menu

Overig / Televisie / Welke series kijk jij?

zoeken in:
Undercover gezien, ging erg skeptisch in. Heeft mij toch wel verbaasd, naar het einde toe werd het serieus spannend. Goed acteerwerk van Tom Waes, Raymond Thiry en Rubén Ochandiano, prima acteerwerk van Elise Schaap en Frank Lammers. Anna Drijver viel tussen de sterke cast te veel op, helaas niet op een positieve manier.

Arri schreef:
Undercover gezien, ging erg skeptisch in. Heeft mij toch wel verbaasd, naar het einde toe werd het serieus spannend. Goed acteerwerk van Tom Waes, Raymond Thiry en Rubén Ochandiano, prima acteerwerk van Elise Schaap en Frank Lammers. Anna Drijver viel tussen de sterke cast te veel op, helaas niet op een positieve manier.

Klopt, maar, wat ik tegen vond vallen was het iq van de hoofdpersoon. Sorry hoor, maar zo achterlijk zijn die topcriminelen nou ook weer niet. Sterker nog, juist om zo ver te komen moeten ze erg slim / gerafineerd zijn!
Daarom, dacht ik heel even bij de scène op de trouwerij, bijna op het einde, dat ze de politie hadden ontlopen! En dát zou een briljant einde zijn geweest, als ze de politie op een vals spoor hadden gezet!

Arri schreef:

Poging gewaagd, maar ben snel afgehaakt. Wordt wel goed beoordeeld dus zal wel een beetje aan de Nederlandse taal liggen wat mij betreft, komt altijd zo nuchter en gespeeld over.

Begonnen aan The Boys, erg leuk!

AC1
Mindhunter S2, episode 1 (op Netflix).

Stillistisch gezien zou dit een 'sidequel' van Mad Men kunnen zijn. En dat is één van mijn 'all time favourites'.

Euphoria (HBO)

Een teen drama, maar toch anders en net iets meer. Het is dan ook HBO. Erg hard en rauw maar met oh zoveel audiovisuele flair en overtuiging gebracht. Echt prachtig wat de camera en belichting in combinatie met de soundtrack soms doen. En Zendaya... dat had ik niet van haar verwacht, maar wat een ontdekking!

Net Aflevering 4 gezien. Best indrukwekkend zeg!

AC1
Oei, begint HBO zich nu te richten naar tieners?

Elineloves schreef:
Begonnen aan The Boys, erg leuk!

Yup. Jammer dat ze het soms tóch nog net te luchtig of lollig maken. Die scène in het vliegtuig was meer mijn cup of tea. En Frenchie hè, geweldig personage.

AC1 schreef:
Oei, begint HBO zich nu te richten naar tieners?
valt wel mee volgens mij, wat ik hoor is het vrij rauw; full frontal male nudity en besprekingen hoe je goede dickpics maakt, en dat soort minder subtiele zaken. Iig niet tienerachtig op de 90210 manier schijnbaar. Staat bij mij wel op de watchlist.

Het is inderdaad wel harde R en niet een PG13, wat je hiervan misschien zou verwachten. Wat ik er ook leuk aan vind, is dat het een groot cliché in dit genre vermijdt, namelijk de rol van het transgender meisje. Ze IS gewoon een transgender en wordt er niet mee geconfronteerd, alsof iedereen het in de maatschappij heeft aanvaard. Er wordt helemaal geen dramatisch plot rond haar geaardheid geschreven (so far dan toch) en toont daarmee een heel andere kant van een trans personage. En zo zijn er nog enkele dingen waar het cliché gelukkig net wordt vermeden. Maar allesinds verfrissend om dit eens in een teen drama te zien.

Maar ik geniet hier vooral echt van de regie, camerawerk, montage, soundtrack.. erg fijn gedaan. De hele kermis scene in aflevering 4 sprong er echt uit.

606
Mindhunter seizoen 1

Ik ben eindelijk toch maar eens aan La Casa de Papel begonnen op Netflix. Flink deel op weg in S1, leuk vertier.

Nicholas schreef:
(quote)

Yup. Jammer dat ze het soms tóch nog net te luchtig of lollig maken. Die scène in het vliegtuig was meer mijn cup of tea. En Frenchie hè, geweldig personage.

Frenchie is awesome! By far my fav. Snap wel wat je bedoelt ja, mag iets meer een scherp randje hier en daar.

Ben nu bezig met game of thrones wat een vette serie is dat .

Bij De Site > Algemeen > TvMeter.nl:

Ben ik nou de enige die vis a vis helemaal niets aan vind? Een stel vrouwen in een gevangenis, met dezelfde cliché verhalen en slecht acteerwerk. Er zou een studie moeten plaats vinden waarom sommige dit zo goed vinden, het enige wat ik eruit ophaal zijn het vooral jonge vrouwen die de serie geweldig vinden. Als je dat al spannend vind ...

