• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

The X-Files

zoeken in:

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

Hij ziet in het echte leven blijkbaar ook conspiracies. Lijkt me trouwens best wel een verevelend ventje, die Duchovny.

aryan

• 986 berichten
  • 1752 stemmen

robin00787 schreef:

Hij ziet in het echte leven blijkbaar ook conspiracies. Lijkt me trouwens best wel een verevelend ventje, die Duchovny.

in the X-files is hij ook een vervelend ventje (niet voor de kijker)

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

En jawel eindelijk na maanden de ene box na de andere box hebben gekeken heb ik eindelijk alle seizoenen gezien (en verzameld op DVD) en kan toch wel vaststellen dat ik zeer genoten heb van deze serie. The Truth was wel een beetje een tegenvaller maar doet absoluut geen afbreuk aan de rest van de serie. Ik had constant het gevoel tijdens die laatste 2 afleveringen dat de makers er genoeg van hadden. Niet dat ze aan het afraffellen waren maar meer zo van: t is mooi geweest en het is beter dat we er mee ophouden. Ook wel gaaf dat Mulder terugkeerde, had ik eigenlijk niet verwacht. Dan nog een vrij nutteloos lijstje:

Beste seizoen: Seizoen 6, deze had erg goede en luchtige stand-alone afleveringen en ook erg duidelijke rode draad afleveringen waar je veel antwoorden kreeg. Na dit seizoen vond ik deze afleveringen veel minder worden, terwijl het hele conspiracy gedoe altijd mn favoriet was.

Leukste/beste stand- alone afleveringen:

- Arcadia (sz 6)

- Triangle (sz 6) (erg stylish gedaan)

- Field trip (sz 6)

- Ice (sz1)

- Paper Hearts (sz 4)

- Bad Blood (sz 5)

- Theef (sz 7)

De engste aflevering vond ik overigens Hellbound (sz 9). Erg vies dat skinnen.

Beste 'rode draad' afleveringen:

- Anasazi (sz 2)

- Piper Maru (sz3)

- Two fathers/one son (sz 6)

- Existence (sz damn, ging het budget ff omhoog ofzo, leek wel een film.

Minste aflevering:

Ben de naam eerlijk gezegd kwijt maar t was in seizoen 2 of 3 (of 4) en het was iets met vampieren en Mulder deed het op het laatst nog met die vrouwelijke vampier.

Meest overschatte aflevering:

Jose Chung's from outer space, totaal niet grappig of spannend.

Leukste personage in een losse aflevering:

Peter Boyle in Clyde Bruckman's final repose.

Leukste terugkerend hoodpersonage:

1. Mulder (Duchovny) (tja......)

2. John Dogett (Robert Patrick) (erg sterke opvolger/vervanger)

3. Alex Krycek (Nicholas Lea) (jammer dat op het laast te vaak terugkomt, als je dood bent dan ben je dood, Alex)

Leukste moment:

Komt uit de aflevering The Post-modern Prometheus (geheel zwart-wit). Vond de aflevering zelf niet zo heel goed maar aan het eind als het nr 'Walking in Memphis' begint wordt die gast met dat misvormde hoofd meegenomen naar een of andere club waar volgens mij Cher zou optreden ofzo. Als die gast uit zn bol gaat zien we eindelijk.... jawel een Scully die eens gewoon voluit lacht en het naar dr zin heeft. Even later ook nog gevolgd door een dansje met Mulder en een afsluiting in strip-vorm. Dit allemaal in combinatie met dat prachtige nr Walking in Memphis was mijn een van mijn mooiste x-files momenten. Nog vaak teruggespoeld .

Leukste quote:

Zoveel om op te noemen, maar vooruit eentje dan:

Mulder: Brown Mountain, Scully, that doesn't ring a bell?

Scully: No...

Mulder: Brown Mountain lights? It's a famous atmospheric phenomenon dating back nearly 700 years, witnessed by thousands of people, back to the Cherokee Indians. Strange multicolored lights are seen to dance above the peak of the mountain. There's been no geological explanation, no scientific credible explanation at all.

Scully: And, what does that have to do with these two?

Mulder: Well, as I said, there is no scientific explanation, but there are those of us that believe that these multicolored lights are really...

Scully: UFOs. Extra-terrestrial visitors from beyond who apparently have nothing better to do than buzz one mountain for 700 years.

Mulder: It sounds like crap when you say it.

