menu

Overig / Televisie / Stranger Things (Netflix)

zoeken in:
kappeuter (crew)
Makers Netflix-serie Stranger Things aangeklaagd om plagiaat | Bright.nl

Kessler diende dinsdag rechtbankpapieren in voor de zaak tegen de broers Duffer. Hij maakte in 2011 de korte film Montauk. Drie jaar later kwam hij in contact met de gebroeders Duffer en pitchte hij naar eigen zeggen het concept. Volgens de filmmaker zijn de broers vervolgens met zijn idee aan de haal gegaan.

EDIT: Montauk staat inmiddels helaas niet meer op Vimeo

Montauk (2011) - IMDb
The Facts - a timetable history of The Montauk Project

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=aXyju7zFwyE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

'Stranger Things' Season 3 Teaser Reveals New Setting | Hollywood Reporter

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=z7shfJ4meVE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Netflix schreef:
The creators, cast, and casting directors of Stranger Things discuss the magical chemistry of the show's actors, the decision to cast Sean Astin and Paul Reiser in Season 2, and the overall camaraderie on set.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=i2cTlxSBaj4

'In de zomer van 1985 gaat het avontuur verder.'

Dan zal het wel hinten naar release zomer 2019.

kappeuter (crew)
Seizoen 3 te zien vanaf 4 juli!

https://www.youtube.com/watch?v=T8nSpRkuxb8

kappeuter (crew)
Regisseur laat zaak over mogelijk gestolen concept Stranger Things vallen | NU.nl

NU.nl schreef:
Regisseur Charlie Kessler, die eerder beweerde dat de makers van de populaire Netflix-serie Stranger Things het idee voor de serie van hem hebben gestolen, heeft zijn zaak laten vallen.
Het was de bedoeling dat de zaak dinsdag zou aanvangen, maar minder dan twee dagen voor de start heeft Kessler laten weten dat hij ervan afziet. In een verklaring, gepubliceerd door The Hollywood Reporter, laat hij weten dat Stranger Things-makers Matt en Ross Duffer "geheel onafhankelijk de show hebben bedacht".
"Nadat ik de getuigenverklaring van mijn juridisch adviseur heb gehoord, is het me nu duidelijk dat mijn werk niets te maken heeft met het ontstaan van Stranger Things. Als gevolg hiervan heb ik mijn claim teruggetrokken."

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=qEgbL20nzog

Het is zomer in Hawkins, Indiana. Stranger Things 3 gaat op 4 juli in première

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=_8SzroWhsQU

Komt deze serie ooit nog op dvd vraag ik me af?

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=1WtUkKc_Yfw

Stranger Things opent bijzondere experience in Utrecht | RTL Boulevard

Alexander1900 schreef:
Komt deze serie ooit nog op dvd vraag ik me af?

Op VHS is denk ik toepasselijker.

kappeuter (crew)
Seizoen 3 staat nu op Netflix!

P.S.
Netflix schreef:
Vanaf vandaag is de voorheen streng beveiligde Stranger Things experience op Hoog Catharijne in Utrecht gratis toegankelijk voor iedereen. In de experience worden fans meegenomen in het Hawkins Lab, de wereld waar de serie zich afspeelt. Er zijn verschillende scenes uit de serie te bewonderen. De experience is een ode aan de populaire 80s thriller Stranger Things.
De Stranger Things experience in Hoog Catharijne in Utrecht is open tot 14 juli 2019.

Wat een top serie!

Weer heel erg genoten van het afgelopen seizoen. Het lijkt wel alsof ze aan mij hebben gevraagd wat ik leuk vind aan een serie of film en dat ze dat in één serie heb gestopt (referenties naar oude films, vriendschap, sciencefiction, horror, humor). Maar vooral de laatste aflevering van het seizoen vond ik erg goed gedaan. Ik binge niet vaak, maar bij Stranger Things maak ik een uitzondering.

Kom er nu pas achter dat Robin wordt gespeeld door de dochter van Ethan Hawke en Uma Thurman Maya Hawke - IMDb . Leuke nieuwkomer in seizoen 3.

Weer een prima seizoen hoor, alleen iets te veel product placement; naar het schijnt 75 merken?!

Shinobi schreef:
Weer een prima seizoen hoor, alleen iets te veel product placement; naar het schijnt 75 merken?!

Product placement is realistisch. In het echte leven zie je ook overal merken.

Leuk seizoen weer.

NRT
Shinobi schreef:

Is natuurlijk ook deels om nostalgie op te wekken.

kappeuter (crew)
STRANGER THINGS 4: Production Reportedly Starting In October; Late 2020 Premiere Likely - comicbookmovie.com

Comic Book Movie schreef:
According to the reliable Production Weekly, Netflix is prepping for a Stranger Things 4 shoot in October. And if the development process matches the same timeline as previous seasons, the season could come as soon as next October. With Mike and Eleven having discussions about Christmas at the close of the last episode, and the show's newfound tradition of premiering during holidays, Christmas 2020 seems like a safe bet for the Duffer brothers' latest.

