menu

Overig / Televisie / The X-Files

zoeken in:
Is er iemand die de huidige X-files-serie nog volgt? Vroeger was de X-files aflevering een van de TV-hoogtepunten van de week, maar ergens in seizoen 6 (geloof ik), ben ik de draad een beetje kwijt geraakt. Waarom zenden ze zo'n serie niet nog eens vanaf het begin uit?

neo (crew)
ik volg het zoveel als ik kan. gister nog een lekkere spannende aflevering. ik denk dat dat de serie helemaal vanaf het begin wordt laten zien als de serie echt gestopt is. of je koopt natuurlijk de dvd boxen van alle seizoenen die verkrijgbaar zijn

T komt nu nog op Yorin op maandag en op zondag op de BBC, en daar zijn ze een seizoen of zo verder. T zou wel leuk zijn als ze m van t begin af aan gingen uitzenden alleen dan moeten ze wel een beetje veel zendtijd ervoor uittrekken en daar zullen ze wel geen zin in hebben.

Jordy (admin)
de laatste drie seizoenen (7-9) vond ik erg erg slecht, ik was een super fan. Heb nu 1 t/m 5 op dvd, denk dat ik na s6 stop met kopen.

Ik heb alles gezien maar halverwege het laatste seizoen vond ik het van zo'n laag niveau worden (seizoen dat Yorin nu uitzendt geloof ik) dat ik gestopt ben. Daarna heb ik alleen nog het einde van de serie gezien, wat wel aardig was

m'n favo seizoenen zijn 3 en 4, perfecte combinatie van het serieuze vna het begin, en het gedurfde van de latere seizoenen. vooral enkele erg komische afleveringen in die seizenen. In s5 en s6 zitten een paar zeer leuke experimentele afleveringen (zwart/wit-afleveringen, mulder en scully in de 40's, afleveringen geschreven door Stephen King of William Gibson) die daardoor ook nog wel interessant waren... vond ik

met de introductie van Doggett kwam er een korte opleving trouwens, s8 was dat... dat ging ook nog wel... maar toch vond ik het erg jammer hoe de serie geëindigd is, de kwaliteit daarvan

Dit seizoen is wel t minste ja, veel afleveringen zijn gewoon gekopierd van oude zoals die ene met die pipo die zn DNA had veranderd en een reptiel was geworden Maar veel zijn toch nog van een hoog niveau dat ik toch blijf kijken. Vind ik toch een hele prestatie voor een serie die zo lang meedraait. Al vraag ik me af of ze t hoofdverhaal zelf nog begrijpen.

Ik moet zeggen dat ik de laatste seizoen waar Mulder en Scully nog de 2 hoofdpersonen waren erg teleurstellend vond.

Toen Robert Patrick (Dogett) er bij kwam en Mulder ongeveer een vol seizoen weg was zag je duidelijk dat Patrick erg in zijn rol gegroeid is.

Zeker op het moment waar we nu zitten op Yorin, waar Dogett, Mulder en Scully allen spelen vind ik weer erg goed.

Overigens heb ik de eerste 4 seizoenen (nog) nooit gezien.

Jammer, want die zijn (naar mijn bescheiden mening) de beste. Ik heb een aantal video's, en ik denk dat ik nog wel eens een aantal seizoenen op DVD ga aanschaffen. Ze zijn alleen wel prijzig zeg!
Een van mijn favoriete afleveringen is 'Jose Chung's From Outer Space' (seizoen 3), waarin Jose Chung een onderzoek doet naar een buitenaardse ontvoering, en hij verschillende getuigen (waaronder Scully en Mulder) interviewt, en waarin ieder zijn eigen versie van de gebeurtenissen vertelt (inclusief Men in Black). Niet zozeer spannend (zoals Anasazi/The Blessing Way, ook fantastisch) maar wel hilarisch.

Jordy (admin)
yep da's mijn favoriete

"what the bleep"

War of the Cophrahages was ook super, een klein dorpje dat helemaal hyterisch wordt van een kakkerlakkenplaag

"her name is Bambi?"

ach ja snif dat waren nog eens tijden, net internet, elke week wachten op m'n x-files-discussielijst-mailtjes...

Wat vinden jullie eigenlijk van Robert Patrick in de serie? Ik vind persoonlijk dat hij er een leuke en interessante nieuwe draai aan geeft. De serie heeft in ieder geval weer mijn volle aandacht, welke toch wel was afgezwakt de laatste tijd.

Inderdaad: what the bleep

En ook Mulder als verwijfde FBI-agent.

Gelukkig heb je nu een leuke site opgezet, houdt je ook van de straat

Reactie op Nerd: Ik zal weer eens een aflevering opnemen binnenkort. De afgelopen weken zijn ze steeds aan mijn aandacht ontsnapt, gek genoeg.

Jordy schreef:

de laatste drie seizoenen (7-9) vond ik erg erg slecht, ik was een super fan. Heb nu 1 t/m 5 op dvd, denk dat ik na s6 stop met kopen.

