- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De zoekmachine staat er los van denk ik, hoewel dat natuurlijk altijd jammer is als het niet wordt gevonden.
Het is raar dat de titel met enter ook niet te vinden is.
Probeer dan voor noodgevallen de uitgebreide zoekfunctie. Die functionaliteit moet nog beter vindbaar worden, staat op de lijst.
De overige dingen die je noemt zijn inderdaad te wijten aan mismatch met TMDb. Dat heeft voor de crew de hoogste prioriteit maar wanneer daar een oplossing voor komt dat weet ik niet. Dat zal waarschijnlijk nog wel even duren.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Mm is er zeker niet beter op geworden
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De metersites lopen nu echt heel stroef, laden duurt een eeuwigheid.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Die 524 errors zijn niet alleen irritant op MuMe, hier op MM kunnen ze er ook wat van.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8280 stemmen
Is het niet meer mogelijk om correcties in te dienen bij regisseurs/films et cetera? Ik wilde William Wylers geboorteland corrigeren (staat nu Mülhausen, Frankrijk en dat moet zijn Mülhausen, Duitsland (of Duitse Rijk)), maar ik vind geen mogelijkheid tot correctie meer. Of is alles direct doorgeschakeld vanaf IMDB (met alle fouten van dien).
Jurado
-
- 203 berichten
- 552 stemmen
In classic-modus werkt "vandaag op tv" niet meer.
Ik zie alleen een lap reclame.
*iPhone *Safari
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Hoe wordt die Pre- en sequels lijst eigenlijk aangemaakt? Ik zou verwachten dat bij Frozen (2013) en Frozen II (2019) een vermelding staat van Frozen Fever (2015) en Olaf's Frozen Adventure (2017). Op IMDB staat het bij connections alleszins wel goed maar ik vermoed dat het ook hier de schuld van TMDB zal zijn?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Is het niet meer mogelijk om correcties in te dienen bij regisseurs/films et cetera? Ik wilde William Wylers geboorteland corrigeren (staat nu Mülhausen, Frankrijk en dat moet zijn Mülhausen, Duitsland (of Duitse Rijk)), maar ik vind geen mogelijkheid tot correctie meer. Of is alles direct doorgeschakeld vanaf IMDB (met alle fouten van dien).
Dat kan via de nieuwe lay-out.
Maar ik zou voorlopig even wachten met regisseurscorrecties, want de crew is niet tevreden met hoe die data daar nu staan.
We zouden graag weer terug willen schakelen naar onze eigen ingevoerde data.
De TMDb data bevatten te veel fouten / onvolkomenheden en Engelse schrijfwijze.
Dus voordat je allerlei correcties gaat indienen op die TMDb gegevens, zou zonde zijn als het tevergeefs is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
In classic-modus werkt "vandaag op tv" niet meer.
Ik zie alleen een lap reclame.
*iPhone *Safari
Daar is een nieuwe module voor gekomen die helaas niet meer werkt op de oude lay-out.
Ik heb begrepen dat tv-overzicht bugs daar dus blijven bestaan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Hoe wordt die Pre- en sequels lijst eigenlijk aangemaakt? Ik zou verwachten dat bij Frozen (2013) en Frozen II (2019) een vermelding staat van Frozen Fever (2015) en Olaf's Frozen Adventure (2017). Op IMDB staat het bij connections alleszins wel goed maar ik vermoed dat het ook hier de schuld van TMDB zal zijn?
Wellicht is het op TMDb uit te breiden, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Misschien is het een kleine moeite als je daar eenmaal een account hebt aangemaakt.
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 berichten
- 4512 stemmen
Is het nog mogelijk om uitgebreid te zoeken? Dat kon voorheen door te klikken op het vergrootglas in de zoekbalk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Is het nog mogelijk om uitgebreid te zoeken? Dat kon voorheen door te klikken op het vergrootglas in de zoekbalk.
Ja gelukkig wel, als je een willekeurige tekst typt verschijnt er in het blauw een link bij de zoekresultaten.
Je kunt deze pagina bookmarken.
Het staat op de wensenlijst deze zoekfunctie weer beter vindbaar te maken op de site.
Ferdydurke
-
- 1353 berichten
- 854 stemmen
k ben geen dagelijkse bezoeker van dit topic, dus het is mogelijk dat mijn vraag hier al eerder aan de orde is geweest:
Wat is er gebeurd met de gegevens uit de MM-filmtopics (dus niet de forumtopics) van series, zoals bijvoorbeeld Heimat - Eine Deutsche Chronik (1984)?
