• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.495 stemmen

Anime-series

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Bleach vind ik ook erg cool maar door zijn enorme hoeveelheid episodes (hoeveel inmiddels?) ben ik meerdere malen de draad kwijtgeraakt en niet meer opgepakt. Door de fillers af en toe ook mijn interesse verloren. Heb denk ik gezien tot 180 of zo.

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Elfen Lied is afgelopen, supersterke serie met fantastische momenten. 4.5*

En de volgende serie wordt Serial Experiments Lain

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

misterwhite schreef:

Elfen Lied is afgelopen, supersterke serie met fantastische momenten. 4.5*

Kijk zo hoor ik het graag! Ik ga het binnenkort ook maar weer eens kijken, wel weer zin in. Maar dan doe ik 't het liefst bij mijn vriend, die heeft de juiste spullen ervoor staan qua beeld en geluid. Dat maakt het natuurlijk nog intenser en mooier om naar te kijken, dus ik moet hem nog een keer overhalen

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Iemand tips voor een rustige, gezellige en vermakelijke animeserie? In Summer Wars, Totoro e.d. zaten veel rustige, huiselijke stukken met een zomers sfeertje, dat vond ik erg leuk.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

One Piece is wel erg leuk en gezellig.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

goongumpa schreef:

Iemand tips voor een rustige, gezellige en vermakelijke animeserie? In Summer Wars, Totoro e.d. zaten veel rustige, huiselijke stukken met een zomers sfeertje, dat vond ik erg leuk.

Windy Tales. Die voldoet er echt helemaal aan!

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ergo Proxy is een gelauwerde cyberpunk serie (zelf geen fan van), Texhnolyze ook. Die laatste is echt wel de moeite. En Lain uiteraard. Boogiepop Phantom ook niet te missen.

Boogiepop Phantom is zeer zeker een goede keuze.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Black Math schreef:

(quote)

Windy Tales. Die voldoet er echt helemaal aan!

Absoluut! Heerlijke lenteserie.

Yokohama Kaidashi Kikou (en opvolger - staat ook op MM) is ook geen verkeerde keuze, bij Hanada Shonen-Shi kreeg ik eenzelfde gevoel, maar daar moet de humor je wel liggen.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

Die moet ik ook nog steeds zien, ik ga er nu eens echt achteraan. Bedankt!

@ goongumpa

Wat misschien ook wel iets is, zijn de Aria series. Is overigens wel erg traag en richt zich ook wel een beetje op de mannelijke kijker aangezien de personages bijna allemaal vrouw zijn, maar er heerst zeker een luchtig sfeertje gedurende de series en van echte fan service is er nu ook weer niet echt sprake. Je moet wel tegen irritante katten kunnen.

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

dominion schreef:

One Piece is wel erg leuk en gezellig.

Vooral Impel Down

groente12

• 315 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Absoluut! Heerlijke lenteserie.

Yokohama Kaidashi Kikou (en opvolger - staat ook op MM) is ook geen verkeerde keuze, bij Hanada Shonen-Shi kreeg ik eenzelfde gevoel, maar daar moet de humor je wel liggen.

En dan gewoon de manga lezen die is echt werkelijk schitterend. Wist niet eens dat er een anime van is misschien ga ik het straks nog kijken.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Bedankt voor de tips. (:

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Vreemd nieuws op anime gebied. Er komt een reboot van de 80's serie Thundercats. Opzich cool, ik heb de herhalingen als kind ook best veel gezien. Vreemder is dat de animatie/art direction afdeling voor deze reboot in handen is van Studio 4 c. Nu maken die wel vaker commerciëlere uitstapjes, maartoch.

Thunder Thursdays: ThunderCats Gets (Anime)ted! - TV Preview at IGN - uk.tv.ign.com

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Commerciële uitstapjes? Alles wat ze maken is commercieel. Wel benieuwd hoe die reboot gaat uitpakken.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

huh? Ik weet niet zo goed wat je daarmee bedoeld. In zekere zin is elk project natuurlijk commercieel ingesteld, maar projecten als Memories, Mindgame, Genius Party (Beyond) en ook Tekkonkinkreet hebben meer oog voor artistieke vrijheid, dan het toegankelijk en hapklaar aanbieden van een verhaal. Zo bedoelde ik het meer.

