• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.957 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.994 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.976 stemmen

Homeland

zoeken in:

ipman-99

• 1250 berichten
  • 0 stemmen

"Homeland: Season 1 Compleet = 12 Afleveringen van elk 60 minuten." ... " !!!

Fantastisch eerste seizoen van "Homeland" ! !!! Deze eerste reeks telt

12 afleveringen van telkens ongeveer 60 minuten ! (De twaalfde aflevering duurde ongeveer 85

minuten, het was dan ook een zeer spannende finale) !

Fenomenaal omvergeblazen van deze ijzingwekkende spanning van de eerste tot de laatste seconde.

Als je houd van de top-serie '24' ... moet je zeker en vast een overdosis nemen van deze geweldige

antiterrorisme serie ! Deze serie is trouwens van dezelfde producenten als '24', dit even terzijde !

De spanning waar ik net over sprak is zo geweldig ..., dit in combinatie met heel

wat beklijvende cliffhangers !

Deze serie is zo verslavend ..., dat je gigantisch met je voet op het gaspedaal drukt om zo snel mogelijk doorheen dit eerste seizoen te vliegen !

Doordat we nog moeten eten, slapen en andere 'verplichtingen' ..., anders zouden we deze reeks

non stop bekijken ... ! (zo verslavend spannend) !

De cast levert puik werk af, met name uiteraard Claire Danes (Carrie), Damian Lewis (Brody)

en Mandy Patinkin (Saul) en Morena Baccarin (Jessica) !

Het personage Abu Nazir zorgde voor heel wat spanning en vooral die constante dreiging !

De mysterieuze vragen naar Brody waren echt spannend en mega mysterieus ..., zonder dat

ik hier te veel verklap !

Actie, spanning, sensatie, emoties, geweld, dreiging, seks en beetje naakt kleuren deze geweldige serie. De finale van 'Homeland' seizoen 1 was bloedstollend !!!

ipman-99

• 1250 berichten
  • 0 stemmen

"Homeland: Season 2 Compleet = 12 Afleveringen van elk 60 minuten." ... " !!!

Fantastisch tweede seizoen van "Homeland" ! !!! Deze eerste reeks telt

12 afleveringen van telkens ongeveer 60 minuten ongeveer ! (Al durft de laatste

aflevering telkens wel iets langer duren) !

Reeks 2 gaat verder waar seizoen 1 halt hield.

Fantastische spanning zodat het constant boeiend en fascinerend blijft doorheen

gans de serie ! De leugens die Brody telkens moet verzinnen is werkelijk

heerlijk in elkaar gestoken ! Constante spanning over de dreiging van de factor

terrorisme. De actie momenten zijn gedoseerd maar weten telkens geweldig

uit te pakken ! Het is het hele concept dat zo verslavend is ..., aflevering na aflevering

wil je verder en verder kijken .. ! Verslavend heb ik deze reeks mogen bewonderen.

Abu Nazir en Brody zijn werkelijk fantastische personages die het hele concept

de juiste 'schwung' geven ! Hetzelfde geldt voor Carrie en Saul die alles in het werk

stellen om de terroristen te vatten.

Adembenemende tweede seizoen van 'Homeland' die ik nu al reken bij mijn favorieten

series aller tijden ... en die 6 Emmy Awards bevestigen dat alleen maar.

Het einde van seizoen 2 ... is een gigantische cliffhanger !

ipman-99

• 1250 berichten
  • 0 stemmen

"Homeland: Season 3 Compleet = 12 Afleveringen van elk 60 minuten." ... " !!!

Fantastisch derde seizoen van "Homeland" ! !!! Deze eerste reeks telt

12 afleveringen van telkens ongeveer 60 minuten ongeveer ! (Al durft de laatste

aflevering telkens wel iets langer duren) !

Reeks 3 gaat verder waar seizoen 2 halt hield.

Na de grote ravage die seizoen 2 achterliet ..., is het nu proberen de scherven te lijmen

waar de CIA de 'mist inging' ! We gaan in dit seizoen ietsje meer terug naar het drama aspect ...!

Want na dat moordende tempo zoals in seizoen 2 ..., moesten de makers een beetje 'gas'

terugnemen ! MAAR de spanning en dreiging zijn weer op volle toeren ... !

De CIA organisatie bied genoeg stof om allerlei boeiende verhaallijnen uit te spitten.

De plotwendingen zijn dus ook nu weer volop van de partij !

Het personage Brody is hier minder nadrukkelijk van de partij ..., dat heeft natuurlijk

te maken met de vele gebeurtenissen daarvoor. Spannende derde reeks van een fenomenale

serie ! Het einde was op zijn zachts gezegd weer bloedstollend !!!

