- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Detective (HBO)
True Detective (HBO)
tattoobob
-
- 8198 berichten
- 2563 stemmen
Vince vaughn is ook bevestigt.
Justin Lee regisseert de eerste twee afleveringen.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ik zag het net ja. Vaughn als criminal. Ik blijf een scepticus, maar ik laat me dolgraag verrassen.
tattoobob
-
- 8198 berichten
- 2563 stemmen
Tja ik ben benieuwd.....het zal vast allemaal wel weer iets moois worden.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
vast? zo zeker ben ik er niet van. Maar ik hoop dat je gelijkt hebt!
in de tussentijd maakt het gepeupel zich zorgen
Ze noemen het zelfs BOOS.
Maar goed, ik zag Heath Ledger destijds ook in de eerste instantie niet zitten als The Joker, one can be wrong when it comes to casting.
p.s. het is natuurlijk Justin Lin 
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
ik zal het allemaal niet gelijk afschrijven, maar man man man, Vaughn, Lin en (in mindere mate) Farrel. Hoe bedenk je het.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Mwa. hangt compleet van het verhaal af.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Colin Farrell is een geweldige acteur. Daar kijk ik echt naar uit!
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
Eens in de zoveel tijd komt er een juweeltje en dat is het eerste seizoen van "True Detective". Dat was voor mij zo bijzonder en apart dat ik het eigenlijk jammer vind dat er een seizoen 2 van komt.
Ik snap de gedachte wel dat je meer en meer wilt, maar soms moet je dat gewoon niet doen.
Doe dit idee dan onder een andere naam. Hoe goed het tweede seizoen ook zal worden, ik denk dat het nooit het eerste seizoen kan overtreffen en de naam "True Detective" minder zal worden.
Als het gewoon 1 deel was geweest zouden we hier nog jaren over praten hoe goed dit wel niet was.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Woody Harrelson en Michael McConaughey vond ik voor True Detective ook kut acteurs eerlijk gezegd.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Woody Harrelson en Michael McConaughey vond ik voor True Detective ook kut acteurs eerlijk gezegd.
Kutacteurs? Als in ècht kut? Allebei?
Ben wel benieuwd welke films je dan van ze gezien hebt. Uiteraard hebben ze beiden een paar prutfilms gemaakt (vooral Matthew, die geen Michael heet), maar kutacteurs lijkt me nogal overdreven. Ze hadden allebei ruim daarvoor al een behoorlijk aantal sterke dingen gedaan
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
Kutacteurs? Als in ècht kut? Allebei?
Ben wel benieuwd welke films je dan van ze gezien hebt. Uiteraard hebben ze beiden een paar prutfilms gemaakt (vooral Matthew, die geen Michael heet), maar kutacteurs lijkt me nogal overdreven. Ze hadden allebei ruim daarvoor al een behoorlijk aantal sterke dingen gedaan
Ik vond Matthew McConaughey in Dallas Buyer's Club ook echt fantastisch. En Woody Harrelson vind ik ook tof in bijv. Natural Born Killers, No Country For Old Men en Out Of The Furnace.
Maar in True Detective vind ik bijde acteurs wat ik tot nu toe van ze heb gezien wel het best.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Na al die weken mosterd na de maaltijd.. maar damn wat een mooi geheel: mysterieus plot, heerlijke soundtrack (de openings theme inclusief beeldmontage en nummers als The Angry River en Sign of the Judgement die blijven nagalmen), de Louisiana setting met een smeltkroes van Franse en Afrikaanse invloeden van religie en cultuur en die groene, smerige swamp-sfeer. Doet het bijna altijd goed op film (angel heart, southern comfort, the last exorcism, etc.).
Een minpunt vind ik dat Rust een paar keer krampachtig diepgaand overkomt en bijna een karikatuur wordt, maar sommige uitlatingen zijn spot on, en er staat zo veel goeds tegenover zoals de laatste onheilspellende minuten van aflevering 3 (met die score eronder), de openingsdialoog van aflevering 5 (eigenlijk hadden Dewall en Ledoux van personage moeten wisselen, wat een figuur die Dewall), de verzonnen reconstructie van wat er gebeurde bij Ledoux' huis, natuurlijk de zes minuten take (of twee keer drie misschien maar dat maakt het niet minder knap). Tot dat moment is het slow burning en dan zit je opeens op het puntje van de stoel, lekkere timing.
