• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.950 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.968 stemmen

Homeland

zoeken in:

AmazingPP

• 2523 berichten
  • 1858 stemmen

Ik heb alle vier seizoenen van deze serie gezien. Hij werd me voorgeschoteld als "de nieuwe "24"", maar dat haalt de serie toch echt niet. Ten eerste het tempo van de serie ligt vele, vele malen lager dan in voorgenoemde serie. De spanningsboog is ook hoger in "24" dan in deze serie en soms vind ik gewoonweg dat de serie een beetje voortkabbelt. Dat wil niet zeggen, als je eenmaal aan het tempo en zo gewend bent, dat dit geen goede serie is. Integendeel: ik heb ervan gesmuld. En ik vond seizoen 3 helemaal niet zwak, zoals mensen hierboven mij schrijven. Ik vond eerder seizoen 4 een wat zwakker seizoen, alhoewel dat het in sommige episodes ook rete-spannend was. Seizoen 3 en 4 worden beide mede geproduceerd door Claire Danes, dus zit haar eigen geld erin. Komt er een seizoen 5? Ja, tuurlijk. En op IMDB staat het een 8,5, hoor mensen, dus geen zorgen!

Noud

• 544 berichten
  • 1156 stemmen

Is seizoen 2 van Homeland het laatste hoofdstuk?
Ik heb net seizoen 1 gekeken en ga binnenkort aan seizoen 2 beginnen. Ik vraag dit omdat ik liever een serie helemaal wil afkijken dan een jaar moeten wachten tot hget volgende seizoen is gemaakt. Omdat nu seizoen 5 in de maak is.

Noud

• 544 berichten
  • 1156 stemmen

Okay dus seizoen 3 is het vervolg op seizoen 2.

Die kinderen bweh. Serie wordt minder leuk namate ik ze heb gezien.

Jammer dat er weer een vervolg is en geen nieuw verhaallijn

martijnk

• 774 berichten
  • 310 stemmen

Noud schreef:

Okay dus seizoen 3 is het vervolg op seizoen 2.

Die kinderen bweh. Serie wordt minder leuk namate ik ze heb gezien.

Jammer dat er weer een vervolg is en geen nieuw verhaallijn

Even volhouden, die kinderen zijn na het begin van S3 weg. Die scenes met Dana enzo die moet je gewoon doorspoelen

S4 is vrijwel een hele nieuwe verhaallijn.

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

martijnk schreef:

(quote)

Even volhouden, die kinderen zijn na het begin van S3 weg. Die scenes met Dana enzo die moet je gewoon doorspoelen

S4 is vrijwel een hele nieuwe verhaallijn.

S4 is het beste seizoen naar mijn mening! Ik mis Brody voor geen meter! En al helemaal niet dat zeurwijf van hem, die met zijn beste vriend de koffer in dook!

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet niet of ik dit wel graag wil zien. Ik vond Homeland niet de beste serie. Veel fouten in het script en het einde was prima. Waar ik mij vooral aan stoorde is de ongeloofwaardigheid van de serie. Een psychisch onstabiel persoon dat toch kan werken als CIA agent.

Ik ben ook eigenlijk verbaast dat er weer een vervolg komt.

DiDa

• 3646 berichten
  • 2796 stemmen

Ik vind seizoen 1 en 2 goed en spannend, maar ik heb nu 5 afleveringen van seizoen 3 gezien en ik heb de neiging om te stoppen met kijken. Ik vind het echt heel erg saai worden. Wordt dit seizoen nog beter? Leid het nog ergens heen, want ik vind het niveau plots een flink stuk gedaald.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Ik zou het volhouden DiDa, maar wie ben ik

Het wordt als ik het me goed herinner wel beter. Sowieso is het 4e seizoen weer erg leuk.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Is persoonlijk maar ik heb alles afgekeken en was blij dat het afgelopen was. Te veel irritaties en nu blijkt dat ze nog een seizoen gaan doen.

Macady

• 315 berichten
  • 760 stemmen

Ik ben ook afgehaakt bij seizoen 3, seis 1 en 2 waren aardig maar ook niet meer dan dat.....

DiDa

• 3646 berichten
  • 2796 stemmen

Seizoen 3 nu afgekeken. De laatste 2 afleveringen waren de enige die echt spannend waren. Hoop dat seizoen 4 een betere balans heeft...

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Exclusief bij NPO3 9 oktober om 21.20 nieuwe seizoen van homeland. Yes

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

606 schreef:

Exclusief bij NPO3 9 oktober om 21.20 nieuwe seizoen van homeland. Yes

Op een vrijdag? Huh?

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Jellesteeg schreef:

Op een vrijdag? Huh?

Ja werd aangekondigd net voor de film wolf zaterdag.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Is dat seizoen 4?

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

606 schreef:

(quote)
Ja werd aangekondigd net voor de film wolf zaterdag.

Rare dag, als het op de zondag was geweest was ik het via tv blijven volgen. Nu wordt het pindakazen.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Opvallend! Dan dus nagenoeg gelijk met de premiere in de VS. Dat zie je niet vaak.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Vandaar dat ze het ook exclusief noemen denk ik. Wordt een spannende seizoen.

