menu

Overig / Televisie / Stranger Things (Netflix)

zoeken in:
Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=XWxyRG_tckY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Fantastische serie!

Geweldige serie! Nog maar 1 aflevering te gaan helaas.

Eerste aflevering weet me direct te pakken. Lekker sfeertje.

Eerste aflevering was nogal een onevenwichtige mix naar mijn smaak doordat het teveel verschillende soorten films probeert te zijn.. maar daarna wordt het wel stukken beter. Op episode 5 nu en ik ben wel mee! Niet bijster origineel maar zeer vermakelijk en leuk gedaan. Erg fijne 80's sfeer en heerlijk gebruik van synths en soundtrack (Bowie, Clash, Joy Division..)

Gisteren twee en een halve aflevering gekeken maar helaas vielen die wat tegen. Het voelt allemaal wat te geforceerd, het jaren 80 sfeertje. Ben opgegroeid in die tijd en koester fijne herinneringen aan films als de The Goonies, E.T. enz., maar vooralsnog mis ik dat gevoel bij deze serie. Anderzijds kán ik dat gevoel er ook niet echt bij hebben want beleef het nu gewoon anders natuurlijk, het is de leeftijd, haha.. Irriteren me wat dingetjes aan de spelers ook, het mannetje met de krullen is niet grappig al doet ie nog zo z'n best, en het drukke panische gedrag van Winona begon me helemaal snel te storen. Maarrr, voor ol' times sake ga ik toch proberen door te zetten.

Erg fijne ode aan de jaren 80 en dan natuurlijk in het bijzonder Stephen King en Steven Spielberg. Het acteerwerk is prima vooral de kinderen weten echt te overtuigen. Schitterende soundtrack ook, misschien wel het belangrijkste aspect in het scheppen van sfeer.
Zijn er meer mensen die het opviel dat Nancy erg lijkt op Dominique Dunne (de actrice die de dochter speelt in Poltergeist)? Goed gecast!

Gisteren afgekeken. Typisch zo'n serie die dagenlang door mijn hoofd 'zweeft'. Fantastisch.

Casting, muziek, gekozen omgeving, pace en de flashbacks (in het bijzonder die van Hopps): het is allemaal zo goed. Verbazingwekkend hoe goed de kinderacteurs zijn. Worden totaal niet volwassen neergezet, iets waar andere films en series vaak bij de mist ingaan, waardoor het veel realistischer overkomt. Je ziet daadwerkelijk kinderen en hun onvoorzichtigheid, enthousiasme en nuchtere kijk op de wereld (Dustin).

Doordat er maar acht afleveringen zijn is er veel snelheid. Elke aflevering start (ongeveer) precies waar de vorige gebleven was, en dat is prettig.

Wil ik nu een tweede seizoen? Ik weet het nog niet, al mis ik Hopps, El(even), Mike, Luke, Dustin, Jonathan en Nancy (wauw!) nu al.

Ik deel volledig je enthousiasme Jellesteeg

Echt een enorme fan van Stranger Things. Afgelopen maandag afgerond, en echt wauw, wat een fantastische ervaring. Geweldige personages, geweldige sfeer&setting, fenomenale muziek (!), sterk acteerwerk, visueel geweldig, goed verhaal, spannend met een goede spanningsopbouw. Stranger Things heeft het echt allemaal.

Van de acteurs maken vooral de jonge kinderen indruk. Met name Dustin was werkelijk geweldig. Niet alleen ontzettend grappig, maar vooral onwijs goed natuurlijk geacteerd.
'Grote' naam Winona Ryder maakte de minste indruk op mij.

Ik had nog geeneens een trailer gezien, of echt over de serie gelezen, maar gewoon gelijk gaan kijken en echt ongelofelijk genoten. Wat een verrassing (iig voor mij dan). En ik hou ook nog eens totaal niet van sci-fi.

Inderdaad vraag ik me af of een tweede seizoen nu wel verstandig is. Blijven ze op dezelfde plek met dezelfde personages (hoe graag ik ze ook terugzie), betwijfel ik of dat zal werken. Een compleet nieuwe setting en personages zou wellicht beter werken.

En voor de liefhebbers:
Theme Song Extended
Héérlijk.

Als ik een account op TvMeter had: 5,0*.

Edit: Toen ik begon met kijken had de serie een 9,3 op IMDb met <1000 stemmen, waar ik me dus nog niet zo veel van aantrok. Inmiddels staat het in één week op >32.000 (!) stemmen met een 9,2! Dik terecht natuurlijk. Volledig de hype verdiend.

geweldige serie!

kos
Best geinige jeugdhorror. Soort kruising van The Goonies, E.T. en The Thing maar zo geweldig geniaal als de meeste mensen vond ik hem nou ook weer niet (met uitzondering van de openingstheme-credits).

Ik ben er weg van! Kijk nu al uit naar het tweede seizoen, hoewel ik me af vraag of ik me dan nog steeds zo in de jaren 80 kan wanen. Meestal valt een tweede deel of seizoen dan tegen. Maar goed, het kan ook weer net zo goed uitpakken als het eerste seizoen. Ik wacht in spanning af!

kos
Ik mag toch hopen dat er geen tweede seizoen komt..

Na twee afleveringen zat ik er helemaal in. Kon daarna eigenlijk niet meer stoppen met kijken. Heerlijke serie, lekkere sfeer en goede spanning. Zeker een aanrader.