De studio doet ook niet aan massa productie als Bleach ofzo.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Bij Film > Genres en landen > Anime:

Ben nooit echt van de anime series geweest, maar ben net even begonnen aan Deadman Wonderland en dat is wel echt heel vet!

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Trailer ziet er goed uit, al is het verder niet echt mijn soort tekenstijl, en het lijkt me behoorlijk gewelddadig maar toch, gaat op de lijst

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Kijk zelf heel erg uit naar deze anime serie:

Beetje in de trant van Black Swan. Wel weer heel anders dan wat er hierboven geplaatst word, maar dit is dan ook meer 'mijn stijl'

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Voor mij blijft DBZ geweldig. Daarnaast heb ik heel wat afleveringen van Pokémon en Digimon gezien, ook geweldige series. Maar wat ik het meest stoerste vond was duidelijk Dragonball Z.

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

Die stijl is een beetje te kiddy voor mij, zou mezelf niet serieus kunnen nemen als ik daarnaar zou kijken eerlijk gezegd.

Geef mij maar Cowboy Bebop, Evangelion of Ghost in the Shell

die titels benaderen de term 'kunst' al wat meer imo.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben voor de moment weer helemaal verslingerd aan Naruto. Ooit tot ergens aflevering 30 ofzo van de Shippuuden geraakt maar dan om een onduidelijke reden gestopt maar sinds kort terug opnieuw begonnen. De fillers zijn waardeloos maar het eerste gedeelte met het Chuunin examen en het plot rond Sasuke zit toch nog altijd uitstekend in elkaar.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ben op het moment weer into animé. Een paar dagen geleden in één ruk het erg toffe Highschool of the Dead gezien. En ben nu bezig met de nieuwe horror/mystery animé Another dat sinds januari draait. Ben bij episode 5 en veel meer dan een spookmeisjesverhaal is het nog niet, al zijn er nu ook wat Final Destination-invloeden te bespeuren. Spannend, mysterieus en verzorgd is het echter wel.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Ga beginnen met Neon Genesis Evangelion! Me eerste echte anime serie buiten Avatar om en stuk of 10-15 anime films(Ghibli etc en nog wat spul).

Is dit een beetje te doen om er in te stappen.

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

-fal schreef:

Nana gezien. Vraag me niet waarom ik me daar doorheen geworsteld heb. Ergens laat in de 30 wordt het even interessant als alle personages de weg kwijt zijn, maar dat potentieel wordt naar het einde toe weer teniet gedaan.

Je weet dat de manga (en dus ook de anime) op hiatus staat? Hij is dus nog niet geeindigd

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Er worden geen anime series meer gekeken op MovieMeter?

Anyway, ik ga zelf na een jaar tijd maar weer eens beginnen. School Days was de laatste serie die ik keek voor ik stopte. Best een geinige serie, mooie contrast tussen de laatste gruwelijke aflevering en de overige zoetsappige afleveringen.

Gisteren begonnen met Highschool of the Dead. Zombies, bloederig geweld en rondborstige studentes. Prima vermaak zeg ik.

JustMike

• 3218 berichten
  • 751 stemmen

Een van de anime's die ik geweldig vond was Sword Art Online. Aanrader als je die nog niet gezien hebt

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Zelf laatst 'Berserk' bekeken. Na de films was ik daar wel nieuwsgierig naar geworden. Erg low budget allemaal. Voor sommige grote gevecht scenes worden zelfs stills gebruikt. Toch heb ik er erg van genoten en vind ik het beter dan de films. Ben nu bezig met de Manga en die is nog veel beter.

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

Shingeki no Kyojin is ook zeer leuk tot zover, en Naruto en Bleach, die beiden aan het afronden lijken te zijn, zijn op het moment ook zeer goed

wat ook een aanrader is is RahXephon

en Kyoukaisen-jou no Horaizon natuurlijk

korenbloem02

• 708 berichten
  • 1781 stemmen

Goto schreef:

Zelf laatst 'Berserk' bekeken. Na de films was ik daar wel nieuwsgierig naar geworden. Erg low budget allemaal. Voor sommige grote gevecht scenes worden zelfs stills gebruikt. Toch heb ik er erg van genoten en vind ik het beter dan de films. Ben nu bezig met de Manga en die is nog veel beter.

