- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Homeland
Homeland
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zondag in de USA de slotaflevering normaal gesproken, maar de webrip staat al online dus al te kijken.
Ik heb het slot ieder geval gekeken, best heftig met de dood van Brody door ophanging. Niet verwacht. Het einde is ook emotioneel en mooi met Carrie die haar eer aan Brody bewijst.
Verder vond ik het geen best seizoen. Mijn interesse is wat verdwenen in Homeland na seizoen 2. Ben ook benieuwd waar seizoen 4 nog over moet gaan.
eppo349
-
- 874 berichten
- 4063 stemmen
Tja...... Had ik nu maar niet de spoiler gelezen!
Rinky
-
- 37 berichten
- 138 stemmen
Gisteravond de 12e en laatste aflevering van seizoen 3 gekeken en toch wel behoorlijk positief over dit seizoen.
De eerste 4 afleveringen staan toch vooral in het teken van het leven na de aanslag gezien vanuit het perspectief van de familie Brody en dan was af en toe een beetje saai aan het worden.
Vanaf aflevering 5 komt de vaart er weer in en wist het verhaal mij echt te boeien. Het einde van het seizoen was uiteindelijk behoorlijk schokkend, dit had ik niet aan zien komen. Brody was toch een van de, of misschien wel het hoofdpersonage van Homeland
Ik ben erg benieuwd welke richting Homeland nu op gaat. Er heeft een behoorlijke verschuiving in karakters plaatsgevonden. De eerste 4 aflevering blijken nu wellicht meer een afscheid van de familie Brody geweest te zijn en ik verwacht die niet weer te zien voorlopig. Brody is dood dus de serie zal voornamelijk verder om Carie geschreven gaan worden.
Verder hoop ik dat Peter Quinn een grotere rol zal krijgen en dat Saul na z'n afscheid bij de CIA op een andere manier invloed gaat krijgen op het verhaal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sterke afsluiting van een prima seizoen. De vraag is inderdaad hoe nu verder te gaan. Is de familie Brody nu ancient history, of gaan ze nog verder met Dana (wat een interessant personage is gebleken).
Denk het eerlijk gezegd niet. Hoop wel dat ze Saul voldoende screentijd blijven geven of dadelijk interessante personages gaan introduceren, want om de serie volledig om Carrie te gaan bouwen zie ik persoonlijk niet zitten.
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Mooi seizoen! Heftig dat Brody dood is zeg...maar wel goed dat ze niet nóg een ontsnappingsmanoeuvre hadden bedacht. Carrie is en blijft geweldig. In mijn omgeving wordt heel wisselend over haar gesproken, maar ik vind haar top!
Verbaasd over dat dit niet zo'n actief topic is...
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
Ik heb pas 4 afleveringen gezien, op Ned 3, maar ligt het nou aan mij of is het nu meer een soap serie geworden? Seizoen 2 vond ik al bar slecht, maar seizoen 3 maakt het wel erg flauw.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb pas 4 afleveringen gezien, op Ned 3, maar ligt het nou aan mij of is het nu meer een soap serie geworden? Seizoen 2 vond ik al bar slecht, maar seizoen 3 maakt het wel erg flauw.
Verheug je dan nog maar op nog meer soapgeneuzel. Seizoen 3 is een zware teleursteller, eigenlijk zelfs saai te noemen op een paar momenten na.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Ik ben momenteel op de helft van seizoen 2, maar die vind ik tot nu toe nog wel erg goed, alleen vind ik het verhaal van Dana niet echt interessant. Seizoen 1 was in ieder geval wel echt goed 
Maar als ik de berichten lees over seizoen 3, zie ik er toch wel een beetje tegen op 
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
Seizoen 1 was bere-goed! Seizoen 2 vond ik helemaal niets. compleet ongeloofwaardig, onlogisch en totaal niet vergelijkbaar met het eerste seizoen. Dat Dana-geneuzel blijft maar doorgaan, het lijkt wel of seizoen 3 nu juist om haar draait. Pure soap, weinig boeiends vooralsnog en zo te zien wordt het niet veel beter.
Ajax&Litmanen1 bedankt, dan weet ik in ieder geval dat ik niet te veel moet hopen en daardoor nog meer teleur gesteld ga worden.
Dat ze nog voor een 4e seizoen gaan ook dan, dat is me een raadsel hoor!
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Dat soap-geneuzel in de eerste helft van seizoen 3 wordt in de tweede helft gelukkig minder, hoor.
