• 13.362 nieuwsartikelen
  • 170.558 films
  • 11.232 series
  • 32.044 seizoenen
  • 632.489 acteurs
  • 196.626 gebruikers
  • 9.197.124 stemmen

The X-Files

zoeken in:

CorvisChristi

• 372 berichten
  • 340 stemmen

Film Pegasus schreef:

De kale McCrane was vooral bekend als de rosse krullenkop in de film Fame.

En niet te vergeten zijn rol als crimineel in Robocop. Hij is degene die frontaal in een opslagtank met giftig afval rijdt, met alle gevolgen van dien !!

tattoobob

• 8192 berichten
  • 2496 stemmen

Eeste aflevering van de 6 nieuwe afleveringen gezien en ik moet zeggen..........best wel saai.

In deze tijd moeten ze zo'n dergelijke serie toch naar een hoger level moeten kunnen trekken.

Tot nu toe ben ik niet overuigt.

Fortune

• 4199 berichten
  • 2652 stemmen

Zijn er nu al 6 afleveringen?

tattoobob

• 8192 berichten
  • 2496 stemmen

Fortune schreef:

Zijn er nu al 6 afleveringen?

Nee er worden er 6 uitgezonden.

sara-pezzini

• 447 berichten
  • 8 stemmen

Eerste aflevering inderdaad beetje saai maar de tweede was een stuk beter!

Hoe dan ook heel erg gaaf om Mulder en Scully weer te zien!

En kreeg gelijk kippenvel bij de themesong! Heel erg gaaf dat dat hetzelfde is gebleven!

horizons

• 5678 berichten
  • 2377 stemmen

Eerste aflevering van de 2016 mini serie was gewoon pruttel. Erg slecht uitgewerkt qua opbouw en verhaal.

De tweede aflevering gaf gelukkig weer dat ouderwetse X-Files gevoel. Sfeer en verhaal waren goed gedaan.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Zit momenteel in Seizoen 4, dus de nieuwe serie moet nog even op me wachten.

Overigens een vraagje, waar zitten de films chronologisch in de serie? Dan weet ik wanneer ik ze moet kijken

(Die tv-spots van de nieuwe serie zien er trouwens echt heel slecht uit.)

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

De eerste 2 afleveringen gezien, maar holy hell, wat doet dat zeer. En dat terwijl mijn verwachtingen al niet al te hooggespannen waren.

Misschien was het slim geweest om het bij die 9 seizoenen te houden. Het magische dat de serie ooit zo kenmerkte voor mij is helemaal weg. Ik heb een vermoeden dat de beperkingen de serie in werkelijkheid alleen maar ten goede kwamen.

horizons

• 5678 berichten
  • 2377 stemmen

Aflevering drie...

Hahaha... Campy b-film.

huiguh

• 425 berichten
  • 2300 stemmen

Aflevering 3, pfffff..... waar ligt het dieptepunt van dit overbodige seizoen. Of word ik nog blij verrast?

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Als ik het zo hoor is het nieuwe seizoen een grote aanfluiting?

Vond de trailers en dergelijke al bijzonder raar.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij heeft serieland zulke grote sprongen gemaakt sinds de jaren 90 dat nu pas opvalt hoe matig The X-Files eigenlijk wel niet is

Heb de eerste episode gezien, maar echt kwaliteit valt dit toch niet meer te noemen. Uit puur jeugdsentiment nog wel enigszins te doen, maar verder beetje niveau b-serie.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Aflevering 3 was geweldig, ouderwets komische aflevering in de trant van klassiekers als Jose Chung's From Outer Space en Clyde Bruckman's Final Repose

Thomas83

• 3919 berichten
  • 3533 stemmen

Morgen denk ik aflevering 4 eens zien. De tweede en derde zijn gewoon de serie waardig. Alleen de eerste aflevering was dat niet. Ik vrees dat het voor de andere mythology-aflevering ook zal gelden. In de latere seizoenen werd dat ook een zwak punt.

sara-pezzini

• 447 berichten
  • 8 stemmen

aflevering 3 was geweldig inderdaad!!! Mulder met de X-files ringtone, hilarisch! heel veel verwijzingen naar de oude serie, heerlijk!

horizons

• 5678 berichten
  • 2377 stemmen

Aflevering vier was ook wel oké. Jammer van het afgeraffelde einde. Zaten wel goede spannende momenten in.

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Had het niet verwacht na het haast rampzalige begin, maar aflevering 3 is een prima, absurdistische aflevering met de juiste toon.

horizons

• 5678 berichten
  • 2377 stemmen

Aflevering vijf is goed te noemen. Eigenlijk aflevering waar het thema niet datgene is wat er primair getoond wordt. De jonge FBI agenten als kopieën zijn grappiger dan je initieel zou verwachten.

horizons

• 5678 berichten
  • 2377 stemmen

Aflevering zes:

argh nee. Te groot idee te klein verteld. Slecht geschreven en als je alles in ogenschouw neemt behoorlijk bagger.

