• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.172 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.509 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22428 berichten
  • 5131 stemmen

starbright boy schreef:

Sorry Jordy. Volgens mij nog niet. Zoeken op regisseur e.d gaat prima, maar zoeken op jaar en stemgemiddelde werkt niet.

Als ik bijvoorbeeld Spielberg films lager dan 3.5 ster of horrorfilms uit 1974 selecteer, krijg ik alle spielbergs of alle horrors.

werkt nog steeds niet Jordy.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kappeuter schreef:

Ik zit nu achter de computer van mijn pa. Die heeft een isdn verbinding. Op andere sites geen laadproblemen.

Als andere mensen de updates wel binnen 10/15 seconden binnen hebben is de bottleneck toch echt niet de site/server

En ik vraag me nog steeds af wat geld zou moeten veranderen aan de snelheid van de updates...

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Als andere mensen de updates wel binnen 10/15 seconden binnen hebben is de bottleneck toch echt niet de site/server

Wat dan wel? Was OK...

blabla

• 2070 berichten
  • 5247 stemmen

Jordy schreef:

En ik vraag me nog steeds af wat geld zou moeten veranderen aan de snelheid van de updates...

Helemaal niets.

Maar aan de andere kant, het moet je toch ook ergens wel een lekker gevoel geven dat er mensen zijn die bereid zijn je te steunen om MM draaiende te houden.

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Jordy schreef:

Dát is ook helemaal niet de reden dat we geld in deze site willen pompen (athans niet die van mij). Al pak je ieder weekend een paar extra pilsjes van het "donateurgeld", je hebt ervoor gezorgt dat er een man op 100 iedere dag 20 keer op die updates lijst klikken, en bovendien helemaal gestoord worden als ze een weekendje niet op MM kunnen ofz. Je bent een beetje een god aan het worden, die moeten we toch eren

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Omdat het dataverkeer te veel was, heb je het stemmenoverzicht uit de updates verwijderd. Dat willen de 200 diehards graag terug. Voordat de functionaliteit om dezelfde reden nog meer uitgekleed wordt, willen we dit voorkomen door geld te doneren. Mooi toch ?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Wat dan wel?

Geen idee, kan niet op je computer kijken. Als de updates te zwaar worden raad ik de "actief" pagina aan, kun je praktisch hetzelfde mee, kan er verder ook niets aan doen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

starbright boy schreef:

werkt nog steeds niet Jordy.

ah nu begrijp ik het probleem pas, ga er vanavond even naar kijken

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Maar goed, ik zit zo eens te denken: als ik de actief pagina uitbreid met een melding van je laatste bezoek (apart kleurtje oid voor berichten sinds dat laatste bezoek) en met de toegevoegde films heb je PRECIES hetzelfde als de updates pagina, met het enige verschil dat je berichten niet rechtstreeks op die pagina kan lezen, maar dat je even op een linkje moet klikken

lijkt mij een zeer acceptabel alternatief als het echt zover mocht komen dat de updates te groot worden (wat ooit zal gebeuren, dat is een feit).

mrdig

• 499 berichten
  • 2690 stemmen

Zelf vind ik het ook jammer dat de 'nieuwe stemmen' per user niet meer zichtbaar zijn bij de updates, maar ik begrijp je probleem. Maar nu dacht ik aan het volgende:

Ik ben eigenlijk alleen maar geinteresseerd in de nieuwe stemmen van bepaale users. En nu heb je zo'n leuke nieuwe feature bij het stemoverzicht. Daar zie je nu nl. de 5 laatst geplaatste stemmen van een user. Kun je dit aantal '5' niet variabel maken?

zodoende kan ik bijv. de laatste 20 stemmen van een user zien. Ook een optie zou zijn om een datum + tijd te kunnen invoeren. Zo van: laat mij alle nieuwe stemmen zien van 'user' vanaf vanochtend 0:00 uur oid..

