- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
kappeuter (crew films)
-
- 74735 berichten
- 5987 stemmen
Elke opmerking hier is serieus te nemen.
kappeuter (crew films)
-
- 74735 berichten
- 5987 stemmen
Sommigen zullen het al opgemerkt hebben, er is sinds enkele dagen een forumcategorie bij:
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Bij de film Bergkristall 2004 geeft hij een fout melding!
De poster ontbreekt op schijf. Vervelend dat de boel dan gelijk zo'n error geeft. Als iemand 'm even naar me wil mailen...
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
Elke opmerking hier is serieus te nemen.
niet als het als een belediging kan overkomen...
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
"Zijn er ook dingen die jij wel leuk/goed vind U-96?
"
kan je opvatten als een boze opmerking /belediging...
Of je kan het zien als een grapje om te plagen...
Zo bedoelde ik het, misschien had ik moeten "niet alles moet je letterlijk nemen" ipv "niet alles moet je serieus nemen"...
Gezien sarcasme, en de toon waarop iemand iets zegt vaak niet opvallen als je iets leest
aegron
-
- 4030 berichten
- 1290 stemmen
op pagina 6 van war of the worlds gaat de naam 'hakunamafucka' oid te ver door (loopt over in het berichtvakje) dit is in ie
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1078 stemmen
Misschien is het een idee -gezien MM pro-firefox is- om in het profiel onder "Links op updates-pagina's"een optie erbij te maken: "Openen in een nieuwe tab (firefox gebruikers)"
Je kunt natuurlijk ook ctrl inhouden, maar ik surf vaak met 1 hand 
Weet niet ofdat mogelijk is, maar het zou handig zijn 
Hannibal
-
- 9407 berichten
- 3338 stemmen
Je kunt ook je middelste muisknop indrukken, dan hoef je geen twee handen te gebruiken 
Idol
-
- 235 berichten
- 363 stemmen
hoe komt het dat als je een film wil toevoegen bij mijn films hij er niet bij verschijnt?
Hannibal
-
- 9407 berichten
- 3338 stemmen
Staat 'Hier komen toegevoegde films binnen' op 'Ja'? Zo niet, dan komen je films in een submap binnen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het lijkt een probleem met IE te zijn, dat niet iedereen heeft. Ik zie dat Idol vanochtend bv. Meet the Parents heeft toegevoegd, dat is gewoon gelukt. Dat dit niet te zien is, vervolgens, zou dan misschien met een cache-probleem te maken kunnen hebben. Als je de Mijn Films-pagina "hard" ververst, door bv. op de knop te drukken bovenaan, zie je 'm dan wel?
Ik zal eens uitzoeken of ik de browser kan dwingen om de Mijn Films pagina's altijd opnieuw op te halen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
"Openen in een nieuwe tab (firefox gebruikers)"
Tabs worden volgens mij tegenwoordig in elke browser ondersteund, ook in de nieuwe IE die over een paar maanden uitkomt. Het is echter helaas niet mogelijk om in HTML tegen de browser te zeggen "open deze link in een nieuw tab".
Zo'n opwindende site is dit toch niet 
aegron
-
- 4030 berichten
- 1290 stemmen
ik weet niet of het al gemeld was, maar in IE vallen af en toe de namen van de gebruikers weg. (dan staat er dus niets meer in het linker vak). Als je er vervolgens met je muis overheen gaat komt de naam weer terug.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Overigens: het is natuurlijk altijd leuk om ideetjes te lezen, maar ik ga de boel zo langzamerhand eens afronden, qua nieuwe site. Alleen nog bugs fixen, een paar kleine functionaliteiten die nog open staan, en dan zet ik er een grote dikke streep onder. Anders komt het er nooit van om tijd in MusicMeter (en evt. later Boekmeter) te stoppen.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Mijn Films: ik heb hetzelfde probleem. Als je op Refresh klikt, verandert er niks. Het werkt wel als je uitlogt en daarna weer inlogt.
Mijn probleem nu is meer dat ik de Hoofdmap Mijn Films niet kan bewerken. Nieuwe films komen daar nu niet automatisch binnen (nee). Maar dat wil ik nu juist weer wel (ja, dus), maar er staat geen linkje van bewerk deze map, tenzij ik een nieuwe submap aanmaak. Beetje omslachtig...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Mijn Films: ik heb hetzelfde probleem. Als je op Refresh klikt, verandert er niks. Het werkt wel als je uitlogt en daarna weer inlogt.
Ik weet wat het is, vanavond gefixed
Mijn probleem nu is meer dat ik de Hoofdmap Mijn Films niet kan bewerken. Nieuwe films komen daar nu niet automatisch binnen (nee). Maar dat wil ik nu juist weer wel .