Carter vernaggelt het complete Conspiracy verhaal in the X-Files met deel 1 en deel 6.

Glacius

• 4272 berichten
  • 2944 stemmen

danuz schreef:

Volgens mij heeft serieland zulke grote sprongen gemaakt sinds de jaren 90 dat nu pas opvalt hoe matig The X-Files eigenlijk wel niet is

.

En toch zijn de oude seizoenen nog altijd goed te doen. Heeft waarschijnlijk meer met het schrijfwerk van het huidige seizoen te maken dan.

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Waar ik me vooral aan stoor is dat ze schijnbaar denken dat The X-Files zich opeens met allerlei maatschappelijk issues moet bemoeien. Armoede, radicale islam.

Zojuist aflevering 4 en 5 gezien, maar die kunnen achter in de rij aansluiten bij 1 en 2. 3 was een uitzondering, maar helaas vooralsnog niet meer dan dat.

Het schrijfwerk is sowieso nogal rommelig in deze revival. In aflevering 4 zijn daar ook weer genoeg voorbeelden voor te vinden. Wederom moet er een oude bekende in betrokken worden in de persoon van Scully's moeder. Dat wordt dan weer gelinkt met William en uiterst pijnlijk is de manier waarop al deze onderwerpen aan het einde samen worden gebonden. Ook zoiets onzinnings: blijkbaar had de acteur die Bill Scully speelt geen tijd of zin om terug te komen. Niet in persoon en niet door een ingesproken bandje. En dan krijg je dus een heel raar en ongemakkelijk telefoongesprek. Maar dat is aflevering 4 en dit slappe aftreksel van X-Files sowieso: ongemakkelijk.

Te vaak wordt er op de "heart strings" van de kijkers gespeeld als er weer een momentje is tussen Mulder en Scully. Of met die onnodige cameo van The Lone Gunmen (hoewel dat desastreuzer uit had kunnen pakken).

Gezien de kijkcijfers gaat dit vast een vervolg krijgen, maar voor mij wordt het steeds triester en dat is niet hoe ik zo'n prachtige serie wil herinneren.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Nicholas schreef:

Waar ik me vooral aan stoor is dat ze schijnbaar denken dat The X-Files zich opeens met allerlei maatschappelijk issues moet bemoeien. Armoede, radicale islam.

Ach help, als ik het zo hoor kan ik die nieuwe serie beter links laten liggen.

Vind overigens ook dat Anderson wat teveel chirurgie heeft gehad, ze ziet er haast jonger uit als 10 jaar geleden

Zit nu inmiddels in Seizoen 5...

horizons

• 5678 berichten
  • 2377 stemmen

Punten:

Aflevering 1: 3/10

Aflevering 2: 9/10

Aflevering 3: 8/10

Aflevering 4: 7/10

Aflevering 5: 8/10

Aflevering 6: 4/10

huiguh

• 425 berichten
  • 2300 stemmen

Aflevering 5 en 6 gezien, en daarmee gelijk klaar met dit seizoen. Ben er eigenlijk helemaal klaar mee, wat een bagger is dit.

Het enige wat me van dit nieuwe seizoen bijblijft is de muziek keuze, aanstekelijke nummers die nog dagen in mn hoofd blijven zitten...

moviemike

• 1222 berichten
  • 5551 stemmen

Zit momenteel aan aflevering 3 en dit seizoen begint steeds pijnlijker en slechter te worden. Wat men met dit late (overbodige?) nieuwe seizoen tracht te bereiken begint me steeds onduidelijker te worden.
Een vervolg op seizoen 9 kan men dit niet noemen, nergens worden de eindlijnen van dat seizoen nog gevolgd. Personages die toen uit de reeks werden geschreven, lopen plots terug vrolijk mee te doen, dacht ook dat Mulder en Scully voortvluchtig waren en dat er toen gesproken werd over een buitenaardse invasie die zoveel jaren later (nu ongeveer) zou plaatsvinden.

Geen enkel personage is geëvolueerd, er zelfs eerder op achteruit gegaan. Iedereen loopt er maar wat bij en doet z'n ding alsof het meer van moeten is.

Het meest buitenaardse aan deze reeks lijkt wel Gillian Anderson zelve, die zich emotieloos doorheen dit seizoen kirt en wiens uiterlijk een akelige jeugdigheid heeft aangenomen.

Glacius

• 4272 berichten
  • 2944 stemmen

Heb nu t/m aflevering 5 gezien en het valt zwaar tegen. Eerste aflevering was tergend slecht. Qua opbouw kreeg ik het idee dat ze een heel seizoen aan materiaal in 1 aflevering wilden stoppen. Aflevering 2 is beter, maar ook daar wordt het einde behoorlijk afgeraffeld. Ineens de cancerman weer terug terwijl hij toch echt omgekomen was in seizoen 9. Ook krijgt de mythe een gedeeltelijke retcon. Aflevering 3 is een grappige aflevering, maar een dergelijk niet serieuze aflevering was eigenlijk niet hetgeen waar ik op zat te wachten in een zesdelig seizoen. In aflevering 4 zitten weer, als vanouds, wat mysterie en horror elementen. Helaas wordt het plot naar de kant geschoven met een nietszeggende familiedrama. Had veel potentie, maar ook hier schieten ze de plank mis. Aflevering 5 was ook 3x niks. Zwakke humor met zeer zwakke en ongeloofwaardige plot ontwikkelingen.