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

Eerste aflevering van S05 is duidelijk een inleiding voor de rest van het seizoen. Daarom niet direct minder goed, ben er namelijk alweer helemaal ingezogen.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Ben niet zo weg van aflevering 1 van S5.

Carrie irritatie is al snel van toepassing nu ik gehoopt had dat ze een rustiger karakter had maar helaas leunen ze weer op oude privé problematiek. De Duitse cast vind ik behoorlijk matig en over het algemeen lijkt het niveau ook wat gezakt te zijn. Film werk oogt goedkoper en de effecten zijn mager in beeld gebracht en zelf knullig. (Pijpbom)

Ff afwachten waar het heen gaat.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Eerste 3 seizoenen gezien. 4 nog niet, staat nog niet op Netflix. Leuke serie met een goede spanningsboog. Kijkt lekker weg, maar ook bij vlagen wat te simplistisch. Denk ook dat het hoogtepunt wel een beetje voorbij is, Brody's perikelen worden al wat te lang gerekt als je het mij vraagt.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:
Eerste 3 seizoenen gezien. 4 nog niet, staat nog niet op Netflix. Leuke serie met een goede spanningsboog. Kijkt lekker weg, maar ook bij vlagen wat te simplistisch. Denk ook dat het hoogtepunt wel een beetje voorbij is, Brody's perikelen worden al wat te lang gerekt als je het mij vraagt.

Ze hadden het beter bij 4 seizoenen kunnen houden die overigens een heel sterk einde heeft.

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

Aflevering twee maakt de eerste aflevering veel duidelijker van dit nieuwe seizoen, en is ook direct een stuk beter dan de eerste.

Jediron

• 111 berichten
  • 70 stemmen

Heb nu drie seizoenen gezien en het is zeker een goede serie. Brilliant zal je mij echter niet horen zeggen, daarvoor zitten er toch teveel knullige en ongeloofwaardige dingen in. Carrie is idd irritant en haar trekjes vaak "overacted". Die bekkentrekkerij van haar ben ik wel beu, het zwanger verhaal zwak uitgewerkt (wat een slechte moeder btw). Vind haar dan ook totaal niet CIA geloofwaardig. Ook al die eigengereidheid en negeren van orders van hogerhand, slik ik moeilijk en komt wederom ongeloofwaardig over. Ook de beweegredenen zijn niet altijd overtuigend; waar ik weleens denk; logisch zou zijn deze redenatie, gebruiken ze precies het tegenovergestelde of iets heel anders. Moeilijk te verkroppen, zeker als ze analyseren en enkele goede opties totaal niet opperen.

Wel lekker weg te kijken, maar briljant? Nee, zeker niet.

martijnk

• 774 berichten
  • 310 stemmen

Jellesteeg schreef:

Aflevering twee maakt de eerste aflevering veel duidelijker van dit nieuwe seizoen, en is ook direct een stuk beter dan de eerste.

Idd briljante aflevering was dat, bij 5x1 was het me nog niet zo duidelijk allemaal maar na de 2e kan ik al niet meer wachten op 3. Gelukkig was ik wat laat met kijken dus die is er morgen alweer

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

En na de derde aflevering van het nieuwe seizoen weet ik het zeker: ik zit er weer helemaal in.

Carrie die op veel moordlijsten staat; Quinn die (moord)opdrachten krijg van Saul; Saul zelf die verschillende operaties leidt met zijn bedpartner Allison.

Ja, dit zou zich wel eens kunnen ontwikkelen tot een erg goed seizoen.

martijnk

• 774 berichten
  • 310 stemmen

Jellesteeg schreef:
En na de derde aflevering van het nieuwe seizoen weet ik het zeker: ik zit er weer helemaal in.

Carrie die op veel moordlijsten staat; Quinn die (moord)opdrachten krijg van Saul; Saul zelf die verschillende operaties leidt met zijn bedpartner Allison.

Ja, dit zou zich wel eens kunnen ontwikkelen tot een erg goed seizoen.

Ik heb wel ernsitge twijfels bij de eindscene waar ze Quinn vol in de roos lijkt te schieten met een sniper rifle. Nu heeft hij wel een vest aan maar als je met zo'n geweer op die afstand vol in je vest wordt geraakt dan lig je toch op z'n minst wel even buiten westen en sta je zeker niet zomaar even op.

Normaal zou je als schutter je vizier ook blijven richten en het lichaam geen moment uit het oog verliezen zodat je evt. bij beweging nog een tweede schot kunt lossen, zeker als je leven wordt bedreigd lijkt met dat voor iemand zo slim als Carrie vrij logisch.

Aan de andere kant vind ik dat Quinn haar ook onderschat door met volle verlichting de oprit op te komen rijden en vervolgens sneaky met z'n pistooltje naar buiten te lopen. Ook hij had kunnen weten dat Carry al wel wist dat haar cover blown was en had hij eigenlijk zijn auto 5 blokken verderop moeten parkeren en juist door dat bos waar Carry ligt naar binnen moeten komen en niet via de hoofdingang.

Hopelijk komt daar volgende week nog een verklaring voor maar dat was toch wel het smetje op een verder brilant S5 tot dusver overigens, begrijp me niet verkeerd het is nog steeds één van mijn favo series aller tijden maar je moet soms ook wel kritisch blijven

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.