- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tuurlijk, daar gaan we voor duimen, Bottleneck!

Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Het is dat ik geen 6 ton per week verdien 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Investeerders willen hun geld terug, filantropische Arabieren niet, die doen het voor hun ego. Dat is wel een verschil.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zeg, NEC in de Kuip en Feyenoord naar de Goffert toe! Benieuwd of NEC zijn droom kan waarmaken 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het is dat ik geen 6 ton per week verdien
Echt niet? Haha, loser.
Ik veeg mijn kont af met 100 euro biljetten 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik zeg, NEC in de Kuip en Feyenoord naar de Goffert toe! Benieuwd of NEC zijn droom kan waarmaken
Nee, dan gaan wij naar de nieuwe Kuip.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Echt niet? Haha, loser.
Ik met Ajax-toiletpapier. 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik met Ajax-toiletpapier.
Rare jongens... Wat mankeerd er aan toiletpapier van page ofsow
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Zoveel!? Zijn een paar biljetten niet voldoende 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb schijt aan heel veel dingen, dat weet je toch wel?
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Wil alleen maar even verduidelijken dat het weinig te maken heeft met een transparant competitief model.
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, wat bij Feyenoord en Excelsior klopte de business modellen wel (Hoewel bij Feyenoord dat even mis is gelopen en wij nu terecht op de blaren moeten zitten.) Bij City wordt het volledig scheef getrokken. Wat ik zeg is. Die 29 mjn per jaar worden nooit meer terug verdient. Dus klopt het niet. Betaal je die man 5 mjn, dan kan je het waarschijnlijk nog terug verdienen aan shirtverkoop en door het wel halen van de CL.
Waar het mij om gaat is dat een salaris van 29 mjn niet betaald kan worden uit een normale zakelijke huishouding, maar enkel door filantropisch gedrag van een superrijke mogelijk is....
Tuurlijk worden die wel terug verdient, vooral als er straks echt een team staat. Bovendien zorg dat ervoor dat hun addities zorgen voor een hogere televisiegeld amount, en dat is veel in de PL. Shirtverkoop komt er nog bij. City gaat binnen vijf jaar twee keer de CL pakken, daar ben ik van overtuigt. Dat geld wordt wel terug verdient, bovendien heb ik Al Mubarak erg hoog zitten. Die weet wat hij doet.
Of het nou wel of niet aan business models voldoet zal mij een zorg zijn. Het is gewoon legaal, dus waarom lopen mekkeren? Bovendien staan overal de verhoudingen scheef, ook in de eredivisie. Een cap room is niet te realiseren, of alle voetbalclubs moeten in één en dezelfde competitie gaan spelen, anders blijven de verhoudingen scheef.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
2 x CL-winst kun en mag je natuurlijk nooit incalculeren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk worden die wel terug verdient, vooral als er straks echt een team staat. Bovendien zorg dat ervoor dat hun addities zorgen voor een hogere televisiegeld amount, en dat is veel in de PL. Shirtverkoop komt er nog bij. City gaat binnen vijf jaar twee keer de CL pakken, daar ben ik van overtuigt. Dat geld wordt wel terug verdient, bovendien heb ik Al Mubarak erg hoog zitten. Die weet wat hij doet..
Ik geloof er geen donder van en als ik naar de kapitaal positie van dergelijk clubs kijk zie ik niet hoe ze die schuld ooit willen terugverdienen. Na de IT bubble en de bankencrisis is zeer binnenkort het voetbal aan de beurt....(is ook al begonnen) Een spits levert gewoon geen 29 mjn per jaar op.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zelfs dat levert niet genoeg op om een dergelijk salaris te betalen. Je hebt namelijk nog 25 spelers nodig....
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Na de IT bubble en de bankencrisis is zeer binnenkort het voetbal aan de beurt....(is ook al begonnen) Een spits levert gewoon geen 29 mjn per jaar op.
Eens (voeg Dubai ook maar aan dat rijtje toe) het zijn vooralsnog de kleienere clubs die het niet kunnen bijbenen, Die vent van City verlangt denk ik niet dat elke euro dubbel en dwars terug moet komen toch.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zelfs dat levert niet genoeg op om een dergelijk salaris te betalen. Je hebt namelijk nog 25 spelers nodig....
