menu

Overig / Televisie / Stranger Things (Netflix)

zoeken in:
kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=85hdkm7CXv8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

"You thought 1983 was strange..."

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=_VwgEkuG2n8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Seizoen 2 is te zien vanaf 27 oktober.

kappeuter (crew)
Ik heb de eerste twee afleveringen van seizoen 2 gezien. Sfeervol en erg mooi gefilmd.
Dat sciencefiction aspect zou voor mij niet eens hoeven, maar als een rode draad werkt het wel.

Weer een genot om naar te kijken.

Wat een verdrietige serie eigenlijk, als je puur naar het drama kijkt.

Top serie! Kan er van blijven genieten gewoon.

Leuk hoor de nieuwe serie met veel verwijzingen naar de ouwe klassiekers King, Spielberg en wat ander werk zoals The Gate. Een topfilm uit de J80. Het futute barbarian stukje in Urban City was tamelijk onnodig.

Oei, net als in seizoen 1 had ik gehoopt op meer kneuterige 80s vibes. Het scifi/horror element neemt hier bijna de hele show over, wat leidt tot nogal wat bombast, tons of SFX en sentiment. Jammer.

Ja de dosering loopt soms wat mank.. zo is de psycho stiefbroer (haha goeie gast was dat) veel enger dan die suffe cgi honden waar je dan heel lang naar moet kijken.

Het neemt de show over, maar wel geleidelijk aan. Ik vind het dus reuze meevallen. Pas vanaf aflevering 5 neemt het meer de overhand. Al is aflevering 7 bijna in zijn geheel een zoektocht van El/Jane naar haar roots. Ben nu zelf bij 8.
Ik zit zelf juist tegen vrienden te zeggen dat ik de balans wel goed vind tot nu toe. Alleen die Demogorgon's zelf vind ik er niet heel overtuigend uitzien.

Met Suburra ben ik afgehaakt, einde van de week maar eens wagen aan seizoen 2 van Stranger Things.

Persoonlijk vind ik het tweede seizoen beter dan het eerste, alleen aflevering zeven hoefde voor mij niet zo.

Al geeft het wel een goede build up naar de finale. Het is een extra aflevering tov s1. Dus een toetje. Vind die Beyond Stranger Things na afloop van seizoen 2 ook zeer vermakelijk om te kijken

OMG wat een heerlijke serie om naar te kijken. Ik heb er een jaar voor moeten wachten, maar het was het wachten waard om seizoen 2 te mogen zien. Helaas nu al weer klaar met kijken... Binge watching iT is!!

Gelukkig komt Beyond Stranger Things er als toetje achteraan.

Tweede seizoen is zelfs nog beter dan het eerste. De serie heeft actie, sci-fi, humor, een heerlijke 80's vibe, toffe muziek en zelfs wat romantiek. De grootste kracht is de band tussen de personages en de chemie tussen de acteurs. De kind acteurs hebben een grote toekomst voor zich en Ryder en Harbour hebben zichtbaar plezier. Een aandachtspunt voor seizoen 3 is wel dat er voor een andere insteek mag worden gekozen. Een 'possessed Will' hebben we nu wel gezien.

Zeiden ze in beyond stranger things zelf ook al. Will verdient nu wel een beetje rust haha.

Eraser2 schreef:
Erg fijne ode aan de jaren 80 en dan natuurlijk in het bijzonder Stephen King en Steven Spielberg. Het acteerwerk is prima vooral de kinderen weten echt te overtuigen. Schitterende soundtrack ook, misschien wel het belangrijkste aspect in het scheppen van sfeer.
Zijn er meer mensen die het opviel dat Nancy erg lijkt op Dominique Dunne (de actrice die de dochter speelt in Poltergeist)? Goed gecast!

Nee maar een Dunne is het zeker...ik zou zeggen flinterdun! Als ze geen anorexia nervosa heeft weet ik het ook niet meer...dit verklaart ook waarom ze in die boomholte past en waarom het monster haar niet opeet, er zit geen vlees aan.