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

Enorm veel zin in Homeland S04 na het zien van de trailer. Voor degene die hem nog moeten zien: http://t.co/Ktu2HQwcdP

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten dat er écht een nieuw seizoen komt. Het einde van het laatste seizoen was zo ijzingwekkend en zo perfect afgerond dat het in mijn hoofd absoluut het laatste moest zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Seizoen 2 en zeker 3 voelden al overbodig tot nutteloos. Seizoen 4 moet dat gezien het slot van seizoen 3 helemaal zijn. Het slot van seizoen 3 was echt de ideale serieafsluiter geweest.

Trailer van seizoen 4 spreekt me ook niet echt aan, al ga ik het wel volgen.

wu-tang

• 315 berichten
  • 464 stemmen

Nou vond einde van seizoen 2 al een goede afsluiter m nu komen er dus nog 2 seizoenen .

Was soms al vergezocht en begon me ook al te ergeren aan de soap perikelen[ tegenwoordig verknalt men er elke goede serie wel mee ] had er al vrede mee dat het hierna afgelopen zou zijn zou voor mij perfect geweest zijn .

Arnie

• 1082 berichten
  • 1881 stemmen

danuz schreef:

Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten dat er écht een nieuw seizoen komt. Het einde van het laatste seizoen was zo ijzingwekkend en zo perfect afgerond dat het in mijn hoofd absoluut het laatste moest zijn.

Was het hier helemaal mee eens. Toch is het weer erg gemakkelijk om meegesleept te worden in het nieuwe seizoen, inmiddels vier afleveringen onderweg. De sfeer is goed.

martijnk

• 774 berichten
  • 310 stemmen

Arnie schreef:

(quote)

Was het hier helemaal mee eens. Toch is het weer erg gemakkelijk om meegesleept te worden in het nieuwe seizoen, inmiddels vier afleveringen onderweg. De sfeer is goed.

Ik dacht hetzelfde maar Seizoen 4 (ben inmiddels helemaal bij) moet even op gang komen maar als je er eenmaal weer in zit is het echt weer briljant, misschien wel beter nog dan S3!!

Heerlijke serie, één van mijn favoriete.

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

martijnk schreef:

(quote)

Ik dacht hetzelfde maar Seizoen 4 (ben inmiddels helemaal bij) moet even op gang komen maar als je er eenmaal weer in zit is het echt weer briljant, misschien wel beter nog dan S3!!

Heerlijke serie, één van mijn favoriete.

Kon ook moeilijk slechter dan seizoen drie.

eppo349

• 874 berichten
  • 4063 stemmen

Na 3 seizoenen en 3 afleveringen van seizoen 4 ben ik afgehaakt. De rol die Claire Danes speelt krijg ik de kriebels van, ik kan het niet meer aanzien.

martijnk

• 774 berichten
  • 310 stemmen

Jellesteeg schreef:

(quote)

Kon ook moeilijk slechter dan seizoen drie.

Seizoen 3 was wel de minste ja, vooral de eerste helft was echt dramatisch. Daarna wordt het nog wel redelijk goedgemaakt. Seizoen 4 begint eigenlijk hetzelfde, de eerste 2-3 aflevering is het even volhouden maar daarna zit ik er weer helemaal in.

Ik moet ook toegeven dat dit waarschijnlijk geen serie is die een groot publiek aanspreekt en ik begrijp ook heel goed dat sommige mensen zich ergeren maar daardoor vind ik het juist weer geweldig, het is tenminste eens een keer niet zo standaard allemaal en de acteerprestaties zijn erg goed.

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

04x09 was subliem. Wat een briljante aflevering. Er mag gerust gezegd worden dat dit de beste aflevering van Homeland ooit is. Misschien zelfs wel de beste aflevering aller tijden van alle series. Want echt, ik zit nog steeds na te beven.

Voor alle mensen die willen afhaken of dat zelfs al gedaan hebben: ga verder, je wordt opnieuw door Homeland opgezogen.

"What the fucking fuck?!"

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

Om nog even wat toe te voegen:

Claire Danes als Carrie Mathison en Mandy Patinkin als Saul Berenson, verdienen beiden een Emmy en Golden Globe voor hun acteerprestaties in deze aflevering. Wat deden die twee dat fenomenaal zeg.

vinnna

• 30 berichten
  • 62 stemmen

Jellesteeg, helemaal met je eens... mijn god wat een heerlijke aflevering was dit zeg. Voor mij sowieso één van de betere series ooit.

Klopt wel dat het begin van de seizoenen stukken minder zijn, maar dat wordt helemaal goed gemaakt in het midden/eind. Prachtige opbouw.

the new guy

• 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Wat een zegen voor de serie dat de persoon waar het om draaide dood is. De serie is in mijn ogen in seizoen 2 en 3 volledig uit de bocht gevlogen met belachelijke scenario's. Dat is door de dood van Brody gelukkig verleden tijd. Gewoon weer redelijk geloofwaardige CIA vs Boemannen plots die een kijkje geven in het werk van semi geheime organisaties. Geweldig seizoen!