Tuurlijk wel. En bovendien gaat het Al Mubarak denk ik ook niet echt om het terug te verdienen (dit is een bedrag wat hij ook zal schenken als de collecte bij zijn deur langskomt). Al ben ik ervan overtuigt dat ie dit met gemak terugverdient. Dan onderschat je de merknaam die Man City nu al heeft. Het kost hem in de eerste jaren gewoon flink wat geld, maar dat verdient ie op de lange termijn zo terug. Al maakt het Al Mubarak niet uit als dat niet gebeurt, hij wil presteren op sportief gebied.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, maar mag je wel verwachten. Het gaat Al Mubarak er niet om om winst te maken maar eerder om een prestatie met City neer te zetten. Hij heeft geld wat hij nooit kan uitgeven, dit is dus een prima uitlaatklep. Het geld wat hij investeert in City zal hem een worst wezen als ie dat verliest. Hij wi ler iets onbetaalbaars voor terug, City één van de beste clubs ter wereld maken en de club van Manchester worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mooi rekensommetje over Manchester City-eigenaar | Voetbal - voetbal.blog.nl
Denk toch echt dat hij zijn geld met Olie zal verdienen en niet met Man City....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik geloof er geen donder van en als ik naar de kapitaal positie van dergelijk clubs kijk zie ik niet hoe ze die schuld ooit willen terugverdienen. Na de IT bubble en de bankencrisis is zeer binnenkort het voetbal aan de beurt....(is ook al begonnen) Een spits levert gewoon geen 29 mjn per jaar op.
Wat een onzin. De clubs hebben het aan zichzelf te danken dat ze nu i nzwaar weer zitten door de crisis. Niet gaan doen dat dit gebeurt door de komst van Al Mubarak. Aangezien hij City financiële zekerheid geeft en zelf de hoofdverantwoordelijke is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mooi rekensommetje over Manchester City-eigenaar | Voetbal - voetbal.blog.nl
Denk toch echt dat hij zijn geld met Olie zal verdienen en niet met Man City....
Dit is dan ook niet een instantie waar hij winst mee wil maken, al is het imho zeker mogelijk.
Hoeveel miljoene nsalaris hij die toppers ook geeft, hij wordt er elke dag wel rijker op. Zie ook wel in dat hij geen problemen ziet. Zijn investeringen doen hem qua kapitaal geen pijn, verre van.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat is exact mijn probleem, ze krijgen financiele zekerheid vanuit een hoek die niets met sport of een goed businessplan te maken heeft. Gewoon een stuk speelgoed, met als gevolg dat het voetbal zoals ik het leuk vind (clubcultuur en stammenoorlog) verdwijnt.
Zoals ik eerder schreef Abramovisch vs 'man in jurk' who cares.....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dit is dan ook niet een instantie waar hij winst mee wil maken, al is het imho zeker mogelijk.
Nou, meld je bij Feyenoord zo ik zeggen en reken ze het daar even voor....
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Er staat onder andere in wat de geschatte schuldenlast is van Chelsea (797.000.000 miljoen euro), Manchester United (777.000.000 miljoen)
beetje overdreven, ik neem aan dat ze bedoelen 797 miljoen en 777 miljoen.. 
Leuk feitje trouwens voor de Chelsea-bashers / M-Utd-ophemelaars.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Abramovich en Al Mubarak zijn wel voetballiefhebbers pur sang. Ik heb liever een voetballiefhebber als voorzitter, dan zo'n suit die niet kan wachten voordat zijn bonus voor wanbeleid voeren op zijn bankrekening staat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou, meld je bij Feyenoord zo ik zeggen en reken ze het daar even voor....
Alsof hun die mogelijkheden hebben. PL is een goed podium, en hoe beter je presteert hoe beter de televisiegelden worden. Feyenoord dheeft niet de PR opties, die City wel heeft. Beetje kort door de bocht dus. Zoals gezegd, is City voor Al Mubarak niet een manier om geld te verdienen, en dat waardeer ik in een voorzitter. Dus dem ogelijkheden zal hij ook niet volledig gaan onderzoeken, maar hij kan eens goedk ijken bij Real, die hebben dat ook goed in kaart.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
He, als jij kan aantonen dat je het terug kan verdienen stappen de investeerders vanzelf in.... En vooruit, die 10 mjn verschil in tv gelden schrappen we. Blijft een salaris over van 19 mjn....
Real is ook een bodemloze put, verschil is wel dat die drijvende worden gehouden door het Madrileense bedrijfsleven die wel een zakelijke belang hebben bij een dergelijk uithangboord. Maar denk dat daar als gevolg van de crisis het ook binnenkort ophoud.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Toch niets mis met dergelijke salarissen?
29 miljoen per jaar is bizar veel.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
En dat slaat nergens op als je het goed bekijkt. Ik ga niet topclubs verdedigen, maar clubs als Arsenal en Man Utd hebben hun eigen fortuin opgebouwd en ook veel verdiend aan hun status, die ze verkregen door prijzen te winnen en/of mooi te voetballen.
Hoewel Arsenal ook een nep-club is met al hun buitenlanders.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.