De ontknoping van het mysterie vind ik prima alleen had een einde met de dood van Rust mij meer gepast geleken en het slot is iets te langgerekt. Maar goed dat mag de pret niet drukken, benieuwd of en hoe het overtroffen kan worden met S02.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Taylor Kitsch heeft zijn aandeel in het tweede seizoen inmiddels bevestigd.
Klik.
bertito
-
- 208 berichten
- 0 stemmen
Tot nog toe 2 afleveringen gekeken, en kan niet zeggen dat het mij boeit. Het filmisch aspect van de opnamen is ronduit mooi, en daar juicht iedereen terecht over, maar het acteren van bijvoorbeeld Woody Harrelson...constant dat verbeten en vertrokken mondje, heel erg bedacht. De serie leunt dus zwaar op het acteren van de 2 hoofdpersonages...maar het neigt vaak naar het karikaturale, en overacting ligt constant op de loer...al met al tamelijk vermoeiend en zeker niet entertainent. De flashback interviews zijn ook saai en overbodig.
Ik mis karakters als Jessy Pinkman en Mister White, die ik vanaf de eerst scene in mijn hart sloot...
Nick Theunis
-
- 495 berichten
- 2256 stemmen
En ook McAdams en Reilly zijn officieel bevestigd. Link.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een clusterfuck. Na zon seizoen alles al teniet doen voordat het seizoen begonnen is. Knap.
tattoobob
-
- 8198 berichten
- 2563 stemmen
Eerst maar eens zien,en dan oordelen 
Joy4ever
-
- 4609 berichten
- 1832 stemmen
Zojuist de laatste aflevering gezien. Na Breaking Bad kreeg ik de tip om True Detective eens te gaan kijken. Na ook nog de lofuitingen hier gezien te hebben ben ik er maar aan begonnen. En wat anderen hier ook al terecht opmerken: het zijn maar acht afleveringen, acht uur kijktijd. Dat zou iig geen drempel hoeven te zijn. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik geen fan ben van detectives. Dat hele whodunnit
interesseert me echt niks. Maar ja, wellicht dat TD een uitzondering zou zijn. Deels zo bleek. Het sterke aan TD zijn de acteerprestaties van de beide heren. Maar ik wil in dat opzicht ook zeker niet voorbijgaan aan Monaghan. Grappig, heb je zo een mooie vrouw en dan toch vreemdgaan, tsssss..... Wat ik ook sterk vind aan TD zijn de verschillende mooie shots. Vooral die uit aflevering 2 bij die kerk, WOW! Ik heb de serie redelijk in één adem uitgekeken en bij momenten, met name tijdens de eerste pakweg vier afleveringen, zat ik er echt helemaal in. Maar daarna kwam toch wat de klad erin. Het einde voelde wat afgeraffeld aan. Maar dat is vaak ook het jammere op moment dat bekend wordt wie de dader is. Toch een klein traantje weggepinkt toen Marty's meiden hem opzochten in het ziekenhuis. Al met al ben ik niet zo kapot van TD hoewel ik met redelijk "plezier" naar de afleveringen gekeken heb. Seizoen twee laat ik voor wat het is.
Blackbeard
-
- 16 berichten
- 14 stemmen
Gisteren de laatste aflevering gezien van s01. Heb alle afleveringen in drie dagen gekeken en me geen moment verveeld. Dat vind ik nogal wat vandaag de dag. Af en toe zakt True detective wat weg, de lange dialogen kunnen soms wat traag aanvoelen. Maar dat is dan ook het enige dat ik kan aanmerken op deze ijzersterke serie afleveringen.
Het is natuurlijk een op zichzelf staand genot om McConaughey in deze rol te zien. Ik vond hem dan ook veruit de sterkste en meest dragende rol op zich nemen. Harrelson kan zijn niveau wel aantikken, maar blijft toch ook nog regelmatig achter. Ook de rest van de cast doet netjes zijn werk, maar ze halen het geen van allen bij het intense karakter van Rust.