Ik ben al een aantal jaar een trouwe volger van Berserk. Vond de tv-anime verschrikkelijk, (ben gelukkig begonnen met de manga). Maar wanneer je de manga is artistiek gezien van een ongeëvenaard niveau. Miura (mangka), citeert regelmatig werk van oude laat middeleeuwse europese meesters, zoals: Jheronimus Bosch. Echter is er een groot probleem, hij gaat het nooit af krijgen. De man is al vanaf 1990 bezig en er zijn 'nog maar' 333 'chapters' met gemiddeld 17 paginas per chapter. Miura had een paar jaar terug een sabbatical van 2 jaar om gitaar hero te spelen, dit soort dingen.

De kracht van Berserk is echt dat hij de tijd neemt om het te maken, maar op een gegeven moment verlies je je interesse en band met het verhaal.

Maar super dat je de manga gaat lezen!

YAH87

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Ben zelf geen groot anime kijker. In mijn jeugd had ik slechts Samurai Pizza Cats en Doraemon gekeken en daarna een hele tijd niets. Tot enkele maanden terug een maat van me Death Note aanraadde en waarop ik het volgende stukje over schreef:

Death Note (2006 - 2007)
De pientere middelbare scholier Light Yagami vind op een dag een mysterieus zwart notitieboekje genaamd Death Note. Het boekje beweert dat wanneer je de naam van een betreffende persoon hierin schrijft, die persoon zal komen te sterven. Al gauw merkt Light dat het boekje menens is en wil met de Death Note een betere wereld creëren door criminelen te vermoorden. Light krijgt de naam Kira door het publiek toegedicht vanwege de moorden waarop de politie, met behulp van de beste detective ter wereld genaamd “L”, jacht maakt op de beruchte Kira en proberen zijn ware identiteit te achterhalen.

Manga
De populaire Death Note serie werd in 2003 voor het eerst uitgebracht als een manga; stripboeken uit Japan die gekenmerkt wordt door een eigen stijl. Death Note werd positief ontvangen door critici als fans van het medium getuigen de miljoenen exemplaren die verkocht werden. Vanwege het succes volgde al rap het idee om Death Note in andere vormen aan te bieden. Zodoende volgde in 2006 een gelijknamige animatieserie en een drietal life action films gespreid gedurende 2006 en 2008. Omdat de serie in de Verenigde Staten geliefd is wordt er zelfs gedacht aan een Amerikaanse life action film. Warner heeft de rechten op Death Note en niemand minder dan Shane Black (onder andere verantwoordelijk voor de jongste Iron Man-film) werkt aan de film.

(afbeelding)

Light Yagami
De anime serie Death Note telt 37 afleveringen en bevat een intrigerende plot; hoe gaat iemand met een macht om die je in staat stelt om vrij eenvoudig en anoniem te moorden. Het is knap van de makers van de serie hoe de ontwikkeling van de hoofdpersoon, Light Yagami, gedurende deze tijdsspanne tot stand komt en veranderd van wereldverbeteraar tot God himself. Hiervoor wordt de tijdgenomen en wordt de spanning in een ruime meerderheid van de aflevering goed vastgehouden door de vele twists en turns. Met name het kat en muis spel tussen Light en L is boeiend om te volgen waarin zij elkaar steeds proberen af te troeven en de ander een stap voor te zijn. Ook de secundaire personages zijn interessant en leuk om te volgen; van de appel etende Shinigami Ryuk tot aan de klungelige agent Matsuda, die de serie enigszins luchtig houden en voor de komische momenten zorgen. Verder ziet Death Note er uiterst fraai uit, met oog voor details, die ondersteund wordt door een prima soundtrack.

Death Note: Interessante, bovennatuurlijke serie met boeiende personages en intrigerende plot.

PS.
Light Yagami’s achternaam achterstevoren?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.