• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.976 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.149 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Tja, het was bij het groepje dat telkens vuurwerk afstak, deze hadden ze niet onder controle., Zag er in ieder geval erg knullig uit. Wij keken er recht op. Eigen schuld, dikke bult voor zover ze zelf de dader zijn dan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat is de beruchte 12e minuut bij Feyenoord trouwens?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Een ludieke actie om achter de club te gaan staan met sjaals en zingen, niets bijzonders op zich

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Neem aan, omdat ze als 12e man achter de club staan dan?

12e zal niet voor niks gekozen zijn?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ja dat klopt en ado wilde dat verstoren, maar dat pakte iets anders uit

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Canada trouwens flinke blamage met ijshockey tegen "aartsvijand" USA.

5-3 verliezen in je eigen tempel, dat doet pijn.

Heb de wedstrijd bekeken en het was geweldig. Wat een gave sport als je zulke goede landen bezig ziet. Als je icing en offside en de verschillende penalty's ook een beetje gaat snappen wordt het allemaal nog wat interessanter. Canada was bijna de hele pot beter, maar die keeper van USA is zo geweldig goed. Werkelijk alles haalde die uit zijn goal.

Canada kan zich overigens via een tussenronde nog gewoon gaan plaatsen voor de kwartfinale, maar het was wel een gevoelige tik.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Shit, gemist..

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Reinbo schreef:

Staat wel een fout in het bericht: Lawine pijl werd in het eigen vak afgestoken en helemaal niet op het vak afgevuurd. Rare jongens die Hagenzen......

Feyenoord nieuws: Gewonde na afvuren lawinepijl op ADO-vak - FR12.nl

Las het ook al op teletekst, ik moest gelijk lachen omdat er gelijk weer een verkeerd beeld wordt geschetst in zo´n nieuwsbericht. Zoals het er nu staat lijkt het net alsof een Feyenoorder dat ding had afgevuurd, terwijl die Haagste Tokkies er helemaal zelf verantwoordelijk voor zijn. Niet dat het mij uitmaakt wie het heeft gedaan.

Zaten toch 40 000 Tokkies in dat stadion

Lijkt me ook sterk dat ze niet weten wie het is, sowieso onderling en de stewards van Den Haag moeten het wel gezien hebben.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Bottleneck schreef:

Shit, gemist..

Herhaling speelt nog op Ned 1

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

rep_robert schreef:

Las het ook al op teletekst, ik moest gelijk lachen omdat er gelijk weer een verkeerd beeld wordt geschetst in zo´n nieuwsbericht. Zoals het er nu staat lijkt het net alsof een Feyenoorder dat ding had afgevuurd, terwijl die Haagste Tokkies er helemaal zelf verantwoordelijk voor zijn. Niet dat het mij uitmaakt wie het heeft gedaan.

Tja verkeerde berichtgeving, zoals zo vaak ja.. Net als dat spreekkorengedoe hiervoor.

Art schreef:

(quote)

Herhaling speelt nog op Ned 1

dat zijn de betere potjes

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind de Spelen leuker dan ik van te voren gedacht had. Afgezien van het kunstsschaatsen, langlaufen en curling zijn alle andere sporten het kijken zeker waard. En wat helemaal tof is zijn die snowboard en skiwedstrijden met 4 man op zo'n parcours. Zag er gister even 1 terecht komen, tering, dat die überhaupt nog opstond.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Tja verkeerde berichtgeving, zoals zo vaak ja.. Net als dat spreekkorengedoe hiervoor.

Ik vind dat persoonlijk erg storend, zo krijgen veel (neutrale) mensen over het algemeen een negatief beeld over voetbalfans. Oké in dit geval is het ook een zooitje, maar er zijn zoveel voorbeelden van verkeerde voorlichting, waarbij de media de feiten verdraait/weglaat en iedereen zijn mening er over klaar heeft staan(bv de maatregel van het weren van uitsupporters tijdens de klassieker slaat helemaal nergens op). Overigens vond ik het lachwekkend dat het nieuws op teletekst stond vandaag en ook nog is zo laat. Toen ik gister thuis kwam uit A'dam wist ik al van die vuurpijl...

Ook worden voetbalsupporters als criminelen behandeld, ik vraag me soms echt af waar de prioriteit bij de overheid/gemeentes liggen.

Er waren rond de 30/35 Vitesse supporters op de wedstrijd afgekomen(Vitesse zorgt altijd voor een dieptepunt qua aantallen) afgelopen zondag. Ik heb minstens net zoveel ME busjes zien staan, moet je nagaan dat er ook nog is meer mensen in zo'n busje zitten. Dus per Vitesse supporter heb je ongeveer 6 Me'ers.

Uiteraard is er helemaal NIETS gebeurd en is er weer overbodig veel politie aanwezig geweest.

Vervolgens gaan ze zeuren dat er teveel politie inzet nodig is bij voetbalwedstrijden. Ik vraag me echt af waar het naar toe gaat en dat verantwoordelijke mensen is kappen met dit hypocriete en scheinheilige gedrag en alles op de voetbalsupporters afschuiven.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

moviemafketel schreef:

Canada trouwens flinke blamage met ijshockey tegen "aartsvijand" USA.