Ik weet dat ik daar destijds een aantal berichten en een recensie heb geplaatst, maar in het huidige topic vind ik die niet terug. Ik weet ook vrij zeker dat dat topic ettelijke pagina's omvatte. Nu staan er slechts 5 reacties bij deze serie, en zou er in totaal 13 keer op gestemd zijn.
Mijn recensie zie ik dan nog wel gewoon tussen mijn 'meningen' onder mijn profiel staan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja dat staat nog op de lijst om te doen:
Dat geldt overigens ook voor de stemmen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Die 524 errors zijn niet alleen irritant op MuMe, hier op MM kunnen ze er ook wat van.
Ik heb er hier eigenlijk weinig last van gehad nog, ik kan ook gewoon dit bericht plaatsen, terwijl ik op MuMe net weer een error krijg. 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Wellicht is het op TMDb uit te breiden, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Misschien is het een kleine moeite als je daar eenmaal een account hebt aangemaakt.
En trouwens nog iets dat me een beetje tegen de borst stuit: waarom wordt er bijvoorbeeld bij Cast & Crew een focus gelegd op Nederlandse acteurs en is er van Belgisch geen sprake? Niets mis met wat vaderlandsliefde, en het is nog altijd een .nl site, maar voor een site die voor een groot stuk toch ook groot is geworden via Belgische input, vind ik het wel wat een kaakslag.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Ik heb er hier eigenlijk weinig last van gehad nog, ik kan ook gewoon dit bericht plaatsen, terwijl ik op MuMe net weer een error krijg.
Ik zit niet zo veel op MuMe, maar toen ik er gisteren even opkeek kreeg ik ook al die 524 error. Hier heb ik geregeld dat ik de site gewoon niet kan bereiken, heb laatst volgens mij drie kwartier geprobeerd voordat ik er weer in kwam.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Er zijn de afgelopen 3 dagen meerdere blokken geweest dat je er inderdaad gewoon meer dan een half uur niet op kon komen, of nauwelijks. Dan deed hij het weer even en was het weer drie kwartier raak. Vandaag valt het mee, ik heb er 'maar' twee gezien en die duurden niet heel lang. Misschien was ik ook veel online, en dat iedere scheet dan opvalt. Maar het was iets meer dan dat.
Helaas blijf ik ook van mening dat het raar is om in het weekend, overdag, zonder bericht naar je vaste gebruikers die met van alles bezig zijn, de site zolang onbereikbaar te maken, meerdere dagen achter elkaar. Zou in mijn hoofd niet opkomen. Of wordt zulks op twitter/FB gepost en merk ik het niet? Als het nou alleen sporadisch een paar minuten was zoals vandaag, dan hoorde je me niet. But it isn't. Vrijdagmiddag was het echt dramatisch, duurde maar en duurde maar.
-zijn het idd updates die die FC524 onbereikbaarheid veroorzaken? En was het gepland om de site zolang onbereikbaar te maken? Dan bij deze het officiële verzoek dat we ergens kunnen nakijken voortaan of er gepland onderhoud is, en hoelang de verwachting is dat het gaat duren. Ik gebruik twitter eigenlijk niet, maar log graag even in om iets van 'gepland onderhoud tussen 15-16 uur' te zien, wanneer ik merk dat MM eruit ligt, en dat niet direct lijkt te veranderen.
'Het duurt zolang het duurt, we werken er soms spontaan aan, je wacht in dat geval maar en info naar de gebruikers toe heeft geen prio.' is ook een antwoord natuurlijk. Dat gevoel neemt de laatste tijd weer wat toe. Dion.ollie ook niet meer in dit topic gezien sinds 26 februari om te reageren op de vele vragen, bug meldingen en het geëngageerde meedenken van de community, ondanks meerdere tags. Alleen die melding met openstaande punten van meter_fan van de week (die ik nog gemist had ook tussen de vele berichten in dit topic). Kennelijk wordt er gepoogd dagelijks alles te noteren, en er hoeft uiteraard niet op iedere melding persoonlijk gereageerd te worden, maar het kan allicht beter dan dit, niet?
Of is het de bedoeling dat jij daar als doorgeefluik tussen komt te staan kappeuter? Zo lijkt het nu een beetje. Wie trekt deze kar? MovieMeter en de gebruikers mogen in onze handjes wrijven dat we jou en de rest van de hardwerkende crew hebben voor alle inzet en info die wel 'doorgespeeld wordt', maar dat is niet helemaal het punt 
Misschien liggen mijn verwachtingen toch nog steeds te hoog, I dunno.