Je kunt gewoon het vinkje uitzetten in de huidige "inbox". Ik zal dat wat duidelijker melden.
Leno
-
- 5922 berichten
- 4457 stemmen
Ik erger me aan users die al stemmen voordat de film uit is terwijl dat in principe niet mogelijk is. Zoals nu ook bij Herbie: Fully Loaded. Deze films krijgt na 4 stemmen 4.5*. Als ik de recensies lees en op IMDB kijk kan het bijna niet anders dat de stemmers de film niet gezien hebben.
Voor de mods is het vaak lastig om de echte van de nepstemmers te onderscheiden.
Is het geen idee om de stemmen pas zichtbaar te maken vanaf het moment dat de film de eerste release heeft gehad (meestal de Amerikaanse)? Dan is de lol van het vroege stemmen er ook af..
Ik heb het idee dat dit steeds meer gebeurt (waarschijnlijk evenredig met het toenemend aantal users).
Het is wel leuk als men om wat voor reden dan ook een film kan beoordelen (lang) voordat de film uit is, maar zo geeft het op voorhand een oneerlijk beeld over de kwaliteit van films.
Dit gebeurt overigens ook op IMDB zo (stemmen pas zichbaar vanaf releasedatum).
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Ik erger me aan users die al stemmen
Is het geen idee om de stemmen pas zichtbaar te maken vanaf het moment dat de film de eerste release heeft gehad (meestal de Amerikaanse)? Dan is de lol van het vroege stemmen er ook af..
Als een film nog geen release heeft gehad in het buitenland wordt de stem vrijwel altijd verwijderd. We kunnen niet alles op tijd zien, dus soms duurt het wat langer.
Die Herbie film is bvb al een tijdje uit, dus die stemmen kunnen we moeilijk weghalen, ook al zijn er regelmatig wel vermoedens dat het niet helemaal oke is.
Leno
-
- 5922 berichten
- 4457 stemmen
En wachten tot de Nederlandse release is i.v.m. donwlaodne ook geen optie. Nouja jammer dan..
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Bovendien krijgen vrij veel films nauwelijks een Nederlandse release.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Soms als ik in een van mijn lijsten op een film klik om naar de film zelf te gaan, verplaatst die film zich om onverklaarbare reden ineens naar een andere map (totaal willekeurig, want moet soms lang zoeken om hem terug te vinden
)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Is dit nu verholpen?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Waarom is het verplicht om een plaatje te leveren als je een film wilt toevoegen?
Ik wilde gisteren 'André van Duin's Pretfilm' toevoegen maar kon geen geschikt plaatje vinden, dus liet ik het er maar bij.
Niet dat het een hoogstaande film is, maar het maakt de boel wel weer completer.
Op IMDb, waar die film wel staat, staat gewoon een grijzig plaatje met de tekst dat er geen plaatje is.
Verder maakt het mij niet zo heel veel uit hoor, maar ik vraag het me gewoon af.
EDIT: op IMDb heeft hij wel (uit tien stemmen) 7,5 sterren!! Toch misschien wel beter dan ik dacht. (Was de eerste bioscoopfilm die ik ooit zag, lang, lang geleden)
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1705 stemmen
Persoonlijk vind ik het wel prettig dat een afbeelding verplicht is. Stoor me er op IMDB ook vaak aan als er geen poster bij staat, en dit terwijl er vaak wel een te vinden is.
kappeuter (crew films)
-
- 74735 berichten
- 5987 stemmen
Er zijn al zoveel plaatjesloze database sites en daarnaast streven we niet naar volledigheid. Daarvoor zijn sites als imdb en nfdb (NL films).
Die plaatjes maken bovendien deel uit van de huisstijl van MovieMeter en horen dus bij de 'look and feel' van de site. Ik schat dat in de praktijk van 999 van de 1000 films wel een plaatje te vinden. Jammer voor die ene uitzondering, maar het is niet anders.
Persoonlijk vind ik het wel prettig dat een afbeelding verplicht is. Stoor me er op IMDB ook vaak aan als er geen poster bij staat, en dit terwijl er vaak wel een te vinden is.
Imdb vraagt (sinds 2 jaar oid) geld voor het uploaden van posters.
Als er net als op MM een situatie zou zijn waarbij alle users gratis plaatjes konden toevoegen, zou het er daar heel anders uit zien. Maar ik gun imdb het geld wel.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb de hele stylesheet omgegooid, waardoor IE gebruikers (als het goed is) weer tekst kunnen selecteren
Hopelijk heb ik hiermee niet teveel gesloopt... als je ergens rare opmaak ziet hoor ik het graag
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Sinds wanneer is de zoekbox rechts bovenin afgeschaft? Hij verdween zomaar opeens... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.