Was maar een poulewedstrijdje normaal gesproken blijft dit zonder gevolgen.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Maar wel een heel belangrijke poulewedstrijd natuurlijk. Nl- duitsland is er niks bij. Erg toffe wedstrijd trouwens.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Yep was wel erg leuk maar snapte de hype eigenlijk niet zo goed. Wie er ook verloor de kwartfinale werd toch wel gehaald. Het wordt pas echt leuk als ze tegen elkaar spelen en het gaat ergens om.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Wedstrijden als USA-Canada staan wel op zich, toch een gevoelige tik als je die verliest. Nu nog een potje tegen Duitsland en Canada is weer terug. Hoop uiteindelijk op een finale met Rusland en/of USA of Canada.

rep_robert schreef:

Ik vind dat persoonlijk erg storend, zo krijgen veel (neutrale) mensen over het algemeen een negatief beeld over voetbalfans. Oké in dit geval is het ook een zooitje, maar er zijn zoveel voorbeelden van verkeerde voorlichting, waarbij de media de feiten verdraait/weglaat en iedereen zijn mening er over klaar heeft staan.

Tja fans worden vaak over een kam wordt geschoren. Kan ook makkelijk, want het gevaar van discriminatie ligt nooit op de loer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Alsof je niet van de USA kan verliezen.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Voor Canada is dat toch niet zo logisch hoor. Die zijn er van overtuigd dat ze goud pakken.

En met Sidney Crosby moet je ook wel kunnen winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Beter zijn ze op papier ook maar de USA zijn geen koekenbakkers ofzo. De USA was op elke OS ook favoriet voor de basketbaltitel maar die winnen ze ook niet elke OS.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Naomi Watts schreef:

Alsof je niet van de USA kan verliezen.

nee uiteraard niet, maar omdat het aartsrivalen/buurlanden zijn is het gevoelig, wie dan ook verliest

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het is wel wat verrassend maar zo gek vind ik het niet dat ze verliezen van de USA. Dat een 'blamage' noemen vind ik dus wel enorm oevrdreven. Dan onderschat je de capaciteiten van de Amerikanen toch schromelijk.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

NHL is toch Amerikaans en de sterkste competitie, of loop ik achter?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je bent up-to-date r_r .

Spelen veel Canadezen en er zijn ook 6 Canadese teams actief in de NHL. Montreal Canadiens, Ottawa Senators, Toronto Maple Leafs, Calgary Flames, Edmonton Oilers en Vancouver Canucks.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ja maar een blamage noem ik het niet. Hoewel het voor de fans wel zal aanvoelen kan ik me voorstellen (niet op sportief gebied), vooral als gastland.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Zelfde als Nederland van Duitsland op een WK of EK verliest lijkt me, geen blamage, maar wel een ongelovelijk KUTgevoel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

blamage v

1. een afgang veroorzaakt door eigen falen.

Ik blijf achter mijn woord staan. Ze hebben wel zoveel kansen gemist.

Natuurlijk was de keeper van USA wel tig keer beter dan Canada, maar dan nog.

Als Kramer verliest van Fabris of zo op de 10 km (toch onze sport en afstand) zou dat aanvoelen als een blamage.

En als ik de verslaggever mocht geloven was het bijna ondenkbaar dat USA deze pot zou winnen. Ik heb persoonlijk ook wat meer met de Canadezen denk ik.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heeft natuurlijk ook veel te maken met de kundigheid van de Amerikanen maar soit. Blijf er maar achter staan, vraag me dan werkelijk af hoe erg je je verdiept in de sport. Dit USA doet echt niet veel meer onder voor Canada.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vond het ook heel knap van USA hoor. Ze kregen wel veel meer powerplays in de 3e helft, dat kost natuurlijk ook kracht.

Ik zie Canada ook nog gewoon kampioen worden.

Nederland verloor ook van Rusland op het EK88 in de poule en won er van in de finale.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb gister die 3e helft gezien, ook al wist ik de stand. Ik vind het maar een raar spel. Het ziet er allemaal erg tof uit, maar ik zie geen tactiek (gewoon massaal naar voren gaan, meppen tegen de puck en weer de puck zoeken en weer meppen) en de geluksfactor is geloof ik wel enorm. Maar het ziet er wel tof uit en de sfeer in het stadion was wel geweldig. De klap kwam geloof ik hard aan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

(afbeelding)

Dat gevoel kennen we zelf ook wel eens!

edit schietkraam lol:

Samen met de Amerikaanse verdediger Brian Rafalski, met zijn 36 jaar de oudste speler van het jongste team op deze Spelen, was de Amerikaanse goalie, Ryan Miller, de uitblinker van deze wedstrijd. "Ik wist dat ik in een schietkraam zou staan, maar ik heb gewoon getracht om zo simpel mogelijk te keepen. Ik wist dat mijn verdediging me uit de wind ging zetten." Hij genoot met volle teugen van de sfeer in de Canada Hockey Place: "Het publiek hier weet waar het om draait in ijshockey, zij hebben daar respect voor. En daarom is het ook zo geweldig om hier te spelen".

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.