- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Twin Peaks
Twin Peaks
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Buikpijn van het lachen.
Wel heel erg Adult Swim 
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Idd. Om nog maar te zwijgen over de groene thee 
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2791 stemmen
Dr. Amp's Golden Shit digging Shovel Ok, de serie was al behoorlijk raar dit seizoen, maar hiermee is het toch echt een soort parodie geworden. Blijf nog steeds kijken uiteraard en er zaten wat geslaagde momenten in de verhaallijn, maar krijg toch echt de indruk dat Lynch maar wat loopt te experimenteren.
Ik snap je punt ergens wel, maar volgens mij is dit maar een klein zijlijntje. Het lijkt erop dat Dr. Jacoby zich heeft mogen transformeren tot een Trump-era complotvlogger. Stukje moderne context. In de oude serie had hij toch ook een excentrieke, maar slechts ondersteunende rol ?
Lavrot
-
- 900 berichten
- 0 stemmen
- Do birds fly?
- No.
Do you understand this situation, Albert?
- Blue Rose.
It doesn't get any bluer.
Lynch gaat helemaal los in zijn Twin Peaks. Gewoon koffie en nog eens koffie en niet zeiken. Vraag is of het sleutelmoment (Jade gooit hem op de post in, jawel, een blauwe doos - MD is wel heel dichtbij) voor Dougie (koosnaam voor Douglas, je weet wel van die bomen "firs") de eerste stap terug zal zijn om de ouwe Coop weer op het spoor te zetten.
En die radio-toespraak van ex-Dr. Jacoby als Dr Amp(ère) slaat rechtstreeks op onze moderne tijd. Inlijsten maar.
We're sinking down deep in the mud, and the fucks are at it again! The same vast global corporate conspiracy. Different day.
...
Lavrot
-
- 900 berichten
- 0 stemmen
Ik snap je punt ergens wel, maar volgens mij is dit maar een klein zijlijntje. Het lijkt erop dat Dr. Jacoby zich heeft mogen transformeren tot een Trump-era complotvlogger. Stukje moderne context. In de oude serie had hij toch ook een excentrieke, maar slechts ondersteunende rol ?
Zijlijntje? In een van de eerste fragmenten komt onze zielenknijper al op de proppen. Met die "golden spades" gaan "we" nog een "hoop" plezier beleven.
Basto
-
- 11920 berichten
- 7397 stemmen
Wow! Eergister de eerste 4 afleveringen gekeken en gisteravond deel 5.
De serie voldoet en overtreft zelfs al mijn hoge verwachtingen. Je wordt als kijker helemaal opgezogen dor de wereld van Lynch. Talloze details verwijzen naar eerder werk en de humor is weer om van te smullen. Lynch maakt het de kijker niet makkelijk. Geen gelikte pilot die de kijker snel wil winnen. Voor de set up gebruikt Lynch rustig de eerste 4 afleveringen. En Twin Peaks lijkt vaak nog ver weg. Hij heeft immers nog 14 afleveringen om al het goed en kwaad naar een eindspel (in Twin Peaks) te dirigeren.
Het zit er ook prachtig uit en alle terugkerende personages zijn een feest. Doppelganger is nu al een van de meest iconische ooit!
Man, man, man, kan niet wachten op de rest!
Basto
-
- 11920 berichten
- 7397 stemmen
Overigens geniale dialogen:
Gordon: We are going to the black hills of South Dakota.
Albert (not amused): Great I always wanted to see Mount Rushmore.
Gordon: It's good you want to hurry! ????
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Fuck Gene Kelly, fucking motherfucker!!!
I smoke 75 years now met die sardonische lach erbij 
Dwergen zijn dodelijk.
Lavrot
-
- 900 berichten
- 0 stemmen
Voor mensen die de weg een beetje kwijtraken in de hoeveelheid chaotische fragmenten, die onder de titel Twin Peaks The Return, ook bekend als Seizoen 3, op beeld verschijnen:
'Twin Peaks': Michael Horse Episode 6 Interview | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com
Basto
-
- 11920 berichten
- 7397 stemmen
Aflevering 7 was de eerste redelijk conventionele aflevering, die zich ook grotendeels in Twin Peaks afspeelde. Voor mij kan het niet gek genoeg zijn, maar voor hen die vooral verlangen naar de connectie met het origineel, zal het vanaf nu wel meer aanspreken.
Geweldige cliffhanger ook.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Angelo Badalamenti explains how he wrote 'Laura Palmer's theme' - YouTube
Een van de mooiste ' themes ' ooit ...
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
WTF!!!!!!!!!!
Het beste wat lynch ooit gemaakt heeft is deze nieuwe afl. 8 the return! Vergeet the mystery man, club silencio en eraserhead.
Nee, ik overdrijf niet.
Ja, lap hier gaat mijn vredige nachtrust.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Nou zo goed als een Club Silencio vond ik het dan weer net niet, maar wel een geweldige aflevering. Het soap opera gebeuren kan me gestolen worden, dit is waarvoor ik Twin Peaks kijk. Prachtig! 
