• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.092 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.039 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Tuurlijk is het slikken als je trainer naar een grote rivaal als Heerenveen overstapt, maar Jans is wel een trainer die jaren bij 1 club wil bouwen en dan is Heerenveen natuurlijk een hele goede keus.

Hij zou goed genoeg zijn voor een buitenlandse club, maar dat wil hij kennelijk gewoon niet. En het risico van 1 minder seizoen en meteen ontslagen worden is daar veel groter natuurlijk en of er dan nog zo'n club als Heerenveen beschikbaar zou zijn is ook maar de vraag.

Ik zou gewoon veel respect hebben als supporter voor wat Jans allemaal voor Groningen heeft betekent en je er als een volwassen vent overheen proberen te zetten. De chemie met Groningen is dit laatste seizoen wel een beetje voorbij, dus tijd voor wat nieuws.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

mrdig schreef:

Ja ik kan me de woede ook goed voorstellen, maar ik kan het ook relativeren. Jans is waarschijnlijk de beste trainer ooit geweest van fc groningen en ik dank hem voor bewezen diensten. Dat hij wat anders wil is zijn goed recht, maar wel raar dat ie kiest voor heerenveen en niet voor een stapje hoger in bijv Duitsland of bij een topclub in NL. Dit is zoals ik ergens las een stapje opzij.

Een topclub in NL zat er niet in: Jol, Rutten, McLaren en Been gaan echt niet weg na dit seizoen.

Ik zie Heerenveen wel als een stapje hogerop. Heerenveen haalt bijna elk seizoen Europees voetbal en heeft een begroting die bijna het dubbele is. Heerenveen is de afgelopen 15 jaar steeds in het linkerrijtje geëindigd, Groningen alleen in de laatste 4 jaar (de jaren in de eerste divisie niet meegerekend). Heerenveen speelt bijna elk jaar wel in de Europa League poules, Groningen heeft dat nog nooit gehaald, Etc., etc. Dat Groningen nu boven Heerenveen staat doet daar niets aan af.

mrdig

• 499 berichten
  • 2690 stemmen

Groningen is in 90-91 bijna kampioen geworden en speelde in jaren tachtig en begin negentig vaak europees voetbal terwijl Heereveen toen eerste divisie speelde. In de laatste 2 decennia zijn die rollen omgedraaid, dat klopt maar op dit moment vind ik het geen stapje hogerop. Vooral omdat Heerenveen sinds het vertrek van Riemer van de Velde en Foppe qua bestuur en beleid er niet echt op vooruit is gegaan met als dieptepunt het vertrek van de destijds goed presterende Gert-Jan Verbeek die mijn inziens net zo goed is als Ron Jans.

Begroting is wellicht wel groter bij Heerenveen maar dat is ook maar relatief:

Voetbalbegroting

“Zojuist vertelde ik u al over onze begroting voor komend seizoen. Concurrenten als sc Heerenveen en FC Twente presenteren begrotingen van 25 miljoen euro of meer, maar bij het vergelijken van begrotingen moeten de uitgangspunten wel dezelfde zijn. Om met de woorden van de legendarische voetbaltrainer Fritz Korbach te spreken: je moet geen palmbomen met kerstbomen vergelijken.”

“Uiteindelijk gaat het om het te besteden budget voor voetbalzaken. Indien wij de omzetten van onze andere activiteiten, zoals FC Groningen Media, Preventief Beveiligingsdiensten en Euroborg Horeca (voor 50 procent) meetellen, dan bedraagt onze geconsolideerde omzet 21 miljoen euro.”

“In de huidige Euroborg verwachten wij te kunnen groeien naar een geconsolideerde begroting van circa 25 miljoen euro. Maar dat is dan ook ons plafond. Om onze verworven positie in de subtop van Nederland te kunnen continueren en onze ambities voor de komende jaren te kunnen realiseren dient onze begroting te stijgen naar ongeveer 30 miljoen euro. Daarom moeten wij ons stadion uitbreiden. Alleen dan kunnen wij onze verdiencapaciteit vergroten en alleen op die manier kunnen we groeien.”

bron: FC Groningen: Begroting stijgt met vijf procent - fcgroningen.nl

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind de stap van Jans wel opvallend. Ik zou ook flink pissig zijn als Jol over zou stappen naar Feyenoord om een vergelijkend voorbeeld te noemen. Kan je wel zeggen dat je Jans dankbaar moet zijn voor die 8 jaar, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Waan van de dag regeert. Denk wel dat Jans een goede keuze maakt. Heerenveen is als club verder dan Groningen, ook al is dit seizoen daar matig. Heerenveen zal normaal van de 10 seizoenen zeker 6 keer Europees spelen.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Groningen is wel vooral een 10 keer mooiere club als Heerenveen. Was dan maar daar gebleven.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

De beleving bij Groningen is wel een stuk mooier ja. Alhoewel ik een hoop fans ook maar kansloos daar vind met spreekkoren en het stadion in de fik zetten als Ajax langs komt...