Laurensv
-
- 266 berichten
- 3316 stemmen
Ik maakte veel gebruik van de jaartoplijsten. Vooral van de wat vroegere jaren, zijn die nog steeds te bekijken? Het lijkt nu te stoppen bij 1980.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
De site ligt er wel heel vaak uit. Ik ben het met John Milton eens, de communicatie kan beter.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Ik ben het ook volkomen met JM eens maar, dit hebben we wel eens vaker aangekaart. De communicatie is en blijft gewoon slecht, daar maakt het nieuwe layout geen verschil mee. Jordy had dat in ieder geval een tikkeltje beter onder controle, ons updaten.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Hoeft ook geen antwoord te zijn van twee pagina's lang. Gewoon een kort bericht waar het probleem zit en dat er aan gewerkt wordt.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Hoeft ook geen antwoord te zijn van twee pagina's lang. Gewoon een kort bericht waar het probleem zit en dat er aan gewerkt wordt.
Als is het maar een simpel update berichtje ja, dat we tenminste weten wat er is.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 berichten
- 7444 stemmen
Ook ik geraak de laatste dagen soms niet meer op de site. Mojave en Safari / Firefox laatste updates. Ik werk voorlopig in de klassieke modus, maar daar is het hetzelfde.
Met smileys kom ik rare dingen tegen, de ene keer werken ze, de andere keer niet.
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 berichten
- 4512 stemmen
Is het nog mogelijk om bij de stemmen uitgebracht op een film te zoeken naar de stem van een specifieke gebruiker?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Is het nog mogelijk om bij de stemmen uitgebracht op een film te zoeken naar de stem van een specifieke gebruiker?
Op dit moment niet, maar het staat op de todolist van de ontwikkelaars.
Nog even geduld.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Kennelijk wordt er gepoogd dagelijks alles te noteren, en er hoeft uiteraard niet op iedere melding persoonlijk gereageerd te worden, maar het kan allicht beter dan dit, niet?
Je boodschap is goed overgekomen denk ik.
Afgelopen maandag is een bericht van de ontwikkelaars gepost met de meest in het oog springende verbeterpunten.
Vervolgens gaan zij daar mee aan de slag.
Geef ze daar ook de tijd voor. Een aantal dingen zijn al verbeterd, zoals het weer kunnen zoeken in berichten / recensies bij films.
Het zoeken in stemmen (of een verbeterde versie hiervan) staat ook nog op de lijst.
Ik denk niet dat het realistisch is elke dag een update te ontvangen, maar uiteraard zou het mooier zijn als het vaker gebeurt dan nu het geval is.
Verder kunnen mijn berichten net zo inhoudelijk en informatief zijn, dan maakt het toch niet zoveel uit wie het meldt toch?
Wat die storingen betreft; ik hoop ook dat het spoedig opgelost is en uiteraard een bericht / update hierover wordt zeer op prijs gesteld.
meter_fan heeft aan mij gevraagd de knelpunten en grootste wensen van users te inventariseren.
En nogmaals blijf ze melden! 
horizons
-
- 5687 berichten
- 2404 stemmen
Ik denk niet dat het realistisch is elke dag een update te ontvangen, maar uiteraard zou het mooier zijn als het vaker gebeurt dan nu het geval is.
Verder kunnen mijn berichten net zo inhoudelijk en informatief zijn, dan maakt het toch niet zoveel uit wie het meldt toch?
Wat die storingen betreft; ik hoop ook dat het spoedig opgelost is en uiteraard een bericht / update hierover wordt zeer op prijs gesteld.
Als ik de andere meters bekijk dan is het ook niet zo nodig steeds updates te plaatsen maar als in een weekend de site om het half uur een 504 of 524 melding geeft wordt het op prijs gesteld als of een dion of een meter_fan een berichtje plaatsen dat er naar gekeken wordt. Gewoon even iets laten weten: "hey, we zien het ook en zijn er mee bezig".
Dat zou al heel wat wrevel wegnemen die bij veel users heerst omtrent het communicatie gedeelte.
tijs.k
-
- 139 berichten
- 6 stemmen
Ja de beloofde betere communicatie is op dit moment ver te zoeken. Juist in het weekend is het fijn als de website goed bereikbaar is en net als wat anderen zeggen denk ik dat het voor veel users al heel erg gewaardeerd zou worden om íets te horen, ongeacht wat, als er maar enige vorm van communicatie is over alles wat er speelt.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 berichten
- 7444 stemmen
Error 524
Ray ID: 633e611f2bc90bf5 • 2021-03-22 09:26:36 UTC
A timeout occurred
Weer hetzelfde liedje vanmorgen, helaas. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.