- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Homeland
Homeland
PrinceOfDeath
-
- 74 berichten
- 253 stemmen
Nieuwe serie van de steengoeie zender Showtime.
Waar het over gaat:
Een Amerikaanse soldaat die al vele jaren MIA was, wordt gevonden en gered. Echter, een CIA-agente( Claire Danes!) ruikt onraad en vermoedt dat de man verbonden is met Al-Qaida. Wat volgt is een psychologisch steekspelletje waarin niets is wat het lijkt.
HOMELAND: New SHOWTIME series - YouTube
Lijkt me wel boeiend. Serie start op 2 oktober.
eppo349
-
- 874 berichten
- 4063 stemmen
Damian Lewis doet ook mee, kan wel eens interessant worden.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
... the best new show of the fall season. ... functions terrifically as both a thriller and a commentary on our post-post-9/11 world …
... manages to be both an addictive espionage thriller and a compelling character study, as well as a well-constructed exploration of the difficulties and ambiguities of fighting terrorism a decade after Sept. 11. Without a doubt, it is one of the finest new shows of the year. ...
... pretty easily my favorite new series of the fall ...
... fall's most riveting new drama ... Shows like Homeland have a way of keeping us deliciously off balance. Can't think of a place I'd rather be or a show I'd more highly recommend.
... stands out as the season's best new drama. ...
... gripping ... “Homeland” is almost impossible to resist.
... not just the best new drama of the season (and would be, no doubt, even if the bar had been set higher than it has been this year), it's the first telling of a post-9/11 story that is all the things it should be: politically resonant, emotionally wrenching and plain old thrilling to watch. ...
Gisteravond op Showtime van start gegaan (samen met Dexter).
Ondanks dat de pilot veelbelovend was, is de casting van Danes als doorgewinterde/uitgebrande CIA analyst niet geheel overtuigend. Maar het boeiende concept dat overeenkomsten toont met The Manchurian Candidate is meer dan voldoende om de rest van het seizoen te volgen.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Briljante premiere.
Ik dacht dat ik mijn fall favoriet al te pakken had maar Homeland doet hier een schepje bovenop. De post 9/11 setting is ideaal voor een emotioneel beladen en suspenseful serie als dit. Werkelijk briljant. Danes en Lewis waren echt enorm sterk maar de show wordt toch gestolen door Baccarin. Wat een ijzingwekkende performance, spot on. Met deze thematiek kan je veel doen, en het belangrijkste element, qua drama weet Homeland het maximale eruit te halen. Indrukwekkend. Boeiende personages ook, weet nog steeds niet wat voor vlees ik in de kuip heb (alleen Jess is op waarde te schatten), erg benieuwd naar de development rond Carrie en Brody.
Wat een heerlijke aanwinst voor serieland
. Erg mooi dit, en dit is nog maar het begin.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Het feit dat Mandy Patinkin meespeelt is voor mij al genoeg om de serie eens te gaan kijken. Binnenkort maar eens opzetten.
PrinceOfDeath
-
- 74 berichten
- 253 stemmen
Zelfs nog veel beter dan ik op voorhand verwacht had 
Kunnen nog alle kanten uit maar het wordt sowieso uiterst intrigerend, kan niet anders.
stinissen (crew films & series)
-
- 23435 berichten
- 76919 stemmen
Wat een top serie en wat een hoog niveau ook een heelijke cast afl 1 was top kijkvoer kan niet wachten op het vervolg.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Die vrouw van Major Winters mag er wezen. Halverwege de pilot inmiddels, vanmiddag kijk ik hem af, maar Patinkin en Danes doen het heel goed, maar Winters en zijn vrouw ook zeker.
mrdig
-
- 499 berichten
- 2687 stemmen
Die vrouw mag er idd wezen, ze speelde ook in het recente V. Lekkere pilot trouwens, wist helemaal niks van deze serie maar dankzij een rol van held major winters toch bekeken. Kan een goede serie worden, stoorde me wel af en toe aan die drukke cia agente...
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Aardige opener inderdaad, maar het had van mij nog niet gehoeven om aan het einde weg te geven dat er inderdaad meer aan de hand is met Lewis. Ze hadden het ook nog kunnen rekken door niet te laten zien dat z'n collega inderdaad wel dood was. Zo konden ze de spanning er nog wat meer aflevering in houden, maar we zullen zien waar het naartoe gaat.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Op dit moment de serie waarvan ik het meest naar de volgende aflevering uitkijk, en hij kwam zo uit de lucht vallen. Fan-tas-tisch vind ik dit. Brodre is nooit ver weg, maar de rollen worden met zoveel overtuiging gespeeld en het script is zo rustig doch onheilspellend (Lewis is echt een mysterie) dat ik snak naar meer. Gaaf hoe er eigenlijk verder wordt gegaan waar normale spionage/CIA/war-on-terror verhaaltjes normaliter ophouden.
