- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Dat komt omdat de verkoop in Amerika heel erg groot was waardoor er veel minder kaarten vrijkwamen voor Zuid-Afrikanen.
Frankrijk, Engeland, Uruguay als redelijke toppers vielen verschrikkelijk tegen

Ze tellen die vaste procenten aan fooi gewoon bij het eindbedrag op en je betaald standaard al een shitload aan fooi
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Wat wordt er hier gedaan? Ach ik zit er ook niet mee, heb wel is met zo'n meisje gepraat dat in een restaurant daar werkte, ze verdiende geen reet en ze was nog nooit Florida uit geweest.
Heb hier nog nooit de fooi bij de prijs op het bonnetje gezien 
Stephan
-
- 7926 berichten
- 1396 stemmen
Ik moet zeggen dat Hugh Masekela weer lekker terugkwam in de ING reclame. Mooi nummer... vaak gedraaid voor volle zalen 
(Volume hoog en een lekkere Loudness instelling a.u.b.
)
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Wat wordt er hier gedaan?
Dom systeem is het.---
Beckham. Gaaf pak had-ie aan.
Stephan
-
- 7926 berichten
- 1396 stemmen
Ik heb er nog eens over nagedacht... over dat resultaatgericht voetballen...
Ik zat op 23 februari 1997 tijdens Ajax-Feyenoord in de Arena in een buffer vak, maar toch redelijk in de buurt van de pittige aanhang van Ajax. Het was de wedstrijd vóór de Beverwijk-rellen, dus je snapt de sfeer in het stadion...
Ronald Koeman speelde voor Feyenoord en schoot weer één van zijn 85 meter passes op de stropdas...
Ik applaudisseerde want het was fenomenaal. Ik ben geen supporter... (Vitesse heb ik iets mee omdat ik uit de regio kom), ik was er voor werk, maar dat zijn momenten, daar kan ik echt van genieten. Helaas kon ik de wedstrijd niet afkijken want enkele Ajax 'fans' maakte op mij een té agressieve indruk (richting mij).
Maar goed... ook als een ploeg slecht speelt kan ik daar nog goed naar kijken. Zo herinner ik mij de eerste wedstrijd onder leiding van Guus Hiddink. Hij had in een voorgesprek duidelijk gezegd dat hij de spelers wilde trainen op het één op één gevecht, de actie 'zoeken', een man uitspelen. Het Oranje speelde destijds juist op 'de bal het werk laten doen'.
Die vriendschappelijke wedstrijd (ik meen tegen Frankrijk) zag er niet uit. Ze verloren voortdurend de bal maar ik zag de 'opdracht' in dat spel en kon er daarom wel weer van genieten.
Maar als om chauvinisme of 'dwepen' met een club het plezier en de schoonheid van het voetbal ondergeschikt wordt, dan ben je mijns inziens dus inderdaad geen echte liefhebber van het spel. Dan heiligt het doel de middelen, enkel voor mij is het doel: "het spel" en niet de prijs. Ik verheug me op het Nederlands voetbal, niet omdat ik Nederlander ben maar omdat zij het mooiste voetbal spelen en ik hoop dat ze dat ten alle tijden blijven doen.
Vascago
-
- 4807 berichten
- 3646 stemmen
Zoals iedereen hier nu wel weet ben ik Twente supporter. En iedereen liep het hele seizoen over Twente te zeiken dat ze met geluk wonnen in de laatste minuten en vooral in de 2e seizoenshelft maar matig spelen. Maar ze wonnen wel! en daar gaat het om. Ik wil ook het liefst mooi voetbal zien, maar nog veel en veel liever wou ik die landstitel. Als Twente al 29 keer landskampioen was geweest dan was het misschien anders. Dan wil je gewoon iedereen met mooi spel van de mat blazen, maar die 1ste keer maakt het geen ruk uit. En dat geld ook voor Oranje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leken toch vooral veel Engelsen te zitten. Die na de Zuid-Afrikanen en de Amerikanen dan ook de meeste kaarten kochten.
Engelsen zaten er ook, wat dus verklaarbaar maakte waarom er minder Zuid-Afrikanen waren. Omdat de kaarten in die landen als warme broodjes over de toonbank gingen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hilarisch nieuws. 
Britten missen goal van Engeland door tv-reclame.
Voetbalfans die zaterdag op de Britse commerciële zender ITV keken naar de wedstrijd tussen Engeland en de Verenigde Staten op de Wereldbeker voetbal in Zuid-Afrika, kregen door een technische blunder een spot van Hyundai te zien precies op het moment dat Steven Gerrard voor de Engelsen een doelpunt maakte.
