menu

Overig / Televisie / Stranger Things (Netflix)

zoeken in:
Zwolle84
De kinderen vind ik nu juist wél opvallend goed acteren, stuk voor stuk eigenlijk wel. Beter dan in de gemiddelde film, en dat voor een tv-serie.

606
Shinobi schreef:
Gelukkig zijn het maar acht afleveringen en zit het mysterie er redelijk goed in. Al moet je wel tegen hysterische kinderen kunnen.
Nou dat valt wel mee, als ze echt zo waren dan was ik allang afgehaakt, want daar heb ik juist een grote hekel aan. Ze maken ruzie en discussiëren, maar dat hoort erbij. echt gillen ect doen ze bijna niet.

Zwolle84 schreef:
De kinderen vind ik nu juist wél opvallend goed acteren, stuk voor stuk eigenlijk wel. Beter dan in de gemiddelde film, en dat voor een tv-serie.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
Dit was iets waar ik bang voor was bij het bekijken van de serie maar ik heb nu 2 episode's gezien en vind dit tot nu toe een groot pluspunt hoor.

Sowieso fijn om Winona Ryder weer eens in een echt goede rol te zien. Ben nu bij afl. 5 en het is een heerlijke serie.

Zwolle84
En we gaan door.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar in ieder geval leuk om Natalia opnieuw in die rol te zien. En met een beetje geluk groeit dat bolle menneke in de tussentijd voortanden.

Alles gekeken en ik geef deze serie een dikke 8,5! Sinds kort ook TVmeter zag ik. Hmm, voorlopig geen zin in.

Het grootste nadeel aan deze serie is het CGI beest. Alles in deze serie is jaren 80. Maar het monster is CGI en nog lelijke ook. Waarom geen vent in een rubberen pak zoals ze dat in de eighties ook deden? En toen hadden we al Predator en die ziet er nog steeds indrukwekkend uit!

kappeuter (crew)
Teaser voor het nieuwe seizoen:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=g6XpOs92szU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

The adventure continues. Stranger Things 2 is coming to Netflix 2017.

Eindelijk weer een goeie serie gevonden op aanraden van m'n zoon. Dit soort series bevallen mij wel.
Je zou haast zeggen dat het een Steven Spielberg serie is want die heeft ook heel vaak kinderen in de hoofdrollen en het verhaal sowieso zou zo een Spielberg produktie kunnen zijn. Na het zien van de eerste aflevring ben ik ook meteen gaan google of Spielberg er toevallig iets mee te maken had maar dat is toch niet het geval. Ik ben nu bij afl.4 maar denk dat ik de serie achter elkaar kijk tot de laatste afl.
Ik hoop dat hier meer seizoenen van komen. Ik dacht al gelezen te hebben dat er een 2e seizoen aan zit te komen, dus dat is voor mij in ieder geval heel goed nieuws. Nu eerst seizoen 1 maar eens helemaal uitkijken.

bertito
Stranger Things vond ik verre van bijzonder. De 80s styling is leuk gedaan, dat wel. Zelf heb ik de 80s als jongeman beleefd. Evenwel terugzien wekt bij mij geen sentimentele gevoelens op.

Winona huilt en schreeuw 8 afleveringen lang aan een stuk door, dat was echt een kwelling voor mij. Waarom zij zo lelijk moet zijn hier snap ik ook niet. Ze ziet eruit als een soort verwaarloosde achterbuurtvrouw. Had veel meer stijl verwacht. De kids spelen wel leuk, maar het is te vaak Lets Go. Het verhaal is niet bijster interessant.

Ik bleef doorkijken omdat ik erg houd van de genres: Drama | Horror | Mystery | Romance | Sci-Fi | Thriller. Ik dacht dat de genres uitgewerkt waren voor voor volwassenen, maar integendeel, dit is een echte kinderserie.

606
bertito schreef:
Stranger Things vond ik verre van bijzonder. De 80s styling is leuk gedaan, dat wel. Zelf heb ik de 80s als jongeman beleefd. Evenwel terugzien wekt bij mij geen sentimentele gevoelens op.

Winona huilt en schreeuw 8 afleveringen lang aan een stuk door, dat was echt een kwelling voor mij. Waarom zij zo lelijk moet zijn hier snap ik ook niet. Ze ziet eruit als een soort verwaarloosde achterbuurtvrouw. Had veel meer stijl verwacht. De kids spelen wel leuk, maar het is te vaak Lets Go. Het verhaal is niet bijster interessant.

Ik bleef doorkijken omdat ik erg houd van de genres: Drama | Horror | Mystery | Romance | Sci-Fi | Thriller. Ik dacht dat de genres uitgewerkt waren voor voor volwassenen, maar integendeel, dit is een echte kinderserie.
Helemaal niet mee eens, alles behalve voor kinderen. Wil niet zeggen dat als er kinderen in mee doen dat het automatisch voor kinderen is.

Ook ik kan niet anders dan beamen dat dit een enorm sterke serie is. Nu 5 afleveringen gezien en ik kan mij volledig in de positieve berichten vinden. Helaas heeft de serie wel een heel groot nadeel en dat is de lelijke en ongeïnspireerde CGI. Hier mogen de makers zich echt voor schamen en dit haalde mij ook regelmatig uit het verhaal. Snap niet dat ze hiet niet meer tijd in hebben gestoken. Overigens ook raar dat je hier op internet en in de reviews niks over leest, lijkt ook wel of het doodgezwegen wordt. De slechte effecten verpesten het sterke verhaal voor mij nu dan helaas ook regelmatig en halen geregeld alle spanning bij mij weg. Enorm zonde van een serie met zoveel potentie.