Nu zal ik wel in een zwart gat vallen, aangezien ik de afgelopen maanden vrijwel elke avond een aflevering of twee keek. Nu zal ik nog zeker veel aflveringen gaan herkijken maar geen nieuwe afleveringen dus. Misschien de tweede x-files film (als de geruchten waar zijn) zou erg gaaf zijn. Als afsluiting dan nog maar een plaatje: Snik Snik

(afbeelding)

The truth is out there

aryan

• 986 berichten
  • 1752 stemmen

Ze gaan weer beginnen met het uitzenden van The X-files. Elke donderdag om 23:00 op rtl7. Ben benieuwd hoelang ze het dit keer volhouden.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Zonet van seizoen 4 naar 5 gegaan en moet zeggen 3 prachtige afleveringen. Het verhaal word uitgebreider en blijft goed en niet saai of vervelend. Echt zalige reeks tot hier toe.

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

seizoen 1 t/m 4 waren erg goed, al waren er enkele heel slechte afleveringen ook bij maar grotendeelds erg goed, maar bij seizoen 5 ging het al flink bergafwaarts en heb het met pijn en moeite afgekeken, sommige afleveringen heb ik vroegtijdig afgezet omdat ze ontzettend slecht waren of me voor geen meter boeide, seizoen 6 heb ik nog thuis liggen, maar heb er nog geen zin in om het weer op te zetten.

deze serie kent enorm veel fillers, afleveringen snel in elkaar gezet om een seizoen van meer dan 20 aflevringen te vullen.

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

roda schreef:

deze serie kent enorm veel fillers, afleveringen snel in elkaar gezet om een seizoen van meer dan 20 aflevringen te vullen.

Dat gevoel heb ik slechts bij een enkele aflevering, maar als ik jouw was zou ik toch maar seizoen 6 gaan kijken: die heeft goeie rode draad en losse afleveringen. Vooral Fieldtrip, Monday en Triangle zijn erg gaaf. Bovendien kon ik echt niet wachten hoe het conspiracy verhaal afliep, en je krijgt heel veel antwoorden in seizoen 6 (maar ook weer een hoop vragen).

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

roda schreef:

seizoen 1 t/m 4 waren erg goed, al waren er enkele heel slechte afleveringen ook bij maar grotendeelds erg goed, maar bij seizoen 5 ging het al flink bergafwaarts en heb het met pijn en moeite afgekeken, sommige afleveringen heb ik vroegtijdig afgezet omdat ze ontzettend slecht waren of me voor geen meter boeide, seizoen 6 heb ik nog thuis liggen, maar heb er nog geen zin in om het weer op te zetten.

Zit nu aan tweede dvd nog maar. Maar het start voor te beginnen toch al zeer goed vond ik. Nu nog verder kijken en dan het hele seizoen beoordelen.

Btw heb je dan de film gezien?

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

Weet iemand hoe het zit met de plannen voor de 2e x-files film. Zijn die dr uberhaupt nog wel want op imdb kan ik niks vinden.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Gisteren 5de seizoen afgekeken en vond het toch weer een goede reeks.

Verhaal word goed verder gezet en ze word goed gestopt. Nu de film en dan 6de seizoen, ben benieuwd

sherena

• 261 berichten
  • 123 stemmen

Heb alle seizoenen op dvd. Mijn fav. afleveringen zijn anasazi, blessing way en paper clip, Small potatoes en closure

sherena

• 261 berichten
  • 123 stemmen

Jordy schreef:

yep da's mijn favoriete

"what the bleep"

War of the Cophrahages was ook super, een klein dorpje dat helemaal hyterisch wordt van een kakkerlakkenplaag

"her name is Bambi?"

ach ja snif dat waren nog eens tijden, net internet, elke week wachten op m'n x-files-discussielijst-mailtjes...

tis een wat late reactie daar ik deze pagina nu pas tegen kom, maar de uitdrukkingen in dat stuk zijn wel leuk ja:

Als de fabriek is ontploft: : "you look pooped"

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Na een lange tijd weer verder gekeken en seizoen 6 volledig bekeken en het 7de gestart en moet zeggen het 6de begon goed.Tussen in wat minder goede maar naar het einde en het begin van het 7de is het weer helemaal op dreef.

Spijtig dat het zolang heeft moeten duren maarja fout bij dvds doet heel wat.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Gisteren seizoen 7 afgekeken en deze was zeer goed vond ik.

Het verhaal gaat goed verder en in het midden wat spooky afleveringen en naar het einde toe zeer goed.

Nu zeer benieuwd naar het vervolg en wat er met mulder gebeurd en wat betreft scully.

7de reeks was zeer goed.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Voor de fans eigenlijk nog van Tony bell beter bekend van saw in het 7de seizoen speelt die mee in een aflevering en moet zeggen hij doet het daar zeker niet slecht.

aryan

• 986 berichten
  • 1752 stemmen

Ja dat was wel een mooie aflevering en zeer sterk acteerwerk

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Zonet 8ste seizoen afgekeken en moet zeggen was in het begin een serieuze aanpassing maar het wende.

Mulder werd goed vervangen en kwam wel wat raar terug maar het verhaal zette goed verder.