Het verhaal bouwt mooi gelijkmatig op en laat zelden een steekje vallen (hier en daar wat open eindjes, maar een kniesoor die daar op let). De spanningsopbouw richting de ontknoping is goed verzorgd, maar lost in mijn ogen dan toch niet helemaal de belofte in. Ik had echt gehoopt (en verwacht) dat we het blootleggen van een crimineel netwerk van hoogwaardigheidsbekleders zouden mogen aanschouwen. Daar wordt natuurlijk wel naar verwezen, maar ik bleef als kijker wat unstatisfied.
Wel een prachtige laatste scene, hoewel de metafoor misschien wat cheesy is. Al met al heeft deze serie mij enorm weten te boeien. Sterk verhaal en goede suspence. De prima cast, met een glorieuze McConaughey maakt het helemaal af.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Erg goede serie. Mooi geschoten (soms zelfs geweldig), lekker sfeertje, fijne muziek (wat wil je ook met T-Bone Burnett) en geweldig acteerwerk. Ook fijn hoe donker en nihilistisch het geheel is. Terugkijkend doet de serie me wel denken aan de sfeer die bij zowel 8mm als The Bone Collector wordt gecreëerd, maar dan wel de overtreffende trap.
Ik dacht nog, die sniper guy lijkt wel erg op Cohle, is dat soms zn pa? Geen idee of dat relevant is voor de story, maar vraag t me toch af.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Ik moet nog zien dat de, naar mijn inzien, beste serie ooit hetzelfde niveau dit jaar gaat halen. De serie is sterk in verhaal en script maar de acteurs Woody Harrelson en vooral Matthew McConaughey waren subliem.
Ik schrok me dood toen ik las dat Colin Farrel een hoofdrol gaat vertolken, wie o wie in gods naam heeft dat bedacht???? Nog even wachten en we zullen het zien.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Wordt niks. De sfeer in True Detective is te bijzonder voor Colin Farrel's aanwezigheid. Dat loopt daar zo rond en doet dan dingen, bah
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Colin is het probleem niet. Vince Vaugh daarentegen... wie heeft dat verzonnen?
frogger86
-
- 22 berichten
- 787 stemmen
Vince Vaugh daarentegen... wie heeft dat verzonnen?
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 904 stemmen
En tegen het eind van het tweede seizoen zal iedereen weer 'verbaasd' zijn van hun potentie.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Zonet het eerste seizoen afgerond, weer veel te laat natuurlijk. Na de eerste afleveringen was ik echt lyrisch: de bevreemdende sfeer en klankband, knappe fotografie, de gewéldige Mcdinges... Dit was top-5 materiaal. Maar naarmate het mysterieuze wat wegvalt en de serie in conventioneler vaarwater terechtkomt, ging mijn interesse toch wat tanen. Niettemin sterk en bij vlagen razend spannend.
Ja, zoiets. Toch blijft True Detective een mooie instap naar de betere serie voor mensen die Bones, The Mentalist en NCIS zijn ontgroeid. 7/10
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
En tegen het eind van het tweede seizoen zal iedereen weer 'verbaasd' zijn van hun potentie.
Jij bent wel erg zeker van je zaak. Maar ik ben er zeker van dat ik me zeker ga doodergeren aan Collin. Na jaren weer een superserie (voor mij de beste allertijden) en na een seizoen lijkt het alweer volledig in elkaar te storten. Maar goed, ik zal er aan proeven en ruiken en tijd zal ons doen leren.
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 904 stemmen
Jij bent wel erg zeker van je zaak. Maar ik ben er zeker van dat ik me zeker ga doodergeren aan Collin. Na jaren weer een superserie (voor mij de beste allertijden) en na een seizoen lijkt het alweer volledig in elkaar te storten. Maar goed, ik zal er aan proeven en ruiken en tijd zal ons doen leren.
Nee, ik ben niet zeker van mijn zaak. Maar ik ben ook niet het type dat direct doet alsof de wereld aan het vergaan is. Men roept al dat het tweede seizoen slecht is terwijl de eerste aflevering nog niet eens uitgezonden is. Enkel en alleen maar op basis van dat men enkele acteurs heeft gecast die niet echt bekend staan om hun kwaliteiten. Matthew McConaughey stond ook niet echt bekend als een goede acteur en toch was het net hij die uitblonk in die toch al sterke cast. Door dit heb ik in ieder geval een stuk meer vertrouwen in hun castingstalent.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
McConaughey stond niet bekend als goed acteur? Haha. Hij had notabene Mud en The Dallas Buyers Club net gedaan.