- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Anime-series
Anime-series
LauraPalmer
-
- 276 berichten
- 617 stemmen
Ik heb gister FLCL gezien!! Dat is echt de allergaafste anime die ik ooit heb gezien!! De tekenstijl is echt super, heel anders dan de doorsnee anime. Hij gaat echt razendsnel en nou ja je moet het echt zien gewoon!! Hier alvast een mooi plaatje uit de serie.
LauraPalmer
-
- 276 berichten
- 617 stemmen
ja oeps beetje groot, maar wel mooi!
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Heb wel een beetje een idee van FLCL (niet heel veel dus), maar wat ik tot nu toe ervan gezien heb spreekt het me niet echt aan. Ik kijk liever series zoals cowboy bebop, trigun, ranma 1/2 en hellsing.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Het coole van FLCL is dat er in razend tempo zo'n diversiteit aan stijlen de revu passeert....
Bovendien is het sublieme tekenwerk van de mensen achter Neon Genesis...
bennie jolink
-
- 391 berichten
- 2408 stemmen
de meeste anime komen uit 1980 of zien eruit alsof ze uit 1980 komen. zelfs de film van cowboy bebop ziet er niet uit (en het verhaal is vet boring). eigenlijk vind ik de meeste anime series geen klap aan omdat het zulke cliche verhalen zijn. na FLCL kan je eigenlijk nergens anders meer naar kijken zonder te denken: 'jemig wat een suffe bedoening, ik kan net zo goed de nieuwe abswing gaan bewonderen op tellsell'
Elise
-
- 28 berichten
- 140 stemmen
Zijn er nog mensen naar anime convention (21 t/m 23-02) geweest? Of zijn er hier geen otaku's? Digi Charat, Pita Ten (ik kan nog uren doorgaan)zijn echt zo leuk!
Kijken er ook mensen naar Hamtaro? Dat wordt tegenwoordig op fox uitgezonden ('s ochtends)
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Ik ben vorig jaar geweest- in Veldhoven geloof ik ...
Dat was toen wel zo kneuterig dat ik besloot dit jaar maar niet te gaan ( en geld-schaarste speelde ook wel een beetje mee).
Er werd wel erg weinig informatie verschaft over de films die vertoond gingen worden - veel Japanse titels zonder enige beschrijving.
Metropolis werd in een zaaltje ge-beamed maar van een video of een beroerde dvd - ook was hij niet ondertiteld (en dus alleen japans gesproken).
Bij aankomst bleek dat de echt interressante titels alleen bekeken konden worden als je een passe-partout had -wat inhield dat je een kamer had moeten boeken in hetzelfde complex...dus dat was niet echt bevredigend allemaal..
Was het dit jaar wat beter geregeld?
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Heeft iemand de dvd's van de Cowboy Bebop serie ook al? Zo ja, is het de moeite waard om te kopen?
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik heb de DVD's nog niet gezien maar de serie op zich is wel de moeite waard om te kopen.
Natuurlijk moet je de DVD's niet bij FRS kopen want daar zijn ze gruwelijk duur.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Ik heb de DVD's nog niet gezien maar de serie op zich is wel de moeite waard om te kopen.
Natuurlijk moet je de DVD's niet bij FRS kopen want daar zijn ze gruwelijk duur.
jeroentje
-
- 162 berichten
- 3062 stemmen
gewoon Ebay opduiken en DVD's in Japan of Hongkong of zo bestellen. Doe ik ook, gaat altijd goed en als je een beetje zoekt dan kom je gewoon originele tegen (In hong kong hebben ze nogal de vervelende gewoonte om je illegale DVD's aan te smeren....)
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Ik heb de FLCL aflevering 1 ook gezien, en ik moet zeggen dat ik het niet fantastisch vind... ik heb net als Padd0 ook liever animes als Cowboy Bebop, Hellsing, Inu Yasha enz.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Mijn favoriete anime-series:
- Hellsing
- Cowboy Bebop
- Ranma 1/2
- Trigun
- Inu Yasha
- Serial Experiments Lain
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2891 stemmen
Inu Yasha? Dat komt me bekend voor. Ik geloof dat mijn favoriete Japanse band Do As Infinity daar muziek (o.a. Tsubasa no Keikaku) voor heeft gemaakt. Kan dat kloppen? En is de serie echt de moeite waard?
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Inu Yasha? Dat komt me bekend voor. Ik geloof dat mijn favoriete Japanse band Do As Infinity daar muziek (o.a. Tsubasa no Keikaku) voor heeft gemaakt. Kan dat kloppen? En is de serie echt de moeite waard?
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Inu Yasha? Dat komt me bekend voor. Ik geloof dat mijn favoriete Japanse band Do As Infinity daar muziek (o.a. Tsubasa no Keikaku) voor heeft gemaakt. Kan dat kloppen?
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2891 stemmen
Wow cool, thanx. Shinjitsu no Shi is één van hun beste nummers. Ik moet dus maar snel een aflevering downen om die track "in context" te beluisteren
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Wow cool, thanx. Shinjitsu no Shi is één van hun beste nummers. Ik moet dus maar snel een aflevering downen om die track "in context" te beluisteren
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik ben nu op moment vooral nieuwe series aan het kijken, de oude schieten er nu een beetje tussendoor.
Als ik een top 3 op dit moment zou moeten maken dan zou hij er zo uitzien:
1. Cowboy Bebop (onbetwist natuurlijk)
2. Rurouni Kenshin (vooral de kyoto arc is fantastisch)
3. Serial Experiment Lain (zó weird gewoon niet samen te vatten deze serie)
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Cowboy Bebop is inderdaad erg stoer, vooral de muziek
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Idd die muziek die is gewoonweg meesterlijk! Ik zou alleen al vanwege de muziek iedereen aan raden de serie te kijken.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Ik ben nu op moment vooral nieuwe series aan het kijken, de oude schieten er nu een beetje tussendoor.
Als ik een top 3 op dit moment zou moeten maken dan zou hij er zo uitzien:
1. Cowboy Bebop (onbetwist natuurlijk)
2. Rurouni Kenshin (vooral de kyoto arc is fantastisch)
3. Serial Experiment Lain (zó weird gewoon niet samen te vatten deze serie)
T.O.
-
- 2206 berichten
- 2462 stemmen
Ben wel geïnteresseerd in die muziek van Cowboy Bebop. Wat voor een soort muziek is het eigenlijk, ik ken nl. alleen een remix en die is wel cool.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ben wel geïnteresseerd in die muziek van Cowboy Bebop. Wat voor een soort muziek is het eigenlijk, ik ken nl. alleen een remix en die is wel cool.
Dat verschilt een beetje per aflevering maar over het algemeen is het voornamelijk Jazz/Rock/Blues.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Trouwens killalot welke seizoenen heb jij van Ranma gezien, ik heb alleen seizoen 1 gezien en die vond ik wel leuk.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Een paar leuke nieuwe series:
Wolf's Rain
Naruto
Scrapped Princess
Last Exile
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Trouwens killalot welke seizoenen heb jij van Ranma gezien, ik heb alleen seizoen 1 gezien en die vond ik wel leuk.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik heb alle aflevering nu gezien (die er tot nu toe zijn dan ). Ik vind het een hele goede serie alleen is het jammer dat ze bij aflevering 15/16 al aan het flashbacken geraken.