- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Allerminst: subjectieve sensatiezoeker met een spraakgebrek.
Maar de rest is inderdaad ook niet best.
Ik houd wel van zijn stemverheffingen. Hij kan een wedstrijd groots houden/maken, op de één of andere manier. Hij geeft het gevoel dat je naar een echte wedstrijd kijkt.
Toch is Frank Snoeks de beste, op afstand.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Op een grote afstand van zijn microfoon mischien.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
ik krijg echt enorm het gevoel dat dit wel eens ONS WK kan gaan worden.
Laten we voor het voetbal hopen van niet, al gun ik de Oranjelieden hun feestje.
Cruciale vraag is of Kuyt vandaag geel krijgt en dus geschorst wordt. Gebeurt dat dan zie ik ze ver komen. Zo niet dan zal Bange Bert boven alles de Dominee op rechts staan laten prutsen, komt de Zeehond vanaf links niet in zijn spel en mag NL na het potje tegen de Goddelijke Kanaries weer huilend naar huis.
Vandaag gaan ze winnen, op zeker. Dat hoop ik ook, want van Slowakije wordt ook niemand vrolijk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Blunderende ref Larrionda verdacht van corruptie in 2002.
Jorge Larrionda blijkt al eerder onder vuur gelegen te hebben. De blunderende scheidsrechter die het geldige doelpunt van Frank Lampard niet toekende tegen Duitsland, werd voor het WK 2002 niet geselecteerd als ref omdat er een corruptieonderzoek tegen hem liep. Uiteindelijk werden de verdachtmakingen tegen Larrionda niet bewezen.
De 42-jarige Larrionda werkt in het dagelijkse leven als boekhouder bij een bouwbedrijf in de hoofdstad van Uruguay en fluit al sinds 1998 duels op het hoogste niveau. Zijn assisenten Pablo Fandino (43) en Mauricio Espinosa (38), die het doelpunt van Lampard ook over het hoofd zagen, staan ook in de nationale competitie aan zijn zijde.
Espinosa werd in de Uruguayaanse competitie in 2004 en 2007 al eens bekogeld met stenen vanuit de tribunes. (adv-hln.be)

The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dit vind ik zon onzin. De scheids zat niet eens echt fout bij die goal. De grensrechter faalde, als je iemand aan moet wijzen. De scheids kon niet zien of de bal over is.
Waarom gebruiken ze trouwens niet standaard 4 grensrechters? 2 aan elke kant van het veld. Zijn ze veel scherper.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Matchday!
Zou ergens wel een giller zijn om via Denemarken, Japan, Kameroen, Slowakije, Chili, Ghana/Uruguay de finale te halen. Zul je zien dat we daarin weer Paraguay ofzo treffen
Ik zou het een beker zonder glans vinden (als we ook van Paraguay winnen.
).
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Laten we voor het voetbal hopen van niet, al gun ik de Oranjelieden hun feestje.
Cruciale vraag is of Kuyt vandaag geel krijgt en dus geschorst wordt. Gebeurt dat dan zie ik ze ver komen. Zo niet dan zal Bange Bert boven alles de Dominee op rechts staan laten prutsen, komt Zeehond vanaf links niet in zijn spel en mag NL na het potje tegen de Goddelijke Kanaries weer huilend naar huis.
Vandaag gaan ze winnen, op zeker.
Ben het 1x met je eens. Laten we hopen dat alleen Kuijt vandaag geel pakt. Ik word nog steeds treurig dat die anti voetballer steeds in de basis mag beginnen.
Maar tegen Brazilie komt alles goed. Dan moet Robben fit genoeg zijn voor een basisplaats.
HOLLAND 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik zou het een beker zonder glans vinden (als we ook van Paraguay winnen.
).
Ergens wel, maar Oranje heeft er wel een keer recht op vind ik. Altijd het mooiste spelen tegen de grootste ploegen en uiteindelijk eruit vliegen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Dit vind ik zon onzin. De scheids zat niet eens echt fout bij die goal. De grensrechter faalde, als je iemand aan moet wijzen. De scheids kon niet zien of de bal over is.
Eens dat de grens dit had MOETEN zien. Maar zelfs de scheids had dit moeten zien, volgens mij was het van alle kanten te zien dat de bal een meter over de lijn was.
En anders maakte Larrionda om er te ver bij vandaan te staan.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Bij twijfel mag je die beslissing niet nemen. Ik had wel direct 'het idee' dat-ie over de lijn was, maar de commentator (volgens mij keek ik toen naar de BBC) niet en de NLse ook niet hoorde ik later. Tja.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom gebruiken ze trouwens niet standaard 4 grensrechters? 2 aan elke kant van het veld. Zijn ze veel scherper.
Scheid en grens hadden het wel moeten zien, de bal kan nooit via de lat uit het goal stuiten als die niet achter de lijn is geweest. Hoek van inval is hoek van uitval. Ik zag het in ieder geval direct, terwijl ik op 10 meter van de tv zat. Zag het gewoon aan de baan van de bal.
Laten we maar hopen dat dit tot een versnelde invoering van hulpmiddelen leidt. Want het is echt puur en armzalig amateurisme dit soort beslissingen.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Bij twijfel mag je die beslissing niet nemen
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Duitsland en Nederland zagen het niet meteen, Engeland zag het wel meteen al was dat misschien ook meer de wens waardoor ze hem al zagen zitten. Maar ik juichte ook al, want hij zat er zo dik in voor mijn gevoel. Maar goed, de Engelse kranten zijn vrij duidelijk dat het een rampzalige vertoning was.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Even iets anders tussendoor
Tennis star Jennifer Capriati 'rushed to hospital after suspected overdose

Former tennis world number one Jennifer Capriati has been rushed to the hospital following a reported overdose.
