• 12.163 nieuwsartikelen
  • 165.379 films
  • 10.671 series
  • 30.840 seizoenen
  • 622.705 acteurs
  • 194.842 gebruikers
  • 9.092.222 stemmen

Welke series kijk jij?

zoeken in:

TornadoEF5

• 5574 berichten
  • 1545 stemmen

tv series to watch

25 series die ik graag wil zien. Ben begonnen met Avatar: The Last Airbender omdat ik die nooit in zijn geheel heb uitgekeken en wel leuk / goed vond indertijd, met een leuk concept. 4 afleveringen gezien, het mag alleen wel iets volwassener en serieuzer voor mij.

AC1

• 5769 berichten
  • 903 stemmen

Damnation op Netflix. Middelmatige serie met middelmatige acteurs. Toch uitgezien.

Godless op Netflix. Eerste twee afleveringen waren heel goed. Daarna werd het wat uitgetrokken om genoeg afleveringen te hebben. Leuk om Jeff Daniels eens de slechterik te zien spelen. Hij was diegene die deze miniserie boeiend hield.

pacohen

• 67 berichten
  • 179 stemmen

Veel moois om naar uit te zien:

Laatste seizoen van Better call Saul

Volgende seizoenen van Beforeigners , Ozark en Ratched

Nieuwe mini series: Once upon a time in Iraq, hartverscheurende reconstructie van de oorlog in Irak en de opkomst van de IS.

Breaking the silence, indrukwekkende documentaire.

Momenteel bezig met It's a Sin, geweldig geacteerd, levensecht. Speelt zich af in de jaren 80 toen de wereld opgeschrikt werd door de dodelijke ziekte Aids

Xeeno

• 170 berichten
  • 165 stemmen

The Lost Pirate Kingdom, een beetje in de stijl van Age of Samurai: Battle for Japan, maar dan ietsje minder boeiend en veel green screen. Vind de stijl van deze twee documentaires wel erg leuk gedaan op zich. Het zijn grotendeels eigenlijk films met acteurs waar historici overheen praten ter verduidelijking. Hoop dat ze nog meer van dit soort (korte) documentaires maken.

TornadoEF5

• 5574 berichten
  • 1545 stemmen

Ja, van die series bekijken is ook niet veel in huis gekomen.

Vikings, echt een heel leuk eerste seizoen en dan gaat het toch wel steil bergaf.

Euphoria, ik denk niet dat ik ooit naar zoiets heb uitgekeken en dan zo ontgoocheld was na vier afleveringen, en dat ik het gewoon niet meer kon opbrengen om verder te kijken omdat ik het echt zo saai vond (of weet ik veel wat het probleem was). Maar het boeit me gewoon niet. Zelfde gevoel bij als 13 Reasons Why. Veel hype om drie keer niets.

Avatar: The Last Airbender: op zich heel wat leuke afleveringen maar ook heel veel opvulsel, te repetitief en ook te kinderachtig (ja de doelgroep is natuurlijk ook wel niet ik denk ik.). Dan vind ik de latere seizoenen van Ben 10 leuker doordat het toch wel voor een oudere doelgroep is en een opvallend donkere toon inneemt (al is het misschien qua verhaal niet super, maar dat stoorde me minder). Bij avatar vind ik ook het universum wat te kaaltjes (maar vier stammen waarvan 1 morsdood is, dan is pokémon met achthonderden pokémon toch wel wat gevarieerder. Maar daar is de serie zo voorspelbaar, safe en vooral super repetitief en vervelend. Een pokémonserie voor volwassen en die eens iets meer durft, dat zou wat zijn (denk ik).

Daardoor - zeker omdat ik van gewoonte niet veel series meer bekijk - kijk ik nu gewoon niets meer. Misschien dat ik later nog wel eens iets probeer, maar nu boeit me het gewoon niet voldoende series bekijken, ondanks dat het wel gemakkelijker is dan een film bekijken, omdat je na een paar afleveringen wel groeit in de serie en de personages begint te kennen (al had ik dat niet met Euphoria). Maar het niveau is vaak niet consistent en dat stoort. En bovendien is het allemaal vrij repetitief.

Ik weet het zo niet. Ik vind mijn ding er niet echt in meer. Vroeger haalde ik er meer genot uit. Nu toch het idee dat ik "opnieuw moet leren series kijken". Bij film heb ik ook wel het gevoel dat ik moeite doen om het een kans te geven, maar daar haal ik wel in de meerderheid van de gevallen wel het genot en de voldoening uit (een grotere inspanning voor een veel grotere return), maar bij series is dat vrij moeilijk.

En er is gewoon altijd een 'maar' bij een serie. En ja. Het is jammer. Het totaalplaatje valt nooit goed, tenzij bij The End of the F**cking World.

Don Homer

• 510 berichten
  • 1297 stemmen

Twin peaks en the Simpsons blijf ik kijken. Op hun eigen manier erg diepgaande series met meerdere lagen en een overvloed aan mooie vondsten.

Daarnaast ben ik gisteren begonnen aan prisoners (1967). Kijkt lekker weg.

pacohen

• 67 berichten
  • 179 stemmen

The White Lotus al gezien?

Voor mij de serie van het jaar, helaas maar 6 episodes.