ITV schakelde vlak voor de goal in de vierde minuut "per abuis" over naar een commercial. Op het moment dat de zender terugschakelde naar de wedstrijd kwamen de Engelse spelers in beeld die het doelpunt met hun aanvoerder vierden.
ITV en presentator Adrian Chiles boden tijdens de rust excuses aan voor de blunder. Later op de avond excuseerde ITV-topman Michael Grade zich ook nog eens uitgebreid. Volgens een ITV-woordvoerster was er "een transmissieprobleem, waardoor we van HD naar standaard moesten overschakelen."
Er is sprake van duizende klachten van razende kijkers, die vonden dat ITV hun avond verpest had. Het is overigens niet de eerste keer dat ITV het lapt. Vorig jaar tijdens de finale van de FA Cup miste ITV de beslissende goal van Everton tegen Liverpool door een gelijkaardige stunt. (hln.be)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Zoals iedereen hier nu wel weet ben ik Twente supporter. En iedereen liep het hele seizoen over Twente te zeiken dat ze met geluk wonnen in de laatste minuten en vooral in de 2e seizoenshelft maar matig spelen. Maar ze wonnen wel! en daar gaat het om. Ik wil ook het liefst mooi voetbal zien, maar nog veel en veel liever wou ik die landstitel. Als Twente al 29 keer landskampioen was geweest dan was het misschien anders. Dan wil je gewoon iedereen met mooi spel van de mat blazen, maar die 1ste keer maakt het geen ruk uit. En dat geld ook voor Oranje.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Haha, wel toevallig; las gisteravond net een interview met Capello, hier zegt ie:
Ik vermoed dat er veel van afstand word geschoten, de weg van de bal is vrij onvoorspelbaar.
De doelverdedigers moeten daarop voorbereid zijn.
Beetje jammer. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Maar als om chauvinisme of 'dwepen' met een club het plezier en de schoonheid van het voetbal ondergeschikt wordt, dan ben je mijns inziens dus inderdaad geen echte liefhebber van het spel. Dan heiligt het doel de middelen, enkel voor mij is het doel: "het spel" en niet de prijs. Ik verheug me op het Nederlands voetbal, niet omdat ik Nederlander ben maar omdat zij het mooiste voetbal spelen en ik hoop dat ze dat ten alle tijden blijven doen.
Mooi betoog waar ik volledig achter sta. En aanvallend, goed verzorgd voetbal betaalt zich altijd uit, dus dat is win-win.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik ook, alleen speelt Nederland niet het mooiste voetbal. Ik denk dat Spanje wat dat betreft nog wel wat mooier is om te zien, met Nederland op een mooie 2e plek.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als ze gewoon maar 1 keer WK worden Stephan. Het doet namelijk gewoon veel pijn om naar het mooiste voetbal te kijken, maar nooit eens die hoofdprijs te pakken. Laat dat dan 1 keer gebeuren op wat voor manier dan ook.
Want voor de rest ben ik het ook met je eens en bouw je als liefhebber zo'n 200 momenten voor jezelf op die niks met een prijs halen te maken hebben, maar waar je wel met een adrenaline-kick en emotioneel op terug kan kijken. Dat is ook wat de sport zo geweldig maakt.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik ook, alleen speelt Nederland niet het mooiste voetbal. Ik denk dat Spanje wat dat betreft nog wel wat mooier is om te zien, met Nederland op een mooie 2e plek.
Dat moet de komende dagen allemaal nog maar blijken... Voorlopig spelen Korea en Argentinië het leukst. En vanavond verwacht ik veel van die Mannschaft.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Er zat trouwens geen enkele journalist uit Duitsland bij de persconferentie van Australië otherfool haha. Beetje onderschatting of zelfvertrouwen?
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Het Millwall-vuur in mij werd gisteren toch een klein klein beetje agressief bij het zien van de goal die Engeland tegenkreeg. Wat een flutkeeper zeg. De enige bal die hij in een hele wedstrijd moest pakken.

moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik hoorde Dempsey schreeuwen naar de keeper:"Say hello to my little friend".
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Er zat trouwens geen enkele journalist uit Duitsland bij de persconferentie van Australië otherfool haha. Beetje onderschatting of zelfvertrouwen?
Zelfvertrouwen. Semiprofs uit Australië, die pak je gewoon. Die jongens weten pas sinds vorige week dat ze bij dit voetbal de bal niet in de hand mogen pakken. Niks om je druk over te maken.
