- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik wil WK worden, liefst met mooi en goed voetbal.
Is het toch niet om aan te zien en pakken we potjes met 1-0 ook helemaal prima. Als we die wereldbol maar omhoog mogen houden een keer. Mijn pa zegt altijd:"Ik zal nooit meemaken dat Nederland WK wordt" Dit komt uiteraard door de verloren finales in 74 en 78 die hem alle geloof hebben ontnomen. We hebben allemaal vaders die we hun droom willen teruggeven toch? Op welke manier dat gebeurt interesseert me geen ruk.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
@Otherfool: Niet altijd hoor.
Als je er elke wedstrijd een stuk of 3, 4 maakt word je vanzelf wereldkampioen.
Stephan
-
- 7926 berichten
- 1396 stemmen
Ook als het met een "hand van God" moet? Of dat we 4 spelers letterlijk van het veld schoppen? Expres op hun goede keeper inglijden, een gele kaart op de koop toe nemen en dat de tegenpartij noodgedwongen een veldspeler in het doel moet zetten?
Nu hoor ik jullie zeggen... "ja maar dat gaat te ver".
Bij mij gaat "resultaat voetbal" al te ver om er nog van te kunnen genieten.
Live with it. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je avatar is in ieder geval niks mis mee Stephan.
Voor de rest zijn we het niet eens nee. 
Stephan
-
- 7926 berichten
- 1396 stemmen
Als Nederland tot aan de halve finale komt met 'resultaat voetbal' zal ik mijn avatar vervangen door Scar... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
iet bekend met de term met ik al. Dit zijn niet de mensen die ooit eens de moeite nemen naar he tstadion te gaan. Dit zijn de voetballiefhebbers, en niet de supporters. Liefhebber zien idd graag mooi voetbal, de echte supporters willen succes.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Geen biertje voor Obama en Cameron
12 juni 2010
De Amerikaanse president Barack Obama en de Britse premier David Cameron keken zaterdag met extra interesse naar de WK-wedstrijd tussen Engeland en de Verenigde Staten. Vooraf hadden ze gewed dat hun eigen land zou winnen. De verliezer moest de winnaar een biertje geven, maar de wedstrijd eindigde onbeslist.
De president en de premier konden het tijdens een telefoongesprek niet eens worden over de uitslag, aldus het Witte Huis. Volgens Obama sprak het verleden in het voordeel van de Amerikaanse selectie. Een keer eerder speelden Engeland en de Verenigde Staten tegen elkaar op een WK, in 1950 in Brazilië. De Amerikaanse ploeg won toen met 1-0.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Ik heb juist het tegenovergestelde, prachtig land, waar ook veel goeds vandaan komt, maar juist die overdreven trots en vaderlandsliefde vind ik eng.
Eens, liefde voor je land...oké. Maar het patriottisme wat Amerikanen kennen is toch wel een tikkeltje overdreven en irriterend, vooral in films. Ook hun gebrek aan kennis in andere landen/culturen is soms schrijnend.
Ben er wel geweest, ze zijn verder wel ernstig gastvrij en vriendelijk. Zelden zulke toffe mensen gezien.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het zijn gewoon Europeanen die op een groter stuk land terecht zijn gekomen met hun schepen.
Ik heb ook geen hekel aan de VS.
Jammer dat voetbal daar niet in de sport top 3 staat, want anders zouden ze pas echt hoge ogen kunnen gaan gooien op een toernooi.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik wil WK worden, liefst met mooi en goed voetbal.
Is het toch niet om aan te zien en pakken we potjes met 1-0 ook helemaal prima. Als we die wereldbol maar omhoog mogen houden een keer. Mijn pa zegt altijd:"Ik zal nooit meemaken dat Nederland WK wordt" Dit komt uiteraard door de verloren finales in 74 en 78 die hem alle geloof hebben ontnomen. We hebben allemaal vaders die we hun droom willen teruggeven toch? Op welke manier dat gebeurt interesseert me geen ruk.
Mooi gesproken! Ik zie het niet gebeuren, maar ik zou het mijn pa enorm gunnen, die inderdaad al wat sofs heeft meegemaakt. Maargoed, ikzelf ook vanaf 1998 ongeveer.. al vaak een briljant NL 11tal zien stranden nu. Dat moet echt eens doorbroken worden. De Spanjaarden hebben het 2 jaar geleden weer eens doorbroken, waarom wij niet eens een keer?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Eens, liefde voor je land...oké. Maar het patriottisme wat Amerikanen kennen is toch wel een tikkeltje overdreven en irriterend, vooral in films. Ook hun gebrek aan kennis in andere landen/culturen is soms schrijnend.
Ben er wel geweest, ze zijn verder wel ernstig gastvrij en vriendelijk. Zelden zulke toffe mensen gezien.