MRDammann
-
- 661 berichten
- 3560 stemmen
Inderdaad een geweldige aflevering. In ieder geval de meeste weirde aflevering van het seizoen. Heerlijk vooruitzicht om te weten dat we nog 10 Lynchiaanse films van een uur te zien krijgen!
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Geweldige aflevering inderdaad, had eigenlijk niet verwacht dat we ooit zo'n lange "fantasy" scene zouden krijgen in twin peaks. maar uiteraard past het volkomen. het contrast tussen aan de ene kant de atoombom, vuur en elektriciteit in de black lodge en reuzen, kastelen en paarden voor de white lodge is een interessante. fingers crossed dat king Arthur ook nog langs komt dan, het is toch al helemaal "zijn jaar" 
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Ik kon het niet beter verwoorden. Die abstracte beeldenstroom deed me denken aan de Lsd hallucinogene scène van 2001.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Ik lees elders 'mislukte filmschool-level Brakhage namaak'
Enkel voor Lynch-fanboys/girls
...
Wel dan noem ik mijzelf graag een fanboy. Go David!
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Onterecht.
Het haalt het niveau van Brakhage net niet maar om het dan te moeten afschrijven als filmschool prul is je reinste onzin.
Go David! 
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Fantastisch inderdaad. Twin Peaks S3 overtreft op alle fronten mijn verwachtingen, en die waren al zo hoog! Heel benieuwd nu naar aflevering 9, al zal die wel weer totaal anders zijn. 
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Net voor de 2de keer bekeken. Het is een hoogtepunt in Lynch oeuvre. Brakhage kan me gestolen worden...
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Wellicht een domme vraag, maar ik neem aan dat dit seizoen voort borduurt op de eerdere seizoenen en daar dus niet echt los van te zien is? Eerst sprak Twin Peaks me om één of andere reden niet zo aan en heb ik me er niet aan gewaagd, maar de geluiden over dit seizoen klinken wel erg goed.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Ik zou zeker aanraden om eerst de eerste twee seizoenen te kijken ja. Hoewel S3 soms een totaal andere show lijkt is het wel gewoon een vervolg met dezelfde personages en plotontwikkelingen.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Wellicht een domme vraag, maar ik neem aan dat dit seizoen voort borduurt op de eerdere seizoenen en daar dus niet echt los van te zien is? Eerst sprak Twin Peaks me om één of andere reden niet zo aan en heb ik me er niet aan gewaagd, maar de geluiden over dit seizoen klinken wel erg goed.
Jep ik zou zeker de eerste twee seizoenen kijken en de film anders heb je nog minder idee van wat er gaande is. Ik moet toegeven dat ik mezelf wel op sommige momenten met tegenzin door de eerste twee seizoenen heb moeten worstelen, maar dat was het dubbel en dwars waard. 
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Oké, thanks!
Een ander alternatief is om de filmversie fire walk with me en daarna de laatste afl van het 2de seizoen te zien. Dan heb je ook de grote lijnen mee van het verhaal. Zelf heb ik alles gezien en de box (schitterende kwaliteit) staat mooi te pronken in mijn geliefkoosde collectie.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Het borduurt inderdaad voort op de eerdere seizoenen, maar als die je echt niet liggen (ik was er, ondanks enkele geweldige momenten, persoonlijk ook niet zo'n fan van: te veel soap en te weinig Lynch - dat zet dit seizoen gelukkig recht) kun je ook gewoon een recap bekijken (van kort naar lang: klik, klik en klik, klik, klik en klik, of zelfs deze fillerloze montage). Zolang je de personages en hoofdlijnen kent kom je er wel, zeker als je na iedere aflevering een goede review leest of bekijkt die de nodige context geeft.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
(ik was er, ondanks enkele geweldige momenten, persoonlijk ook niet zo'n fan van: te veel soap en te weinig Lynch - dat zet dit seizoen gelukkig recht) .
Daar was ik dus ook een beetje bang voor. Wellicht dat ik inderdaad gewoon een aantal recaps bekijk, want zo'n serie is nogal tijdrovend. Dank voor de links in ieder geval!
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Als je na alle recaps de sfeer van Twin Peaks wil proeven zonder 30 uur van je leven op te offeren komt deze gids van avclub (die de vijf belangrijkste afleveringen identificeert - en ik kan me wel vinden in die selectie) misschien ook van pas. En de recap van digitalspy verzamelt de meest iconische scènes (waar ik uit mijn hoofd ook deze, deze, deze, deze, deze en deze scènes aan toe zou voegen).
Anyway, hopelijk kun je snel aan dit seizoen beginnen! Voor Lynch-fans is dit echt een must-see imo.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
sorry maar als je van Twin Peaks wilt genieten dan is er maar één goede tip, gewoon alles zien. als je het alleen maar wilt zien omdat je het gevoel heb dat je iets mist en er bij wilt horen oid... onbegrijpelijk denk ik dan. In de laatste aflevering zat bijvoorbeeld een lekker lang optreden van NIN (nu zou je de tekst van dat nummer kunnen gaan uitpluizen in relatie tot de plot, maar het was vooral) omdat het genieten is en omdat het kan! ....recaps kijken lijkt mij net zoiets als uittreksels van boeken lezen voor school, Twin Peaks kijken doe ik voor mijn plezier