Heerlijke serie hoor. Inderdaad een goede ode aan de 80's. Niet de superduper pulp variant (dingen Kung Fury en Turbo Kid waar ik werkelijk een broertje dood aan heb), maar meer a la House of the Devil. Meer ingetogen zeg maar.

Uiteindelijk toch iets minder indrukwekkend dan gehoopt. Het idee is fantastisch (ET meets The Gate meets Stand By Me meets Super 8 etc - kortom een ode aan de 80s horror/paranormale sic-fi voor kids), de uitwerking kabbelt soms een beetje te veel voort.
En ik hinderde me aan de CGI, juist wanneer je het zo gedoseerd, moet het perfect zijn..

Verrassende top serie. 4,5*

2 afleveringen bekeken en moet zeggen, ben enthousiast

In mijn ogen een klein meesterwerk. Zoveel kleine en subtiele hints naar de 80's. Bewust lijkt er naar jeugdsentiment te worden gezocht en dat werkte bij mij perfect. De kinderen spelen goed, die kleine dikke speelt fantastisch en voor mij springt Steve er echt uit. Ken m verder niet echt, maar hij leek zijn rol zeer goed te begrijpen en dat zorgt ervoor dat je hem niet kunt haten en ook niet echt kunt waarderen.

Ik heb genoten en hoop inderdaad dat er geen tweede seizoen komt!

Vermakelijk, maar ik zou de verwachtingen niet hoog op laten lopen.

De eerste aflevering gekeken en de eerste waren 5 min waren aantrekkelijk, maar vervolgens een stel hysterische kinderen! Eenmaal een beetje gewend aan de snotneusjes ging het wel weer. Tot nu toe leuk genoeg om verder te kijken, maar ben verre van overdonderd!

Het lijkt overigens een soort mix van The Goonies en X-Files. En het speelt zich niet alleen af in de jaren 80, zelfs de muziek is jaren 80 met typische synthesizer geluiden. Stranger Things doet dus alsof het ook daadwerkelijk is gemaakt in de jaren 80.

606
Die meid die eleven speelt doet dat zo sterk, had mij meteen te pakken in de eerste aflevering. Nu 3 erop zitten. Erg cool

Geweldige serie met een heerlijke retro sfeer. En de soundtrack is ook geweldig!
Kan iemand mij alleen vertellen waarom Hop aan het eind van de laatste aflevering die koekjes in een bakje legt? Want dat is mij even ontgaan..

606
Heel erg onder de indruk van deze serie. Vooral het acteerwerk van de acteurs en dan vooral de jonge cast en in het bijzonder de vertolking van Eleven. Mooie opbouw in elke aflevering en alles komt perfect bij elkaar op het eind. Lekker duister en perfecte muziek en jaren 80 sfeer. Op naar seizoen 2 want het is niet klaar. Wel hoop ik dan op een terug keer van Eleven, want dat is toch wel de rode draad.

Voor jou vraag kraikkonen misschien voor het wezen of voor Eleven, denk ik.

Zwolle84
Ah, ik dacht al: ik ken dat meisje. Maar het is dus Natalia Dyer, de hoofdrolspeelster van de beste film van vorig jaar: I Believe In Unicorns.

606 schreef:
Die meid die eleven speelt doet dat zo sterk, had mij meteen te pakken in de eerste aflevering

Ja he! Voor mij stal ze echt de hele show. Wat een sterke mimiek heeft die meid! Zoveel emotie, en dat met amper dialoog. Ik hoop dat we meer van haar te zien gaan krijgen in de toekomst..

606
synec schreef:
(quote)

Ja he! Voor mij stal ze echt de hele show. Wat een sterke mimiek heeft die meid! Zoveel emotie, en dat met amper dialoog. Ik hoop dat we meer van haar te zien gaan krijgen in de toekomst..
Iemand met zoveel talent, daar ga je vast en zeker meer van zien.

Zwolle84
Ik kreeg steeds weer een The Neon Demon-gevoel bij dat intro.

606
Zwolle84 schreef:
Ik kreeg steeds weer een The Neon Demon-gevoel bij dat intro.
Die film heb ik nog niet gezien, maar zo ie zo is het intro erg cool.

Zwolle84
De serie zelf valt me vooralsnog wel tegen na alle lovende verhalen. Qua acteerwerk en aankleding is het mooi, maar qua uitwerking tot nu toe (ben halverwege) oerdegelijk en vaak ook saai. Dat hele please believe me-gezeur kennen we nu wel.

Ik blijf vooral nog kijken omdat Natalia Dyer zo'n interessante actrice is. Toptalent.

Afgaande op de hype rondom deze serie heb ik 'm de afgelopen paar weken ook maar eens bekeken.

Op zich is het wel vermakelijk, maar de genialiteit zie ik er niet van in. Er wordt nadrukkelijk ingespeeld op het jeugdsentiment van volwassenen die in de jaren '80 zijn opgegroeid, misschien dat zij door de nostalgie de serie hoger waarderen.

Gelukkig zijn het maar acht afleveringen en zit het mysterie er redelijk goed in. Al moet je wel tegen hysterische kinderen kunnen, alleen het knaapje dat Dustin speelt is geweldig door zijn enthousiasme. Overigens is de score zeker de moeite waard.

Jammer genoeg kan men het niet bij één seizoen laten en moet er zo nodig weer een vervolg op komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:09 uur

geplaatst: vandaag om 20:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.