Ik hou absoluut niet van dat land en die mensen.. heb er een jaartje gewoond, oppervlakkigheid troef. Geen gevoel voor ironie of sarcasme, een stelletje overdreven eigen-verheerlijkers en lompe schreeuwlelijken die inderdaad overal het beste in MOETEN zijn, eng volk. Vind het heerlijk als een Amerikaan iets verliest, vooral die zure smoelen erbij 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Mooie overwinning van Alberto Contador op Alpe d'Huez.
mikey
-
- 29049 berichten
- 5211 stemmen
Nou Nou wat zei die derksen allemaal weer?
'De gewone man is nog niet toe aan homo's in de voetballerij'
Genee: 'eeeh ja... we moeten afkappen...'
Het publiek keek alsof ze het in Keulen hoorden donderen..
Allemaal dankzij die goeie Prem!
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Fabian Cancellara laat zijn benen spreken tegen die belachelijke verdachtmakingen over een motortje in zijn fiets. Hij wint op glorieuze wijze de proloog van de Ronde van Zwitserland.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik blijf VBvD ook stiekem wel een beetje missen.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Ik hou absoluut niet van dat land en die mensen.. heb er een jaartje gewoond, oppervlakkigheid troef. Geen gevoel voor ironie of sarcasme, een stelletje overdreven eigen-verheerlijkers en lompe schreeuwlelijken die inderdaad overal het beste in MOETEN zijn, eng volk. Vind het heerlijk als een Amerikaan iets verliest, vooral die zure smoelen erbij
Klopt, denk ook dat ze extreem beleefd waren omdat we toeristen waren uiteraard. Maar toch, op hun domheid na kunnen ze best aardig zijn voor 3 weekjes.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
WK tune 2010 vind ik ook wel aardig gelukt.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Klopt, denk ook dat ze extreem beleefd waren omdat we toeristen waren uiteraard. Maar toch, op hun domheid na kunnen ze best aardig zijn voor 3 weekjes.
Tuurlijk, voor een korte tijd best uit te houden en de Amerikaan weet wel wat service en klant-vriendelijkheid betekend, niet voor niets een land waar tipping of fooien geven nog een grote rol speelt. Maar probeer er maar eens echt in te passen of te wonen.. onmogelijk, griezelig onecht blijken dan die emoties, vriendelijkheid of het land als geheel. Weet niet wat er in het kraanwater zit, maar van de oorspronkelijke authenticiteit van de immigranten uit Europa lijkt weinig over. Maar tuurlijk zijn er best wel wat uitzonderingen (niet veel), anders zou het helemaal twilight zone zijn daar.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ach ja, Nederlanders sporen ook niet helemaal natuurlijk.
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Tuurlijk, voor een korte tijd best uit te houden en de Amerikaan weet wel wat service en klant-vriendelijkheid betekend, niet voor niets een land waar tipping of fooien geven nog een grote rol speelt. Maar probeer er maar eens echt in te passen of te wonen.. onmogelijk, griezelig onecht blijken dan die emoties, vriendelijkheid of het land als geheel. Weet niet wat er in het kraanwater zit, maar van de oorspronkelijke authenticiteit van de immigranten uit Europa lijkt weinig over. Maar tuurlijk zijn er best wel wat uitzonderingen, anders zou het helemaal twilight zone zijn daar, maar niet veel.
Vooral jouw zin over tipping en fooien geven is inderdaad best geinig en herkenbaar. Bij restaurants hoef je namelijk geen fooien te geven! Ze tellen die vaste procenten aan fooi gewoon bij het eindbedrag op en je betaald standaard al een shitload aan fooi 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Vooral jouw zin over tipping en fooien geven is inderdaad best geinig en herkenbaar. Bij restaurants hoef je namelijk geen fooien te geven! Ze tellen die vaste procenten aan fooi gewoon bij het eindbedrag op en je betaald standaard al een shitload aan fooi
Als ze weten dat jij een toerist bent ja... Had je een Oranje klomp op je hoofd reppie? 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als ze weten dat jij een toerist bent ja... Had je een Oranje klomp op je hoofd reppie?

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ach ja, Nederlanders sporen ook niet helemaal natuurlijk.
Geen enkel volk spoort helemaal.. helaas pretenderen vooral Amerikanen dat ze geheel en kompleet sporen.. jij uitgerekend als bezoeker van een filmforum zal dat moeten erkennen
Zelfrelativering is de Amerikaan vreemd, beetje van god los dat volk. Dan zit het met Nederlanders nog behoorlijk snor.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Met een bos tulpen in de ene hand en een klomp kaas in de andere 
Nja ze zijn daar heel bedreven in het vragen van fooien. Nja...vragen...maak er maar eisen van.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.