Ben nu benieuwd wat het laatste gaat worden.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Zonet de serie afgekeken en moet zeggen het 9de seizoen was iets minder.

Mulder mist je vond ik en de andere probeerde nog de serie wat te reden maar zonder Mulder was dat toch wat minder.

Laatste aflevering was wel goed maar ik vind het niet echt een afsluiter van de serie.

In het algemeen de serie heeft me veel uren kijkplezier beleeft en het was een zeer goede serie.

Verhaal in serie zit goed in elkaar en blijft wel spannend, enkel het einde vind ik niet echt een einde.

Alles samen gevat een zeer goede serie.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Sinds ik de box heb gekocht ben ik ook bezig alle afleverigen nog eens netjes te herzien. Ik ga leuke weken/maanden tegemoet, wat een schitterende serie!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

robin00787 schreef:

Nu zal ik wel in een zwart gat vallen, aangezien ik de afgelopen maanden vrijwel elke avond een aflevering of twee keek.

Ik zit nu half seizoen 3 en vrees reeds voor het befaamde zwarte gat dat er sowieso gaat komen...want wat een serie zeg!

Leuke post trouwens . Als ik de serie helemaal heb uitgekeken ga ik ook alles eens netjes op een rijtje zetten in een post .

Lilyroos

• 177 berichten
  • 191 stemmen

Ik heb alle seizoenen gezien en denk dat ik nog maar eens ga kijken. Vele afleveringen kan ik mij moeilijk herinneren omdat het al een tijdje geleden is.

Ik vind het grappig om de kledingstijl van Scully in het begin van de serie en op het einde te zien. Huge Difference (Misschien een typische vrouwenopmerking, maar ja...ik let graag op details.) Mijn favoriete aflevering was ie met El Chupacabra in Mexico. Ik heb nog veel favorieten, maar dan moet ik bijna de hele reeks opnoemen en dat is niet de bedoeling hé.

Ik haal alvast mijn dvd's weer vanonder het stof... zodat ik weer kan genieten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kan iemand me zeggen hoeveel seizoenen van deze serie zijn gemaakt, hoeveel afleveringen er zijn en hoeveel discs een seizoen heeft?

Ik heb die info namelijk nodig:)

aryan

• 986 berichten
  • 1752 stemmen

9 seizoenen, ongeveer 6 discs per seizoen, 201 afleveringen totaal, ze staan hier mooi op mijn kast (met een beetje stof)

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

9 seizoenen, op 59 dvd's met een gemiddelde van 4 aflevering per disc of een twintigtal per box. In totaal 200 afleveringen + 1 pilotaflevering + 1 film tussen seizoen 5 en 6. Een episode guide vind je hier: http://redwolf.com.au/xfiles/

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Mmm, behoorlijk veel. Ik wil deze serie namelijk eens zien, maar heb nog nooit 1 ep gekeken...

Bedankt trouwens!

aryan

• 986 berichten
  • 1752 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mmm, behoorlijk veel. Ik wil deze serie namelijk eens zien, maar heb nog nooit 1 ep gekeken...

Bedankt trouwens!

koop gewoon seizoen 1, ik denk dat je na 3 of 4 afleveringen al kunt zien of je de serie leuk gaat vinden of niet. Het is best wel een oude serie (seizoen 1 is van 1993) dus qua special effects hoef je van de eerste seizoenen niet veel te verwachten, maar het verhaal daar in tegen is van een hoog niveau.

En er zit ook echt 1 groot verhaal dat 9 seizoenen door gaat, dus als je de serie leuk gaat vinden, dan kan je alvast beginnen met sparen

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ja gewoon kopen. Als je een beetje van het paranormale en van pseudowetenschap houdt, is de X-files zeker je ding. Daarenboven bevat deze serie superboeiende personages.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het is toch meer een thriller serie met paranormale en buitenaardse zaken?

Dat soort dingen vind ik altijd reuze interessant.

aryan

• 986 berichten
  • 1752 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het is toch meer een thriller serie met paranormale en buitenaardse zaken?

Dat soort dingen vind ik altijd reuze interessant.

Het is eigenlijk van alles wat, maar vooral inderdaad een soort thriller over paranormale en buitenaardse zaken. Maar wat vooral de serie ook erg sterk maakt is Fox Mulder die samen met Dana Scully vaak voor grappige quotes en situaties zorgt.

gewoon enkele random quotes:

Mulder: Do you know where she is?

Scully: In a mental institution.

Mulder: I'd go with you, but I'm afraid they'd lock me up.

Scully: Me too.

Krycek: You must be losing it, Mulder. I can beat you with one hand.

Mulder: Is that how you like to beat yourself?

Krycek cocks gun

Mulder: If those were my last words, I can do better.

maar tegelijk is het ook een serieuze serie en zeer spannend.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.