Zo denk ik er ook over. Tijdens S6 is het verval al duidelijk merkbaar en S7-S9 missen gewoon dat speciale van de eerste seizoenen.
Mijn favoriete afl. zijn oa. Squeeze, Erlenmeyer Flask, Anasazi, Sleepless, Paper Clip, Piper Maru en Pusher.

'Mussings of the cigarette smoking man' zal niet door iedereen gewaardeerd worden, maar ik vind het veruit de beste X-file-aflevering. Geweldig!

Smoky RULEZZZZZZ
Ik vond X-Files altijd super.
Eerste paar seizoenen veel van gezien maar het ging op een gegeven moment wel erg lang door, en dan ook nog allemaal herhalingen en toen wist ik het ook niet meer.
Agent Dogget vind ik het trouwens wel aardig doen als vervanger van Mulder, de 3 afleveringen die ik gezien heb dan met hem

De beste en grappigste aflevering is nog wel met die alien die zit te roken en de hele tijd this is not happening zegt. Die was echt te debiel voor woorden. Weet iemand mayB hoe die heet? Ik vind Robert Patrick goed, alleen elke x als ie in beeld komt heb ik t idee dat ie zometeen in een soort kwik gaat veranderen.

Jordy (admin)
dat is Jose Chung's "From Outer Space"

From outer space is echt goed ja... hoe heet die aflevering (seizoen 1 was het geloof ik) dat Mulder en Scully op een schip terecht komen waar ze sneller ouder worden?

Jordy (admin)
Dod Kalm, seizoen 2 (en uit z'n hoofd he )

Yak
Oh oh, sentiment! Heimwee!

Maandag de DVD-box van seizoen 1 gekocht, en gelijk Deep Throat gekeken. Prachtig om weer te zien, maar wat was Dana Scully nog een trutje in die eerste afleveringen.
Ik ben alleen bang dat (minimaal) seizoen 2 en 3 gaan volgen. (En dan € 110,-- per set, reken maar uit).

Ik vind X-files de laatste tijd wat minder worden... de eerste en het tweede seizoen waren veel beter!

Ik heb het eigenlijk tot het vierde seizoen heel vaak gekeken. Ik keek er vaak echt naar uit, mijn mening is dat ze er te lang mee door zijn gegaan.

de dvd-boxen van The X-files seizoenen kosten bij de MediaMarkt in Heerlen 64.99, behalve seizoen 4 die kost 49.99.

ik heb seizoen 1 gekocht, erg jammer dat het beeld in 4:3 is.
het acteerwerk van Duchovny en Anderson vind ik erg matig.
S1 vond ik al met al een erg wisselvallig seizoen, met goede afl. afgewisselt met zeer matige afl.
de serie is opgenomen in het prachtige Vancouver, British Columbia, Canada, net zo als mijn (na The Shield) favoriete serie 'The Commish', veel van de mensen die aan The X- Files gewerkt hebben, hebben ook aan die serie meegewerkt.

seizoen 1 van The X-files krijgt van mij 3*

Jordy (admin)
Het was destijds helaas nog niet gebruikelijk om series in 16:9 te schieten, da's sinds een jaar of 5 het geval. Zo zijn de X-Files boxsets pas vanaf s6 in widescreen.

Seizoen 1 is inderdaad niet het beste seizoen, maar heeft wel interessante afleveringen (Tooms, Darkness Falls, Deep Throat), en laat de ontwikkeling van de serie goed zien. Dat geldt ook voor Duchovny en Anderson. Aan het einde van seizoen 2, en in seizoen 3 bereikt de serie naar mijn mening het topniveau.

Op www.dvdzone2.com kosten boxen 1 t/m 4 49.99 euro, 5 en 6 slechts 44.99...niet prijzig. Ik heb 1 t/m 7, 8 en 9 gedownload, en seizoen 6 bevat in ieder geval de beste stand-alone afleveringen zoals Dreamland 1&2, How The Ghosts Stole Christmas, Monday, Field Trip en Triangle. Op internet is te zien dat dit seizoen op veel sites ook het hoogste cijfer krijgt. Nu is Yorin al bij de laatste 2 afleveringen van seizoen 9: The Truth.

John Doe schreef:

How The Ghosts Stole Christmas

Is dat die ene aflevering dat Sculder en Mully in een huis terecht komen waar er verschillende rare dingen gebeuren: ze lopen de ene kamer uit en komen diezelfde kamer van de andere kant ook weer in of deuren waar net nog een gang achter zat zijn ineens dichtgemetseld?

Jordy (admin)
yup

Aha. Das dan idd een erg goeie aflevering .

Ik zag toevallig dat RTL5 afgelopen zaterdag weer is begonnen, met aflevering 1 van seizoen 1 .
Nu maar hopen dat ze het volhouden, en alle afleveringen in volgorde gaan uitzenden.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:22 uur

geplaatst: vandaag om 11:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.