- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Hoop btw niet dat bovenstaand berichtje erg gefrustreerd overkomt, absoluut niet zo bedoeld.
Wat zal ik zeggen, zulks wilde ik in iets vriendelijker bewoordingen net gaan posten....
Kweenie, er ontstaat nu een situatie waarbij heavy users zich ernstig geremd voelen om wat dan ook over de nieuwe site te zeggen, en als ze hun voorkeur kenbaar maken, dan geef je aan dat je er niets mee wil of kan. Heel vrolijk word ik er niet van.
Ik probeer zelf i.i.g. constructieve opmerkingen te plaatsen. Herlees alsjeblieft mijn vorige posting nog even, ik had er e.e.a. aan toegevoegd. De scheiding filmtopics en forumtopics is toch echt geen vreemd verzoek, lijkt me....?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat waardeer ik ook, ik geef alleen aan dat de mogelijkheid bestaat dat ik nu (voor het eerst in bijna 3 jaar) tegen het advies van de meerderheid in zal gaan.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Dat waardeer ik ook, ik geef alleen aan dat de mogelijkheid bestaat dat ik nu (voor het eerst in bijna 3 jaar) tegen het advies van de meerderheid in zal gaan.
En dat het liefst zonder verdere motivatie?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Beetje flauw Cor. Ik heb hierboven een stuk van drie alinea's getypt.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dus een aantal kunnen wel van de update gebruik blijven maken? 
Dat staat hierboven uitgebreid beschreven inderdaad
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Beetje flauw Cor. Ik heb hierboven een stuk van drie alinea's getypt.
Maar je geeft geen enkel antwoord op de suggestie de topics te scheiden ipv op een onoverzichtelijke hoop te gooien.
Ik geef tegenargumenten en je meldt alleen maar dat je in dit geval doet waar je zelf zin in hebt. Dat is toch geen discussie?
Nogmaals: ook op Fok (een heel ander soort site dan dit) is er een helder onderscheid op onderwerp.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ook op Fok (een heel ander soort site dan dit) is er een onderscheid op onderwerp.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Maar je geeft geen enkel antwoord op de suggestie de topics te scheiden
Ik vind het fijner om ze niet te scheiden. Ik wil me graag houden aan de standaard die wereldwijd gerespecteerd wordt bij actieve-discussie pagina's op forums.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
En wat zien we daar links van de topics staan? Een segmentering.
Het gaat me er niet om dat het er uit ziet zoals ik dat per se wil, het gaat me erom dat ik kritiek heb op de huidige indeling van die pagina. Die op Fok is aanzienlijk overzichtelijker.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik wil me graag houden aan de standaard die wereldwijd gerespecteerd wordt bij actieve-discussie pagina's op forums.
Tsja. Dacht dat deze site nog net iets anders was dan weer een forum. Maar dat zie ik wellicht verkeerd.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Een segmentering.
Ik zie 'm niet. Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Nou Jordy, ik vind dat "Actief" een prachtig en handige functie. Het is een soort mini-updates, wat zeer handig kan zijn. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Jordy, het kan dat het al ergens staat, maar ik heb het nergens kunnen vinden. Maar waarom nu opeens wel problemen met de updates-pagina en vroeger nooit? En de update pagina vind ik eerlijk gezegd ook een geweldig iets! Het eerste wat ik doe als ik internet opstart is de update pagina bekijken.
PS: mocht je het al ergens hebben uitgelegd is een verwijzing ernaar of een: "kijk eerst uit je doppen voor je wat vraagt! voldoende
"
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik zie 'm niet. Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd.
Ik zie links van de topics een groepscode.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zie links van de topics een groepscode.
Oh die kan er wel bij natuurlijk. Da's geen opsplitsing in forum/niet-forum.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Oh die kan er wel bij natuurlijk. Da's geen opsplitsing in forum/niet-forum.
Welles-nietes. Mijn hele punt was dat het nu een chaos is, en dat ofwel een opdeling in delen, ofwel een segmentering een oplossing zou zijn.
Ook vind ik het zelf raar dat je zoiets op Fok niet zelf kan instellen. Ik kan zelfs in mijn emailprog instellen om te sorteren op draadnaam, datum, etc.
Ook is de horizontale indeling op Fok helderder (nu staat de laatste toevoeger eronde op MM-actief.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Maar goed, ik hoop niet dat het feit dat ik een keertje m'n mening door zou drukken gelijk een boel boze en teleurgestelde users oplevert. Ik wil me best verder verdedigen, als ik het gevoel heb dat er iets gevraagd wordt wat ik hierboven nog niet gemeld heb. Ik ga er alleen niet van uit dat ik de discussie "zal winnen" ofzo.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
En de update pagina vind ik eerlijk gezegd ook een geweldig iets! Het eerste wat ik doe als ik internet opstart is de update pagina bekijken.
Maar dat is gewoon een kwestie van gewenning.
Over een paar maanden wil je cursor niets anders meer dan richting de actief-button. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Welles-nietes.
