• 16.389 nieuwsartikelen
  • 180.148 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.691 gebruikers
  • 9.420.314 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Pcies

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Klopt, maar al die "neutrale" supporters doen nu alsof we met hardstikke veel geluk door zijn gegaan. Dat vind ik dus klinkklare onzin moviemafketel. We waren over 4 helften gewoon de betere ploeg. Valt weinig op af te dingen.

Overigens is Ajax typisch een ploeg dat met het niveau van de tegenstander mee kan gaan, is het een slechte ploeg...dan zakt het niveau(bv. Paok) en als je een betere ploeg hebt dan speelt Ajax heel vaak ook op een hoog niveau.

Alleen daarom zijn we op voorbaat niet kansloos in de CL.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik ben het helemaal met je eens rep. Laat ik alleen vinden dat Ajax over de 2 wedstrijden gelijkwaardig was en niet beter. Beide teams waren gewoon heel erg aan elkaar gewaagd.

En Ajax speelt uiteraard liever tegen goede teams. Ik ging zelf ook beer voetballen tegen een goede linksbuiten. Je doet dan toch net dat stapje meer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

chevy93 schreef:

Maar je moet toch ook concluderen dat Ajax, over 2 wedstrijden zeker, verdiend door is? Kiev heeft, op het eerste half uur in Amsterdam, nergens overwicht gehad. In Kiev hebben ze geloof ik maar één echte kans gehad (eerste helft kan ik me niet zo goed meer herinneren). Ajax heeft het nagelaten in Kiev al voortijdig te beslissen.

Ik heb toch ook aangegeven dat ik dat op basis van twee wedstrijden ook vindt. Bovendien kon Dinamo ook 30 minuten vlammen door toedoen van Ajax zelf.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax begon verschrikkelijk nerveus ja.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

En Ajax speelt uiteraard liever tegen goede teams. Ik ging zelf ook beer voetballen tegen een goede linksbuiten. Je doet dan toch net dat stapje meer.

Dat zou in het profvoetbal wel een hele slechte drijfveer zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja is het misschien ook NR, maar onbewust speel je gewooon net wat beter en ben je meer gefocust tegen een grote club, dan tegen een onbekend cluppie uit Verweghistan.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Die Suarez begin ik een steeds mooiere voetballer te vinden. Niet alleen wat hij op het veld laat zien, maar ook gewoon zijn hele hart schreeuwt voetbal. Kijk naar dat interview waarin Suarez licht emotioneel was en alles ervoor over had om Ajax de CL door te lozen. Ajacieden wees er trots op, en maak voor hem een standbeeld zou ik zeggen, en niet voor Jan Vertonghen

Op het begin vond ik Suarez echt een vreselijk mannetje. Maar hij heeft mijn mening veranderd, liefde voor de bal, daar gaat het om.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Zonder Suarez is Ajax zelfs in Nederland geen topploeg.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Nouja, alsof je bij Feyenoord voor het voetbal zou moeten komen NW

Wat heeft Feyenoord er nou mee te maken. Feyenoord is mijn clubbie, en als ze weggespeeld worden door een tegenstander kan ik dat toch gewoon zeggen. Daar doen persoonlijke sentimenten niks aan af.

Toch vreemd dat als Kiev een goede eerste helft speelt wordt Ajax compleet kansloos weggetikt en als Ajax een goede tweede helft speelt en Kiev kansloos laat is het niet meer dan Kiev is een beetje verzwakt en Ajax was ietsjes beter.

Heeft vooral te maken met de mentaliteit van Ajax. Waren i nde eerste helft erg nerveus en passief, ze leieten zien dat er wat te halen viel, dat deden ze in de tweede helft gewoon veel beter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Don Dijk schreef:

Suarez is exceptioneel maar ook zonder hem staat er nog een zeer goede ploeg hoor.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zo hebben de meeste Europese clubs maar 1 of 2 exceptionele spelers. Moet het 1e team nog tegenkomen dat ik van alle elf de spelers in extrase raak. Er zijn wat uitzonderingen zoals Barcelona.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Inderdaad.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat heeft Feyenoord er nou mee te maken. Feyenoord is mijn clubbie, en als ze weggespeeld worden door een tegenstander kan ik dat toch gewoon zeggen. Daar doen persoonlijke sentimenten niks aan af.

Als Reppie het even niet meer weet, haalt hij Feyenoord er meestal bij.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

Zo hebben de meeste Europese clubs maar 1 of 2 exceptionele spelers. Moet het 1e team nog tegenkomen dat ik van alle elf de spelers in extrase raak. Er zijn wat uitzonderingen zoals Barcelona.

Als je 5 exceptionele spelers in je team hebt, ben je een topploeg. Nog een paar subtoppers erbij en wat waterdragers.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja maar ik zeg dus dat ik die teams niet tegenkom in Europa. Op papier wel, maar als je ze dan samen ziet ballen zit ik vaak te gapen.

