gisteren ook aanzienlijk minder problemen (ze hebben geen kans gehad) met Kameroen dan Spanje met Chili. Dat zegt toch ook wat.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

Nederland is gewoon minder dan dit Brazilië, helaas. Dat vinden ze overal, behalve in Nederland...

Kan je inhoudelijk weerleggen waarom wij minder zijn?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

Houden zo! Laat ze dat maar denken...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Chili werd 2e in die voorronde. Die gasten horen bij de beste 10 landen op dit toernooi. Ik vind ze echt heel erg goed.

Kameroen en Chili kun je haast niet vergelijken.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat kan ik weer wel snappen. Oranje heeft gewoon 9 punten en is gemakkelijk door waar grote landen nu wel falen. En wij hebben spelers die gewoon Europese top zijn. Of dat bijna zijn.

Weinig ploegen combineren zo gemakkelijk als wij dat kunnen.

Dat lieten ze inderdaad ook zien. Gisteren was er in de eerste helft een moment waarop Nederland een keer of 30 achter elkaar rustig rondspeelde rond de middellijn en toen op eens via 2 snelle passes iemand voor de keeper had (ik geloof die bal die Van Persie naast schoot). Vooral de kalmte waarmee Nederland dat deed werd geprezen.

En echte Europese top zijn alleen Van Bommel, Sneijder, Robben en Van Persie, wat mij betreft. Van der Vaart ook, maar niet op deze positie.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Chili werd 2e in die voorronde. Die gasten horen bij de beste 10 landen op dit toernooi. Ik vind ze echt heel erg goed.

Kameroen en Chili kun je haast niet vergelijken.

Ik denk dat de verschillen niet zo groot zijn. Chili was inderdaad erg goed. Japan ook....

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

En vergeet gister de 1-0 niet. Werkelijk ongekend mooi. Dat soort goals maken alleen Brazilie, Nederland en Spanje. En sinds dit toernooi ook Argentinie. Omdat die 2 Inter bejaarden weg zijn

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

En echte Europese top zijn alleen Van Bommel, Sneijder, Robben en Van Persie, wat mij betreft. Van der Vaart ook, maar niet op deze positie.

Nou, noem dan eens de Brazilianen die het ook zijn?

Kaka?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Sommige lijken het bijna te willen dat Brazilië het van ons wint in de kwartfinale. Als die machine bij ons echt gaat lopen pakken we elke ploeg. Beetje zelfvertrouwen! Komt helemaal goed dit toernooi.

Qar

• 228 berichten
  • 1509 stemmen

Ik vind die Brazilianen ook niet zo bijzonder, Maicon was ongeveer de enige die constant goed speelde.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Kan je inhoudelijk weerleggen waarom wij minder zijn?

1. Brazilië heeft een superkeeper, wij gewoon een goede.

2. Brazilië heeft een solide verdediging met Juan en Lucio, die van ons is wat broos.

3. De flank met Maicon staat straks tegenover Giovanni van Bronckhorst.

4. Brazilië combineert wat vlotter voorin.

5. Brazilië heeft veel explosievere voorhoedespelers

Ik denk gewoon niet dat wij het droog gaan houden...

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Reinbo schreef:

Nou, noem dan eens de Brazilianen die het ook zijn?

Kaka?

Julio Cesar, Lucio, Juan, Maicon, Luis Fabiano. Robinho lijkt ook weer op de weg terug.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Ook maar voorspellingen doen dan (net als herman ):

---------------------

Achtste finales:

---------------------

*Uruguay - Zuid Korea

Ghana - USA*

Nederland* - Slowakije

Brazilië* - Chili

Argentinië* - Mexico

Engeland - Duitsland*

Japan - Paraguay*

Spanje* - Portugal

------------------

Kwartfinales:

------------------

Uruguay* - USA

Nederland - Brazilie *

Argentinie* - Duitsland

Paraguay* - Spanje*

-------------------

Halve finales:

-------------------

Uruguay* - Brazilie

Argentinie - Paraguay*

----------

Finale:

----------

Uruguay* - Paraguay (Suarez )

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

2. Brazilië heeft een solide verdediging met Juan en Lucio, die van ons is wat broos.

1. Ik zie in Steek 1 van de betere keepers van dit WK.

2. Brazilie kreeg wel 2 goals tegen, wij 1. Brazilie is achterin ook niet superieur.

3. Lastig punt idd. Maicon is erg goed. Maar wij stellen een soortgelijk wapen aan de andere kant er tegenover met vd Wiel.

