• 15.971 nieuwsartikelen
  • 179.027 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.265 gebruikers
  • 9.389.653 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Je wil zeggen dat je het niet eens bent met mijn opvatting dat de benadering updates (users/topics) en actief (topics) niet essentieel is?

Nee hoor, er zit inderdaad een een essentieel verschil in.

Ook kun je je afvragen of Fok is waar je heen wil. Maar dat moet je voor jezelf bepalen.

Qua inhoud niet, iets te kinderachtig (op sommige subforums na). De structuur vind ik prima. Ik ben ook niet zo'n Fok-fan, maar jouw ervaringen ("naar de site toe roepen") deel ik niet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kos schreef:

Wanneer de updates daadwerkelijk niet meer mogelijk zijn

Het kan nu nog nét, maar veel langer kan dit niet door gaan. De mensen die écht niet meer zonder kunnen toch de updates geven lijkt me een mooi compromis.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3237 stemmen

Ben je niet bang dat er zoveel mensen de Update's willen houden dat het eigenlijk geen zin heeft?

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Het grootste probleem met de actief-pagina is in mijn ogen toch dat niet elk bericht op MM meteen een 'actieve discussie' is. Bij films posten gebruikers hier zovaak gewoon recensies, zonder verder MM-gewijze aanleiding of gevolgen. Bij forums (zoals bijvoorbeeld dus fok.nl of de IMDb Boards) zijn berichten bijna altijd lopende discussies die na verloop van tijd weer uitdoven. Die lopende discussies volg je in hun totaliteit of in het geheel niet. Bij MM gaat het ook om de losse berichten, waarbij de naam van de poster minstens zo'n motivatie voor mij kan zijn om het bericht te lezen dan de film waarbij hij/zij nu eigenlijk iets post. (Natuurlijk heeft MM ook zo z'n lopende discussies (die vaak ook heel interessant zijn), maar MM is dus meer dan dat)

In een actief-pagina lezen dat er een bericht is gepost bij bijvoorbeeld The Godfather zegt mij nog niets. En zelfs als er bij zou staan wie de poster is, zegt het nog niet alles. Is het een recensie, een reactie op de vorige poster, een vraag of gewoon geschreeuw? In een forum worden dit soort problemen vaak nog verholpen doordat posters een titel op kunnen geven (titel + naam geeft vaak aardige indicatie van de inhoud, zeker als de reacties er in 'trap'-formaat onderstaan), maar op MM kan dat niet, omdat het hier gaat om berichten bij 'blijvende' onderwerpen (itt het nieuws bij bijvoorbeeld fok.nl); MM is in essentie geen forum (voor mij niet iig), en dus werkt een forum-stijl van updates hier niet. Uiteindelijk zou het er, denk ik, toe leiden dat de heel actieve gebruikers bijna alle topics openen (wat tot heel veel dataverkeer zou leiden), en de minder actieve gebruikers zich steeds verder terugtrekken van de site, omdat ze de interessante berichten niet meer vinden.

Voor het forum-gedeelte van MM (dus itt de filmpagina's) zou het misschien nog wel werken: alleen de titel vermelden en de gebruikers (zoals bij het spoiler-topic), maar of je daar in termen van dataverkeer wat mee opschiet betwijfel ik.

Maar als jij het hersenloze geflame waarin bijna alle fok-discussies al snel uitmonden als een hoger goed ziet dan het gebruik van jouw site, dan heb ik misschien een verkeerd beeld van je doelstellingen.

edit: in de tijd dat ik dit getikt heeft, heeft cornelis al een aantal van mijn puten behandeld zie ik nu trouwens, maar ik laat het toch maar even zo staan.

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Als er problemen zijn met ruimtetekort voor de updates zou het misschien wel een goed idee om de updates-functie te veranderen in de huidige actief-functie. Deze vind ik iets overzichtelijker, en wanneer er films zijn die ik niet ken, laat ik die zitten, maar zie ik er een film staan waarbij ik de discussie wil volgen, dan klik ik er natuurlijk op. Wat ik wel een beetje mis, dat zijn de stemmen.

titan

• 1609 berichten
  • 4419 stemmen

Van mij mag de actiefoptie (een onnodige en overbodige toevoeging) geheel verdwijnen en de updatesoptie (veel handiger en overzichtelijker) in zijn huidige vorm blijven.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ik ben ook een ongelooflijke sucker voor de updates, omdat je meteen de gesprekken kunt volgen. De updates-pagina is een soort van krant: je ziet gelijk wat er gaande is, laat sommige artikelen links liggen en gaat andere uitspitten. De actief-pagina zou een voorpagina zijn met een hele hoop titels, en 'lees verder op pagina x' achter elke titel. Zeker omdat ik niet weet wát er allemaal besproken is, zou ik veel minder snel geneigd zijn om verder te lezen.