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Ik zal het niet soapy willen noemen, maar juist het dramagedeelte past goed bij alle geweld. Kun je even uitblazen. Heel even. Voor mij werkte dat ook goed bij Breaking Bad en The Walking Dead.
Dat ze nog voor een 4e seizoen gaan ook dan, dat is me een raadsel hoor!
Kijk eerst seizoen 3 maar uit.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zoveel geweld zit er niet in seizoen 3. Eigenlijk bijna niks. De balans is verkeerd komen te liggen. Van een spannende thrillerserie is het wel degelijk een flauwe soap geworden. Zelfde probleem waar The Walking Dead in seizoen 2 en 3 ook mee te maken kreeg. Dat stoort.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik vond S3 al bij al goed meevallen (miscchien wel beter als S2) met als hoogtepunt de aflevering met die ruwbouw in Barakas. De overdreven grimassen van Clair Danes en de liefde die ze voelt voor Brody blijven storende elementen.
S4? Nou ja, (spoiler) een ophanging kun je misschien wel faken, he. (spoiler)
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik heb net aflevering 8 van seizoen 3 gekeken. IJzersterk, elke verhaallijn voegt gewoon iets toe. Eerder vond ik de verhaallijn rond de dochter ook niet zo interessant. Nu heeft elke verhaallijn direct betrekking op de hoofdplot. Na seizoen 2 had ik een beetje mijn twijfels, maar ben blij dat ik toch verder ben gaan kijken.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Seizoen 3 inmiddels afgekeken. Goed dat Brody dood is, anders zou het wel erg ongeloofwaardig worden. Het was al langer duidelijk dat de serie niet meer om hem draaide. Moet zeggen dat ik de laatste afleveringen wel het beste van Homeland vond tot nu toe, al was seizoen 1 ook erg goed.
Beun de Haas BV
-
- 917 berichten
- 518 stemmen
Net seizoen drie afgekeken en ik moet zeggen dat ik 'm over het algemeen zeer sterk vind. Eerlijk is eerlijk, in de eerste paar afleveringen is het GTST-gehalte behoorlijk hoog. Maar daarna herpakt het verhaal zich en komt de spanning weer terug.
Ik ben alleen benieuwd wat de schrijvers met de serie gaan doen nu Brody levenloos aan een touw bungelt. Ik ben onderhand ook wel een beetje klaar met Iran als grote boeman, dus ik hoop dat ze het over een andere boeg gooien. We zullen zien.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Wat en paar laatste afleveringen van seizoen 3 zeg, heftig en zeer spannend, hoop wel dat we een paar mensen terug gaan zien in seizoen 4.
MB23
-
- 25 berichten
- 75 stemmen
Van mij mogen ze nu stoppen. Het is in mijn ogen echt een geweldige serie maar seizoen 3 had een mooi eind geweest.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1881 stemmen
Vind de serie een vrij constant niveau houden. Goed uitgewerkte intriges, geen overdreven sentimentaliteit. Het enige element dat mij, zoals ook anderen stoort is het toch wat ongeloofwaardige liefdesverhaal tussen Carrie en Brody. Verder enkele zeer boeiende karakters, met vooral Saul als dragend personage in de hele serie. Hoewel de verhaallijn in Caracas inderdaad wat langdradig is, werkt het toe naar een schitterend einde.
Kwam pas na het zien van de laatste aflevering in seizoen 3 erachter dat er nog een seizoen gaat komen. Dat lijkt me wat teveel.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Dit is nu nét wat ik in allereerste instantie dacht toen dat gebeurde.
Je weet het maar nooit met die Brody; het is net een kakkerlak zoals die arts in Caracas treffend verwoordde.Maar het zou de makers wel sieren als hij echt dood is en het zou héél irritant, ongeloofwaardig en jammer zijn mocht hij toch onverhoopt terugkomen in seizoen 4 (en dus de ophanging inderdaad gestaged blijkt te zijn).
Ik hoop (en neem ook aan) dat Brody echt dood is.
Ik ben Brody echt helemaal zat na al die wendingen in gedrag en emotie van hem.
Ik bedoel, een paar plotwendingen is leuk en maakt een film of serie wel beter en interessanter. Maar ik vind zelf dat de makers van Homeland het (veel) te bont hebben gemaakt met zowel Brody als met Carrie. Bij een teveel aan plotwendingen heb ik het idee dat de makers de intelligentie van de kijker een beetje beledigen, ofzo (Prison Break anybody?). Zo van: ach, de kijker slikt toch maar alles.
Guess what? Ik niet.
De overdreven grimassen van Clair Danes en de liefde die ze voelt voor Brody blijven storende elementen.