According to US website TMZ, paramedics responded to a call from a hotel in Riviera Beach, Florida on Sunday morning.
Capriati is said to have been later rushed from the hotel to a nearby hospital.
According to the star's father Stefano, the Olympic gold medal winner is in a stable condition and 'recovering well'.
Capriati won 14 career titles, including three Grand Slams. She also won a gold medal at the 1992 Olympics.
Ondanks haar geweldige comeback is het blijkbaar toch niet helemaal goed gekomen met haar... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Cappelo zag het ook meteen en die stond er verder vanaf de de scheids & grens.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Vind ik te makkelijk. Ik zou graag IJzeren Rinus aan het werk willen zien vwb de hoeken waarmee ze het moeten doen. De camera's hangen hoog natuurlijk.
Ik zag net even wat beelden, de Engelsen zijn idd direct zeker, de NL en Duitsers niet (blijkbaar keek ik naar de ARD toen, sufgezapt
)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Triest om zo'n goede tennisster terug te zien vallen. Ik was trouwens nooit fan van Capriati, maar ze was toen echt heel erg goed.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Duitsland en Nederland zagen het niet meteen, Engeland zag het wel meteen al was dat misschien ook meer de wens waardoor ze hem al zagen zitten. Maar ik juichte ook al, want hij zat er zo dik in voor mijn gevoel. Maar goed, de Engelse kranten zijn vrij duidelijk dat het een rampzalige vertoning was.
Ik zag het ook overduidelijk. Ik was al aan het schreeuwen, en toen dacht ik dat ie afgekeurd was wegens ofwel duwen, een overtreding ergens op het veld, dat de lichten waren uitgevallen ofwel dat de grensrechter ontvoerd was.
Maar nee hoor... er werd niet eens gefloten. Er werd gewoon doorgespeeld
. Zo kan het natuurlijk ook
.
Hoop dat het vandaag ook gebeurd, als Nederland een goal tegen krijgt dat Maarten de bal uit het net vist, en gewoon lekker door voetbalt. Niets aan de hand mensen! Gewoon doorlopen...
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Exact.
Ik zat met verbazing te kijken waarom Neuer die bal toch uitgooide. Terwijl er gescoord was. Iedereen kon dat toch meteen zien?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
ofwel dat de grensrechter ontvoerd was.
Dat gaat vast nog wel gebeuren 
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Door aliens. Verkleed als engelsen. Verkleed als aliens.
Stephan
-
- 7925 berichten
- 1396 stemmen
Je kunt de scheidsrechter in de wedstrijd van Duitsland Engeland eigenlijk niets kwalijk nemen. Als hij het niet gezien heeft (de bal ging nogal hard) en de grensrechter stond ook niet ideaal, of rende op dat moment naar de achterlijn en had daarom zijn focus niet goed) dan is het gewoon hun beslissing.
Het enige dat hiermee duidelijk is geworden is dat elektronische waarneming onontbeerlijk is geworden.
Wellicht dat 27 juni de dag is waarop dat duidelijk werd.
En ook de tweede blunder van de dag is voor een scheidsrechter een probleem. Hij zag het blijkbaar niet, de grensrechter ook niet. Hier hetzelfde euvel.
Overigens vond ik dat die scheidsrechter (Argentinië/Mexico) een dijk van een wedstrijd floot. Zo weinig gele kaarten terwijl de vlam bijna in de pan vloog.
Het lijkt me duidelijk dat niet coaches of spelers een front moeten vormen om die Elek.Waarn. in te voeren, maar de scheidrechters.
Zo is ook de invoering van gele/rode kaarten te danken aan een scheids die een wedstrijd niet meer onder controle had.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Genoeg eerdere dagen waarop het duidelijk werd. Denk alleen al aan die handsbal van Henry tegen Ierland.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Het lijkt me duidelijk dat niet coaches of spelers een front moeten vormen om die Elek.Waarn. in te voeren, maar de scheidrechters.
Een goed punt. Al worden die aangesteld door de FIFA en durven ze misschien niet. Je zag Rossetti gisteren denken; als ik die goal afkeur is dat misschien wel zo eerlijk, maar dan fluit ik de finale niet.
Wat leuk, dat wist ik niet.
Hier de mooie beelden van de heerlijke voetbalmiddag gisteren:
WK 2010 Zuid-Afrika - Duitsland-Engeland in drie talen - nos.nl
Das ist Fußball vom feinsten 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een voetbalmiddag met een zwart randje....
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Pff..nou nou wat dramatisch allemaal weer. Die Duutsers hebben de Engelsen gewoon hélemaal weggespeeld, kloar.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Auf die Reise geschikt von sein eigenen keeper. 
Thank's very much Sepp Blatter.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Pff..nou nou wat dramatisch allemaal weer. Die Duutsers hebben de Engelsen gewoon hélemaal weggespeeld, kloar.
Maar bij 2-2 rust was het een andere wedstrijd geweest en hadden de Engelse de Duitsers nooit zoveel ruimte hoeven geven.
Denk dat de Duitsers nog steeds zouden winnen, zoals ik ook vooraf al aangaf, maar het is nu gewoon niet zuiver geweest, voor Arg - Mex geldt hetzelfde.
Heeft niets met dramatiek te maken, wel met professionalisme en rechtvaardigheid.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Mit Geschwindigkeit und Tempo besiegen sie sich heute 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.