Ben momenteel weer een seizoen
x-files aan het kijken seizoen 1

Wellicht is Succession al genoemd. Tweede seizoen schijnt geweldig te zijn volgens de Volkskrant, ben benieuwd

AC1
The Boys: Beter dan Jessica Jones & Co

The Spy: Niks bijzonder maar kijkt makkelijk weg.

Mindhunter S2: Toch wel het beste schrijfwerk van dit jaar. Onderkoelde regie is ook heel passend.

The I-land moet ook heel aardig zijn, zal er deze week aan beginnen.

Better than us - Hele redelijke serie. Black Sails is niet populair maar die serie vind ik zeer de moeite waard.

Heb een hele stapel series waar ik niet doorheen kom, niveautje niks:
Farina - moet ik nog wat verder kijken maar niet geweldig. Ook niet enorm slecht maar weet mij niet te boeien.
Yankee - totaal ongeloofwaardig en nep. Niveautje 0.
Designated Survivor - zelfde als hierboven. Opmerkelijke plottwists en veel maar dan ook veel te simplistisch.
Vivir sin permiso - net als Farina, misschien is het de cultuur maar het weet me maar niet te boeien...
bloodline - Word toch wel geroemd maar weet mij niet echt te pakken.

Wel de moeite waard:
Bad blood - vooral seizoen 2! Vond eerste afleveringen van S1 niet geweldig.
Charité at war - aanrader!!
Kingdom - jammer zo weinig afleveringen S1!

State of the Union.
10 aflevering van 10 minuten over een stel met relatieproblemen dat zich voor elke therapiesessie in de pub meld. Erg sterk geschreven door Nick Horny, goed geacteerd door Pike en O'Dowd.

Op de helft van de 8 (korte) afleveringen. Een van de beste dingen die ik dit jaar zag. Echt heel goed.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=6uWCNHQgfnc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Hoe kunstenaar Hisko Hulsing, ‘een lulletje uit Amsterdam’, de leiding kreeg over de serie Undone, een megaproject van Amazon

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier een posts heb geplaatst. Ik ben momenteel bezig met de serie Sons of Anarchy en ik ben bij het laatste seizoen. Daarna staan er nog twee serie op mijn lijstje, namelijk de ierse dramaserie Blood en het nieuwe seizoen Peaky Blinders!

Weten jullie nog leuke/goede series? Ik hou van de volgende genres, actie, thriller, misdaad, drama, scandinavie serie, detectives series, leger/oorlog series. Ik hou niet van sciencefiction series, horror series ook niet echt, maar dat vind ik nog te doen.

Ik vond de volgende series echt goed:

24
Band of Brothers
Breaking Bad
Game of Thrones
Homeland
Mindhunter
Oz
The Sopranos
The Fall
The Wire
Bijna alle Scandinavië series

Overigens staan de bovenstaande series in willekeurige volgorde, dit zijn een paar series die ik goed vind, maar er zijn wel meer die ik gezien heb en goed vond! Maar dan hebben jullie enig idee waar ik van hou qua series.

Ik heb ook veel dingen gelezen en gehoord van de series The Handmaid's Tale, dit moet een goede serie zijn, maar ik denk toch dat het wat sciencefiction is!

Nogmaals alle tips zijn welkom, alvast bedankt en nog een fijn weekend!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=cajLoaFl2Zo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Series over tieners en hun beslommeringen kunnen me al behoorlijk lang doorgaan gestolen worden, maar Euphoria is een uitzondering.

Rauw, naar, ingevoeld en woke (oh jee). Ik snap de controverse in Amerika, want het is het is geen easy watch, integendeel. Maar de zoon van Barry Levinson kan wat, en de acteurs spelen de pannen van het dak. Het zijn maar 8 afleveringen, maar JM hield het weer niet droog. Zwak voor Zendaya, maar los daarvan...

Deze komt in de de top drie series 2019.

Ja geweldige serie. Visueel prachtig, soundtrack kan niet beter en inderdaad goed rauw.

Bedankt voor de tip, ziet er inderdaad wel interessant uit (mijn serieseizoen loopt van november tot januari/februari, dus wellicht binnenkort meer).

eRCee schreef:
(mijn serieseizoen loopt van november tot januari/februari, dus wellicht binnenkort meer).

Specifiek. Is dat een bewust iets, of ontstaat dat elk jaar vanzelf (je hebt pas in de winter behoefte om meer naar je tv te kijken?)?

Beetje van beiden. In voorjaar/zomer heb ik meer buitenactiviteiten en volg ik ook nog het wielrennen, dus dan sluit ik series zowel automatisch als bewust af.
Rondom oud en nieuw kijk ik sowieso series, dat is een vaste traditie sinds een paar jaar. Vorig jaar bijvoorbeeld bij toeval Orphan Black meegenomen uit de bieb (wat sindsdien bij mijn favoriete series behoort).

Gast
geplaatst: vandaag om 13:40 uur

geplaatst: vandaag om 13:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.