Puur als club is Heerenveen beter. Op gebied van organisatie, niveau, mogelijkheden. Jans zal na 8 jaar Groningen wel uitgekeken daar zijn. En terecht, 8 jaar is lang.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Hopelijk gaat Julia Mancuso nog één keer vlammen. Die dame verdient een gouden medaille.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax krijgt eigen kanaal bij UPC

22 februari 2010

Ajax en kabel- en mediabedrijf UPC Nederland hebben ‘Ajax TV On Demand’ ontwikkeld. Daarmee is Ajax de eerste voetbalclub in Nederland met een eigen digitaal televisiekanaal bij een kabelbedrijf en UPC is de eerste aanbieder in Nederland die haar klanten een specifiek eigen On Demand-omgeving van een club biedt.

Alle digitale televisieklanten van UPC krijgen via kanaal 225 en UPC On Demand toegang tot Ajax TV On Demand. Het kanaal bevat veel exclusief beeldmateriaal zoals seizoensoverzichten, kijkjes achter de schermen, profielen van spelers en specials. Uiteraard kunnen de fans alle dagen van de week de meest actuele programma’s van Ajax TV via UPC volgen. Mochten zij een dag Ajax TV hebben gemist, dan kunnen zij tot zeven dagen terug alle afleveringen alsnog bekijken.

Henri van der Aat, CCO van Ajax: ,,Ons doel met Ajax TV is zoveel mogelijk mensen te bereiken en daarmee zoveel mogelijk mensen aan ons te binden. Dankzij de samenwerking met UPC boren we een nieuwe markt aan. Het past bij Ajax om innovatief te zijn in de voetbalwereld en met TV On Demand zijn we dat. UPC biedt als digitale tv-partner ons zo’n platform en we verwachten er samen veel van. Dat we bij UPC op kanaal 225 zitten past ons goed, want op de kanalen 221 tot en met 224 is Eredivisie Live te vinden.”

Diederik Karsten, CEO van UPC Nederland: ,,Ik ben er trots op dat UPC er door deze samenwerking met Ajax alweer in slaagt om onze klanten een exclusief programma-aanbod te bieden. Tegelijkertijd maakt het ons zenderaanbod interessanter voor steeds meer klanten. Een voetbalclub als Ajax spreekt grote groepen mensen aan. Iedereen wil graag een kijkje nemen achter de schermen van zo’n topclub. Wij kunnen dat onze klanten door deze samenwerking op een heel eenvoudige manier bieden. Het zou mooi zijn als we dat ook voor fans van andere topclubs mogelijk kunnen maken.”

De digitale televisieklanten van UPC kunnen zonder extra kosten Ajax TV ontvangen. Een groot gedeelte van de programmering is vrij toegankelijk voor UPC Digitale televisieklanten. Voor bepaalde programma’s wordt een vergoeding gevraagd die in lijn ligt met het overige On Demand aanbod van UPC.

Nice! Zal eens de zender op gaan zoeken.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat je die zo mooi vindt speranza, heel apart. Bij de openingsceremonie zag ik zo al 100 vrouwelijke sporters die veel en veel mooier waren.

Dat je respect voor dr hebt als sportmens is wat anders, maar verder jakkie.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Henri van der Aat, CCO van Ajax: ,,Ons doel met Ajax TV is zoveel mogelijk mensen te bereiken en daarmee zoveel mogelijk mensen aan ons te binden. Dankzij de samenwerking met UPC boren we een nieuwe markt aan.

Mooie (merk)marketing prietpraat van meneer Van der Aat.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Lijkt me ook wel logisch aangezien meneer van der Aat de marketing directeur van Ajax is

Zon TV kanaal levert de club vast weer het nodige geld op. Prima zaak. En ook leuk voor de supporters. Op internet kijk ik weinig Ajax TV. Op TV misschien wel.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ohja hij zal het vast prima uitgerekend hebben.

