- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Dat kan via de nieuwe lay-out.
Maar ik zou voorlopig even wachten met regisseurscorrecties, want de crew is niet tevreden met hoe die data daar nu staan.
We zouden graag weer terug willen schakelen naar onze eigen ingevoerde data.
De TMDb data bevatten te veel fouten / onvolkomenheden en Engelse schrijfwijze.
Dus voordat je allerlei correcties gaat indienen op die TMDb gegevens, zou zonde zijn als het tevergeefs is.
Geld dat ook voor het feit dat bijna alle films met 2 regisseurs sinds de nieuwe layout nog maar 1 regisseur hebben?
Voorbeelden
The Wild Man of the Navidad (2008)
Eaters (2011)
Bij Splatter Farm (1987) gaat het dan wel weer goed maar zijn de reggiseurs niet gelinkt aan een pagina waardoor de film niet op de regisseurspagina terecht komt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat komt ook door de TMDb koppeling.
Het is gebleken dat die TMDb database wat filmografieën betreft een gatenkaas is.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Het is gebleken dat die TMDb database wat filmografieën betreft een gatenkaas is.
Dit vind ik toch een beetje vreemde kritiek. De volledigheid van informatie bij films is niet altijd ideaal, maar TMDb is toch héél wat vollediger dan MovieMeter wat filmografieën betreft?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het betreft met name de afwezigheid van regiecredits bij veel films op TMDb, waardoor er op MM veel gaten in de database bij filmografieën zijn gekomen door de TMDb koppeling.
We hebben daar talloze meldingen van gekregen, het gaat vermoedelijk om duizenden, zoniet tienduizenden films.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Iets aanpassen daar is trouwens heel simpel, ik heb er sinds 2015 een account en inmiddels 1114 edits, zie ik. Met name door films toevoegen om ze vervolgens om Letterboxd te kunnen krijgen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Het betreft met name de afwezigheid van regiecredits bij veel films op TMDb, waardoor er op MM veel gaten in de database bij filmografieën zijn gekomen door de TMDb koppeling.
We hebben daar talloze meldingen van gekregen, het gaat vermoedelijk om duizenden, zoniet tienduizenden films.
Is me dit weekend ook opgevallen bij een film. Anderzijds is IMDb vaak iets té actief met het uitdelen van regie credits, want het alleen maar lastiger maakt.
MM zit nu wel in een vreemde situatie, waar men blijkbaar toch veel informatie van TMDb wil overnemen (en blijkbaar ook overschrijven), maar het toevoegen van films wél nog steeds manueel wil controleren (waardoor er dus extreem veel films ontbreken op MM).
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Ik vind dat ook een lastige situatie.
Nog los van alle correcte en foutieve credits die je binnenhaalt is wat mij betreft vooral de vraag; hoe compleet wil je zijn? Als iemand gretig de kleinste credits bij een departement op TMDB toevoegt,, maar nog veel vergeet (inclusief essentiële), krijgen we op Moviemeter een zeer wispelturige hoeveelheid informatie te zien. Ik zie nu puur 'essentiële' credits niet, maar 'wie heeft de koffie gezet' wel.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Als TMDB niét manueel wordt bijgehouden en er zoveel hiaten inzitten is de vraag ook waarom zoveel sites gretig afnemer zijn. Geen alternatief? Letterboxd doet het ook en er zijn ongetwijfeld nog meer voorbeelden. Dat is dus niet uitsluitend een probleem voor of van MM.
tijs.k
-
- 139 berichten
- 6 stemmen
Ik dacht juist dat de kracht van MM is dat de community zorgt voor een sterke database. Als I/TMDB niet volledig is/zijn dan snap ik niet goed waarom overgestapt wordt op zo'n systeem.. dan wordt het allemaal generiek en blijkbaar met gaten in plaats van dat het vanuit de community komt.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Als TMDB niét manueel wordt bijgehouden en er zoveel hiaten inzitten is de vraag ook waarom zoveel sites gretig afnemer zijn. Geen alternatief? Letterboxd doet het ook en er zijn ongetwijfeld nog meer voorbeelden. Dat is dus niet uitsluitend een probleem voor of van MM.
Letterboxd is er ook niet de site naar om nog een hele database van films opnieuw te gaan opbouwen. Als gebruiker kan je snel via TMDb een film op Letterboxd importeren bijvoorbeeld, zonder tussenkomst van crew. Als je je film niet vindt op Letterboxd, dan staat die er als je wil gewoon op 15 minuten later. Zonder postertje en met beperkte info misschien, maar hij staat er wel (en dus is je logging ook compleet).
Het zou voor MM een optie kunnen zijn om al het werk dat nu voor deze site specifiek gebeurt te laten offloaden naar TMDb, zodat mensen daar dan aanvullingen doen en dat MM ze daarna kan binnentrekken. Ook in de opzet kan er nog een buffer zijn waar MM mods beslissen of ze in film wel/niet willen aanvaarden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap sowieso niet dat Moviemeter de ambitie heeft om een 100 procent complete database te worden. Daar is IMDb toch gewoon voor en dat gaat geen enkele kleine site ooit evenaren. Had liever gezien dat hier de focus meer op de community en z'n input was geweest. Daar vind ik MM wel uniek in. Dit was zo'n enorm simpele maar daardoor effectieve filmsite.
meter_fan
-
- 180 berichten
- 84 stemmen
Hi allen,
We zijn op de hoogte van de storingen en er is afgelopen weekend al veel werk verzet maar helaas nog zonder het gewenste resultaat. Zoals gezegd zitten we in een BETA, storingen horen daar nog even bij, maar dit heeft onze hoogste prioriteit.