Mescaline (moderator)
Seizoen 1 vond ik zeer vermakelijk, tot nu toe enkel aflevering 1 gezien van het 2de seizoen, vond het al gelijk een stuk minder. Officieel wilde de makers maar maximaal 2 seizoenen maken, maar door het grote geld zijn ze het toch maar verder gaan "uitmelken"

kappeuter (crew)
Seizoen 2 vond ik ook minder goed, seizoen 3 is weer erg goed, misschien wel het beste seizoen.

Nu ik de hele serie weer opnieuw kijk (je moet wat met deze hitte he!) vind ik seizoen twee helemaal niet zo veel minder dan het eerste seizoen. Qua sfeer en vertelling eigenlijk vrij consistent.

Ik vind Stranger Things een GEWELDIGE serie!! Zo goed geacteerd. In elk seizoen kan het beest: de Mind Flayer en nu in seizoen 3 de Demogorgon weer iets nieuws:

Seizoen 1: de Shadow Monster kan mensen meenemen naar The Upside Down en daar vermoorden.

Seizoen 2: Het beest kan Will bezitten. En heeft nog een paar beesten die het skelet van een hond hebben bezitten. The Mind Flayer kan soms zien wat Will ziet en Will kan soms voelen wat The Mind Flayer voelt. En dus Will als spion gebruiken om Eleven (de enige die The Mind Flayer aankan te verslaan)

Seizoen 3: The Demogorgon zoals hij word genoemd in seizoen 3, bezit in het 3de seizoen Billy en kan andere mensen bezitten die het beest uit eindelijk laat smelten zodat het beest Groter en sterker word om Eleven te verslaan.

Zijn jouw deze dingen al opgevallen?

• Het beest kan in elk seizoen weer wat anders.
• Elk seizoen heeft het beest een andere naam.
• Elk seizoen speelt zich af in een ander jaar in de 20ste eeuw.
• In elk seizoen is het geheime lab ergens anders.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=qGGc1wGmgbM

WIRED schreef:
If you've ever seen the show Stranger Things, you've probably noticed a movie reference or two. Series creators Ross and Matt Duffer are huge film buffs, and they've used every opportunity they can to reference some of their favorite movies in Stranger Things. Here is their definitive list of (almost) every movie reference in Stranger Things.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=bnBM2Zd54cw

Hemel voor de fans

Ik had wat moeite met seizoen 2, maar seizoen 3 vond ik uitmuntend!!

Ik had er niet zoveel verwachtingen van ivm seizoen 2 en alle hype erom heen. Maar ik vond seizoen 3 écht goed, en de laatste 10/15 minuten waren voor mij echt de kers op de taart! Hoe raar het ook klinkt, maar het hele monster-gebeuren vind ik nog het minst van alles. Maar de vriendschap en hoe het vroeger was, maar dus ook het ouder worden en de veranderingen (ben begin 30, maar lijk wel ouwe l*l zo).

EN NA DE AFTITELING KOMT NOG EEN STUK!!!

kappeuter (crew)
Geen verrassing, maar toch leuk 'nieuws'

https://www.youtube.com/watch?v=GBot5ponu94

Netflix schreef:
Stranger Things, de wereldwijde hitserie, krijgt een vierde seizoen. Ook hebben de makers en showrunners van de serie, The Duffer Brothers, getekend voor een meerjarige film- en serie deal met Netflix.

"The Duffer Brothers fascineren kijkers over de hele wereld met Stranger Things en we zijn heel erg blij dat we onze relatie met hen kunnen versterken met andere film- en serie projecten. Hun verbeeldingskracht en creativiteit is iets waar onze kijkers gek op zijn," zegt Ted Sarandos, Chief Content Officer, Netflix. "We kunnen niet wachten om te zien wat The Duffer Brothers in petto hebben als ze dit keer uit de wereld van The Upside Down stappen.

"Wij zijn zeker heel erg blij dat we onze relatie met Netflix kunnen voortzetten. Ted Sarandos, Cindy Holland, Brian Wright en Matt Thunell namen een groot risico met ons en onze show en dit heeft ons leven voor altijd veranderd. Vanaf onze eerste pitch tot de release van Stranger Things 3: het hele Netflix-team is echt geweldig geweest. Ze hebben ons de steun, begeleiding en creatieve vrijheid gegeven waar we altijd van gedroomd hebben. We kunnen niet wachten om samen nog veel meer verhalen te vertellen en dit begint natuurlijk met een terugreis naar Hawkins!".

(persbericht)

Ook seizoen 3 was weer erg leuk. Paar irritatiepuntjes, veel ongeloofwaardigheden en wat simpel geschreven zaakjes zo tussendoor, maar het past allemaal weer prima in het zeer fijne totaalplaatje. Sfeervol, grappig en meeslepend. Vond het einde ietwat tegenvallen. Ik kon zeer slecht tegen de zgn. ''dood'' van Hopper (die we nooit dood zien gaan, of überhaupt dood zien), waarbij de zaakjes ''open'' worden gelaten. Die man is er in seizoen 4 weer bij, althans dat mag ik toch verdomme wel hopen!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.