En dan nog een optie: Wellicht dat je in je profiel meerdere users kan selecteren (met een max van 10 oid) van wie je de nieuwe stemmen in de updates wilt zien. Zo belast je de datatraffic ook al een stuk minder..

't zijn maar wat ideeën.....

Locutus

• 606 berichten
  • 5889 stemmen

Helemaal mee eens!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

okee de search is weer aangepast, werkt het nu goed?

• 22428 berichten
  • 5131 stemmen

Het meeste werkt nu prima (o.a. zoeken op jaar), maar de ratings gaan nog steeds niet goed. Ik kan overigens ook maar een cijfer achter de punt (komma) invullen.. Dus alleen 3.7 ipv 3.75.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nou ja dan ga ik het zelf maar testen thanks

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

starbright boy schreef:

Het meeste werkt nu prima (o.a. zoeken op jaar), maar de ratings gaan nog steeds niet goed.

Kun je een voorbeeld geven? Als ik zoek op Spielberg en minimaal een 4, krijg ik netjes het lijstje waar ik naar op zoek ben

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Als ik op Land -> Frankrijk zoek, krijg ik ook co-producties in de lijst te zien, zoals 101 Reykjavík en 1900, terwijl ik het vinkje niet had aangevnkt.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Als ik op 'maximaal' een jaartal zoek, krijg ik alleen resultaten uit dat specifieke jaartal (als bij 'exact' dus), en niet van alle jaren daarvoor.

Edit: Datzelfde probleem treedt ook op bij de ratings en aantal stemmen.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

En als ik zoek op 'plot' krijg ik een foutmelding ongeacht de zoekterm.

(...) mysql error message:You have an error in your SQL syntax near 'GROUP BY films.id ORDER BY films.titel, jaar' at line 9

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ok deze 3 zijn ook opgelost

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Okee iets anders.

Ik heb de actief-pagina een beetje opgeleukt. Hij is snel. Toevoegingen staan er bij. Je ziet de veranderingen sinds je laatste bezoek. Een prima vervanging voor de updates dus

vrees niet: jullie kunnen (op z'n minst voorlopig, hopelijk altijd) nog gewoon de updates gebruiken. Ik wil deze echter afsluiten voor nieuwe users, en iedereen die bv. niet deze week opgeeft de updates écht te willen. Je hoeft nu nog niets te laten weten, dat komt nog wel.

Alle mensen die zich niet melden (en blijkbaar de updates niet zo volgen), en alle mensen die hier nieuw komen doen het maar met de actief pagina. Zo'n actief pagina heeft bij allerlei grote sites (GoT, Fok! standaard PHPbb en UBB boards) z'n waarde bewezen, en zal dus prima voldoen.

Ik wil jullie vragen om bij je volgende bezoek (eerst svp al je browser windows sluiten, en dan op z'n minst over een paar uur, of morgen) eens naar de actief pagina te kijken, en je even voor te stellen dat er geen updates zijn. Is het acceptabel? Wat mis je? Wat is vervelend (behalve dat je dus even moet klikken op topics die je interessant lijken).

Ik begrijp dat het ultieme verhaal zou zijn om de updates voor iedereen te behouden, maar het is een feit dat ooit de updates weg moeten. Dit lijkt me dan een mooi compromis.

• 22428 berichten
  • 5131 stemmen

Op je vorige berichtje reageer ik later.

Over de zoekpagina niets dan lof. Hij werkt perfect nu.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

actief-pagina

Als er een scheiding wordt aangebracht in de reacties op de films en het forum en de films worden op alfabetische volgorde gezet vind ik het een perfect alternatief.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nee het hele idee achter de pagina is nou juist dat het op tijdstip gesorteerd staat. Je moet er wel naar proberen te kijken door de ogen van iemand die nog nooit een updates pagina heeft gezien...

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Sorry dude... maar zoals het er nu bij staat, zou ik het niet graag gebruiken. Ik zal er morgen nog eens naar kiek'n .