Zodra de storingen zijn verholpen zal het technische team weer de werkzaamheden aan de todo-lijsten oppakken. Daarin is mede het leidend maken van de data van MovieMeter een belangrijk topic.
Roy
Jurado
-
- 203 berichten
- 552 stemmen
Error 524
Ray ID: 633e611f2bc90bf5 • 2021-03-22 09:26:36 UTC
A timeout occurred
Weer hetzelfde liedje vanmorgen, helaas.
Dan maar zo...
Ik kan opeens niets meer posten in dit topic, moest noodgedwongen quoten om iets te kunnen melden.
Dat dus en RECLAME(!) Door dat de site zo volgeramd zit met reclame kan ik niet meer bij de links, zoals IMDb, komen.
Ik begrijp het nut van reclame maar er is tegenwoordig meer reclame te zien dan de site op zich, wat erger is; site functies werken niet of zitten dus verborgen onder reclame.
Ik doneer netjes voor Musicmeter en ben niet van plan dat ook voor Mome te gaan doen dus reclame moet ik accepteren maar dit gaat gewoon te ver.
*iPhone *Safari
*Mening*
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5309 stemmen
Ik heb deze film The Final Level: Escaping Rancala (Film, 2019) - MovieMeter.nl gisteravond keurig op Amazon Prime gezien, ook al staat er bij de film dat die daar niet beschikbaar is. Hoe of waar kan ik dit soort wijzigingen doorgeven?
-
- 11900 berichten
- 5309 stemmen
kappeuter dank!
(en geef de film een kans, hij is echt leuk)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bedankt voor de tip. 
De bug moet nog hersteld worden overigens. De film was wel gekoppeld in ons overzicht maar zoals je terecht opmerkt is dat niet te zien op MM.
-
- 11900 berichten
- 5309 stemmen
Ik zou je bericht willen liken maar dat gaat blijkbaar niet. Maar bedankt in elk geval 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Als je de pagina ververst gaat het wel denk ik. Dat zou niet nodig hoeven zijn uiteraard.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Bij een like op een reactie bij een nieuwsbericht krijg je geen notificatie maar bij een quote wel.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Er staat een verkeerde foto bij de acteur Steve McQueen .
Mr_Mephisto
-
- 144 berichten
- 1412 stemmen
Belangrijk is dat je een overzicht krijgt / kan genereren van de films die je hebt gezien van een regisseur.
Het mooiste zou het zijn als dit direct opkomt bij het selecteren van die regisseur (dus niet zoals nu eerst 'informatie' maar gelijk het oeuvre). En zonder ruis, dus geen titels als 1e assistent of als scriptschrijver. Liefst op chronologische volgorde.
Ik onderschrijf dat ik het jammer vind dat je niet meteen de stemtabel kunt genereren op een regisseurspagina, alsook dat eerst diens werk als 'producent' naar voren komt. We zijn filmfreaks, maar misschien toch nét dat tikkeltje minder en meer praktisch ingesteld.
Noud
-
- 545 berichten
- 1157 stemmen
Graag zou ik ook willen zien. Dat wanneer ik op een Serie titel klik ik gelijk kan zien waar de serie overgaat. Nu moet ik doorklikken.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Als ik op mijn profiel ga kijken, dan zie ik bij Nieuwste beoordelingen volgend lijstje staan:
Bride of Chucky (1998)
Behind the Screen (1916)
Frozen II (2019)
True Detective (2014)
Modern Family (2012)
Blake's 7 (1981)
Die eerste 3 kloppen maar de laatste 3 zijn beoordelingen uit 2016.. Het zou misschien ook handig zijn als je op zijn minst de seizoenen erbij zet, want nu gaat hem om respectievelijk seizoen 1, seizoen 4 en seizoen 4. Als je bovendien klikt op de link "Meer beoordelingen" dan kom je op een pagina uit die niet bestaat.
-
- 11900 berichten
- 5309 stemmen
Kan het zijn dat de Laatste Kans van Netflix leeg is?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Er waren wat Netflix bugs. Vanaf morgen zal het overzicht weer gevuld worden, en de verwachting is dat het in het weekend weer compleet moet zijn.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Hoor je geen privébericht/melding te ontvangen als er een bericht van je wordt verwijderd?
Dr.Strangelove
-
- 332 berichten
- 3845 stemmen
Pfff. Lees gewoon de laatste 2 berichten van dat topic eens.
En je zeurt. Je kan toch hier alles wat je kwijt wil over die nieuwe layout vermelden? Dat doen we allemaal.
Wat een onzin
Het lijkt eerder op censuur
Het wegmoffelen van kritiek die duidelijk te vinden is als gezeur.
Overigens heb ik gekeken en zag nergens een duidelijke reden staan
Misschien ben ik dom. O nee wacht ik ben dom!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.