Zeker genoten van het tweede seizoen. Waar ik me een beetje aan erger is hoe dubbel de kritiek is: enerzijds wordt er toch een beetje gemopperd dat ze nu wel een heel veilige weg kiezen met nog meer van hetgene waar we van smulden in het eerste seizoen. Maar waar juist een misschien wel heel belangrijke nieuwe weg in is geslagen, waarmee het wereldje binnen de serie veel groter wordt dan het kleine stadje in Indiana, namelijk aflevering 7, klaagt iedereen dat het overbodig is en teveel afleidt. Wat mij betreft nemen de Duffer brothers gewoon lekker meer van dat soort risico's en gaan ze niet teveel pleasen. Ze hebben ook nog maar 2 seizoenen de tijd om er een episch einde aan te breien!

Klopt, die aflevering vond ik zelf wel tof en vermakelijk, hij voegde alleen weinig toe aan de rode draad van het verhaal.

kappeuter (crew)
Ik vond Stranger Things seizoen 2 al met al toch minder dan het sterke eerste seizoen.
De eerste 4 afleveringen van het nieuwe seizoen vond ik wel erg goed, die hadden wel die magie en goede opbouw en leuke 80s sfeer. Daarna vond ik het meer van hetzelfde. Zodra het allemaal meer expliciet wordt en overdreven op het bovennatuurlijke wordt ingezoomd heb ik er minder mee merk ik.
Het verhaal vond ik vanaf dat moment niet meer zo boeiend.
En het aliens achtige monster-gedeelte (of waar komen ze eigenlijk vandaan?) vind ik toch het meest cliché van deze serie. Ook al ziet het er wel goed uit verder.
Seizoen 2 krijgt toch nog gemiddeld ruime 3,5*

Ik vond het weer erg vermakelijk. Seizoen 1 was wel een stuk beter, en eigenlijk de eerste aantal episodes van seizoen 2 konden aan die standaard voldoen. Dat komt waarschijnlijk door de mysterie die er voelbaar aanwezig is, in plaats van de directe actie. Toch zeker 4*

Seizoen 1 was het fijnst om te kijken, seizoen 2 t/m aflevering 6 is ook prima te doen, wel heeft het meer verhalen die langs elkaar lopen en een enkele nieuwe oninteressante personage (de broer van Max). Aflevering 7 (die over de straatbende) vormt een stijl- en verhaalbreuk, daarna gaat aflevering 8 als vervolg van aflevering 6 verder, met nr. 9 als afsluiter. In die laatste afleveringen kiest de serie voor meer actie, geweld en duisterheid, net datgene wat seizoen 1 niet had en ook niet nodig had om een hit te worden. De makers lijken er nu richting een dertien-in-een-dozijnserie te gaan zonder het onderscheidend vermogen van de serie. Het zou jammer zijn als het derde seizoen daarvoor kiest, dan hebben ze het succes van de serie niet goed begrepen.

Echt geweldig voor een eighties freak like me.....binge watching pure!!!! 4 stars.enige probleem: wachten tot 2019 op seizoen 3..............pfffffffffff.4 stars.

Voor mij de favoriet van afgelopen jaar. Heerlijk verhaal, maar het is vooral het bekende jaren 80 sfeertje wat het hem doet. Het nostalgische gevoel van veel films uit die tijd komt overal naar voren.
Seizoen 1 en 2 zijn wat mij betreft van hetzelfde niveau.

Geweldige soundtrack ook, met als hoogtepunt: the four horseman!

Gelukkig, dat is goed nieuws! Niet weer hetzelfde met Will. Ben erg benieuwd.

Zwolle84
Ik heb het einde gehaald, maar daar is ook alles mee gezegd. Zo saai en zo zwak geacteerd door die kinderen. Al die lof voor Brown zal ik ook nooit begrijpen, ze staart maar een beetje hol voor zich uit twee seizoenen lang.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:35 uur

geplaatst: vandaag om 08:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.