Seizoen een was erg boeiend. Seizoen twee vond ik ook wel sterk, al begon ik me steeds meer te storen aan een aantal echte ongeloofwaardigheden waarvan ik het vreemd vind dat die eigenlijk zo weinig besproken worden.
Ik bedoel, Carrie die constant haar k*t (ik bedoel Brody, excuses) achterna loopt ten koste van haar werkgever en ten koste van belangrijke CIA-missies? Misselijkmakend op den duur. Een keer is het wel leuk, een paar keer kan nog net maar daarna gaan de makers en schrijvers van de serie toch echt te ver. Elke keer weer hetzelfde: Carrie die weer een missie doet falen vanwege haar jeuk voor Brody. Kom op, zeg. Irritant geschreven en ook ongeloofwaardig.
Wat nog ongeloofwaardiger is: hoe kan iemand met zo'n stoornis als Carrie in hemelsnaam bij de CIA werken? Kom op, zeg. Alsof je in zo'n belangrijke functie niet minstens een aantal heftige psychologische tests moet doorstaan om uberhaupt binnen te komen in Langley.
Ik bedoel, manisch-depressiviteit is niet zomaar een stoornis. De manie kun je wellicht nog enigszins verbergen, maar de depressieve perioden zijn écht zwaar depri perioden. Alsof je dat als werkgever/collega/meerdere niet in de gaten krijgt. Beetje jammer dus.
Begrijp me niet verkeerd; ik heb wel genoten van de seizoenen een t/m drie hoor. Maar de irritatiefactor werd bij mij zo groot dat ik nu wel klaar ben met zowel Carrie als met Brody. Laat Carrie lekker in Istanbul werken en Brody lekker dood zijn; opgeruimd staat netjes.
De enige personages voor wie ik seizoen 3 nog echt keek waren Saul en Quinn, waarbij vooral Quinn echt mijn interesse had in dit derde seizoen terwijl ik hem in S2 al erg intrigerend vond.
Saul lijkt nu van het toneel te verdwijnen en Quinn gaf al eerder aan helemaal klaar te zijn met de CIA.
Wat dat betreft kun je je afvragen waar het vierde seizoen dan heen gaat, met wie, en vooral: of een vierde seizoen uberhaupt wel zin heeft.
Als ik weet dat Carrie en Brody in S4 niet meer terugkomen (áls dit zo is!), dan kan ik deze serie met een gerust hart achter me laten. Niet omdat ik het jammer vind dat ze dan weg zijn (in tegendeel zelfs!), maar juist omdat de serie dan voor mij een soort "afgerond geheel" is.
Mocht Homeland in S4 helemaal opnieuw beginnen met andere personages en acteurs, dan weet ik dat ik me lekker kan richten op de andere series die mijn interesse de laatste tijd hebben gewekt.
Excuses voor het ventileren van mijn frustratie, maar er zijn dan ook maar weinig series geweest die mijn irritatieknop zo hebben ingedrukt als Homeland dat met zijn twee hoofdpersonages heeft gedaan de afgelopen twee seizoenen vooral.
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Mocht Homeland in S4 helemaal opnieuw beginnen met andere personages en acteurs, dan weet ik dat ik me lekker kan richten op de andere series die mijn interesse de laatste tijd hebben gewekt.
Beetje raar om met zo'n zin je betoog af te sluiten. Je zegt immers zelf keer op keer dat seizoen één een topper was en dat de vervolgseizoenen te ongeloofwaardig werden vanwege de uitgemolken personage's. Lijkt me dan 'juist' een goede rede om een nieuw, fris en fruitig seizoen te beginnen met andere personen en (in dat geval) met zeer waarschijnlijk dezelfde kwaliteit van seizoen één. Omdat bij voorbaat uit te sluiten mag, maar lijkt me raar gezien de rest van je kijk op de serie.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Waar komt deze onzinnige assumptie vandaan? Enkel omdat Brody weg is moeten de schrijvers de rest van de cast ook maar schrappen?
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Enkel omdat Brody weg is moeten de schrijvers de rest van de cast ook maar schrappen?
Ik heb toch nergens gezegd dat de rest van de cast weg moet omdat Brody weg is?
Een beetje lezen is ook een kunst.
Ik heb gezegd dat als Homeland in S4 begint met een nieuwe cast - áls - ik dan overweeg om de serie achter me te laten. Maar dat kan tegen die tijd zo veranderen, dat zie ik dan wel.
Ik heb nergens gezegd dat de cast maar weg moet omdat weg moet.
