- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Imdb vraagt (sinds 2 jaar oid) geld voor het uploaden van posters.
Als er net als op MM een situatie zou zijn waarbij alle users gratis plaatjes konden toevoegen, zou het er daar heel anders uit zien. Maar ik gun imdb het geld wel.
De belangrijkste reden waarom er daar geen niet- betaalde posters en foto's opstaan, is auteursrecht.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2148 stemmen
Hopelijk heb ik hiermee niet teveel gesloopt... als je ergens rare opmaak ziet hoor ik het graag
Ik merk dat de gebruikersnamen meer tegen de linkerkant van de lijn zijn gedrukt.
Ik heb trouwens weleens dat het grote MM-logo bovenin weg is, en er enkel een onderstreepte www.MovieMeter.nl te vinden is. Geen last van verder, maar ik meld het maar even.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik merk dat de gebruikersnamen meer tegen de linkerkant van de lijn zijn gedrukt.
Aanpassing die hier los van staat, er waren lange username die nét niet pastten.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zie dat Mijn Films-layout nog problemen geeft, ga ik nu naar kijken
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Nu lijnen de berichtjes niet goed meer. In Internet Explorer tenminste.

Maar het selecteren werkt wel inderdaad.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nou ja ik heb weer even de oude bende teruggezet, is me iets te veel gekloot voor de vrijdagavond
er zit dus in ieder geval een oplossing aan te komen 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3251 stemmen
De belangrijkste reden waarom er daar geen niet- betaalde posters en foto's opstaan, is auteursrecht.
Waarom mag dat dan wel op MM?
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1705 stemmen
Misschien omdat imdb voor meerdere diensten geld vraagt ofzo? Zou het anders ook niet weten. 
kappeuter (crew films)
-
- 74735 berichten
- 5987 stemmen
Filmmaatschappijen zijn maar al te blij als je publiciteitsmateriaal op je site plaatst. Daar is het namelijk voor gemaakt nietwaar.
Van stills weet ik dat ze vaak rechtenvrij geplaatst kunnen worden (soms 'mits vermelding stillfotograag').
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Stills mogen altijd, mits met bronvermelding. Aangezien deze bij een film geplaatst zijn, is dat denk ik voldoende.
Met posters ligt dat anders. Dat is namelijk artwork. Zo kan de designer van de poster bijvoorbeeld eisen dat zijn poster, ook al stemt de filmmaatschappij of producent in met de plaatsing op IMDb, alsnog met zijn naam als bronvermelding wordt voorzien.
Of dat fans een poster plaatsen die de filmmaatschappij eigenlijk helemaal niets vindt en denkt dat daardoor het bioscoopbezoek nogal achterblijft en schadevergoeding eist.
Of een acteur die denkt dat zijn hele carrière verpest is door die ene matige foto bij zijn profiel. Zulk soort dingen zouden mij in ieder geval niet verbazen. Als je ziet hoe mensen soms hoog en laag staan te springen in het Contributors' help forum om hun werkelijke geboortejaar verwijderd te krijgen, omdat ze denken dat ze daardoor geen enkele rol meer kunnen krijgen...
Zeker met een claimcultuur als in Amerika, zit IMDb niet te wachten om overspoeld te worden met dergelijke eisen en hebben ze ervoor gekozen dat bij voorbaat alleen rechthebbenden foto's en posters mogen opsturen. Een bekend bedrijf (Amazon) is nou eenmaal een makkelijke prooi voor aasgieren.
kappeuter (crew films)
-
- 74735 berichten
- 5987 stemmen
Met posters ligt dat anders. Dat is namelijk artwork. Zo kan de designer van de poster bijvoorbeeld eisen dat zijn poster, ook al stemt de filmmaatschappij of producent in met de plaatsing op IMDb, alsnog met zijn naam als bronvermelding wordt voorzien.
Waar heb je dat vandaan? Ik denk dat filmmaatschappijen altijd de rechten verwerven van de poster. Zou wat wezen zeg als de naam van de posterontwerper er altijd bij geplaatst moet worden. Die ben ik dan ook nog nooit tegengekomen, behalve op bepaalde Poolse artsites.
Nogal vergezocht dit. Bovendien bepalen filmmaatschappijen nog altijd zelf welke posters er op de markt komen. Meestal maken ze meerdere varianten, zodat er door de afnemer nog gekozen kan worden.

Ik ken tientallen Amerikaanse postersites zonder bron- of copyrightvermelding. Valt dus reuze mee met die claimcultuur.
Maar goed, ik snap wel dat imdb het risico niet wil nemen, en natuurlijk centjes wil verdienen.
Het begint aardig off-topic te worden hier. 
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
In het Nederlandse recht in ieder geval wel. Let wel: de maker kan het eisen, het is géén verplichting. In de praktijk zijn er natuurlijk heel heel weinig ontwerpers die er een probleem van zullen maken, maar één gevalletje kan al zoveel ellende geven.
Er worden/werden hier toch ook wel eens fanartposters ingestuurd?