Ik begrijp niet zo goed waar deze felheid vandaan komt. Alleen maar omdat ik heel voorzichtig aangeef dat ik dit maal een keer mijn persoonlijke mening aan zal houden? Die code (of wat dan ook) links van de titel is een goed punt, zal kijken of dat hier ook past.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
vrees niet: jullie kunnen (op z'n minst voorlopig, hopelijk altijd) nog gewoon de updates gebruiken. Ik wil deze echter afsluiten voor nieuwe users, en iedereen die bv. niet deze week opgeeft de updates écht te willen. Je hoeft nu nog niets te laten weten, dat komt nog wel.
Alle mensen die zich niet melden (en blijkbaar de updates niet zo volgen), en alle mensen die hier nieuw komen doen het maar met de actief pagina. Zo'n actief pagina heeft bij allerlei grote sites (GoT, Fok! standaard PHPbb en UBB boards) z'n waarde bewezen, en zal dus prima voldoen.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik vind dat er een essentieel verschil in benadering is. Via updates kun je kijken wie er waarop gereageerd heeft, en zijn gebruikers en onderwerpen dus van gelijke waarde. Op fora als Fok gaat het om prikbord-briefjes die door Jan en Alleman gelezen en beantwoord worden, zonder dat er al te veel sprake is van een community; het onderwerp is veruit dominant. Dat is op MM anders.
Wellicht is dat een minder groot probleem waar het nieuwe users betreft, maar omdat de updates-pagina so wie so in de nabije toekomst opnieuw onder vuur kan komen te liggen, helpt het zoeken naar een voor oldbee's en newbee's bruikbare oplossing in dit stadium misschien al.
Overigens staat Fok ook stijf van de Java, en doet het dus niet lekker op mijn Mac. ***edit* herstel: na het sluiten van 20 Moviemeter-vensters doet Fok het prima, en gaat MM ook wel wat sneller. ***
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
zonder dat er al te veel sprake is van een community.
Hoe geweldig ik het groepsgevoel hier ook vind, voor de community spirit op Fok.nl hebben we nog een hele lange weg te gaan.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Bij films en topics met een icoontje voor de titel zijn sindsdien berichten geplaatst.
Het zou wel handig zijn als ik een kwartier later opnieuw op de actief-knop druk, dat ik dan alleen voor de berichten die in dat laatste kwartier zijn geschreven zo'n icoontje zie.
En niet voor alle berichten sinds ik heb ingelogd.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik begrijp niet zo goed waar deze felheid vandaan komt.
Welles-nietes is niet fel (bedoeld). Wilde slechts aangeving dat of je het nou opsplitsen of segmenteren noemt niet veel afdoet aan wat ik bedoelde.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Hoe geweldig ik het groepsgevoel hier ook vind, voor de community spirit op Fok.nl hebben we nog een hele lange weg te gaan.
Je wil zeggen dat je het niet eens bent met mijn opvatting dat de benadering updates (users/topics) en actief (topics) niet essentieel is?
Ik zie op Fok toch voornamelijk mensen die iets over een onderwerp naar de site toe roepen, en niet mensen die met elkaar op argumenten in discussie gaan. Maar ik ben geen reguliere Fok-ganger, dus misschien mis ik dat gewoon allemaal.
Ook kun je je afvragen of Fok is waar je heen wil. Maar dat moet je voor jezelf bepalen.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Wanneer de updates daadwerkelijk niet meer mogelijk zijn, lijkt me een active topics pagina idd het enige goede alternatief.
Wat wel prettig zou zijn is dat de active topics beginnen bij het tijdstip dat je voor het laatst de active topics bekeek, zodat je niet de al door jou geziene topics ziet. Is dit mogelijk?
(Waarschijnlijk niet omdat je dan in feite gewoon weer een ingeklapte updates-pagina hebt
)
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Maar dat is gewoon een kwestie van gewenning.
Over een paar maanden wil je cursor niets anders meer dan richting de actief-button. 
Mee eens.
Bovendien. Het gaat er uiteindelijk om dat MM binnen de beschikbare bandbreedte blijft (35 gb per maand?). Als dit helpt, waarom niet?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het zou wel handig zijn als ik een kwartier later opnieuw op de actief-knop druk, dat ik dan alleen voor de berichten die in dat laatste kwartier zijn geschreven zo'n icoontje zie.
En niet voor alle berichten sinds ik heb ingelogd.
Bij zo'n kort tijdsverschil kijk je gewoon naar de tijdstippen. Is mijn ervaring. Ik vind het een groot nadeel van de updates-huidige-vorm dat je je tijdstip gelijk kwijt bent als je verkeerd klikt. Om bij de actief-pagina ook weer opties in te bouwen voor het selecteren van begintijdstippen e.d. vind ik de boel persoonlijk nodeloos ingewikkeld maken.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Heb net nog ff op de 'actief' pagina gekeken. Ik kan zo echt wel het onderscheid maken tussen een filmtitel en een forum-discussie titel. Waar hebben we het nu eigenlijk over? 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.