Het schrijfwerk is simpelweg X-Files onwaardig. Ook de acteurs lijken vooral verveeld rond te lopen. Wat een gemiste kans.

The Oceanic Six

• 60309 berichten
  • 4066 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb jaren terug al eens gepost in dit topic, omdat ik toen al plannen had om The X-Files te bekijken, maar het is er nooit van gekomen. Tot nu dan, want een weekje terug heb ik alle seizoenen en de 2 films gekocht, dus ik zit wel goed de komende periode.

Dit weekend begonnen met seizoen 1, aflevering 1.

Mijn bericht van januari 2015. Bijna 2 jaar later eindelijk klaar met 9 seizoenen, 2 films en 1 mini-serie. Het was hele, hele lange kijkbeurt maar het was het absoluut waard. Ik heb wel een paar ruime pauzes genomen, want ik had er af en toe genoeg van en liet dan even een andere serie voor gaan. Afgelopen maanden een inhaalspurt gemaakt en de laatste seizoenen eens afgekeken.

Duidelijk dat seizoen 1-7 plus de 1e film absoluut legendarisch zijn geworden. Zo vreselijk goed qua spanning, verhaal, oprecht drama en fantastische, originele monsters en complotten. Het slot van seizoen 7 had wat mij betreft ook gewoon de seriefinale mogen zijn.

Was echt een perfect X Files einde geweest, maar de serie ging door, ook zonder David Duchovny die geen zin meer had in opnieuw een hoofdrol en nog maar een paar keer terugkeerde als Mulder in seizoen 8. En in seizoen 9 was hij er alleen in de grote finale met een serieuze rol. Wel een hele aardige finale die mij bevredigende antwoorden gaf. Seizoen 8 en 9 waren zonder Mulder heel veel minder interessant, al vind ik de rollen van Monica Reyes en John Doggett nog best wel aardig. De tweede film viel zwaar tegen en de mini-serie uit dit jaar was weer een goede terugkeer waar ik wel tevreden over was. Het is niet te doen om nog het niveau van de eerste jaren te halen, maar dit kon er goed mee door.

En nu is het klaar. Ik heb genoten van de serie, van de spanning, de humor en van het fantastische duo Mulder & Scully, het beste tv-duo ooit bedacht. Wat een geweldige chemie, zonder dat 1 van beiden z'n geloofwaardigheid verloor als personage. Als ik 1 ultieme aflevering moet noemen is dat ''Home'' uit seizoen 4, met de misvormde redneckfamilie Peacock en hun gehandicapte moeder. Ronduit freaky en echt waanzinnig spannend.

Supernatural

• 984 berichten
  • 834 stemmen

ik heb de box van the x files.9 seizoenen genieten.ik vind het toch wel een leuke serie moet de 2 films nog en het nieuwe seizoen nog maar zoals ik de meesten hier zoal hoor weet ik niet als ik het nog wel wil zien.maar moet nog even er over na denken dus.

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Vooral niet doen.

rep_robert

• 27438 berichten
  • 3962 stemmen

Heerlijk als ik eindelijk weer eens de theme song kan bekijken/luisteren. Je krijgt gelijk dat oude, vertrouwde gevoel terug. Krijg gelijk weer zin om helemaal overnieuw te beginnen, maar dat heb ik al vaak genoeg gedaan. Acht de tijd wel rijp over een jaartje denk ik.

Eerste aflevering van s11 gezien. Gaat leuk verder en een mooie reveal aan het einde. Benieuwd naar de monster of the week aflevering. 10 eps dit seizoen ipv 6...dus hopelijk wordt dat wat.

Het enige dat me echt tegenstond was het NCIS achtige camerawerk en editing. Dat was veel te hyperactief. Nu was de aflevering er ook wel naar. Ik ga ervan uit dat het in de monster of the week episodes wat ouder en vertrouwder aan zal voelen.

rep_robert

• 27438 berichten
  • 3962 stemmen

Het seizoen heeft zich echt met elke aflevering flink herpakt.

De top 3 van dit seizoen tot op heden (aflevering 8 ), nog 2 te gaan.

1. The lost art of forehead sweat (ep 4)

2. Familiar (ep 8 )

3. Rm9sbG93ZXJz (ep 7)

De monster of the week afleveringen zijn toch het beste. De mythologie afleveringen werken helaas niet meer zo lekker.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1832 stemmen

Gisteren einde van seizoen elf gezien, moet zeggen was goed .

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Kijk de serie nog steeds . Geloof heilig dat er een kern van waarheid in zit wat denken jullie ? The truth is out there ???? i want to believe

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.