- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Homeland
Homeland
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
In het begin leuk maar na 5 afleveringen begint het zeikerig te worden. Al vanaf het begin is te zien dat er dingen clichématig fout zijn.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Aflevering 9 is ook weer zo'n dijk van een aflevering, vooral de backstory van Brody.
mrdig
-
- 499 berichten
- 2687 stemmen
Net aflevering 11 gezien, wat cool. Kijk erg uit naar de season finale, die als ik het goed begreep 90 minuten lang is!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Pwoaah, misschien wel de beste ep tot nu toe. Dacht dat Danes toch de mindere van de twee leads was, maar hier is ze echt geniaal (geschreven).
Volgende week wordt een spektakel, maar ik kan me niet voorstellen dat Brody zich opblaast (ook omdat de serie is vernieuwd voor een tweede seizoen). Misschien trekt hij wel doodleuk z'n pak uit en laat hij op live tv zien wat hij met de bom had kunnen doen, om vervolgens toch tegen de terroristen te gaan strijden en met alle stemmen aan de haal te gaan zodat hij in een positie komt om dat te doen.
Maar eigenlijk vind ik alles wat de schrijvers ons hebben voorgeschoteld prima, dus het maakt me niet zo veel uit. Zolang het maar geen big ass cliffhanger wordt. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Viel mee, mooi afgerond seizoen en we beginnen eigenlijk weer bij het begin. Behalve dan dat Danes niet meer bij de CIA zit (maar er als outside contractor of field agent voor Patinkin vast wel weer bij betrokken raakt).
Zenuwslopend einde met echt grootse prestaties van de gehele cast. Lewis doet een soort Keane 2.0 en Danes is weer indrukwekkend. En Patinkin niet vergeten. Benieuwd wanneer die eens een keer goed uit z'n slof gaat schieten. Volgens mij is dat doodeng.
De verdere afwikkeling van het seizoen stemt me wat ongeduldig, want nu zitten we weer met een belangrijk plotitem dat de schrijvers kunnen onthullen wanneer ze willen door Danes "Issa" te laten herinneren. Maar dat is meer omdat je wilt dat het verder gaat en dat het zo zielig is dat Danes niet wordt geloofd, waaronder door haar zelf. 
En ik snap ook wel dat dit de enige manier om de dynamiek uit seizoen 1 nog een seizoen (of meer) aan te houden: Lewis die van binnenuit de boel gaat saboteren. Het lijkt nu wel definitief dat hij loyaal is aan Nazir, maar misschien wordt hij in volgende seizoenen nog wel teruggeturned. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Heb nu pas 110 gezien, maar ook weer een sterke aflevering, al wist je dat er op het einde wel iets anders zou gebeuren dan dat ze Walker zouden pakken. Ik ben benieuwd wie de mol is. Benieuwd naar 111 en 112, binnenkort maar eens opzoeken.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Serie komt overigens vanaf aanstaande zondag op ned 3 om 20.00 uur.
korenbloem02
-
- 708 berichten
- 1781 stemmen
Prima serie, keek lekker weg. Maar nergens echt briljant naar mijn mening. Weet iemand over ook een seizoen 2 op de planning staat?
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Seizoen twee begint (hoogstwaarschijnlijk) ergens in oktober weer. Maar de serie is hernieuwd.
stinissen (crew films & series)
-
- 23436 berichten
- 76920 stemmen
Heb het eerste seizoen gezien en ik moet zeggen een van de beste series sinds tijden een echte aanrader kan niet wachten op het 2de seizoen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
111 was ook weer goed, de aanloop naar de finale, zeg maar. Danes is goed, maar vooral Patinkin is toch voor mij de ster van de serie. Wat een baas.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
112 was best spannend, maar weinig echt schokkende gebeurtenissen. 
TomPSV
-
- 503 berichten
- 443 stemmen
Dit is echt een geweldige serie. Heb het eerste seizoen in drie dagen gekeken, gelukkig komt er nog een tweede seizoen van. Hij is wat traag ja, maar de spanning wordt goed opgebouwd en de verhaallijnen zijn erg realistisch. Daarnaast vond ik het acteerwerk van Claire Danes (Carrie) en Damian Lewis (Brody) top.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Beetje laat ingestapt, maar vandaag eerste 3 aflevering gekeken.
Straalt echt kwaliteit uit, en heeft hopelijk genoeg ingredienten om een poos spannend te blijven.