Heerlijke soundtrack ook en uitermate strak in beeld gebracht allemaal. Het einde van ep 2 (bidden) greep me op de één of andere manier heel erg bij de keel. Toch opvallend hoe zoiets zo confronterend kan zijn als het door een Marine wordt gedaan.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
In het begin hadden ze toch geluid in de garage of niet? Heeft Carrie dan gehoord dat hij stond te bidden of niet? Interessante tweede aflevering, zeker tegen het einde. Lewis speelt z'n rol geweldig, maar ik geniet het meest van Patinkin op dit moment.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Op dit moment de serie waarvan ik het meest naar de volgende aflevering uitkijk, en hij kwam zo uit de lucht vallen. Fan-tas-tisch vind ik dit. Brodre is nooit ver weg, maar de rollen worden met zoveel overtuiging gespeeld en het script is zo rustig doch onheilspellend (Lewis is echt een mysterie) dat ik snak naar meer. Gaaf hoe er eigenlijk verder wordt gegaan waar normale spionage/CIA/war-on-terror verhaaltjes normaliter ophouden.
Heerlijke soundtrack ook en uitermate strak in beeld gebracht allemaal. Het einde van ep 2 (bidden) greep me op de één of andere manier heel erg bij de keel. Toch opvallend hoe zoiets zo confronterend kan zijn als het door een Marine wordt gedaan.
mrdig
-
- 499 berichten
- 2687 stemmen
Wat een gave 2e episode. Dat einde ook, prachtig. Je blijft aan de buis gekluisterd, er hangt continu spanning in de lucht. Kwaliteit druipt er dan ook vanaf. Dit kan zomaar een topserie worden en is nu denk ik al mijn nieuwe favo serie van dit moment. (beter dan terra nova en person of interest)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Homeland blijft een van de betere series van het nieuwe seizoen. Ook de derde ep was weer erg boeiend, vooral Lewis en Patinkin steken erboven uit.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Pilot gezien. Ik ben overtuigd, ik ga dit ook volgen. Hele goede start al, kan alleen maar beter worden lijkt me.
Patinkin
Ik word rustig van die man zijn stem.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Homeland blijft de sterke lijn doorzetten met geweldig acteerwerk en een plot dat zich langzaam ontvouwt. Vooral Danes en Lewis samen hebben chemistry.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Vooral Danes en Lewis samen hebben chemistry.
Dit baseer je op een enkele scène?
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Leuke serie. Ik blijf deze volgen en na 3 afleveringen moet ik zeggen dat het een geslaagde serie is.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dit baseer je op een enkele scène?
Waarom zou dat niet kunnen? Je merkt vaak meteen of twee acteurs elkaar goed liggen. Dan klikt het. Zo ook hier.
Spa Blauw
-
- 9 berichten
- 1705 stemmen
Inmiddels 4 afleveringen bekeken.
Mooi in beeld gebracht, goed acteerwerk en zeer spannend plot. Wellicht een mooie achterliggende gedachte omtrent de vergaande gevolgen van terrorisme(bestrijding).
Blijf deze serie absoluut volgen.
the new guy
-
- 1731 berichten
- 1591 stemmen
Nu 2 afleveringen gezien en ben erg onder de indruk! Geweldige eerste aflevering en prima tweede. Het is een briljant verhaal wat hopelijk niet wordt uitgesmeerd over 4 seizoenen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Homeland blijft heel spannend. Aflevering 6 was weer erg goed, vooral dankzij Patinkin, Danes en Lewis, die de serie met gemak dragen. De preview voor aflevering 7 zag er nog beter uit, dus ik kan niet wachten tot het weer maandag is.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Geweldig einde met die polygraph! Gave aan de serie is vooral dat je totaal niet weet wat er in de personages omgaat.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ep 7 was sterk, maar de twist vond ik ietwat minder. Ik ben benieuwd of de aandacht van het verhaal nu helemaal op die andere POW komt te liggen, dan op Brody, dat zou ik wel jammer vinden..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goede verhalen
. Kan niet wachten totdat het seizoen eindelijk klaar is zodat ik kan gaan kijken.
korenbloem02
-
- 708 berichten
- 1781 stemmen
Erg leuke serie. Een de betere nieuwe series!
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Het blijft gewoon steengoed en de serie blijft me ook echt verrassen, dit is echt een topper!
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Vanaf 1 januari op de Nederlandse tv. (ned3)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Goed nieuws, dan krijgt de serie vast meer aandacht. Al zal het wel 's avonds om 23 uur zijn of zo.
De aflevering van deze week had aan het einde ook weer een sterke twist, dus dit blijft een van de betere series van het moment, zeker qua acteerwerk. Vooral Patinkin is een baas.