Klein voorbeeldje: http://www.imdb.com/board/bd0000042/flat/9597804?d=9600809#9600809
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Er zijn al zoveel plaatjesloze database sites en daarnaast streven we niet naar volledigheid. Daarvoor zijn sites als imdb en nfdb (NL films).
Die plaatjes maken bovendien deel uit van de huisstijl van MovieMeter en horen dus bij de 'look and feel' van de site.
dank je voor het antwoord.
Ik begrijp dat de plaatjes belangrijker zijn dan de films.
aegron
-
- 4030 berichten
- 1290 stemmen
beetje flauw kijkert. Hij zegt niet dat de plaatjes belangrijker zijn, hij zegt dat die keuze in het verleden gemaakt is.
Zie het maar als uitdaging om een passend plaatje te vinden op het internet
.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
beetje flauw kijkert. Hij zegt niet dat de plaatjes belangrijker zijn, hij zegt dat die keuze in het verleden gemaakt is.
Zie het maar als uitdaging om een passend plaatje te vinden op het internet
.
Flauw? Mijn reactie was niet cynisch hoor. Ik bedankt toch netjes voor de reactie van Kappeuter?
Ik lees er in dat er gekozen is voor 'liever geen film, dan een film zonder plaatje', en dat leg ik dan uit als: plaatje belangrijker dan de film zelf.
Mij best hoor, ik snap de keuze niet, maar dat is dan verder mijn zaak. Dat van 'huisstijl', dat vind ik wat goedkoop, er kan simpel een 'huisstijl-geen-plaatje' symbool worden gemaakt, maar als men dat niet wil, is dat helemaal de vrije keus van de makers van de site.
Natuurlijk ga ik geen uitdaging maken van het zoeken naar passende plaatjes, ik heb een dik half uur gezocht, en dat lijkt me wel voldoende.
kappeuter (crew films)
-
- 74735 berichten
- 5987 stemmen
"Film bestaat uit videofragmenten uit Van Duins theater-shows en TV-optredens, die zijn aaneen gelast en opgeblazen tot bioscoopformaat."
Helaas, dan was de film ook met plaatje niet toegevoegd, aangezien we geen compilatiefilms toevoegen.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Natuurlijk? Voor iemand die er echt plezier in heeft om films toe te voegen, is het zoeken van een goed plaatje de uitdaging bij uitstek. Een half uur zoeken is dan peanuts.
Ik kan me plaatjes herinneren waarbij ik in 2 uur tijd meer dan 100 Google-hits heb doorzocht om vervolgens met een scheef en gekreukt plaatje te zitten die ik eerst in photoshop heb bewerkt om hem er weer 'als nieuw' uit te laten zien. De voldoening die dat geeft, maakt het zoeken naar plaatjes tot een uitdaging.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Natuurlijk? Voor iemand die er echt plezier in heeft om films toe te voegen, is het zoeken van een goed plaatje de uitdaging bij uitstek. Een half uur zoeken is dan peanuts.
Ik kan me plaatjes herinneren waarbij ik in 2 uur tijd meer dan 100 Google-hits heb doorzocht om vervolgens met een scheef en gekreukt plaatje te zitten die ik eerst in photoshop heb bewerkt om hem er weer 'als nieuw' uit te laten zien. De voldoening die dat geeft, maakt het zoeken naar plaatjes tot een uitdaging.
Dan kan ik het zoeken naar plaatjes beter aan jou over laten. Is iedereen tevreden, toch?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
"Film bestaat uit videofragmenten uit Van Duins theater-shows en TV-optredens, die zijn aaneen gelast en opgeblazen tot bioscoopformaat."
Helaas, dan was de film ook met plaatje niet toegevoegd, aangezien we geen compilatiefilms toevoegen.
Daar was ik al bang voor, eigenlijk, en dat vind ik ook wel terecht, maar daar ging het niet om.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Je moest eens weten.... 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Zou één van de lieve Internet Explorer gebruikers met Mijn Films-problemen nog even uitsluitsel kunnen geven over de vraag of dit inmiddels opgelost is?
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Toevoegen en verplaatsen werkt perfect en verandert ook meteen zonder dat je moet uitloggen. De link waarmee je door op de titel te klikken bij de film terechtkomt werkt nog steeds niet altijd, soms wel, maar bij andere films (die uit een submap meer onderaan) verplaatst de film zich nog steeds willekeurig naar ergens anders. Maar toevoegen en verplaatsen is perfect.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb weer de Grote Veranderingen in de stylesheet (van de poging van gisterenavond) online gezet. Grote veranderingen, die als het goed is er voor zorgen dat je in IE weer tekst kunt selecteren. Ik vermoed dat hier en daar door deze veranderingen opmaak veranderd kan zijn, ik hoor graag als dat het geval is.
Hopelijk is dat verplaats probleempje van jou Freud hiermee ook verholpen?
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Inderdaad, helemaal in orde nu. En selecteren werkt ook perfect
.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
nou mooi, ik hoor morgen wel of er nog wat aan de hand is, anders is dat weer mooi een puntje van de lijst af 
aegron
-
- 4030 berichten
- 1290 stemmen
de lay-out in opera is totaal ver******:
- Het lettertype is anders,
- het past niet meer in een keer op het scherm (600*800)
- er zijn dikke lijnen (zowel horizontaal, tussen topictitels op - de updatepagina's; als tussen de ster/camera/stoel en de - links die daarbij horen) te zien
- de smiletjes zijn vervormd.
edit: de bovenstaande dingen zie ik nu niet meer. alleen de plaatjes (stoeltje, camera en ster) vallen deels weg.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
edit: de bovenstaande dingen zie ik nu niet meer
mooi 
da's alleen in 800x600 waarschijnlijk, zal nog eens kijken
kappeuter (crew films)
-
- 74735 berichten
- 5987 stemmen
Vanwege de vakantie van enkele crewleden vervalt tijdelijk de mogelijkheid om films aan de site toe te voegen.
Vanaf dinsdag 5 juli tot en met 31 juli is het niet mogelijk om films aan de database toe te voegen.
Wil je nog gauw iets toevoegen, dan kan dat dus vandaag en morgen nog.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.