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Sja dit soort berichten ga ik natuurlijk van alle update-users krijgen. Nou ja ik moet het maar gewoon doen, en niet telkens om bevestiging vragen, schiet niet erg op zo

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ik begrijp je niet, Jordy. Waarom moet die actieve topics pagina dan zozeer anders zijn? Wat is het enorme voordeel van het sorteren op tijd ten opzichte van het sorteren op tijd EN het opsplitsen van films en fora? Waarom zou die actief-pagina niet bekeken kunnen worden door de ogen van de bestaande gebruikers?

Just asking...

En zelfs als dat veel makkelijk is (kan best hoor), dan zou ik het toch wel prettig vinden als er enige visueel verschil tussen film-topics en forum-topics zou zijn. Nu is het een vrij onoverzichtelijk geheel. Wel een stuk sneller, dat dan weer wel.

Zou het een mogelijkheid zijn om een updates/actief-achtige pagina te hanteren waarbij je de topics net zo scheidt als op de oude updates-pagina, maar zonder de inhoud van de geposte berichten, maar MET de namen van de nieuwe contribuanten aan een draad? Dus dat ik kan zien dat op die en die film een reactie van bijvoorbeeld Jordy is gekomen? Dan heb je minder data (in vgl met de updates), maar wel het soort overzicht dat je met de updates hebt (zodat je kan zien wat je aan het volgen was en wat je volgen wil).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het is een manier die mensen van andere forums kennen, vind ik eigenlijk al genoeg reden. Ik (en blijkbaar miljoenen mensen wereldwijd) vinden dat erg prettig werken. 't Is wat makkelijker en logischer in gebruik. Een film waar 3 seconden geleden een bericht is geplaatst op pagina 12 zetten, alleen maar omdat de film toevallig met een Z begint... vind ik niet zo logisch. 't Is ook niet meer bedoeld om per se ALLE wijzigingen sinds je laatste bezoek te bekijken (kan wel), maar meer om te zien wat er NU actief is. Dat kan via pagina 1 van de actief lijst. Geïnteresseerd in oudere berichten, zie verder...

Maar nogmaals, ik heb al gemerkt dat mensen die de updates gewend zijn de omslag niet (makkelijk) kunnen maken. Hooguit mensen die ook Fok! of GoT gebruiken. Dus laat de vraag maar zitten eigenlijk, zie het maar als mededeling: zo zal het binnenkort worden. Maar niet voor jullie, dus no sweat

En nu zie ik de berichten al komen "zonde, updates onderscheidt MM juist van andere sites, ik ben er fel op tegen." Ja erg jammer, 't is niet anders. Opbouwende opmerkingen over de actief-pagina blijven welkom.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Hoop btw niet dat bovenstaand berichtje erg gefrustreerd overkomt, absoluut niet zo bedoeld.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Een film waar 3 seconden geleden een bericht is geplaatst op pagina 12 zetten, alleen maar omdat de film toevallig met een Z begint... vind ik niet zo logisch.

Het ging nu om het onderscheid tussen de diverse afdelingen, niet om die sortering an sich. Ik doelde (zie boven) op een uitgebreidere sortering.

Hooguit mensen die ook Fok! of GoT gebruiken.
Ik ken alleen FOK, maar dat is wel andere koek, vind ik. Is een puur forum, en juist daar is een veel helderder en strict onderscheid in subgroepen.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Jordy schreef:

zo zal het binnenkort worden. Maar niet voor jullie, dus no sweat

Dus een aantal kunnen wel van de update gebruik blijven maken?

Ik ben zelf ook helemaal verslaafd aan de update-knop.

Maar als die er gewoon niet is, zal ik de actief-knop gaan gebruiken. Ook daar kun je zien wanneer daar bij een film of topic de laatste post is geplaatst.

Zou het echter wel heel handig en overzichtelijk vinden wanneer je films en forum van elkaar scheidt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.