Wat me wel opvalt is dat bij elke update die ik opvraag, de helft van de topics dichtgeklapt zijn - as in: daar lees ik overheen. Zou het dataverkeer naar beneden kunnen door het inklappen-uitklappen wat rigoureuzer door te voeren, en de topics waarin ik niks heb gepost überhaupt niet in te laden? Mocht ik me dan toch willen mengen in actieve discussies waaraan ik nog geen bijdrage heb geleverd, dan moet ik die maar opzoeken in de actief-pagina. Dat er dan wat meer van me geëist wordt heb ik graag over voor het behoud van de updates-pagina.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Die krant metafoor schoot me ook net te binnen.

Zo leest de updates pagina nu: alsof je de hoofdpagina van een krant leest.

Die actief pagina is voor mij een onoverzichtelijke brij. Ik zie allemaal titels en forumtopics door elkaar. Zegt me helemaal niets, want ik moet stuk voor stuk verder klikken wat er is gepost.

Het interesseert me geen biet of de ene post 5 minuten eerder gepost is dan de andere post.

Ik wil de titels en topics gewoon op alfabet gesorteerd zien. Wat rest is dus een sterk uitgeklede updates pagina, die je NIET kunt lezen.

Berichten lees ik om verschillende redenen. Omdat ik van de betreffende user alle berichten lees, omdat ik benieuwd ben naar die ene nieuwe film, omdat ik na de eerste zin gelezen te hebben nieuwsgierig ben naar het vervolg.

Kortom, die actieve pagina lijkt me uitermate geschikt voor NIET-actieve leden. En volgens mij jaag je de actieve leden hiermee alleen maar weg.

Ok, de oude updates functie blijft beschikbaar voor de diehards, maar voor hoe lang ?

De gedachte hieraan maakt mij triest.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

dan moet ik die maar opzoeken in de actief-pagina. Dat er dan wat meer van me geëist wordt heb ik graag over voor het behoud van de updates-pagina.

Ik ook, Is dat wellicht het probleem voor onze verwende MM-ventjes

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Hoeveel bandbreedte scheelt het eigenlijk als de de updates pagina alleen geschikt maakt voor leden? Al die de bezoekers die de afgelopen 24 uur eens ff willen bekijken kost ook een hoop Mb's.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Nou Jordy, ik heb t nu allebei een tijdje geprobeerd, maar de update vind ik toch echt een stuk overzichtelijker.

Dat iets als laatste is gepost maakt me eigenlijk weinig uit.

Stephan

• 7904 berichten
  • 1388 stemmen

En Jordy... was het nog een optie om bij de updatespagina slechts de eerste 5 regels v/h bericht te tonen en een UITklap-button, waarbij de resterende tekst zou moeten worden geladen, te plaatsen?

Vaak zie je aan de eerste regels wel of je de opmerkingen wil lezen of niet...

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ok, de oude updates functie blijft beschikbaar voor de diehards, maar voor hoe lang ?

De gedachte hieraan maakt mij triest.

Heeeeeeeel triest zelfs. De bestaande updatespagina is voor mij het hart van deze site.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Yekezzez schreef:

Hoeveel bandbreedte scheelt het eigenlijk als de de updates pagina alleen geschikt maakt voor leden? Al die de bezoekers die de afgelopen 24 uur eens ff willen bekijken kost ook een hoop Mb's.

De updates zijn sinds kort sowieso al enkel voor leden op te roepen, geloof ik.

Jordy, zou je nog even commentaar willen geven op mijn post van gisteren (inmiddels alweer een heel eind terug, pagina 136) waarin ik pleit voor een uitbreiding van het aantal getoonde stemmen onder de ´stemresultaten´ knop?

Zal zo even kijken hoe de actief-optie bevalt

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Wat de actief pagina betreft: een prima alternatief voor dé updates, goed te doen, al is het natuurlijk wel wat minder... (dus hierbij meld ik me alvast aan om zo lang mogelijk van de gouwe ouwe update knop gebruik te mogen maken )

Maar mocht de updateknop helemaal verdwijnen zou ik graag zien dat er in de actief-lijst een nieuw venster opent wanneer je op een link klikt. Je kan het natuurlijk tzt ook optioneel maken, net als bij de updates nu. In dat geval ben ik maar wat blij dat de nieuwe berichten op de site toch nog gewoon een beetje te volgen zijn...

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Oja, zo´n streepje achter elk topic waarmee je net als bij FOK! meteen naar het nieuwste bericht op een bepaalde pagina zoeft lijkt me ook handig.

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Heeeeeeeel triest zelfs. De bestaande updatespagina is voor mij het hart van deze site.

Updates forever !

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

Maar als jij het hersenloze geflame waarin bijna alle fok-discussies al snel uitmonden als een hoger goed ziet dan het gebruik van jouw site, dan heb ik misschien een verkeerd beeld van je doelstellingen.