Real Madrid is daar voor mij al jaren een voorbeeld van. Zelfs Chelsea vind ik geen bal aan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Mwah, Naomi zei iets over geen voetbalkennis en Ajacieden, dat dat ook wel samen moest gaan (ofzoiets). Dus het is in feite weer de pot verwijt de ketel.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Die teams spelen inderdaad niet consequent top (op Barcelona na 2 seizoenen geleden). Maar ze zijn wel in staat om de mindere ploegen in de CL met gemak uit te schakelen. Mindere ploegen moeten geluk hebben dat ze zelf een topdag hebben en hun toptegenstander een off-day heeft., om resultaat te boeken.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat zou in het profvoetbal wel een hele slechte drijfveer zijn.

Kijk alleen al naar die Jupiler League ploegen die elk jaar in de KNVB Beker boven zichzelf uitstijgen en het de Eredivisieploegen knap lastig maakt.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hooo even.

Het ging puur om de laatste opmerking van NW(hieronder gequote), wat toch overduidelijk een cynische sneer naar Ajax is Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Naomi Watts schreef:

Wie dat niet heeft is of een Ajacied met een ajax bril op of heeft geen verstand van voetbal. Moet ik wel zeggen dat die twee zaken prima hand in hand gaan .

Overigens zijn wij ook niet degenen die hand in hand gaan hehe.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Kijk alleen al naar die Jupiler League ploegen die elk jaar in de KNVB Beker boven zichzelf uitstijgen en het de Eredivisieploegen knap lastig maakt.

Ik vond Ajax niet boven zichzelf uitsteken, overigens. Dit niveau kunnen ze wel vaker halen. Het was niet goed, maar ook niet slecht. Genoeg tegen Kiev in dit geval. Niet genoeg in de CL-poulefase, waar ze 6 wedstrijden moeten spelen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Daar heb je gelijk in, maar iemand haalde het ook al aan. Kiev is normaal gesproken een CL waardige ploeg, enkel de ploegen uit Pot 1 en een aantal uit Pot 2 schat ik echt (veel) hoger in dan Kiev.

Zo kansloos zijn we echt niet hoor.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Don Dijk schreef:

Vorig jaar nu alweer vergeten? Zo slecht heeft Groningen het toch niet gedaan?

Ajax heeft het de 2e helft niet alleen goed gedaan door Suarez. Toen hebben ze juist bewezen ook zonder Suarez met speels gemak van iedere Nederlandse club kunnen(!) winnen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

Daar heb je gelijk in, maar iemand haalde het ook al aan. Kiev is normaal gesproken een CL waardige ploeg, enkel de ploegen uit Pot 1 en een aantal uit Pot 2 schat ik echt (veel) hoger in dan Kiev.

Zo kansloos zijn we echt niet hoor.

Ajax zal boven zichzelf uit moeten stijgen om door te gaan. Iets dat niet onmogelijk is. En wat geluk doet ook wonderen.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Met alle respect voor de Nederlandse ploegen, maar als Ajax op volle sterkte is en het niveau haalt dat ze kunnen, is geen enkele ploeg beter. Het probleem is, zeker de laatste jaren, dat dat niveau er niet uitkomt. Of juist te laat (vorig jaar). Of juist te vroeg (denk aan dat jaar met Ten Cate). Ajax is niet meer zo constant. Iets wat ook clubs als Arsenal en Liverpool in de competitie overkomt.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Als PSV op volle sterkte is kunnen ze net zo sterk zijn als Ajax hoor.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ben benieuwd wat de loting gaat worden straks..

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

chevy93 schreef:

Met alle respect voor de Nederlandse ploegen, maar als Ajax op volle sterkte is en het niveau haalt dat ze kunnen, is geen enkele ploeg beter. Het probleem is, zeker de laatste jaren, dat dat niveau er niet uitkomt. Of juist te laat (vorig jaar). Of juist te vroeg (denk aan dat jaar met Ten Cate). Ajax is niet meer zo constant. Iets wat ook clubs als Arsenal en Liverpool in de competitie overkomt.

Ja, dat roepen jullie al jaren. Waar zijn de schalen?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ja, dat roepen jullie al jaren. Waar zijn de schalen?

Hij zegt toch dat de potentie er is, het komt er alleen niet uit. Dat is heel wat anders. Wat vooral het probleem is geweest met Ajax is de wisselvalligheid(op vorig seizoen de 2e seizoenhelft na), de ene wedstrijd is sprankelend. Om vervolgens in een uitwedstrijd weer een kansloze pot te spelen. Net als ploegen zoals Arsenal dus.

Leuk hoe Feyenoorders zo'n opmerking naar iets arrogants kunnen verdraaien

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Waar zijn de schalen?

Er staan al een stuk of 29 in de kast. Rustig aan.

13woutie13 schreef:

Als PSV op volle sterkte is kunnen ze net zo sterk zijn als Ajax hoor.

Dat mag jij vinden. De kracht van PSV is juist dat zij wél constant zijn geweest de afgelopen jaren. PSV en Ajax op volle sterkte zal voor mij altijd eindigen in winst voor Ajax, zelfs in Eindhoven. PSV is geen club van het sprankelende voetbal, eerder winst door degelijk en verzorgd voetbal. Met hetzelfde voetbal is Twente vorig jaar kampioen geworden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.