Rinky

• 37 berichten
  • 138 stemmen

'What the Fucking Fuck'

Dit zegt alles over S4E09. Wat een aflevering man.

Na seizoen 2 & 3 was bij mij de interesse aardig afgezwakt. Gelukkig maakt seizoen 4 alles goed. Nieuwe opzet, nieuw elan. Met de aflevering wordt het beter met de laatste aflevering als episch hoogtepunt. Helemaal eens met Jellesteeg dus!

martijnk

• 774 berichten
  • 310 stemmen

S4E9 was toch wel één van de beste afleveringen tot nu toe, wat een sensatie.

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

Waanzinnig goede aflevering S4E9! Idd "what the fucking fuck!"

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

En het woord ''fuck'' is weer een aantal keren gevallen. Episode 10 was wederom bloedstollend spannend. Ik kan geen genoeg krijgen van SE4.

philtuper

• 73 berichten
  • 104 stemmen

Aflevering 10: Man man man wat een killing aflevering is dat zeg!

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

philtuper schreef:
Aflevering 10: Man man man wat een killing aflevering is dat zeg!

Idd killing. Jammer: "R.I.P. Fara"

philtuper

• 73 berichten
  • 104 stemmen

linxde1 Die snap ik ff niet. Vond je het niks? Dat snap ik dan zeker niet. Vanavond deel afl. 11. Zin in!

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

philtuper schreef:
linxde1 Die snap ik ff niet. Vond je het niks? Dat snap ik dan zeker niet. Vanavond deel afl. 11. Zin in!

Oh, dan was ik niet duidelijk. Ik vond het een geweldige aflevering! Alleen jammer van Fara. Een sympathiek karakter weg.

Dustbowl

• 2 berichten
  • 265 stemmen

Pfff, wat een teleurstellende finale van seizoen 4. De vorige pakweg 5 afleveringen waren zó goed, vol actie en verrassende wendingen, en dan gebeurt er vrijwel niets in de slotaflevering. Jammer.

philtuper

• 73 berichten
  • 104 stemmen

What happened vraag je je dan af. De laatste paar afleveringen waren inderdaad bloedjespannend. Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien maar heb er nu al geen zin meer in. Had op een spannende ontknoping met een wraakzuchtige Peter Quin in de hoofdrol gehoopt. Apparently not I guess...

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

Laatste aflevering nog niet gezien, maar dat cijfer op IMDB! Onthutsend!

Rinky

• 37 berichten
  • 138 stemmen

De laatste aflevering van seizoen 4 is inderdaad een tikkeltje anders dan ik, en de meeste mensen, verwacht hadden. Ik was er ook goed voor gaan zitten maar langzaam ben ik toch wat verder onderuit gezakt.
Een interview met de directeur van Showtime geeft wel iets meer inzicht in de keus voor deze afsluiting.
Hij wilde bewust een tempowisseling creëren waarbij er ook oog kwam voor het 'gewone' leven van Carrie en de bijbehorende problemen maar ook juist het politieke spel achter de missies. Geven en nemen.

Interview directeur Showtime

Al met al wel een erg sterk seizoen, misschien wel het beste seizoen van de serie. Sowieso een seizoen met één van de beste episodes ooit van een serie (voor mij dan).

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

Met de lage verwachting van de laatste aflevering viel deze toch wel mee. Ben blij me de openingen naar een volgend seizoen. Een 6+. Geen 5,1 zoals op dit moment op IMDB.

Al met al een heel sterk seizoen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb seizoen 4 ook volledig gezien. Sowieso veel beter dan seizoen 3, die echt heel matig was. Seizoen 4 is tenminste weer spannend en deed me uitkijken naar wat er de volgende aflevering zou komen, iets wat seizoen 3 totaal niet had. Ik vroeg me af hoe ze Homeland zonder Brody zouden brengen, maar dat hebben ze nog wel aardig opgepakt. Carrie's personage is ook minder irritant en wat beter te pruimen en Quin blijft een toffe gast. Niet elke aflevering is super en de seizoensfinale is zelfs 1 van de slechtste Homeland afleveringen van allemaal. Wat was dat voor iets doms? Er gebeurde gewoon niks...

De piek zit natuurlijk in aflevering 9 en 10, als de ambassade wordt aangevallen. Ik snap alleen niks van alle overdreven lovende berichten over die momenten, want zo bijzonder was het ook weer niet. Mensen die 24 kijken hebben dit al meerdere malen gezien en dan ook nog eens veel sterker en grootschaliger. Het was goed gedaan, maar meer ook niet.

Nouja, op naar seizoen 5.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.