Saul en Quinn vind ik juist erg interessante personages. Dat had je trouwens ook kunnen weten als je goed had gelezen...
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Beetje raar om met zo'n zin je betoog af te sluiten. Je zegt immers zelf keer op keer dat seizoen één een topper was en dat de vervolgseizoenen te ongeloofwaardig werden vanwege de uitgemolken personage's. Lijkt me dan 'juist' een goede rede om een nieuw, fris en fruitig seizoen te beginnen met andere personen en (in dat geval) met zeer waarschijnlijk dezelfde kwaliteit van seizoen één. Omdat bij voorbaat uit te sluiten mag, maar lijkt me raar gezien de rest van je kijk op de serie.
Ik merk zo en zo dat ik best lastig series achter me laat (stop met series), zelfs als ze me niet volledig meer weten te boeien.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Ik heb gezegd dat als Homeland in S4 begint met een nieuwe cast - áls - ik dan overweeg om de serie achter me te laten.
Mijn punt, precies. Homeland is geen Homeland meer zonder Danes en Co. Jij stelt een serie voor dat wellicht op papier op Homeland lijkt maar 't in feite niet is, evenmin dat de serie 24 nog steeds 24 is zonder de aanwezigheid van Jack Bauer. Zonder 't karakter van Carrie Mathison - een rol waarvoor Danes overigens 2x een Golden Globe in ontvangst heeft mogen nemen - kunnen ze de serie net zo goed schrappen. 't Feit dat jij denkt dat Homeland eenvoudig met een nieuwe set karakters door kan gaan doet mij denken dat jij niet inziet hoe cruciaal Danes en Co. zijn m.b.t. 't succes van de serie.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Mijn punt, precies. Homeland is geen Homeland meer zonder Danes en Co. Jij stelt een serie voor dat wellicht op papier op Homeland lijkt maar 't in feite niet is....[ ]...Zonder 't karakter van Carrie Mathison kunnen ze de serie net zo goed schrappen. 't Feit dat jij denkt dat Homeland eenvoudig met een nieuwe set karakters door kan gaan doet mij denken dat jij niet inziet hoe cruciaal Danes en Co. zijn m.b.t. 't succes van de serie.
Het gaat er niet om wat jij of ik vinden of denken, het gaat er om wat de makers van de serie vinden en denken.
De makers hebben al aangegeven dat Homeland wel een andere richting opgaat of i.i.g. met een nieuwe frisse wind, als ik me niet vergis.
Daar kun je als fan van vinden wat je vindt, maar je hebt het er gewoon mee te doen (helaas misschien).
Persoonlijk zou ik sowieso Saul en Quinn wel graag terugzien in een bepaalde rol (adviserend bv), al lijken ze alle twee van het CIA-toneel te verdwijnen (Quinn was toch helemaal klaar met de CIA na die ongelukkige moordpartijen?).
Carrie zonder Brody zou ik in ieder geval waarschijnlijk een stuk beter verteren dan een Carrie met Brody in haar leven. Ik ben dat gedoe tussen die twee namelijk helemaal zat.
Nogmaals, wat ik als reactie op deLeeuw al schreef, waarschijnlijk zie ik tegen de tijd van S4 wel weer of ik de serie verder ga volgen. Hangt denk ik ook af van wat ik verder tegen die tijd te doen en te zien heb. Ik sluit bij nader inzien niets uit.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
Ik denk dat Homeland heel goed zonder Danes en de anderen zou kunnen! Homeland is een concept, niet een verzameling vaste karakters.
Als ze een verhaal maken dat in het verlengde ligt, of gelijkwaardig is aan het vorige verhaal moet het makkelijk kunnen. De CIA is in meerdere zaken betrokken, met andere teams, dus waarom niet. Eventueel een paar cameo's of een enkele acteur uit de vorige seizoenen er in, Quinn misschien als nieuwe hoofdpersoon. Moet makkelijk kunnen werken denk ik.
Carrie vond ik met name een irritant en volkomen ongeloofwaardig karakter, dus zonder haar is naar mijn idee juist een verbetering!
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Precies. Brody was een emotioneel wrak, om over schreeuwlelijke Carrie maar te spreken. Een volgend seizoen met deze twee personen zou zich voornamelijk in een inrichting plaatsvinden. Een set nieuwe personen zal de serie nieuw leven inblazen. En laten ze de Arabische wereld bijvoorbeeld eens mooi inruilen voor Mexico of een Zuid-Amerikaans land. Rusland lijkt sinds de laatste ontwikkelingen ook niet eens zo vergezocht..