Vroeger keek ik ook altijd Feyenoord TV maar zodra ik doorhad dat het een kritiekloze goed-nieuws show was (zelfs in slechte tijden, maar logisch ook natuurlijk) stopte ik.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja geen kritiek op het spel van Feyenoord hebben is natuurlijk kolderiek.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

Ohja hij zal het vast prima uitgerekend hebben

Vroeger keek ik ook altijd Feyenoord TV maar zodra ik doorhad dat het een kritiekloze goed-nieuws show was (zelfs in slechte tijden, maar logisch ook natuurlijk) stopte ik.

Ik verwacht ook geen kritiek bij zon programma aangezien het vooral informatie geven over de club is. Niet een mening. Ajax Tv (maar ook die van Feyenoord en de rest) showen interviews, vooruitblikken, terugblikken, historische beelden etc.

Soms best grappig, al kijk ik het niet heel veel.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Dat je die zo mooi vindt speranza, heel apart. Bij de openingsceremonie zag ik zo al 100 vrouwelijke sporters die veel en veel mooier waren.

Dat je respect voor dr hebt als sportmens is wat anders, maar verder jakkie.

Het gaat mij zeker niet alleen over haar sportieve prestaties. Ik vind haar echt de mooiste vrouw die aan deze Olympische winterspelen deelneemt.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

moviemafketel schreef:

Ja geen kritiek op het spel van Feyenoord hebben is natuurlijk kolderiek.

Het spel boeide me niet eens zoveel, ging meer om beleid

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Derksen, de Puskas van de Veenkoloniën

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Schitterend programma toch haha.

Zoveel vermakelijker dan SV.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nice! Zal eens de zender op gaan zoeken.

Ik zag het vandaag toen ik op "Uitzending Gemist" drukte.

Ik zeg mijn abonnement van UPC op.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Wij gaan toevallig binnenkort over op KPN, komt mooi uit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Geloof dat PSV in gesprek is met KPN

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Oh dan ga ik lekker de Psv-show kijken

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Slecht trouwens van de heren om af te geven op Feyenoord(website) over spreekkoren met het woord kanker. Er staat zwart op wit dat dat te ver gaat, ze pakten slechts een inleidende zin uit het document. Typisch journalisten/redacteurs.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wel typisch dat de betreffende pagina nu kennelijk uit de lucht is.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Teveel bezoek? Verkeerde reactie van Feyenoord? Ik kon er overigens gewoon op.

Dit staat er, gemakshalve stopte men met citeren na 'krijg de griep':

Het stellen van een grens waarbij als criterium wordt gebruikt of de ziekte een dodelijke afloop kan hebben is zinloos. Veel mensen overlijden aan bijvoorbeeld de griep, en er is in Nederland niemand die zich zal storen aan een tekst als "krijg de griep". Er is echter een grote groep mensen die zich wel degelijk stoort en gekwetst voelt bij het horen van het woord kanker. Veel supporters hebben dit regelmatig mondeling en/of schriftelijk via de Feyenoord Supportersvereniging geuit.

1. Ernstig kwetsende spreekkoren waarbij woorden dan wel uitingen gebruikt worden gebruikt die maatschappelijk gezien niet geaccepteerd zijn, zoals daar bijvoorbeeld is het woord kanker.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

We zijn met de Nederlandse taal wel 1 van de weinigen die het woord kanker in scheldwoorden heeft zitten. En krijg de griep zou hier niet zo'n impact hebben, omdat we die ziekte in ons Westerse land goed kunnen genezen. Kanker leidt vaak tot de dood en bijna elke familie krijgt er wel eens mee te maken. Het is gewoon kwetsend, welke supporters het dan ook schreeuwen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ja dat staat er toch ook? Het gaat erom dat ziektes met een dodelijke afloop niet bepalend zijn wat wel en niet mag als criterium, want griep wordt als niet kwetsend ervaren, en kanker wel. Dat zegt Feyenoord ook, maar zo werd het niet gebracht.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

leuk heh vuurwerk van je medesupporters

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja ga je ook leuk een dagje mee met je club.

Rare wereld dit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Staat wel een fout in het bericht: Lawine pijl werd in het eigen vak afgestoken en helemaal niet op het vak afgevuurd. Rare jongens die Hagenzen......

Feyenoord nieuws: Gewonde na afvuren lawinepijl op ADO-vak - FR12.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.