'Leuke' is dat Lewis totaal niet te lezen is dankzij zijn goede acteerprestaties (en zijn rollen in het verleden). Ik zit als kijker nog totaal in the blue en dat is erg fijn!
TomPSV
-
- 503 berichten
- 443 stemmen
Bij de Golden Globes gekozen tot de beste dramaserie van 2011.
RipCurl
-
- 225 berichten
- 313 stemmen
Heb het eerste seizoen afgekeken, maar ipv 12 afleveringen had dit ook in 6 gekund. Wat een hoop nutteloos gewauwel en af en toe slaapverwekkend traag. Ik denk niet dat ik seizoen 2 ga kijken.
l-d
-
- 276 berichten
- 641 stemmen
Net het eerste seizoen gezien, erg spannend! Een grote min vind ik dat ze het gewoon bij 1 seizoen hadden moeten houden en Brody die bom af hadden moeten laten gaan..Dat was het beste einde geweest! Nu weten we al dat hij terrorist is en loopt de serie gevaar om uitgemolken te worden (ala prison break etc)
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Aangenaam wegkijkende serie. Welke echter als een nachtkaarsje uitgaat. De deur naar seizoen 2 blijft wel érg opzichtig openstaan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Serie begon goed maar het extreem naar seizoen twee toeschrijven verpest veel. Ik haak in af na dit eerste seizoen
caelers8
-
- 83 berichten
- 178 stemmen
In het begin leuk maar na 5 afleveringen begint het zeikerig te worden. Al vanaf het begin is te zien dat er dingen clichématig fout zijn.
Volledig mee eens. De serie trekt me ontzettend rond de 3de/4de aflevering, maar zakt daarna weer een beetje af. Af en toe vind ik de acteerprestaties trouwens ook niet indrukwekkend, maar het blijft wel een redelijke serie.
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Opgenomen van tv (ik eet pindakaas alleen op brood) en steeds per 2/3/4 episodes gekeken. Gister dubbele slot gezien. Was van afl 1 tot het eind geboeid terwijl ik niet zoveel met het onderwerp Irak/Al qaida heb. Maar ik dacht ga de pilot zien, in 1e instantie om Danes. Genoten!
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Er komt geen seizoen 2 nergens wat van te vinden overal staat 1 seizoen en 12 afleveringen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
TomPSV
-
- 503 berichten
- 443 stemmen
Heerlijke trailer. Echt heel veel zin in seizoen 2 
De Blauwe Rijder
-
- 160 berichten
- 3754 stemmen
Mooie en sterke serie maar wat een fouten zeg. Voor een bekeerde moslim drinkt Brody wel erg veel alcohol en drie maanden voordat hij werd gevonden was hij al gekortwiekt en gaat hij voor Issa zorgen. Hoe kan hij dan gevonden worden met een lange baard en lang haar??
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
Dat met dat haar vond ik ook wel vreemd ja, maar dat hele stuk was chronologisch gezien wel erg warrig.
Dat over zijn alcohol gebruik was me niet als een fout o.i.d. opgevallen. Ik ken meerdere moslims en de meesten ervan drinken gewoon alcohol.
TomPSV
-
- 503 berichten
- 443 stemmen
Morgen begint seizoen 2. Erg veel zin in 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
201 wederom sterk. Spannend, beetje ongeloofwaardig, maar weer zo goed geacteerd. De preview voor het seizoen ziet er ook goed uit.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Mooie en sterke serie maar wat een fouten zeg. Voor een bekeerde moslim drinkt Brody wel erg veel alcohol en drie maanden voordat hij werd gevonden was hij al gekortwiekt en gaat hij voor Issa zorgen. Hoe kan hij dan gevonden worden met een lange baard en lang haar??
Klopt het dat er drie maanden tussen zit? Die chronologie is toch nog niet niet helemaal duidelijk? In drie maanden heb ik overigens al best een erge baard. (Zo erg indd niet, maar dat verschilt ook wel per persoon.) Daarbij komt dat Brody dubbelspel speelt en daardoor zo min mogelijk wil opvallen. Als hij geen alcohol meer drinkt wanneer hij dat voor zijn gevangenschap wel deed, valt dat natuurlijk al op. Voor the "greater good" mag dus waarschijnlijk wel alcohol drinken.
Uiterst sterk stukje in de kerk btw. Dat blijft toch het knapst, dat de serie ook soort van kiest voor de "andere" kant. Lekker spannend ook weer. Hoop nog steeds dat ze het niet te lang gaan rekken. Voor nu nog steeds ijzersterk.