4. Ow? Ik vind juist Oranje daarin vlotter.

5. Idem. Ow? Zeker als Robben speelt vind ik ons net zo explosief.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Overigens zou ik Chili niet uitvlakken tegen Brazilië. Iedereen heeft het over die schorsingen, maar hun beste 2 middenvelders waren vandaag geschorst en zijn tegen Brazilië juist weer van de partij. Lijkt wel alsof iedereen dat over het hoofd ziet.

Qar

• 228 berichten
  • 1509 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

1. Lijkt me duidelijk ja, hoewel Stekelenburg erg goed staat te keepen.

2. Ik vind die verdediging dit WK nog totaal niet overtuigen, terwijl ze bij Nederland toch redelijk stabiel staan.

3. Daar ben ik wel benieuwd naar, maar met bijv Elia kun je ze het dan nog best moeilijk maken.

4. Bij vlagen, zo soepel loopt het daar niet

5. Die vind ik niet erg goed, vooral de backs zullen gevaarlijk zijn. En bijvoorbeeld Robben lijkt me toch een stuk explosiever

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Gezellig bier drinken in VI

Zo moet dat dus!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

NL - Brazilië wordt sowieso 0-0 want beide teams stellen naast de keeper 7 a 8 verdedigende spelers op. Dus wie neemt de pingels beter?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Laten we sowieso eens ophouden over dat Brazilië. Het was vanmiddag en tegen Noord Korea niet om aan te zien en Ivoorkust werd ook redelijk genaaid. Zou banger worden als Dunga zelf weer mee doet. We komen gewoon ver, echt ver.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Wat Herman zegt.

Bovendien is juist wat ze hier nadelig vinden volgens mij een groot voordeel: leeftijd. En een echte toernooiploeg.

Ze hebben de ervaring, spirit en zelfvertrouwen wat NLin zn levensdagen nog niet zal hebben en echte kerels ipv onze jochies.

Qua team spelen ze exact hetzelfde als wij: verdediging (die bij hun 3 keer zo sterk is), 2 man er voor om te breken en 4

Voorin die alle vrijheid hebben en van positie wisselen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

NL - Brazilië wordt sowieso 0-0 want beide teams stellen naast de keeper 7 a 8 verdedigende spelers op. Dus wie neemt de pingels beter?

Misschien moet je Oranje eens een keer met een volledige wedstrijd bekijken. Dan hoef je deze cliches niet te gebruiken. Oranje heeft juist veel aanvallend ingestelde spelers.

Vd Wiel en Van Bommel spelen sowieso veel naar voren. En dan heb je nog de 4 optiespelers in de aanval. Dat zijn gewoon 6 spelers die aanvallend denken dus.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

1. Ik zie in Steek 1 van de betere keepers van dit WK.

2. Brazilie kreeg wel 2 goals tegen, wij 1. Brazilie is achterin ook niet superieur.

3. Lastig punt idd. Maicon is erg goed. Maar wij stellen een soortgelijk wapen aan de andere kant er tegenover met vd Wiel.

4. Ow? Ik vind juist Oranje daarin vlotter.

5. Idem. Ow? Zeker als Robben speelt vind ik ons net zo explosief.

1. Steek = goed, degelijk, maar haalt het toch echt niet bij Julio Cesar, die sowieso gewend is op een hoger niveau te keepen.

2. Brazilie zat ook in een veel zwaardere poule. En heeft niet echt de neiging om door te drukken als ze eenmaal al voorstaan (anders hadden ze NK wel op 4-0 gespeeld ofzo).

3. VD Wiel is nog lang niet zo dominant, heb jij hem veel gezien in de eerste drie wedstrijden?

4. Ok, agree to disagree.

5. Robben en Sneijder zijn wel de enige bij ons die een wedstrijd uit het niets kunnen beslissen en Robben komt net terug van een blessure.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En vergeet gister de 1-0 niet. Werkelijk ongekend mooi. Dat soort goals maken alleen Brazilie, Nederland en Spanje. En sinds dit toernooi ook Argentinie. Omdat die 2 Inter bejaarden weg zijn

Nu is Diego opeens goed? Voor het toernooi vond je hem nog een onwijze prutser met wie ze eerder ondanks dan dankzij konden winnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.