Niet voor iedereen denk ik, maar probeer het eens!

En voor de liefhebbers: een goede beoordeling geven op IMDB, Mike White verdient het!!

Naar ik vernomen heb, een volgend seizoen is in de maak, kan niet wachten.

Hooguit 1 of 2 keer per jaar komt er een pareltje voorbij.

TornadoEF5

• 5574 berichten
  • 1545 stemmen

In tussentijd toch eindelijk eens een serie eens uitgekeken. Meteen eigenlijk 2. Avatar: The Last Airbender en Squid Game. Alien Worlds heb ik ook een stem op kunnen uitbrengen. Dat zijn de enige series die ik tot dusver dit jaar heb gezien. Ik hoop Vikings nog uit te kijken dit jaar (gisteren met seizoen 4 geeindigd) en Black Mirror idem dito (momenteel s2e4 waar ik nu ben, maar dat zijn losstaande afleveringen)

Wat ik daarna graag wil zien, gezien ik voorlopig nog altijd klant ben van Netflix, zullen dat meer Netflix-series zijn, dus prioritiet op Netflix zijn:

- Followers

- Alice in Borderland

- When They See Us

- Do You Like Brahms?

- Breaking Bad

- La casa de Papel

- The Big Bang Theory opnieuw (zit wel al midden seizoen 3 ook)

- The End of the F**cking World

- Narcos

- mss The Midnight Gospel

- mss The Last Kingdom of andere series die wellicht nog bezig zijn.

De rest maakt niet zoveel uit voor mij, maar misschien dat ik per toeval op een stoot.

John Milton wou je even taggen.

Daarna zou ik dan weer overstappen op iets anders, al kan ik het ook evt. behouden als er geen goed alternatief is. HBO zou ik pindakazen, helaas. Tenzij HBO toch met een streamplatform naar hier komt, maar I doubt it. Telenet steun ik niet, zeker niet voor die prijs, hoewel Netflix hun prijsstijgingen in vgl met hun aanbod ook niet echt te rechtvaardigen zijn.

Disney+ interesseert me niet. Enige dat ik wil zien is Sons of Anarchy (en als ze Mayans hebben ook). Maar dat zou ik dan pindakazen wanneer ik klaar ben met wat ik wil zien op Netflix, tenzij het tegen dan elders ook te zien is.

Naast Sons of Anarchy, belangrijk om ook Twin Peaks en Game of Thrones eens te zien. Ik zou misschien nog eens Euphoria een poging kunnen geven. En The Wire zou ik ook wel een kans kunnen geven, net zoals Rome, Mad Men en dat type series, maar dat is nu niet echt priori. Band of Brothers zou ik ook eens willen zien, helpt dat het vrij kort voor een serie is natuurlijk. En misschien dat Black Sails ook wel tof is.

Maar volgend jaar wil ik hoofdzakelijk de series op Netflix zien die ik wil zien en ik denk wel dat ik daar een jaartje zoet mee zal zijn. Momenteel staan er ook een 70-tal films die ik wil zien, ook die wil ik graag zien. Maar ik moet wel regelmatig verwijderalarm in de gaten houden, ook al weet ik dat netflix originals niet zullen verdwijnen. Maar waar het netflixlogo niet bijstaat probeer ik sneller te zien, omdat die kunnen verdwijnen.

Sinds ik Netflix heb kijk ik gemiddeld 1 serie per maand. Uiteraard is de ene serie (zoals Vikings) een stuk langer dan de andere (bvb. een miniserie), dus voor Vikings heb ik langer nodig dan een maand. Een serie zoals Squid Game heb ik op minder dan 24 uur tijd helemaal gezien. En zo een type series probeer ik ook wel te bingewatchen (of de intent nu toch), tenzij als dan blijkt dat de serie er zich niet voor leent.

Andy1

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ja, persoonlijk, Ik hou van het kijken naar verschillende TV-series op die site, want er is een grote selectie van alles, maar het is echter een zeer ongelegen zoekopdracht, dus ik geef de voorkeur om te zoeken komedie op Netflix op Flixboss, omdat het veel handiger is om daar iets goeds te vinden. Ik denk het wel.

Brix

• 19369 berichten
  • 4793 stemmen

"Speakerine", via TV5Monde

Goed verhaal, sterk acteerwerk en schitterende sfeervolle vormgeving.

Speakerine (TV Series 2018) - IMDb

Rotterdam@1

• 726 berichten
  • 337 stemmen

Vanavond ga ik kijken: Trom, Deense nieuwe serie, die zich ook o.a. op de Farøereilanden afspeelt. Ha, volgende zomer varen we er naar toe en langs op weg naar IJsland, dat is de planning, we zijn toch in de buurt, net als Shetlandeilanden.

Dus ik ga kijken naar deze serie vanwege het landschap, de weidse natuur.

Gaat over een man, wiens dochter -milieuactiviste- zich meldt, hij wist niet dat hij een dochter had. Vrouw raakt vermist en hij gaat er achteraan. Deense serie Canvas 20.40 uur, dubbele aflevering.

TwilightFAN

• 30 berichten
  • 10 stemmen

Diario de un Gigolo is een aanrader wat een geweldige serie is dat

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.