Op dit soort opmerkingen ga ik niet eens in... veel plezier nog hier

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

titan schreef:

Van mij mag de actiefoptie (een onnodige en overbodige toevoeging) geheel verdwijnen en de updatesoptie (veel handiger en overzichtelijker) in zijn huidige vorm blijven.

zucht, dat is dus niet mogelijk...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kappeuter schreef:

Het doorvoeren van deze actie is de enige manier waarop de updates beschikbaar kunnen blijven door diehards.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Goodfella schreef:

zou ik graag zien dat er in de actief-lijst een nieuw venster opent

is er al

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Jullie lijken niet te begrijpen dat het geen optie is om de updates te behouden. Het kan niet. punt.

Er zijn twee opties. Veranderingen doorvoeren zoals ik voorstel, of de site opdoeken. Ik zal voor het eerste kiezen. Van mensen die zich daar niet in kunnen vinden moeten we dan maar helaas afscheid nemen, en dan gaan we met de rest verder... ik zie het liever ook anders.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Die samenvatting had ik gisteren op de chat ook al gegeven.

Toch kan de updatespagina 50% kleiner (en nog meer als we het voorstel van Stephan erbij pakken, namelijk alleen de eerste 5 regels oid tonen). Ik zou hier graag naar willen kijken als je dat wil.

Ook zou een RSS feed misschien wat dataverkeer wegnemen. Mensen laden dan alleen een xml bestand in zonder alle knoppen en andere grafische meuk.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De updates-pagina iets verkleinen zal ten eerste m.i. geen 50% maar 20-30%besparing opleveren. Dit betekent dat we over 2 maanden op hetzelfde punt zijn als nu.

Bovendien lijkt me het verder verminken van de updates-pagina niet verstandig. Ik houd liever een complete updates pagina voor de diehards.

Wie zal een XML-feed gebruiken? Ik denk echt helemaal niemand. Bovendien zijn er weinig formaten met zo veel overhead als XML... gaat de bandbreedte geen goed doen denk ik.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Jordy schreef:

Bovendien lijkt me het verder verminken van de updates-pagina niet verstandig. Ik houd liever een complete updates pagina voor de diehards.

lijkt me helemaal goed

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Jordy schreef:

De updates-pagina iets verkleinen zal ten eerste m.i. geen 50% maar 20-30%besparing opleveren. Dit betekent dat we over 2 maanden op hetzelfde punt zijn als nu.

Als ik naar de code kijk zie ik tabellen in tabellen in tabellen. Met een beetje uitgekiend css werk is dit om te bouwen naar 1 tabel met div's etc. scheelt hoop code.

Ik ook, maar als er wat moet veranderen, beter de berichten afkappen dan dat de updates helemaal verdwijnen.

Wie zal een XML-feed gebruiken? Ik denk echt helemaal niemand. Bovendien zijn er weinig formaten met zo veel overhead als XML... gaat de bandbreedte geen goed doen denk ik.

Ik gebruik het o.a. maar het RSS systeem is vrij nieuw en nog niet veel mensen weten het te gebruiken of uberhaupt het bestaan ervan.

Voorbeeld:

RSS Applicatie

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

ik ben bereid om als 't straks nodig is de actief pagina te gebruiken. dan maar wat meer klikken om te kijken wát er gezegd wordt.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

vrees niet: jullie kunnen (op z'n minst voorlopig, hopelijk altijd) nog gewoon de updates gebruiken. Ik wil deze echter afsluiten voor nieuwe users, en iedereen die bv. niet deze week opgeeft de updates écht te willen. Je hoeft nu nog niets te laten weten, dat komt nog wel.

Alle mensen die zich niet melden (en blijkbaar de updates niet zo volgen), en alle mensen die hier nieuw komen doen het maar met de actief pagina. .

Als dit het dataverkeer oplost ben ik een groot voorstander hiervan.

(kiezen tussen vele kwaden wat ik zo begrepen heb)

En... Bedankt Jordy voor al het vele werk wat je in de site wil steken.

(de die-hards hebben sowieso met "alle veranderingen" problemen, Eerst een nieuwe site, daarna een beperktere Update pagina; De wereld stort in )

( vandaar wellicht alle verhitte opmerkingen in dit topic (waarbij naar mijn mening ook ontzettend veel langs elkaar heen gepraat wordt)

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Jordy schreef:

Jullie lijken niet te begrijpen dat het geen optie is om de updates te behouden. Het kan niet. punt.

Er zijn twee opties. Veranderingen doorvoeren zoals ik voorstel, of de site opdoeken. Ik zal voor het eerste kiezen. Van mensen die zich daar niet in kunnen vinden moeten we dan maar helaas afscheid nemen, en dan gaan we met de rest verder... ik zie het liever ook anders.

Daarom kwamen wij ook met het donateursvoorstel. Zodat we de site met alle toeters en bellen kunnen behouden.

Locutus

• 606 berichten
  • 5889 stemmen

Sorry, maar de actief-pagina is echt niet equivalent aan de updates pagina. Ik zie geen toegevoegde films en geen nieuwe stemmen... Voor de nieuwe forumberichten is het wel een goed alternatief lijkt mij. Conclusie: nieuwe forum-berichten in "Actief" en nieuwe films en stemmen in "Updates"?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.