Wat een ongelovelijke bagger serie. Nu op seizoen 1 afl 6.
Maar ik haat films en series waar kinderen in meespelen.
Is een hele spannende kinderserie voor 12+.

Best een leuke serie, die kids zijn wat minder, maar het sfeertje klopt wel en de spanning zit er goed in. Goede soundtrack ook. Joy Division, New Order, Echo & The Bunnymen.

staat nu al bij me op nummer 1, wat een fantastische serie!
Dit was genieten van begin tot eind.

Inderdaad veel invloeden van Spielberg en Stephen King.
Maar dat was van te voren we bekend.
En daar hou ik net zo mega van, ook blij dat men weer terug grijpt op de roemruchte jaren 80 en 70 de laatste tijd.
Persoonlijk vond ik het niet geweldig waar films en series zich de laatste naar toe beweegde.
Allemaal van die snelle beelden en van een hak op een tak springen.
En dat found footage was ook niet echt aan mij besteed, op cannibal holocaust ( wel een oudje) en The blair witch project na dan.

Heerlijk weer dit en ik zie echt uit naar seizoen 2

Hoewel ik normaal niet echt van dit genre hou, vond ik het een geweldig seizoen.
Seizoen 2 kan van mij niet snel genoeg beginnen

Liefhebbers van Game of Thrones kennen zijn kanaal waarschijnlijk al: Alt Shift X. Legt in videos van +- 20 minuten een aflevering van GoT uit, en onthuld soms best bizarre dingen. En hoera: hij heeft er nu eentje gemaakt over het eerste seizoen van Stranger Things. Video: Stranger Things Season 1 Explained - YouTube

kappeuter (crew)
Nieuwe soort van teaser:

https://www.youtube.com/watch?v=ArdlXQ7Id5I

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kappeuter (crew)
Cast 2e seizoen Stranger Things compleet - RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

De producenten van de Netflix-serie lieten maandag weten dat acteurs Paul Reiser en Sean Astin zullen meespelen in het volgende seizoen.
De 59-jarige Reiser, bekend uit de jaren 80-filmklassiekers Beverly Hills Cop en Aliens, zal de rol spelen van Dr. Owens. Deze wetenschapper is aangesteld om de mysterieuze gebeurtenissen uit het eerste seizoen te onderzoeken.

Goed met seizoen 1 vermaakt, de 80's sfeer van jongetjes die op avontuur gaan werkt erg goed. Vind verder de enorme lof iets overdreven, het is goed, maar niet briljant. Het wordt richting het slot wel lekker spannend en duister.

Ik vond Stranger Things juist in de eerste helft van het seizoen wel erg sterk, maar later steeds minder worden. Maar inderdaad, als geheel vind ik de lof ook wat overdreven.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=1vmiZFY0--U

Stranger Things 2 komt eraan. Halloween 2017.

Een jaar na de terugkeer van Will lijkt alles weer bij het oude. Maar onder het oppervlak loert een duister gevaar dat heel Hawkins bedreigt.

606
Goeie trailer, retro veel zin in en elf erbij, wow te gek

Het eerste seizoen was puik! Heel erg benieuwd naar het vervolg.

kappeuter (crew)
Stranger Things seizoen 2 toont nieuwe poster en releasedatum - nl.ign.com
Het nieuwe seizoen van Stranger Things is vanaf 27 oktober te zien op Netflix. Eerder leek het erop dat we pas met Halloween konden genieten van het nieuwe seizoen van de serie, maar in een nieuwe poster wordt een releasedatum van 27 oktober gegeven.

1 van de weinige Netflix series die ik goed vond. Meestal zie je dat een tweede seizoen toch net wat minder is, hopelijk is dit niet het geval met Stranger Things.

kappeuter (crew)
Eerste trailer seizoen 2:

https://www.youtube.com/watch?v=2vsDLYQf-ig

Het is 1984 en de inwoners van Hawkins, Indiana zijn nog aan het bekomen van het drama van de demogorgon en de geheimen van het Hawkins Laboratorium. Will Byers werd uit het Ondersteboven gered, maar een grotere duistere entiteit vormt nog steeds een gevaar voor de overlevenden.

Seizoen 1 viel me uiteindelijk wat tegen - te hoge verwachtingen misschien? - maar dit ziet er top uit!

kappeuter (crew)
Makers Stranger Things mikken op 4 seizoenen - RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Matt en Ross Duffer, de twee makers van de populaire Netflixserie Stranger Things, denken dat de serie eindigt na vier seizoenen. Dat vertellen de broers in een interview aan New York Magazine.
"Wij denken dat het na vier seizoenen wel klaar is", zegt Ross Duffer tegen et tijdschrift. Netflix wilde niet reageren op de uitlatingen van Duffer, mede omdat het produceren van volgende seizoenen nog niet officieel is bevestigd.

Eraser2 schreef:
Erg fijne ode aan de jaren 80 en dan natuurlijk in het bijzonder Stephen King en Steven Spielberg. Het acteerwerk is prima vooral de kinderen weten echt te overtuigen. Schitterende soundtrack ook, misschien wel het belangrijkste aspect in het scheppen van sfeer.
Zijn er meer mensen die het opviel dat Nancy erg lijkt op Dominique Dunne (de actrice die de dochter speelt in Poltergeist)? Goed gecast!

Zelf vond ik personage Mike Wheeler opvallend veel lijken op Shelley Duval, de vrouw van Jack Nicholson in the Shining. Vroeg me ook al af of dit expres zo gedaan is door de makers, met dat zelfde kapsel.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:58 uur

geplaatst: vandaag om 21:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.