Je schaamt je toch kapot voor die Nederlandse pers... gaan ze naar Tomasson en vragen ze: 'hoe gaan jullie Nederland pijn doen?' Die blik in Jon Dahl's ogen, je zag hem denken: 'eeuh ja, niet natuurlijk'.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
En dan die vuvuzela's
Als die zuid-afrikanen dat nu bij hun eigenlijk ploeg gaan doen om hen aan te moedigen ( wat dus ook het argument was : 'hierdoor speelt onze ploeg beter...' ) dat mag nog getolereerd worden. Maar dat ze werkelijk bij iedere wedstrijd die er gespeeld wordt komen kijken en die godirritante tuit aan hun lippen zetten, dat is bjzonder hatelijk. Ik vind het vreemd dat er nog geen Britse supporters zijn geweest die zo'n vuvuzela eens gewoon droog in het gat van zo'n andere supporter geramd hebben als hij weer eens begon met zijn gedoe.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je schaamt je toch kapot voor die Nederlandse pers... gaan ze naar Tomasson en vragen ze: 'hoe gaan jullie Nederland pijn doen?' Die blik in Jon Dahl's ogen, je zag hem denken: 'eeuh ja, niet natuurlijk'.
Die blik heeft Tomasson trouwens altijd in zijn ogen, maar die angst voor de tegenstander kweken uit beleefdheid heb ik ook niet veel mee nee. Onderschatting hoeft ook niet, maar Denemarken en al helemaal dit team uit het stenen tijdperk moet je oprollen met 3 of 4 -0.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
En dan die vuvuzela's
Als die zuid-afrikanen dat nu bij hun eigenlijk ploeg gaan doen om hen aan te moedigen ( wat dus ook het argument was : 'hierdoor speelt onze ploeg beter...' ) dat mag nog getolereerd worden. Maar dat ze werkelijk bij iedere wedstrijd die er gespeeld wordt komen kijken en die godirritante tuit aan hun lippen zetten, dat is bjzonder hatelijk. Ik vind het vreemd dat er nog geen Britse supporters zijn geweest die zo'n vuvuzela eens gewoon droog in het gat van zo'n andere supporter geramd hebben als hij weer eens begon met zijn gedoe.
Overigens ook wel wat filmpjes op youtube gezien waar de je supporters uit Europa e.d. ook gezellig mee hoort blazen. Je moet er gewoon aan wennen. Gisteravond had ik er serieus al minder last van. Het gaat pas irriteren viel me op, als de wedstrijd zelf echt geen ruk aan is.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Met die zelfoverschatting worden we geen wereldkampioen moviemafketel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom zou je geen liefhebber zijn als je meer van het resultaat en de bijkomende dramatiek houdt dan virtuoos balspel?
Het mooie aan voetbal, voor mij is bijvoorbeeld Sparta - Excelsior, waar zich in de laatste minuten een fantastisch drama afspeelt. Daar hou ik nog veel meer van dan flitsend aanvalsspel. En van winnen wordt ik nu eenmaal gelukkiger dan van mooie passjes.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Helemaal mee eens. Sparta - Excelsior had ondanks het dramatische niveau alles wat je van een voetbalwedstrijd verwacht. Zelden zo'n heerlijke dramatiek gezien.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Hopelijk doet Bert van Marwijk niet aan zelfoverschatting!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Al was het maar om de kop van Aadje.
Vind het overigens wel erg jammer voor Sparta, want heb niks met Excelsior.

otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Hopelijk doet Bert van Marwijk niet aan zelfoverschatting!
Dat is wel het laatste waar je bang voor hoeft te zijn, Speranza. De man doet het in z'n broek bij de naam Patrick Mtiliga alleen al.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat is wel het laatste waar je bang voor hoeft te zijn, Speranza. De man doet het in z'n broek bij de naam Patrick Mtiliga alleen al.
haha
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Waarom zou je geen liefhebber zijn als je meer van het resultaat en de bijkomende dramatiek houdt dan virtuoos balspel?
Het mooie aan voetbal, voor mij is bijvoorbeeld Sparta - Excelsior, waar zich in de laatste minuten een fantastisch drama afspeelt. Daar hou ik nog veel meer van dan flitsend aanvalsspel. En van winnen wordt ik nu eenmaal gelukkiger dan van mooie passjes.
Het liefst heb je natuurlijk een mooie combinatie van allemaal lijkt me? 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik denk niet dat Australie wint van Duitsland, in elk geval niet zomaar. Tijdje geleden ook maar met 4-3 gewonnen tegen hun.
Overigens zat ik zo es na te denken.. het zou goed zijn dat Rommedahl keer op keer langs Gio gaat flitsen, ben blij dat Bentner niet speelt wat dat betreft.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.